Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mniej zębów w tylnej zębatce...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 8:01, 21 Cze 2011    Temat postu: Mniej zębów w tylnej zębatce...

... a wiec temat dla doswiadczonych uzytkowników, aktualnie poruszam sie moto z zebatka tylkna mniejsza o dwa zeby, nadszedl czas zmiany napedu i zastanawiam sie czy kupowac oryginal czy pozostac przy dwoch mniej. Ma ktos doswiadczenia w tym temacie? Czy jest odczuwalna roznica na standardowej w przyspieszeniu? Bede bardzo wdzieczny za sugestie.

aaa zapomnialem dodac ze chodzi o DL 650


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 8:01, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 8:18, 21 Cze 2011    Temat postu:

Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcz
Motocyklista



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:35, 21 Cze 2011    Temat postu:

Przez chwile (zmuszony sytuacją) miałem założoną z tyłu zębatkę 42 (wczesniej 47) i nie byłem zadowolony. Moto było słabe przy starcie i było to mocno odczuwalne, spada też elastycznosc (musiałem częsciej wachlowac biegami). Natomiast jak już sie rozbujał to jechał np na 6biegu przy 6tys obr. ok. 150 (przy 47 zebach ok 130). Przejachałem na tym zestawieniu ok 800km i nie zauważyłem też zmiany przy spalaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:49, 21 Cze 2011    Temat postu:

magrafb napisał:
Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi


Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż standardowa będzie się lepiej zbierał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 21:07, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 9:05, 21 Cze 2011    Temat postu:

Logicznie rzecz biorac na wiekszej zebatce (wiecej zebow) bedzie sie lepiej zbieral ale predkosc maksymalna spadnie.

Mnie zalezy na lepszej dynamice wiec zakladajac standardowa zebatke powinienem wlasnie na tym zyskac...

decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Wto 9:05, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Wto 9:17, 21 Cze 2011    Temat postu:

Kolego,

Tylko my już o tym wałkowaliśmy tyle razy że już wiemy Wink Jak chcesz wiedzieć więcej to skorzystaj z "szukaj" to zobaczysz ile razy już na ten temat dyskutowaliśmy
Wszystkiego dobrego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 9:22, 21 Cze 2011    Temat postu:

No wlasnie najpierw dzialalem szukajka i nic nie znalazlem chyba ze gleboko poukrywane w roznych tematach... a przezucac kilkadziesiat tematow zeby zobaczyc jeden wpis na ten temat jest srednio przyjemne dlatego zalozylem nowy temat...

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 10:08, 21 Cze 2011    Temat postu:

Woytec napisał:
decyzja zapadla kupuje standard, zakladam w srode napisze czy jest odczuwalna roznica w dynamice.
Czy mógłbyś zapamiętać, zapisać.... jakie są obroty i prędkości na tych zębatkach dla jakiejś charakterystycznej sytuacji, np. VI bieg, 100 km/h i jakie będą obroty. Albo odwrotnie - np. VI bieg, 5 tys. obr. i jaka prędkość na starej i na nowej zębatce.
Ja z kolei jestem zainteresowany zmianą ze standardu na mniejszą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 10:31, 21 Cze 2011    Temat postu:

Nie ma problemu dzisiaj to sprawdze w drodze z pracy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miroslaw123
Motocyklista



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:16, 21 Cze 2011    Temat postu:

moze taka stronka pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 14:42, 21 Cze 2011    Temat postu:

miroslaw123 napisał:
moze taka stronka pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak, to stronka wielokrotnie podpowiadana na forum. Ale wiesz.... teoria teorią a praktyka swoje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 17:34, 21 Cze 2011    Temat postu:

OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów


jakby co to pisz bo taki setup tylko do jutra Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 17:43, 21 Cze 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
magrafb napisał:
Jak zalozysz o dwa wieksza bedziesz mial odczuwalnie dynamiczniejszy motor, krótsze biegi


Raczej, dłuższe. Wolniej się będzie rozpędzał.
Na większej niż będzie się lepiej zbierał.


No my tu rozmawiamy o tylnej zebatce, czyli tak jak pisalem.
Im wiecej zebow tym wieksza dynamika i krotsze biegi.
Proste jak ...nie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:09, 21 Cze 2011    Temat postu:

Najwidoczniej zasugerowałem się pierwszym postem Very Happy Wybacz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 7:41, 22 Cze 2011    Temat postu:

Woytec napisał:
OK, sprawdzilem VI bieg 100 km/h 4,5 tyś obrotów
Hm.... Rolling Eyes
4,5 tys. obr. i 100 km/h ja mam na standardowym setupie Rolling Eyes

Różnie pokazują nasze DL-e albo oprócz mniejszej tylnej masz założoną większą przednią zębatkę Question

edit:
oczywiście miało być napisane ".... mniejszą przednią zębatkę"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Śro 10:33, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 9:44, 22 Cze 2011    Temat postu:

hmm dziwne troche... VI 140km/h 6 tyś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pią 20:49, 24 Cze 2011    Temat postu:

Mam od ponad roku zmienioną zębatkę 47>43.
Jeśli chcesz zmieniać, to musisz się przygotować, bo standardowy łańcuch jest za długi i trzeba go skrócić o jedno ogniwo. Do tego będziesz potrzebował szlifierki, zakuwki i zakuwarki.

Po zmianie moje odczucia są następujące:
+ osiągnąłem cel - jazda w korku nie wymaga tak częstej zmiany biegów z jedynki na dwójkę;
+ nie szukam 7. biegu w czasie jazdy po mieście;
- przełożenie powoduje "stratę mocy przy starcie" o ok 11% - a w zasadzie zmianę charakterystyki przełożenia.
* powinno to się przełożyć na większą prędkość maksymalną o ok 11% - nie sprawdzałem - ale wydaje mi się, że ze względu na aerodynamikę i konstrukcję zawieszenia nie powinno się tego sprawdzać

A propos, różne roczniki miały różną konfigurację zębatek na tyle i przodzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johnny_Eleven_Fingers dnia Pią 20:59, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:21, 26 Cze 2011    Temat postu:

A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:35, 26 Cze 2011    Temat postu:

jscoolg napisał:
A prędkość skąd jest brana w DLu? - jak ze skrzyni to zmiana zębatki nie zmieni wskazań zegarow.


Zależy w którym... W "małym" z przedniego koła, natomiast w 1000-cu ze skrzyni i tu rzeczywiście zmiana przełożenia wtórnego spowoduje przekłamanie prędkości i przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Wto 1:12, 28 Cze 2011    Temat postu:

jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 9:43, 28 Cze 2011    Temat postu:

PETER napisał:
jest taka tabelka można sobie pokombinować z przełożeniami:
[link widoczny dla zalogowanych]


Patrz 10 postów wcześniej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin