Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opiłek na śrubie od spuszczania oleju - bać się?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monkw
A1



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 14:27, 09 Maj 2015    Temat postu: Opiłek na śrubie od spuszczania oleju - bać się?

Cześć,

Od marca jestem posiadaczem DL 650 rocznik 2008. W połowie kwietnia wymieniłem w nim olej. Podczas wymiany na magnesie na śrubie do spuszczanie oleju znalazłem opiłek metalu. Nigdy wcześniej nie widziałem żadnego opiłka metalu i nie wiedziałem co o tym myśleć. Dzisiaj na forum znalazłem temat o uszkodzonej panewce i w 3 sekundy się cały spociłem. Od razu pomyślałem że być może mam walniętą panewkę i dlatego znalazłem opiłek. Opiłek wyglądał trochę jak obcięty paznokieć był zaokrąglony - trochę jak by się urwała kawałek gwintu ze śruby.
Co do samej pracy silnika to nie wiem czy jest źle czy dobrze, na moje laickie oko jest chyba dobrze, wydaje mi się że czami na wysokich obrotach jak puszczę gaz i hamuję silnikiem to słyszę jakiś metaliczny dźwięk ale to chyba skrzynia biegów (moja stara Honda CB500 zachowuje się podobnie). Po czym mogę poznać czy mam uszkodzoną panewkę w DL-u? co może znaczyć ten znaleziony opiłek? Proszę o poradę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 15:07, 09 Maj 2015    Temat postu:

po to jest tam magnes żeby przyciągał takie elementy i nie pozwolił im na kolizje z trybami Smile wszelkie większe elementy zazwyczaj pochodzą ze skrzyni biegów i nie ma co panikować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 15:42, 09 Maj 2015    Temat postu:

po wpisaniu w google'ach "opilki miska olejowa" nie do konca wychodzi, ze "nie ma co panikowac". Dotarty silnik, zdrowy silnik nie powinien generowac duzych (stosunkowo) opilkow. A magnes ratuje silnik przed wiekszymi problemami niz np wspomniane panewki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monkw
A1



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 19:29, 09 Maj 2015    Temat postu:

eh, w przyszły weekend planuję zrobić 100km zobaczę jak się zachowuje w trasie, chyba innego wyjścia nie ma jak monitorować co się będzie działo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Sob 20:23, 09 Maj 2015    Temat postu:

Ja się znam na tyle, że opiłków nie powinno być. Jak są to wiedz, że coś się dzieje - i tu moje kompetencje się kończą, a zaczyna się szukanie mechanika.
monkw napisał:
eh, w przyszły weekend planuję zrobić 100km zobaczę jak się zachowuje w trasie, chyba innego wyjścia nie ma jak monitorować co się będzie działo.
Z monitorowania sytuacji w najgorszym wypadku możesz zatrzeć silnik. Ja bym nie bagatelizował sprawy i zadzwonił do jakiegoś speca co on na to i co należy wg niego zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monkw
A1



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:42, 10 Maj 2015    Temat postu:

hmm ma to sens. Znacie jakiegoś speca/dobry warsztat we Wrocławiu ?

Cały weekend czytam o panewkach w DL i wszędzie piszę że jak jest z nimi problem to silnik łupie tak że od razu wiadomo o co chodzi. U mnie nic nie łupie, a na magnesie znalazłem tylko 1 opiłek. Jutro zadzwonię do serwisu ASO i popytam co o tym sądzą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez monkw dnia Nie 19:57, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raaban
A2



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Nie 21:14, 10 Maj 2015    Temat postu:

podejrzewam ze to najprawdopodobniej bedzie kawaleczek zwoja gwintu z miski olejowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Nie 22:02, 10 Maj 2015    Temat postu:

też miałem raz taki kawałeczek na śrubie ale stwierdziłem że jak przy następnej zmianie tez będzie to wtedy zacznę się martwic ale jak na razie trzecia zmiana oleju i czyściutko na magnesie śruby jeśli chodzi o opiłki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 10:29, 11 Maj 2015    Temat postu:

Jezeli wyglada to jak kawalek gwintu, to najprawdopodobniej gwint miski, wiec go dobrze sprawdz zanim nalejesz nowy olej, zeby potem nie mial niespodzianki.

Ja przy pierwszej wymianie wykrecilem korek razem z gwintem, bo poprzedni serwis przeciagna moment dokrecania, a ja zostalem z reka w nocniku, jedynie tulejowanie mnie uratowalo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monkw
A1



Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:02, 11 Maj 2015    Temat postu:

To chyba najrozsądniejsze wyjście. To ewidentnie wyglądało na kawałek gwintu. Wielkie dzięki za rady Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin