VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Zmieniający się luz łańcucha.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zmieniający się luz łańcucha.
PostWysłany: Nie 21:02, 19 Cze 2011
Arkady
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce





Proszę o pomoc w ustaleniu diagnozy tego problemu, a może reguluję łańcuch nieprawidłowo? Robię to w następujący sposób: stawiam moto na bocznej, luzuję nakrętkę, ustawiam śrubami ampolowymi luz łańcucha, który sprawdzam w połowie jego długości. Następnie dokręcam nakrętkę mocno ale z czuciem, żeby gwintu nie zerwać. Sprawdzam jeszcze raz luz, siadam na moto, schodzę i znowu sprawdzam, bowiem zdarzało się, że po tych czynnościach ulegał on zmianie. Gdy wszystko jest ok robię np. 100 km i łańcuch jest mocno napięty, nie ma wcale luzu, albo z większym luzem. To chyba nie jest normalne.
Pomóżcie Koledzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:37, 19 Cze 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





nie wiem jak jest w 650, w moim 1000 nie ma śrub imbusowych i jest normalna nakrętka kontrująca którą się stabilizuje ustawienie żeby się nie przestawiało w trakcie jazdy, nakrętkę mocującą koło dokręcam bardzo mocno. Może u Ciebie też jest jakaś kontrująca nakrętka? Nic nie piszesz o jej luzowaniu i dokręcaniu po regulacji.
Sprawdziłem w instrukcji, głupoty popisałem, w 650 nie ma kontr nakrętki, najwyraźniej za słabo dokręcasz nakrętkę mocującą koło. Ma być siła 100 N-m a to niemało. Poza tym trzeba koniecznie sprawdzić po dokręceniu nakrętki czy się naciąg nie zmienił.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 21:50, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 19 Cze 2011
Arkady
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce





Sprawdzam naciąg po dokręceniu nakrętki, pisałem o tym. Nakrętkę dokręcam kluczem oczkowym o 30 cm ramieniu. Robię to mocno, ale całkiem możliwe, że to nie wystarcza. Być może, że za słaba siła w dokręceniu nakrętki powoduje ten problem. Chyba trzeba zakupić klucz dynamometryczny. Dziękuję za tą sugestię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:25, 19 Cze 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Chodzi o to, że naciągasz łańcuch, wszystko jest pięknie i cacy, przejeżdżasz kawałek i luz się zmienia? Jeśli tak, to najbardziej prawdopodobne, że masz najzwyczajniej w świecie nierówno wyciągnięty łańcuch. Wątpię, aby podczas jazdy koło ci się przestawiało (bagatela!) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 19 Cze 2011
Arkady
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce





Co to znaczy nierówno wyciągnięty łańcuch? Na 30 oczkach jest wyciągnięty a na 50 nie? Tak to rozumieć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:37, 19 Cze 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





W npwy naped zainwestuj a nie w klucz. Po napieciu lancucha sprawdzaj naciagniecie co pol obrotu kola bo jak lancuch nierowno wyciagniety bedzie to lozysko na walku zdawczym w silniku zniszczysz albo lancuch zerwiesz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:51, 19 Cze 2011
Blazimir
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź





Tak jak V-Told mówi, najprawdopodobniej masz nierównomiernie wyciągnięty łańcuch, ewentualnie krzywo koło ustawione. Swoja droga, jest jakas metoda zeby uniknac nierównomiernego wyciągnięcia łańcucha?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:01, 20 Cze 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Po postawieniu na centralce najpierw znajduje się miejsce w którym łańcuch ma najmniejszy luz (kręcąc kołem i mierząc luz co kilka cm), a dopiero potem przechodzi się do regulacji.

Jeżeli po ustawieniu tak luzu na minimalny przewidziany przez fabrykę, w innym miejscu luz łańcucha przekroczy dopuszczalne maksimum, to napęd nadaje sie do wymiany.

Rady na nierównomierne wyciąganie nie ma, ale zauważyłem, że olejarka i dobrej klasy łańcuch zmniejsza to zjawisko.

Innym powodem samoistnych zmian luzu łańcucha może być jego zatarcie. Wtedy ogniwa po zejściu z zębatki nie prostują się tylko pozostają względem siebie pod pewnym kątem, to zmniejsza długość łańcuch i powoduje zmniejszanie się luzu. Oczywiście to też kwalifikuje "napęd" do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:09, 28 Cze 2011
apollo4forti
A2

 
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica





Czy jak zostają ogniwa pod kątem to już definitywnie do wymiany??? tak informacyjnie. Bo niedawno to zauważyłem. Jaki zestaw polecacie??? i jaki orientacyjnie może być koszt wymiany z częściami??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:26, 28 Cze 2011
sorier
A2

 
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09





Jeżeli ten "kąt" można rozprostować palcami to nie jest problemem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:30, 29 Cze 2011
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Miałem to samo, nierówno wyciągnięty łańcuch. Efekt była taki że w czasie jazdy było słychać, przy zbyt mocno naciągniętym łańcuchu, jęk zębatki zdawczej (a może raczej łożyska).
Na postoju można to łatwo sprawdzić. Wystarczy przetoczyć (z wyłączonym silnikiem) parę metrów motocykl i słychać nierówną pracę napędu. Dobrze to słychać przy cofaniu do tyłu.

Mój oryginalny napęd wytrzymał 24tys. km, smarowany był smarowidłem Shella i myty co tausend naftą.

Wymiana na zestaw zębatki Sunstar 15/47 + DID525VM - 487 zł w Jack Star. Zakucie zrobiłem sam narzędziem Rothewald. Po 4tys. km napęd chodzi bez problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zmieniający się luz łańcucha.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin