Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OT:ABS czy nie ABS
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 15:09, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Może obrócić jeżeli będzie bardzo ślisko a motocykl nie będzie idealnie w pionie. Generalnie im bardziej ślisko tym mniejsza odchyłka od piony spowoduje uślizg koła w bok.

Nie wiem tylko czy dobrze rozumiem Twoje stwierdzenie obróci. Motocykl nie zacznie się obracać tylko jedno koło przesunie się w bok względem drugiego co spowoduje upadek o ile szybko nie zareagujemy.
Ekstremalnym przykładem jest lód gdzie po zablokowaniu koła najpierw jesteś na ziemi a potem się dowiadujesz, że sie zablokowało koło. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:33, 25 Kwi 2013    Temat postu:

nieprosty - no własnie ja tak rozumiem zablokowanie się koła Smile

Z opisu działania ABSu w tym BMW gdzieś wyżej wywnioskowałem że motocykl zacznie się obracać przodem do tyłu Razz co chyba jest nie realne.

Cytat:
mówi że miał już kilka razy taką sytuację, że zaczynało go bokiem stawiać na śliskiej nawierzchni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Czw 15:35, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:45, 25 Kwi 2013    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Mam dziwne wrażenie że jak się na tym forum dwóch ludzi nie zgodzi to się kółka różańcowe tworzą i efekt rodem z 11.11.11r.
Panowie dajcie sobie na luz, jest już ciepło, ruszcie d...py na dwór, pojeździjcie sobie może nowe traski krótkie macie do pokazania?


11.11.11 i 11.11.12 były lewackie prowokacje pedałów i jakichś Niemców, którzy przyjechali szerzyć pokój w Polsce (11.11.11) - to akurat sam widziałem Wink

roadrunner napisał:
To wtedy, jak prezydent Komorowski i premier Tusk rozstrzelali strzałem w tył głowy załogę i pasażerów samolotu prezydenckiego?? Twisted Evil


Nie, samolot prezydencki podobno strąciło wcześniej jakieś drzewo. Ja tam nie wiem, nie było mnie tam, ale tak słyszałem. Jakaś brzoza czy coś podobnego - tak w TVN'ie podobno mówili. Ale tego też nie jestem pewien, bo nie oglądam. GWna też nie czytam Smile

PrezydĘta Bula-Komoruskiego bym o to nie podejrzewał, zresztą nie był jeszcze wtedy prezydentem Sad

Szuja napisał:
konra.dzik napisał:
(...)to się kółka różańcowe tworzą(...)


myslalem, ze nikt juz mnie w tym temacie nie wywola do tablicy, a jednak Very Happy

[i]"Kółko różańcowe

Zgrupowanie osób, najczęściej płci żeńskiej, nie uczestniczące w imprezach i akcjach (...)"


Szuja, Szuja, ale to jest przecież jakiś młodzieżowy slang. Nawet gramatyka leży Smile. "Nieuczestniczące" pisze się razem Wink. "Szare myszki" - hahaha Very Happy

Moim zdaniem motocykla z ABS'em nie obróci. Wiem jednak, że motocykl z ABS'em może się wywalić na śliskim/grząskim podczas hamowania i z powodu hamowania - a nawet zablokowania przedniego koła. Przykład z życia wzięty sprzed paru lat, jak sam pracowałem w BMW - znajomy na R 1200 RT wyłożył się zjeżdżając na drogę gruntową. Przedni hebel i gleba. Przyczyna? Zblokowane przednie koło. Jak to możliwe z ABS? ABS miał awarię i motocykl go wyłączył, a facet zachował się jak zwykle - chciał zbadać usterką i zjechał, aby się zatrzymać. Czy to sprawia, że system ABS jest nieskuteczny? Moim zdaniem nie, bo to jego brak położył motocykl Smile
Po podniesieniu i odpaleniu motocykla ABS znów działał jakby nigdy nic. Przy sprawdzaniu motocykla podpiętego później do kompa mechanik doniósł, że błędów brak - tymczasowy failure systemu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 16:54, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Szuja napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]


V-Told, no wiem, ze to slang, wynika z samego zrodla, ktore zamiescilem w uzupelnieniu tamtego postu, zeby nie byc pomowionym o piracenie cudzej wlasnosci intelektualnej Smile Btw, bardziej identyfikuje sie z zawartym tam poczuciem humoru niz z sama definicja kolka rozancowego, aczkolwiek troche sensu w tym jest Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Sob 17:34, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Poproszę o trzymanie się tematu ABS/bez ABS, jeżeli go jeszcze nie wyczerpaliście.

O samolotach, Tuskach, różańcach i harcerskich pochodach załóżcie sobie temat np. "Polityka" w Ringu Wolnym, jak lubicie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:50, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Dziś "ponaciskałem" sobie tylny hamulec na szutrach aby zablokować koło.

Mam takie wrażenie że ABS działa " inteligentnie".

Hamowanie nie jest takie przerywane - znaczy nie ma takiej linii przerywanej jako "drogi" hamowania.
Mam wrażenie ( jeszcze sprawdzę jutro) że po pierwszym przyblokowaniu koła system odpuszcza hamulec trochę a potem oscyluje na granicy ale nie blokuje już koła.
Tak przynajmniej wyglądał ślad hamowania - krótka kreska a potem już brak śladu.


Ktoś ma podobne odczucie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
New-v
A2



Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 7:46, 28 Kwi 2013    Temat postu:

@roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 9:49, 28 Kwi 2013    Temat postu:

sladek dziś masz idealne warunki do sprawdzania...

Dla takich dni jak dziś fajnie jest mieć właśnie ABS Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 10:33, 28 Kwi 2013    Temat postu:

New-v napisał:
@roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk Smile


To R 1200 RT. 1300 to seria K z rzędowymi silnikami. Boxery od BMW to poj. 1200 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
New-v
A2



Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:34, 29 Kwi 2013    Temat postu:

V-Told
Troszkę dużo tych oznaczeń w BMW - sprawdziłem rano w garażu co czasami pożycza mi sąsiad - rzędowy K1200GT, czyli kompletnie pomieszałem numerki, pardon Smile
Tak czy inaczej, hamulce są tam świetne i jak bezpośrednio wsiadam na swojego DLka, trzeba uważać.

Przy okazji, czy macie doświadczenia, czy hamulce w nowym DL'u są skuteczniejsze od tych z poprzedniego modelu, czy raczej nie ma poprawy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez New-v dnia Pon 10:36, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 15:10, 29 Kwi 2013    Temat postu:

New-v napisał:
V-Told
Troszkę dużo tych oznaczeń w BMW - sprawdziłem rano w garażu co czasami pożycza mi sąsiad - rzędowy K1200GT, czyli kompletnie pomieszałem numerki, pardon Smile
Tak czy inaczej, hamulce są tam świetne i jak bezpośrednio wsiadam na swojego DLka, trzeba uważać.

Przy okazji, czy macie doświadczenia, czy hamulce w nowym DL'u są skuteczniejsze od tych z poprzedniego modelu, czy raczej nie ma poprawy?


Moim zdaniem są o 5% lepsze niż w DL 1000, ale pewnie dlatego, że testówka, którą jeździłem miała kilka tyś km przebiegu, a mój ponad 30 tyś., więc stąd może wynikać różnica. I raczej jest to kwestia tych kilku kg różnicy w masie, a nie w samych hamulcach, choć DL 1000 chyba ma nieco inne hamulce niż DL 650.

K1200GT - to sportowy turysta. W pozycji na nim więcej jest sportu, niż turystyki, ale wszystko się zgadza Smile. Jego następca to K1300GT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
New-v
A2



Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:25, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Dzięki, potestuję nowego, innego wyjścia żeby wyrobić sobie zdanie nie ma.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez New-v dnia Pon 21:26, 29 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Isdes
A1



Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warka

PostWysłany: Wto 16:53, 30 Kwi 2013    Temat postu:

Ja ze swojego doświadczenia wiem, że w pierwszym roku jazdy jak bym miał ABS w swoim DLu. To mój pierwszy sezon by trwał trochę dłużej niż 2 miesiące Very Happy Niestety brak doświadczenia + piasek = uślizg przedniego koła i naderwane ścięgno w kolanie.
Więc moim zdaniem wszystkie systemy, które pomagają świeżakom powinny być montowane Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 14:04, 05 Maj 2013    Temat postu:

V-Told napisał:
New-v napisał:
@roadrunner
mam na myśli R1300RT, taki symaptyczny turystyk Smile


To R 1200 RT. 1300 to seria K z rzędowymi silnikami. Boxery od BMW to poj. 1200 Smile


No właśnie dlatego coś mi się nie zgadzało, zwłaszcza że sam mam w planach R1200RT...


sladek napisał:


Z opisu działania ABSu w tym BMW gdzieś wyżej wywnioskowałem że motocykl zacznie się obracać przodem do tyłu Razz co chyba jest nie realne.


Jest bardziej realne niż Ci się wydaje i dzieje się bardzo często przy zablokowaniu tylnego hamulca. Zazwyczaj w sprzętach bez ABS, ale z nim jak widać też...
Ja tłumaczę to sobie tak, że przy zintegrowanym systemie hamulcowym , gdzie hamują obydwa koła bez względu na to co naciskasz, w czasie awaryjnego hamowania kiedy aktywuje się ABS, przednie i tylne koło są naprzemiennie odpuszczane i dohamowywane, co powoduje wytrącenie motocykla z toru jazdy poprzez szybkie "przenoszenie" mas przód-tył.
Z tym, że to oczywiście tylko moja teoria...
Dzieje się tak bardzo rzadko i tylko na bardzo śliskiej nawierzchni przy dodatkowo występującym zjawisku acquaplanning'u, ale się zdarza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 14:24, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pon 15:38, 06 Maj 2013    Temat postu:

tak a propos : - )
za 10 lat pewnie będą pisać wszyscy ze nie wyobrażają sobie motocykla bez DCT xD
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 574
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Pon 18:35, 06 Maj 2013    Temat postu:

torchio napisał:
tak a propos : - )
za 10 lat pewnie będą pisać wszyscy ze nie wyobrażają sobie motocykla bez DCT xD
[link widoczny dla zalogowanych]


Jak na razie skutery nie są w kręgu moich zainteresowań Smile ,ale rzeczywiście jak nie będzie już innych skrzyń...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Wto 8:38, 07 Maj 2013    Temat postu:

VFR1200F to troche duze jak na skuter Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin