VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Masa własna i ładowność Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Masa własna i ładowność
PostWysłany: Śro 1:14, 08 Wrz 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jaka jest ładowność dl650 a jaka DL1000.
Z mojego dowodu rej. wynika, że maksymalna masa całkowita to 350kg co daje tylko 130kg ładowności. Shocked
Gdzieś tam czytałem że ładowność to ok.200kg.
Mam pierdoły w dowodzie wpisane czy pierdoły gdzieś piszą? Swoja drogą to 130kg to mało .
No i ile ma DL1000 - bo kumpel się przymierza - skoro DL650 ma tylko 130kg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:37, 08 Wrz 2010
Bonus
A1

 
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gryfino





Literek ma w dowodzie DMC 440kg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:51, 08 Wrz 2010
Bartosz
A1

 
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bonus napisał:
Literek ma w dowodzie DMC 440kg



Moja Sv 650 ma w dowodzie wbite 400 kg czyli ze mną za sterami zostaje jakieś 110 zapasu na plecak i bagaż. Mało, ale co się dziwić... to tylko svka Smile
Dziwi mnie fakt, że duży Dl jako motor turystyczny ma 440 kg. Czy to nie za mało jak na takiego byka? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:22, 08 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





maly ma 420 kg... patrzylem na inne motocykle z serii "turystyczne enduro" i wcale wiecej nie maja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:05, 08 Wrz 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:58, 08 Wrz 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





vpawel napisał:
Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów.


a i tak sie dobrze prowadzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:11, 08 Wrz 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





Floydoo napisał:
vpawel napisał:
Ja tam się tym nie przejmuję.Zawsze wszystko co chcę załaduję i jeszcze żonka żelazko i lokówkę zabierze,nie mówiąc już o kilku sukienkach i 5 parach butów.


a i tak sie dobrze prowadzi Very Happy


zonka czy moto?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:41, 08 Wrz 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





to jak to możliwe że ja mam w dowodzie w polu F.2 350kg wbite??

Czy ktoś jeszcze tak ma?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:08, 08 Wrz 2010
Bartosz
A1

 
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kaszub napisał:
to jak to możliwe że ja mam w dowodzie w polu F.2 350kg wbite??

Czy ktoś jeszcze tak ma?


Bo na różnych stanowiskach pracują różni ludzie i się to nie zmieni nigdy.

U mnie było zamieszanie z przeglądem przy rejestracji. Kupujesz nowe moto i masz ważny przegląd 3 lata, potem dwa, a później co rok musisz robić.
Sprowadziłem 2 letnie moto czyli przegląd w Polsce robię na rok, żeby wyrównać do tych 3 lat, a potem kolejny mam na 2 lata.
Pani w urzędzie stwierdziła, że ten jeden rok przepada i teraz powinienem mieć pierwsze badanie na 2 lata,a było na rok. Chyba z tydzień to wyjaśniali i trzymali mi dokumenty. Zaznaczę, że najpierw kazali mi robić od nowa badanie. I dupa bo się nie znali i wyszło na moje Smile
Tak poza tym to trafiają się moto z powiększoną stajnią w dowodzie, bo jakiś pacan się walną i konie wpisał w KW Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:08, 08 Wrz 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Szuja widze ze Twoj login z powietrza sie nie wzial Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy ale powiem tak: i jedno i drugie Very HappyVery Happy tak jak i z zony tak i ze sztormiaka jestem zadowolony Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

kaszub a czym tu sie przejmowac przecierz ITD Cie na drodze nie zatrzyma i na wage nie postawi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:55, 08 Wrz 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Tak pytam ogólnie w imieniu kumpla bo sie zastanawia czy kupić małego czy lytra - chodzi o ładowność (czy mały udźwignie pasażerów i bagaż) ale zdziwiłem się że mam tylko 350kg wpisane... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:05, 09 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja w polu F.2 mam 420 kg.

kaszub... maly DL udzwignie kierowce, pasazera i duzo za duzo bagazu... przetestowane na 8 tys. km i nie bylo problemow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:04, 09 Wrz 2010
Ka$ka
A1

 
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Hutki / Częstochowa





Kasztub potwierdzam wypowiedź bibopa, mały DL bez problemów poradzi sobie, śmigamy z mężem razem + duuużo bagażu i nie było żadnych oznak zmęczenia naszego moto Smile
Co do ładowności to niedawno porównywaliśmy ze znajomymi dane zawarte w naszych papierkach.
Wnioskujemy, że ładowność będzie uzależniona od rocznika małego DL oraz wersji bez ABS-u i z ABS-em.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:51, 09 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wiekszosc motocykli turystycznych enduro ma dopuszczalna mase calkowita w granicach 420-450 kg. Bierze sie to pewnie z dopuszczalnych obciazen opon, ale tego dokladnie nie wiem.
Im ciezszy motocykl tym mniej na niego wezmiemy. Pamietajcie rowniez o tym, ze w momencie kiedy mamy gmole, plyte pod silnik, stelaze i kufry, pare innych dodatkowych gadzetow powoduje to wzrost masy motocykla, a wiec zmniejsza sie ilosc miejsca "wolnego".

Wszystko to nie ma znaczenia jak sie jedzie gdzies samemu bo wtedy ciezko ta granice dop. ladownosci przekroczyc, chyba, ze tak jak zona vpawla wozicie lodowke Wink

gorzej jak jedziecie z pasazerem (nie daj boze 100 kg facetem Smile) i sami wazycie 100 + 60 pasazer to zostaje niby 40 / 3 kufry wiec luz, ale pamietajcie, plyta + gmole to z 5 kg i juz "tylko" 35 Razz. Na 2 tygodnie czy nawet 3 da sie spokojnie spakowac, ale tylko jak jedziecie i planujecie spac w hotelach/motelach/pensjonatach. Wrzucasz spiwor + karimaty + namiot i juz masz 6-7 kg (przy lekkich spiworach). Zarcie na 3 tygodnie to z 15-20 kg Very Happy
Ciezko sie czasami spakowac... trzeba pomyslec o przyczepce Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:12, 09 Wrz 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No właśnie u mnie taka sytuacja jest Smile
Ale to nie apteka 20 kg więcej nie zaszkodzi - to jest po 10kg na oś więcej tylke (przy równym rozłożeniu)
3 kufry, tankbag, ciuchy motocyklowe też lekkie nie są, centralka, płyta, gmole, stelaże pod kufry.
Wczoraj w centralnym kuferku wiozłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym do furki - waga ok 15-18kg, a w środku już miałem też łańcuch ciężki do spięcia moto. Dało rade myhyhy
Wolno jechałem i kuferek cały został Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:19, 09 Wrz 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





u kolegi na 3ej wycieczke, na ktorej po raz kolejny przeladowal moto o pare kilo pekl wahacz i z chorwacji sciagal moto na na lawecie. Moto mial od nowosci z salonu, wiec nie mogl nawet zrzucic winy na jakies ukryte wady zatajone przez poprzedniego wlasciciela.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:04, 09 Wrz 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Szuja napisał:
u kolegi na 3ej wycieczke, na ktorej po raz kolejny przeladowal moto o pare kilo pekl wahacz i z chorwacji sciagal moto na na lawecie. Moto mial od nowosci z salonu, wiec nie mogl nawet zrzucic winy na jakies ukryte wady zatajone przez poprzedniego wlasciciela.

Ale był to v-strom czy coś innego?
Orientujesz się przy okazji ile mniej więcej przeładował?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:41, 09 Wrz 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





v-strom 650tka z 2007 roku. A co do ilosci przeladowanych kilogramow to nie bylo ich tak duzo, ale na gruntowce w chorwacji moto nie wytrzymalo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 18:43, 09 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:47, 09 Wrz 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





No to jestem nieźle zdziwiony. Shocked
W jakimś typowo szosowym motocyklu nie zdziwiło by mnie to bo tam rzeczywiście ta tylna część ramy nie wygląda za solidnie, ale w typowym turystycznym enduro do dziś byłem pewny że coś takiego nie grozi.

Możesz jeszcze napisać jak się zachowało Suzuki? Mam na myśli czy poszło to na gwarancji czy zostało stwierdzone przeładowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:51, 09 Wrz 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Z tego by wychodziło że jak z kobitą chcę jeździć to muszę lytra kupić bo kilka kg więcej może być Smile
hmmm a w sumie to może jednak będę sam jeździł Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:45, 22 Wrz 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





dl 1000 nieważne czy przeładowany czy nie zawsze ma mocy pod dostatkiem. moj dawał rade z żoną i bagazami na rumuńskich szutrach. Nie straszne tez winkle i serpentyny. NIech sie kumpel zastanowi bo te 130kg to do jazdy solo za mało dla dużego chłopa i jego ekwipunku na daleki wyjazd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:34, 22 Wrz 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





w ladownosci nie chodzi tylko o to czy silnik da rade to wszystko pociagnac czy nie. bardziej chodzi o to, czy ten motocykl sie rozwali po drodze czy dowiezie nas do celu bezpiecznie. Oczywiscie jakis zapas jest ale jaki nie wiadomo.
Ja na w pelni zaladowanej 650-tce na szutrach i winklach tez nie mialem zadnych problemow. Moto jechalo do przodu, samochody zostawaly z tylu i tylko trzeba miec troche wiecej miejsca do wyprzedzania, cala filozofia. Razem z moim plecaczkiem wazymy jakies 160-170 kg i nigdy nie mialem problemu, ze moto nie chcialo jechac...

Przyznam, ze czasami brakuje mi mocy np. jak jade jakas "S" czy "A", ale sa to tak sporadyczne sytuacje, ze szybko o nich zapominam. Na drogach 2 i 3 cyfrowych albo na szutrach nie mialem nigdy tego odczucia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:58, 22 Wrz 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





dopuszczalna ładownosc to czysto teoretyczne gdybanie, jak sie jeżdziło mniejszymi motocyklami to zawsze sie je przeładowywało-rady nie było.
w DL 1000 na bagazniku pisze max load 10kg, smieje sie z tego bo sam stelarz z kufrem to pewnie ze 3 kg kufer ma ładownosc 10kg a ja zawsze na urlopowe wyjazdy ładuje pewnie z 15kg, na kufer idzie namiot to mamy 20kg.
do tego 2 boczne kufry po 10kg+boczne kufry+gmole+stelarz pod 3 kufry tj razem +-50kg + ja i żona w ubraniach 175kg Razem ze 220-230 kg, czyli możliwości wykorzystane na maksa. Na wyjazdy weekendowe to raczej zostaje jeszcze troche ładowności na górkę

W pełni załadowanym DLem przejechałem z Cyrylem-on tez obładowany, przełecz urdele wiec myśle ze DL daje rade, płyta pod silnikiem ostała sie w całości, jedynie centralka pozbawiła sie lakieru na części powierzchni Wink

Kusi mnie zeby kiedys przed jakimś wyjazdem podjechac na wage elektroniczna na jeden ze skupów metali i sie dokładnie zważyć, waga waży bardzo dokładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:03, 25 Wrz 2010
Scorpio74
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 338
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





no to ja mam więcej chyba.
moto z paliwem, gmolami, ochroną silnika i stelarzami do ok. 240 kg
ja z ciuchami to 103 kg, pasażer to 68 kg.
centralny z bagażami: 15 kg
boczne z bagażami razem: 20 kg
tankbag: 5 kg
i jeszcze torba na centralny z namiotem, karimatami, śpiworami i pierdołami: 15 kg

razem to daje: 466 kg
czyli przekroczone o 46 kg.
No czasami wychodzi mniej zależy to od typu wyjazdów.
i odpukać na razie nic się nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zbyt mały moto ?
PostWysłany: Czw 8:24, 28 Lip 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Czytając różne posty zacząłem się martwić. Kupując DL'a 650 myślałem o jeżdżeniu z żoną, podokładałem sobie akcesoriów i pojechałem wczoraj wszystko zważyć. Sam moto z akcesoriami 226kg. Bez kufrów - tylko stelaże, gmole, centralka etc.

Ja w całym stroju i z kaskiem na głowie 114kg. Pasażerka w całym rynsztunku będzie pewnie z 75-80kg.

Suma ... 418kg, a w instrukcji i w dowodzie rejestracyjnym - masa całkowita to 415kg.

Gdzie tu kufry i bagaż ... same kufry pewnie z 11-12kg + bagaż.

Wiem wiem, powinienem schudnąć ale działam już w tym względzie 2 lata i więcej nie schodzi Sad

Zatem ... można tak jeździć z przeważeniem ok. 30-40kg czy nie ? Dodam, że raczej asfalt.

Przeczytałem na oryginalnych oponach, że max. load - tył to chyba ok 350kg a przód ok. 250kg. Rozumiem, że jest to nacisk na oś - czy w takim wypadku należy zsumować te wartości aby otrzymać "bezpieczne" obciążenie maksymalne dla opon ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:11, 28 Lip 2016
Luki
A2

 
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 94
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Każdy(prawie) kto jeździ z plecakiem jeździ przeładowany. Jeśli nie ma zamiaru opuszczać asfaltu to bym się tym mocno nie przejmował. Pamiętaj o odpowiednim ciśnieniu (masz na nalepce na wahaczu zakresy dla jazdy solo i z pasażerem) i ew. będziesz musiał częściej wymieniać łożyska.
Z wagą całkowitą ten problem dotyczy nie tylko DLi, np. duży GS na 480kg co też nie jest jakaś wysoka wartość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:02, 28 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Sprawa jest prosta. Statystyczną osobę od dawna liczy się na ok. 80 kg. Plus ciuchy, buty, kask to jakieś 90 kg. Wtedy spokojnie zostaje na bagaż.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:27, 28 Lip 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





@Luki, nie obawiasz sie odpowidzialnosci moralnej za ewentualne szkody na zdrowiu i sprzecie u kolegi? Co bedzie jesli pare razy tak obciazony wpadnie w dziury, zjedzie z pasazerka z kraweznika a potem na autostradzie przy 170 km/h strzeli mu nadwyrezona opona?

Rozklad nacisku na osie jest plynny - podczas ruszania, hamowania, rownomiernej jazdy. Nie mowiac juz o obciazaniu kufrow ponad miare i skutkach takiej urwanej niespodzianki dla innych na drodze.

Czemu normy, instrukcje, zalecenia producenta wydaja sie byc tylko dla 'naiwnych' - a nie dla wszystkich uzytkownikow, zeby sobie i innym krzywdy nie zrobic?

]:--)>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:35, 28 Lip 2016
Luki
A2

 
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 94
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Szuja napisał:
@Luki, nie obawiasz sie odpowidzialnosci moralnej za ewentualne szkody na zdrowiu i sprzecie u kolegi? Co bedzie jesli pare razy tak obciazony wpadnie w dziury, zjedzie z pasazerka z kraweznika a potem na autostradzie przy 170 km/h strzeli mu nadwyrezona opona?

Rozklad nacisku na osie jest plynny - podczas ruszania, hamowania, rownomiernej jazdy. Nie mowiac juz o obciazaniu kufrow ponad miare i skutkach takiej urwanej niespodzianki dla innych na drodze.

Czemu normy, instrukcje, zalecenia producenta wydaja sie byc tylko dla 'naiwnych' - a nie dla wszystkich uzytkownikow, zeby sobie i innym krzywdy nie zrobic?

]:--)>


Masz rację, ale każde wyjście poza wartości podane przez producenta robi się na własne ryzyko.

Btw, nie widzę małego, przeładowanego DL z plecakiem jadącego z kuframi 170 Smile Jak dobrze pamiętam to max. predkość z kuframi wg producenta to 130 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:47, 28 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Luki napisał:
Jak dobrze pamiętam to max. predkość z kuframi wg producenta to 130 km/h


Poczytaj co ludzie piszą np. w relacjach z wypraw. Jak to wracali w ostatni dzień do domu zapakowanym moto waląc po autobahnie średnio 150-160 km/h


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:51, 28 Lip 2016
Waluś
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 96
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło





A ktoś chyba nawet na tym forum wrzucał zdjęcia pękniętego (?) wahacza z powodu jazdy zbyt przeładowanym motocyklem....dobrze pamiętam?

pozdrowienia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:16, 28 Lip 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





170 km/h to ja mogę sobie polatać samemu bez bagażu - i to oczywiście na niemieckiej autostradzie - na trasie z żoną i ładunkiem myślę że 120/130 to max. Chociaż i to jest prędkością ogromną gdyby coś się miało urwać. Póki co jedziemy na traski gdzie prędkości są znacznie znacznie niższe.

Nie ma rady - będę musiał spróbować a na przyszłość chyba jednak namówić żonę na jakiś skuter, żeby kulała się przede mną Sad

A w chwilach jej słabości wyprosić wycieczki samemu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:59, 28 Lip 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





na marginesie, te 170 km/h podalem tak z dupy, moglem tez wpisac 130 km/h, nie mialo to znaczenia w kontekscie sensu wypowiedzi Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 13:43, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:27, 28 Lip 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





i tak też zrozumiałem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:57, 28 Lip 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 454
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





U mnie wychodzi jeden kufer boczny (duży - Givi E41) załadowany ok 10 kilo. Na trzy trzeba więc liczyć ok 30 ... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:31, 29 Lip 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Dokładnie tak szacuję Staszek - boczne po 10 a centralka nawet gdzieś około 15. Dodatkowo uchwyt GPS i nawigacja - też z 1kg będzie. Ech ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:41, 29 Lip 2016
Luki
A2

 
Dołączył: 20 Mar 2015
Posty: 94
Przeczytał: 57 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jarbar napisał:
Dodatkowo uchwyt GPS i nawigacja - też z 1kg będzie. Ech ...


To bardzo pancerna wersja musi byćSmile Realnie pewnie ok 500g


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Luki dnia Pią 12:43, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:44, 29 Lip 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





no dobra - pewnie 500g. Liczę uchwyt SW Motech - czekam, torebka i moja nawigacja stara Navroad 470


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:53, 29 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Luki napisał:


To bardzo pancerna wersja musi byćSmile Realnie pewnie ok 500g


Niekoniecznie. Raczej stawiałbym na 1000 g niż 500. Solidne uchwyty (stalowe) swoje ważą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:52, 29 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





express napisał:

Niekoniecznie. Raczej stawiałbym na 1000 g niż 500. Solidne uchwyty (stalowe) swoje ważą.


Nie popadajmy w skrajnosci Smile



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:01, 29 Lip 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





czasami jednak trzeba uwazac - chcialem z dzieckiem polatac - on na swojej biegowce, a ja na jego zapasowym rowerku (dmc = 40 kg). Efekt: wygieta rama - rowerek po prostu sie zlozyl. Na szczescie nie jechalem zbyt szybko, bo ciezko rozwinac 5 km/h z kolanami na wysokosci glowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:15, 29 Lip 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





E tam, próbowałem takiego manewru w środę - nic się nie złożyło. Za gruby po prostu jesteś. No ale jak się żyje za kasę parafian to tak się dzieje. Jednym ubywa w portfelu, innym przybywa w pasie.
PS. Dziecko z gosposią?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:52, 29 Lip 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





nie za gruby a za ciezki... na sprzet. Kasa parafian nie ma nic do rzeczy, raczej to kwestia diety. Mozna malo zarabiac i odzywiac sie produktami z biedronki - opuchlizna gwarantowana. Dla mnie to nie 'gosposia' a 'Gosposia', zbulwersowany? ]:--)>

Twoj przypadek czesciowo potwierdzeniem tego, co dzieje sie tez z motkami. Malo kiedy slyszy sie, ze moto zlozylo sie, bo przeladowane, wiec kto by tam sie bardzo przejmowal jakims dmc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:41, 01 Sie 2016
m.adam
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 448
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja tam się zawsze "liczę" wagowo jak jadę w dwie osoby ale z żoną i bagażami nie przekroczyliśmy 210 kg. O ile pamiętam to coś koło tego wychodziło mi dopuszczalne obciążenie małego DL-a.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:39, 03 Sie 2016
jarbar
A1

 
Dołączył: 19 Lip 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





m.adam - pozazdrościć linii Tobie i małżonce. Dodać jeszcze trzeba wagę akcesoriów. Mi wyszło, że: centralka, szybka z deflektorem, handbary, grzane manety, uchwyt GPS, stelaże pod kufry, gmole - powiększyły wagę motocykla z 214 (wartość katalogowa na gotowo) do 227kg (13kg).

Do tego waga pustych kufrów. i wtedy dopiero my i bagaż. A same ciuchy z kaskiem wychodzi że ważą na mnie około 7-8kg

Ciężki ... temat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:54, 03 Sie 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 454
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i dalekie wyprawy z namiotem, kuchenką itp, we dwie osoby, to raczej nie małym DL'em. Tylko opcja hotelowa wchodzi w grę. Mówię o osobach słusznej postury czyli o sobie też ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 03 Sie 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





m.adam - powiedz mojej żonie, żeby przed wyjazdem weszła na wagę Smile Skróci Cię o głowę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:58, 03 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Otzi napisał:
m.adam - powiedz mojej żonie, żeby przed wyjazdem weszła na wagę Smile Skróci Cię o głowę Very Happy


Weź na ręce i cichaczem stań na wadze - i tak istotna jest masa kompletu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:19, 03 Sie 2016
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





express napisał:
(...)

Weź na ręce i cichaczem stań na wadze - i tak istotna jest masa kompletu Razz


jesli zrobi tak cichaczem na towarowej wadze to nie tylko o glowe skroci ale jeszcze reszte posieka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:41, 03 Sie 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





staszek_s napisał:
Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i dalekie wyprawy z namiotem, kuchenką itp, we dwie osoby, to raczej nie małym DL'em. Tylko opcja hotelowa wchodzi w grę. Mówię o osobach słusznej postury czyli o sobie też ...


Dobrze, że dopisałeś również końcówkę, bo nóż w kieszeni mi się otwierał Razz

Planując wyjazd ważę swój bagaż i staram się motocykla nie przeładować. Ostatnio mi się nie udało i przeładowanym motocyklem jechało mi się źle.

W podróży bywa różnie i nie zawsze jest tak, że to z czym wyruszamy będzie naszym jedynym bagażem. Mam na myśli dodatkową butelkę wody, gdy jest gorąco, czy jakieś zakupy.
Oczywiście nie można też trzymać się tych limitów tak rygorystycznie. Jeśli będzie to pare kilogramów nadwyżki pewnie nie odczujemy tego. Ale jeśli faktycznie kierownik z pasażerem obciążają motocykl do dopuszczalnej masy całkowitej to już nie jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Masa własna i ładowność
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin