VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Mniej zębów w tylnej zębatce...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mniej zębów w tylnej zębatce...
PostWysłany: Wto 9:01, 21 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





... a wiec temat dla doswiadczonych uzytkowników, aktualnie poruszam sie moto z zebatka tylkna mniejsza o dwa zeby, nadszedl czas zmiany napedu i zastanawiam sie czy kupowac oryginal czy pozostac przy dwoch mniej. Ma ktos doswiadczenia w tym temacie? Czy jest odczuwalna roznica na standardowej w przyspieszeniu? Bede bardzo wdzieczny za sugestie.

aaa zapomnialem dodac ze chodzi o DL 650


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 9:01, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:18, 21 Cze 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:35, 21 Cze 2011
marcz
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Przez chwile (zmuszony sytuacją) miałem założoną z tyłu zębatkę 42 (wczesniej 47) i nie byłem zadowolony. Moto było słabe przy starcie i było to mocno odczuwalne, spada też elastycznosc (musiałem częsciej wachlowac biegami). Natomiast jak już sie rozbujał to jechał np na 6biegu przy 6tys obr. ok. 150 (przy 47 zebach ok 130). Przejachałem na tym zestawieniu ok 800km i nie zauważyłem też zmiany przy spalaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:49, 21 Cze 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





magrafb napisał:
Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi


Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż standardowa będzie się lepiej zbierał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 22:07, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:05, 21 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Logicznie rzecz biorac na wiekszej zebatce (wiecej zebow) bedzie sie lepiej zbieral ale predkosc maksymalna spadnie.

Mnie zalezy na lepszej dynamice wiec zakladajac standardowa zebatke powinienem wlasnie na tym zyskac...

decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 10:05, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:17, 21 Cze 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Kolego,

Tylko my już o tym wałkowaliśmy tyle razy że już wiemy Wink Jak chcesz wiedzieć więcej to skorzystaj z "szukaj" to zobaczysz ile razy już na ten temat dyskutowaliśmy
Wszystkiego dobrego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:22, 21 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





No wlasnie najpierw dzialalem szukajka i nic nie znalazlem chyba ze gleboko poukrywane w roznych tematach... a przezucac kilkadziesiat tematow zeby zobaczyc jeden wpis na ten temat jest srednio przyjemne dlatego zalozylem nowy temat...

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:08, 21 Cze 2011
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Woytec napisał:
decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice.
Czy mógłbyś zapamiętać, zapisać.... jakie są obroty i prędkości na tych zębatkach dla jakiejś charakterystycznej sytuacji, np. VI bieg, 100 km/h i jakie będą obroty. Albo odwrotnie - np. VI bieg, 5 tys. obr. i jaka prędkość na starej i na nowej zębatce.
Ja z kolei jestem zainteresowany zmianą ze standardu na mniejszą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:31, 21 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Nie ma problemu dzisiaj to sprawdze w drodze z pracy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:16, 21 Cze 2011
miroslaw123
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





moze taka stronka pomoże:
http://www.gearingcommander.com/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:42, 21 Cze 2011
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





miroslaw123 napisał:
moze taka stronka pomoże:
http://www.gearingcommander.com/
Tak, to stronka wielokrotnie podpowiadana na forum. Ale wiesz.... teoria teorią a praktyka swoje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:34, 21 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów


jakby co to pisz bo taki setup tylko do jutra Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:43, 21 Cze 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





konra.dzik napisał:
magrafb napisał:
Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi


Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż będzie się lepiej zbierał.


No my tu rozmawiamy o tylnej zebatce, czyli tak jak pisalem.
Im wiecej zebow tym wieksza dynamika i krotsze biegi.
Proste jak ...nie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:09, 21 Cze 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Najwidoczniej zasugerowałem się pierwszym postem Very Happy Wybacz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:41, 22 Cze 2011
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Woytec napisał:
OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów
Hm.... Rolling Eyes
4,5 tys. obr. i 100 km/h ja mam na standardowym setupie Rolling Eyes

Różnie pokazują nasze DL-e albo oprócz mniejszej tylnej masz założoną większą przednią zębatkę Question

edit:
oczywiście miało być napisane ".... mniejszą przednią zębatkę"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Śro 11:33, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:44, 22 Cze 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





hmm dziwne troche... VI 140km/h 6 tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:49, 24 Cze 2011
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Mam od ponad roku zmienioną zębatkę 47>43.
Jeśli chcesz zmieniać, to musisz się przygotować, bo standardowy łańcuch jest za długi i trzeba go skrócić o jedno ogniwo. Do tego będziesz potrzebował szlifierki, zakuwki i zakuwarki.

Po zmianie moje odczucia są następujące:
+ osiągnąłem cel - jazda w korku nie wymaga tak częstej zmiany biegów z jedynki na dwójkę;
+ nie szukam 7. biegu w czasie jazdy po mieście;
- przełożenie powoduje "stratę mocy przy starcie" o ok 11% - a w zasadzie zmianę charakterystyki przełożenia.
* powinno to się przełożyć na większą prędkość maksymalną o ok 11% - nie sprawdzałem - ale wydaje mi się, że ze względu na aerodynamikę i konstrukcję zawieszenia nie powinno się tego sprawdzać

A propos, różne roczniki miały różną konfigurację zębatek na tyle i przodzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johnny_Eleven_Fingers dnia Pią 21:59, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:21, 26 Cze 2011
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:35, 26 Cze 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jscoolg napisał:
A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow.


Zależy w którym... W "małym" z przedniego koła, natomiast w 1000-cu ze skrzyni i tu rzeczywiście zmiana przełożenia wtórnego spowoduje przekłamanie prędkości i przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:12, 28 Cze 2011
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
http://www.gearingcommander.com/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:43, 28 Cze 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





PETER napisał:
jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
http://www.gearingcommander.com/


Patrz 10 postów wcześniej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mniej zębów w tylnej zębatce...
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin