VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650
PostWysłany: Śro 22:50, 08 Kwi 2015
Meniu
A1

 
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jako, że jestem na etapie kupowania V-storma 650 to prosiłbym zacnych użytkowników o wszelkie rady na co szczególnie zwracać uwagę w tym motocyklu podczas oględzin i ewentualnie jazdy próbnej. Jak wiadomo każdy moto ma swoje specyficzne cechy, które łatwo pozwolą ocenić stan i przeszłość moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:02, 10 Kwi 2015
tomek_211
A2

 
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 61
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ziemia łódzka





Ogólnie o kupnie używanego motka możesz zerknąć tu:
https://drive.google.com/file/d/0B-btbRvZFJB3R042V1NPd3RISUU/view?pli=1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:31, 10 Kwi 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





v-strom nie ma jakichś typowych usterek na które należy zwrócić uwagę - obowiązują zasady jak przy zakupie każdego motocykla, czyli ogólny stan, stan opon, czy nie robi dwóch śladów Smile ; możesz dopytać kiedy były robione synchronizacje , sprawdzane luzy na zaworach, wymieniane świece itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:17, 05 Maj 2015
siekieramotyka
A2

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 77
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Z tego co wiem wysprzęglik często tam pada, w tym wieku można to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:57, 05 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Tarcze hamulcowe, luzy z przodu na główce ramy i na wahaczu z tyłu. Plastiki, kierunki, lusterka mogą wiele powiedzieć o historii kontaktów z glebą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:07, 06 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 965
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Poza tym co koledzy wyżej napisali, to zaglądnij też na tarcze na zegarach - czy są oryginalne (czarne z pomarańczowymi liczbami) czy może są wymienione. Jak wymienione to z dużym prawdopodobieństwem jest to anglik i przebieg ma w milach. Co za tym idzie trzeba dokładnie sprawdzić go pod kątem rdzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:06, 06 Maj 2015
jan
A2

 
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:22, 06 Maj 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





jan napisał:
A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.


A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:22, 06 Maj 2015
jan
A2

 
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





U mnie akurat po rozgrzaniu silnik robił się wyraźnie głośniejszy (po fakcie wiem że wyraźnie). Sprzedawca wydawał się bardzo przyzwoitym człowiekiem i znał moją rodzinę, co mnie dodatkowo zwiodło. Ale tak jak piszesz z uwagi na charakterystykę silnika osoba pierwszy raz stykająca się z v-stomem może mieć z tym problem. Warto zadbać o sprawdzenie u mechanika, choć zawsze pozostaje ryzyko przy używanym motocyklu. Gdyby nie wizyta u mojego mechanika prawdopodobnie nie widziałbym o tym, bo to on zwrócił uwagę na odgłos. Następnie spuszczenie oleju wykazało opiłki i usterkę później potwierdził również serwis Suzuki. Najbezpieczniej kupować nowe motocykle, ale niestety mało kogo na to stać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:43, 06 Maj 2015
Tomasz89
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Również jestem na etapie poszukiwania dl-a 650/1000. Nie wiem czy istotne, ale podczas moich poszukiwań kilka razy spotkałem się z dziwnym przypadkiem gromadzenia się dziwnego nalotu w zbiorniczku wyrównawczym od cieczy chłodzącej. Raz była to maź jak masło, innym razem delikatnie srebrzysty osad. Zasięgnąłem kilku informacji i między innymi dowiedziałem się ze vstromy mają pewną dolegliwość z przepuszczaniem oleju przez uszczelkę pod głowicą.
Panowie orientują się coś w tym temacie??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:57, 06 Maj 2015
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 965
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Tomasz89:: Z pewnością któryś z Panów się orientuje. Nie zakładałbym jednak, że klubowiczki nie posiadają wiedzy w tym zakresie. Jednak na pewno wszyscy się orientują, że pierwszy post na forum powinien być umieszczony w Przywitalni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:00, 06 Maj 2015
Tomasz89
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Najmocniej przepraszam ! Smile Pisałem z rozpędu... nie chciałem urazić żadnej Motocyklistki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Panewki, panewki
PostWysłany: Śro 22:04, 06 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





MaG napisał:

A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked

Można spróbować zapiąć jedynkę i na hamulcu odpuszczać powoli sprzęgło - ale tak, żeby nie zdusić silnika. Uszkodzona panewka zazwyczaj wyraźnie stuka pod obciążeniem.

Panewka na wykończeniu stuka też po rozgrzaniu silnika (oleju), tak jak kolega napisał, bo olej gorący "zmniejsza" swoją lepkość i nie kasuje luzu uszkodzona panewka - czop wału tak skutecznie, jak olej zimniejszy, który jest "bardziej" lepki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:09, 07 Maj 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





MaG napisał:
jan napisał:
A ja proponuję jeszcze sprawdzenie silnika. Sam trafiłem na nieuczciwego sprzedawcę który zaoferował moto z trafioną panewką.


A masz pomysł jak sprawdzić silnik przy zakupie w sposób, który taką usterkę wyeliminuje? Shocked Wiadomo, że go nie rozbierzesz jak do generalnego remontu, a na słuch to akurat w DL-u ciężko coś znaleźć, bo ten silnik jest w ogóle głośny mechanicznie (i kosz sprzęgłowy do tego dodaje swój hałas). Pytanie całkiem serio - jak masz metodę to się podziel...


to i ja się dopisze z metodą bardziej miarodajną niż duszenie silnika czy osłuchiwanie Laughing podpinasz zegar pod czujnik ciśnienia oleju na zimnym silniku i sobie obserwujesz w trakcie przyrostu temperatury jego spadek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:57, 07 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:02, 07 Maj 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





dodek napisał:
Najlepiej przy zakupie pokatować moto na jeździe próbnej i wtedy w wiekszości przypadkow wychodza kwiatki, jak puszczanie dyma czy stuki, ale wtedy warto zrobić tak z 10 km trasy.


Buahahaha... A który sprzedający da "pokatować moto" jakiemuś widzianemu pierwszy raz na oczy kolesiowi... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:41, 07 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No co -jedziesz gdzie cie nie widać i katujesz - nie to zebym tak robil za kazdym razem ale przeważnie tak mi sie zdażało i zawsze po zakupie okazywalo sie że był to dobry pomysł na przetestowanie sprzetu.
raz tylko kupilem skuter i go nie przetestowałem tak jak ma być bo miał być pewny ,a okazalo sie potem ze żre olej masakrycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Na co zwracać uwagę kupująć 10 letniego V-storma 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin