Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmieniający się luz łańcucha.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkady
A1



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 20:02, 19 Cze 2011    Temat postu: Zmieniający się luz łańcucha.

Proszę o pomoc w ustaleniu diagnozy tego problemu, a może reguluję łańcuch nieprawidłowo? Robię to w następujący sposób: stawiam moto na bocznej, luzuję nakrętkę, ustawiam śrubami ampolowymi luz łańcucha, który sprawdzam w połowie jego długości. Następnie dokręcam nakrętkę mocno ale z czuciem, żeby gwintu nie zerwać. Sprawdzam jeszcze raz luz, siadam na moto, schodzę i znowu sprawdzam, bowiem zdarzało się, że po tych czynnościach ulegał on zmianie. Gdy wszystko jest ok robię np. 100 km i łańcuch jest mocno napięty, nie ma wcale luzu, albo z większym luzem. To chyba nie jest normalne.
Pomóżcie Koledzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 20:37, 19 Cze 2011    Temat postu:

nie wiem jak jest w 650, w moim 1000 nie ma śrub imbusowych i jest normalna nakrętka kontrująca którą się stabilizuje ustawienie żeby się nie przestawiało w trakcie jazdy, nakrętkę mocującą koło dokręcam bardzo mocno. Może u Ciebie też jest jakaś kontrująca nakrętka? Nic nie piszesz o jej luzowaniu i dokręcaniu po regulacji.
Sprawdziłem w instrukcji, głupoty popisałem, w 650 nie ma kontr nakrętki, najwyraźniej za słabo dokręcasz nakrętkę mocującą koło. Ma być siła 100 N-m a to niemało. Poza tym trzeba koniecznie sprawdzić po dokręceniu nakrętki czy się naciąg nie zmienił.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 20:50, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkady
A1



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 21:03, 19 Cze 2011    Temat postu:

Sprawdzam naciąg po dokręceniu nakrętki, pisałem o tym. Nakrętkę dokręcam kluczem oczkowym o 30 cm ramieniu. Robię to mocno, ale całkiem możliwe, że to nie wystarcza. Być może, że za słaba siła w dokręceniu nakrętki powoduje ten problem. Chyba trzeba zakupić klucz dynamometryczny. Dziękuję za tą sugestię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:25, 19 Cze 2011    Temat postu:

Chodzi o to, że naciągasz łańcuch, wszystko jest pięknie i cacy, przejeżdżasz kawałek i luz się zmienia? Jeśli tak, to najbardziej prawdopodobne, że masz najzwyczajniej w świecie nierówno wyciągnięty łańcuch. Wątpię, aby podczas jazdy koło ci się przestawiało (bagatela!) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkady
A1



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 21:35, 19 Cze 2011    Temat postu:

Co to znaczy nierówno wyciągnięty łańcuch? Na 30 oczkach jest wyciągnięty a na 50 nie? Tak to rozumieć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 21:37, 19 Cze 2011    Temat postu:

W npwy naped zainwestuj a nie w klucz. Po napieciu lancucha sprawdzaj naciagniecie co pol obrotu kola bo jak lancuch nierowno wyciagniety bedzie to lozysko na walku zdawczym w silniku zniszczysz albo lancuch zerwiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blazimir
Motocyklista



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: Nie 21:51, 19 Cze 2011    Temat postu:

Tak jak V-Told mówi, najprawdopodobniej masz nierównomiernie wyciągnięty łańcuch, ewentualnie krzywo koło ustawione. Swoja droga, jest jakas metoda zeby uniknac nierównomiernego wyciągnięcia łańcucha?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Pon 9:01, 20 Cze 2011    Temat postu:

Po postawieniu na centralce najpierw znajduje się miejsce w którym łańcuch ma najmniejszy luz (kręcąc kołem i mierząc luz co kilka cm), a dopiero potem przechodzi się do regulacji.

Jeżeli po ustawieniu tak luzu na minimalny przewidziany przez fabrykę, w innym miejscu luz łańcucha przekroczy dopuszczalne maksimum, to napęd nadaje sie do wymiany.

Rady na nierównomierne wyciąganie nie ma, ale zauważyłem, że olejarka i dobrej klasy łańcuch zmniejsza to zjawisko.

Innym powodem samoistnych zmian luzu łańcucha może być jego zatarcie. Wtedy ogniwa po zejściu z zębatki nie prostują się tylko pozostają względem siebie pod pewnym kątem, to zmniejsza długość łańcuch i powoduje zmniejszanie się luzu. Oczywiście to też kwalifikuje "napęd" do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Wto 14:09, 28 Cze 2011    Temat postu:

Czy jak zostają ogniwa pod kątem to już definitywnie do wymiany??? tak informacyjnie. Bo niedawno to zauważyłem. Jaki zestaw polecacie??? i jaki orientacyjnie może być koszt wymiany z częściami??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Wto 14:26, 28 Cze 2011    Temat postu:

Jeżeli ten "kąt" można rozprostować palcami to nie jest problemem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Śro 22:30, 29 Cze 2011    Temat postu:

Miałem to samo, nierówno wyciągnięty łańcuch. Efekt była taki że w czasie jazdy było słychać, przy zbyt mocno naciągniętym łańcuchu, jęk zębatki zdawczej (a może raczej łożyska).
Na postoju można to łatwo sprawdzić. Wystarczy przetoczyć (z wyłączonym silnikiem) parę metrów motocykl i słychać nierówną pracę napędu. Dobrze to słychać przy cofaniu do tyłu.

Mój oryginalny napęd wytrzymał 24tys. km, smarowany był smarowidłem Shella i myty co tausend naftą.

Wymiana na zestaw zębatki Sunstar 15/47 + DID525VM - 487 zł w Jack Star. Zakucie zrobiłem sam narzędziem Rothewald. Po 4tys. km napęd chodzi bez problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin