Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
A1



Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:50, 08 Kwi 2015    Temat postu: Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650

Jako, że jestem na etapie kupowania V-storma 650 to prosiłbym zacnych użytkowników o wszelkie rady na co szczególnie zwracać uwagę w tym motocyklu podczas oględzin i ewentualnie jazdy próbnej. Jak wiadomo każdy moto ma swoje specyficzne cechy, które łatwo pozwolą ocenić stan i przeszłość moto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek_211
A2



Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 66
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ziemia łódzka

PostWysłany: Pią 7:02, 10 Kwi 2015    Temat postu:

Ogólnie o kupnie używanego motka możesz zerknąć tu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 8:31, 10 Kwi 2015    Temat postu:

v-strom nie ma jakichś typowych usterek na które należy zwrócić uwagę - obowiązują zasady jak przy zakupie każdego motocykla, czyli ogólny stan, stan opon, czy nie robi dwóch śladów Smile ; możesz dopytać kiedy były robione synchronizacje , sprawdzane luzy na zaworach, wymieniane świece itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siekieramotyka
A



Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:17, 05 Maj 2015    Temat postu:

Z tego co wiem wysprzęglik często tam pada, w tym wieku można to sprawdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 20:57, 05 Maj 2015    Temat postu:

Tarcze hamulcowe, luzy z przodu na główce ramy i na wahaczu z tyłu. Plastiki, kierunki, lusterka mogą wiele powiedzieć o historii kontaktów z glebą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 9:07, 06 Maj 2015    Temat postu:

Poza tym co koledzy wyżej napisali, to zaglądnij też na tarcze na zegarach - czy są oryginalne (czarne z pomarańczowymi liczbami) czy może są wymienione. Jak wymienione to z dużym prawdopodobieństwem jest to anglik i przebieg ma w milach. Co za tym idzie trzeba dokładnie sprawdzić go pod kątem rdzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 16:06, 06 Maj 2015    Temat postu:

A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 17:22, 06 Maj 2015    Temat postu:

jan napisał:
A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.


A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jan
A2



Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto

PostWysłany: Śro 19:22, 06 Maj 2015    Temat postu:

U mnie akurat po rozgrzaniu silnik robił się wyraźnie głośniejszy (po fakcie wiem że wyraźnie). Sprzedawca wydawał się bardzo przyzwoitym człowiekiem i znał moją rodzinę, co mnie dodatkowo zwiodło. Ale tak jak piszesz z uwagi na charakterystykę silnika osoba pierwszy raz stykająca się z v-stomem może mieć z tym problem. Warto zadbać o sprawdzenie u mechanika, choć zawsze pozostaje ryzyko przy używanym motocyklu. Gdyby nie wizyta u mojego mechanika prawdopodobnie nie widziałbym o tym, bo to on zwrócił uwagę na odgłos. Następnie spuszczenie oleju wykazało opiłki i usterkę później potwierdził również serwis Suzuki. Najbezpieczniej kupować nowe motocykle, ale niestety mało kogo na to stać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz89
A1



Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 20:43, 06 Maj 2015    Temat postu:

Również jestem na etapie poszukiwania dl-a 650/1000. Nie wiem czy istotne, ale podczas moich poszukiwań kilka razy spotkałem się z dziwnym przypadkiem gromadzenia się dziwnego nalotu w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej. Raz była to maź jak masło, innym razem delikatnie srebrzysty osad. Zasięgnąłem kilku informacji i między innymi dowiedziałem się ze vstromy mają pewną dolegliwość z przepuszczaniem oleju przez uszczelkę pod głowicą.
Panowie orientują się coś w tym temacie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 20:57, 06 Maj 2015    Temat postu:

Tomasz89:: Z pewnością któryś z Panów się orientuje. Nie zakładałbym jednak, że klubowiczki nie posiadają wiedzy w tym zakresie. Jednak na pewno wszyscy się orientują, że pierwszy post na forum powinien być umieszczony w Przywitalni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz89
A1



Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:00, 06 Maj 2015    Temat postu:

Najmocniej przepraszam ! Smile Pisałem z rozpędu... nie chciałem urazić żadnej Motocyklistki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:04, 06 Maj 2015    Temat postu: Panewki, panewki

MaG napisał:

A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked

Można spróbować zapiąć jedynkę i na hamulcu odpuszczać powoli sprzęgło - ale tak, żeby nie zdusić silnika. Uszkodzona panewka zazwyczaj wyraźnie stuka pod obciążeniem.

Panewka na wykończeniu stuka też po rozgrzaniu silnika (oleju), tak jak kolega napisał, bo olej gorący "zmniejsza" swoją lepkość i nie kasuje luzu uszkodzona panewka - czop wału tak skutecznie, jak olej zimniejszy, który jest "bardziej" lepki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Czw 16:09, 07 Maj 2015    Temat postu:

MaG napisał:
jan napisał:
A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.


A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel...


to i ja się dopisze z metodą bardziej miarodajną niż duszenie silnika czy osłuchiwanie Laughing podpinasz zegar pod czujnik ciśnienia oleju na zimnym silniku i sobie obserwujesz w trakcie przyrostu temperatury jego spadek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dodek
A1



Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 17:57, 07 Maj 2015    Temat postu:

Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 18:02, 07 Maj 2015    Temat postu:

dodek napisał:
Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy.


Buahahaha... A który sprzedający da "pokatować moto" jakiemuś widzianemu pierwszy raz na oczy kolesiowi... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dodek
A1



Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 19:41, 07 Maj 2015    Temat postu:

No co -jedziesz gdzie cie nie widać i katujesz - nie to zebym tak robil za kazdym razem ale przeważnie tak mi sie zdażało i zawsze po zakupie okazywalo sie że był to dobry pomysł na przetestowanie sprzetu.
raz tylko kupilem skuter i go nie przetestowałem tak jak ma być bo miał być pewny ,a okazalo sie potem ze żre olej masakrycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin