VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Parę zagadnień technicznych i ewentualna pomoc PILNE
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Parę zagadnień technicznych i ewentualna pomoc PILNE
PostWysłany: Wto 8:11, 06 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





Witam, może zacznę od tyłu nie zgodnie z tematem ale poszukuję dobrego znawcy DL-a, który mieszka w okolicach Warszawy - chcę dzisiaj jechać motocykl zobaczyć i przydałaby się osoba, która ewentualnie ostudzi zapałSmile
Ktoś chętny????

Druga sprawa to zagadnienia techniczne (kiedyś czytałem dokument jak sprawdzać motocykl i na tej podstawie parę pytań):
1. Jeżeli chodzi o oponki to do jakiego okresu czasu można je spokojnie używać jeżeli nie mają dużego przebiegu i wyglądają dość solidnie??
2. Napęd - wiadomo nie powinień być luzny a odciągając łancuch od tylnej zebatki nie powinna duzo odchodzić... - i tu pytanie: kolega ma DL-a i u innego też widziałem podobnie, czyli łancuch był troche luzniejszy i takze odchodził od tylnej zebatki zauwazalnie (kolega zatwierdzał, ze ma nowy naped). Jak sie do tego ustosunkować?? Dalej, przebieg jaki mozna uzyskać mając sprzęt smarujacy co chwile łancuch??
3. Co do przedniego zawieszenia: wyczytałem, że podczas postoju i "naciskaniu" na przód motocykla nie powinno odczuwać się żadnych stuków, puków. I tu znów inaczej: u kolegi czuć lekkie odbicia czy coś takiego, u innego takze i mówiono mi, że tak w DL-ach jest. Ile w tym prawdy??

Na co zwracać uwagę sprawdzając Vstorma przed zakupem??

Proszę o rady i ewentualne sugestie do moich wypocin:)
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:54, 07 Sie 2013
Grzechu
A2

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3miasto





Pochwalam pomysl zabrania kogos na ogladanie motocykla. Z Twoich pytan wynika, ze nie jestes obeznany z DL i w zwiazku z tym warto jednak skorzystac z czyjejs pomocy.

Jesli chodzi o pytania:

1. Osobiscie nie jezdze na oponach starszych niz 3 lata. Jesli wychodzi, ze zmiana byla jakos tak w pol sezonu, to dopuszczam dociagniecie 4 roku.

2. Lancuch zawsze minimalnie da sie odciagnac od zebatki. Niestety nikt nie powiedzial, ze lancuch na calej dlugosci bedzie sie rowno rozciagal. Moze byc tak, ze pomiar w jednym miejscu i po przekreceniu kola o powiedzmy pol obrotu, daje zupelnie inne odczyty. Dobrym sposobem jest pomiar dlugosci lancucha pomiedzy sworzniami. Jak wykona sie to w kilku miejscach i odczyt jest O.K. to nie ma sie czym martwic.
Inna sprawa jest sam naped. Jednak sporo osob (niestety w ramach zle pojetej oszczednosci) wymienia sam lancuch pozostawiajac dotychczasowe zebatki i wtedy sprawy 'rozpoznania' takiego zabiegu i faktycznego stanu calego zespolu (lancuch + zebatki) moga sie nieco komplikowac.

3. Co do stukow / pukow w zawieszeniu, to rzeczywiscie nie powinno ich byc. Pierwsze co przychodzi do glowy, to lozyska w glowce ramy...

Tylko, ze jak sie scisnie heble mocniej (nawet w nowym motocyklu) i bujnie sie nim, to sa slyszalne pewne dzwieki. Ciezko jest to opisac tak, zeby osoba bez doswiadczenia z tym motocyklem wiedziala o co chodzi.
Polecam jeszcze raz skorzystanie z porady obeznanego DLowca lub jesli jest to niemozliwe umowienie sie na jakis serwis i ogledziny (nie kosztuje duzo, a moze ocalic przed wpadka).


Pozdrawiam i zycze owocnych poszukiwan.

P.S. Przepraszam za brak ogonkow w polskich literach, ale pisze z firmowego kompa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:04, 07 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





Właśnie, tj. Grzechu napisał wolę kogoś kto ma taki sprzęt i wie z czym się to je zabrać dla własnego dobra:) Sam co nie co tez sprawdzę, czytałem tez na internecie parę poradników ale co dwie osoby to nie jedna:)
No jezeli chodzi o serwis to wydaje mi sie, ze w granicach 300 złotych chca za przegląd... :/
Niby nic w porównaniu, gdy sie na mine trafi ale jednak to 300 złVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:56, 07 Sie 2013
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Ogólnie to podpisuję się pod tym, co co Grzechu napisał z małymi zastrzeżeniami.

Co do opon, to u Ciebie, Grzechu, chyba to nadmiar ostrożności. Ja używałbym opon do 5 lat (max), ale bez dopuszczalnej granicy "w górę". Z resztą w wielu miejscach spotkałem się z tym, że 5 lat to gwarancja dobrej jakości opony. Do tej pory jednak żadna opona ze mną 5 lat nie wytrzymała, bo wcześniej jej się bieżnik skończył Wink

Zaś co do naciągnięcia łańcucha, to tylko dodam, że jeżeli łańcuch zbyt mocno wykazuje objawy nierównomiernego rozciągnięcia, to kwalifikuje się do wymiany, mimo, że "średnio" jest z nim OK. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:00, 07 Sie 2013
Grzechu
A2

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3miasto





Co do cen ogledzin motocykla przed zakupem, to w Trojmiescie w ASO Suzuki jest to bardzo rozsadna kwota 100 zlotych. Moze okazac sie, ze u Ciebie to tez nie jest duzo wiecej.

Oczywiscie sa to ogledziny zewnetrzne ze sprawdzeniem tego, co mozna bez jakiegokolwiek rozbierania maszyny. Pan z serwisu rowniez uswiadamia, ze takie ogledziny z pewnoscia pomoga wychwycic mozliwe usterki, ale nie daja 100 procent pewnosci 'co siedzi w srodku'.

Tak czy inaczej, jesli nie ma innej mozliwosci poradzenia sie doswiadczionego DLowca - warto ta 100 wydac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:42, 07 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





Hehe, no kiedyś dzwoniłem do serwisu w W-wie i zabąknął gościu 300 złotych hehe;)
Co do opon - mam na oku dl-a 2006, przebieg 24k km (realny) ale na fabrycznych gumach:) Tak samo napęd. Przez telefon gościu mówił, ze nie ma potrzeby wymiany a wczoraj kolega z forum podjechał zobaczyc moto i mowi ze koncówka, praktycznie zaraz do wymiany.
Chciałem ubić na tym targu, coś zejść z ceny ale gościu jest nie ugięty i nie chce współpracować hehe:P
Taki mały off-top:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:13, 07 Sie 2013
lyko
A

 
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





MichaelloEs napisał:

Co do opon - mam na oku dl-a 2006, przebieg 24k km (realny) ale na fabrycznych gumach:)

Ja fabryczne opony zmieniłem po ok 13000 km, choć jeszcze z 2000 km mogły zrobić. 24 000 km na tych samych wydaje mi sie bardzo dużo, ale może rzeczywiście się da. Niezależnie od tego fabryczne opony są kiepskie, przekonałem się właśnie po wymianie. Nawet jeśli bieżnik tych opon jest jeszcze OK, wymieniłbym natychmiast. Moim zdaniem opony motocyklowe sa inne niż do aut, tak więc normy dotyczące przebiegu i wieku też sa inne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:58, 07 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





No ale juz i tak po fakcie:) Gościu sie spłoszył i nie chce sprzedać maszyny, rozmyslił sie:)
Moze chciał za nia 25k zł a nie była tyle warta:)
No nic, trzeba szukac dalej tej "jedynej" w swoim rodzaju hehe:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:40, 07 Sie 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





lyko napisał:
MichaelloEs napisał:

Co do opon - mam na oku dl-a 2006, przebieg 24k km (realny) ale na fabrycznych gumach:)

Ja fabryczne opony zmieniłem po ok 13000 km, choć jeszcze z 2000 km mogły zrobić. 24 000 km na tych samych wydaje mi sie bardzo dużo, ale może rzeczywiście się da. Niezależnie od tego fabryczne opony są kiepskie, przekonałem się właśnie po wymianie. Nawet jeśli bieżnik tych opon jest jeszcze OK, wymieniłbym natychmiast. Moim zdaniem opony motocyklowe sa inne niż do aut, tak więc normy dotyczące przebiegu i wieku też sa inne.

Ja właśnie dobijam do 24000km i tylna fabryczna opona mi starczy jeszcze na dłuugo (myslę że ponad 5000km), a przód za jakieś 1000-2000km osiągnie graniczne zużycie wg znaczników TWI.
Co do wymiany to wymienie obydwie bo będa miały 5 lat, a 400zł to żadne oszczędności biorąc pod uwagę bezpieczeństwo własne i lepsze samopoczucie jeźdźca. Very Happy
Tak wiec przebieg 24000km na fabrycznych wcale mnie nie dziwi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:30, 07 Sie 2013
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





lyko napisał:
MichaelloEs napisał:

Co do opon - mam na oku dl-a 2006, przebieg 24k km (realny) ale na fabrycznych gumach:)

Ja fabryczne opony zmieniłem po ok 13000 km, choć jeszcze z 2000 km mogły zrobić. 24 000 km na tych samych wydaje mi sie bardzo dużo, ale może rzeczywiście się da. Niezależnie od tego fabryczne opony są kiepskie, przekonałem się właśnie po wymianie. Nawet jeśli bieżnik tych opon jest jeszcze OK, wymieniłbym natychmiast. Moim zdaniem opony motocyklowe sa inne niż do aut, tak więc normy dotyczące przebiegu i wieku też sa inne.


Mnie udawało się zrobić po 20kkm na jednym komplecie (choć nie fabrycznym Rolling Eyes). Ale te, z rocznika 2006 to jednak bym zmienił Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:32, 16 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





No to mam rozumieć, że przy przebiegu ok. 24k km oryginał oponki są jak najbardziej na miejscu?? Oczywiście jezeli sie jezdziło ostroznie hehe:)
Skalar właśnie podobnie mi sprzedający opowiadał, że przód bardziej zużyty niż tył... Graniczne zużycie to 1,6mm??
Jeszcze pytanie co do napędu: przy przebiegu jak wyżej pisałem, oczywiście nie katując sprzęta, jeżdząć spokojnie, nie narwanie, jeżeli łancuch jest regularnie smarowany można uzyskać także taki wynik na oryginał z fabryki napędzie??
Oglądałem fotki napędu i w sumie łancuch nie wyglądał źle, tylnia zabętka także ok - tak bynajmniej ze zdjęć wywnioskowałem ALE... na podziałce naciągu łańcucha pozostały jeszcze 4 kreski...
I tutaj sie zastanawiam, czy na pewno napęd jest od nowosci? Czy może ktoś poszedł po bandzie i skrócił łancuch:P? Ile tak przy okazji jest tych kresek przy podziałce naciągu?

Macie poniżej foto, takie zestawy zakładali??



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Pią 20:36, 16 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:58, 16 Sie 2013
nita
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 369
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





Opony oryginaly wymienialem po 18 tys. , ale tylko dlatego , ze lecialem na Balkany , spokojnie do 24 by wytrzymaly . Naped ma teraz 24 i mysle ze jeszcze troche spokojnie wytrzyma .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:57, 16 Sie 2013
Grzechu
A2

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3miasto





Na zdjeciu widac, ze jest zamontowana olejarka. Nie wiadomo, czy jest ona od nowego, ale dobrze to wrozy.
Z wlasnego doswiadczenia, z olejarka oraz stylem jazdy wykluczajaczym wheele, mozna spokojnie dobic i do 40 tys. Oczywiscie jest to zalezne od wielu czynnikow i nie da sie tak do konca porownywac roznych marek motocykli oraz innych zestawow napedowych.

Reasumujac - 24 tys na pierwszym zestawie brzmi calkiem rozsadnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:43, 17 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





Z tego co się dowiedzialem to gościu jeżdził spokojnie, większość jazdy do ulica, bez pałowania a olejarka była zamontowana przy przebiegu ok. 5k km (gdy go odkupił od I właściciela w PL).
Troche mnie uspokoiliście bo w sumie na początku myślałem, że to nie do końca możliwe i może być coś kombinowane...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:16, 17 Sie 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Mój napęd ma ok. 35000 km. Jest w Zuzannie od nowości.
Traktowany nieszczególnie delikatnie (dość intensywnie używam manetki gazu, i bardzo mocno biegów do hamowania) i do tego w litrze. Smarowany jak wyszło.
Olejarka założona przy 24760 km.
Po sezonie wyślę go na emeryturę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 16:17, 17 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:54, 17 Sie 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





MichaelloEs napisał:
No to mam rozumieć, że przy przebiegu ok. 24k km oryginał oponki są jak najbardziej na miejscu??

O tym czy opony są ok nie decyduje przebieg.

Zgodnie z tym co piszą producenci opon jeżeli opona nie przekracza 5 lat i posiada wystarczającą ilość bieżnika to jest ok.
Nawet gdyby miała 70000 km to przy spełnionych założeniach powyżej jest to w pełni sprawna opona.

Swoją drogą te 70kkm miało być żartem ale sam się zaczynam zastanawiać, czy za chwilę ktoś nie napiszę, że tyle zrobił. Wink

Nie wiem jak niektórzy to robią ale u mnie w DL650 opona starcza od 6000-10000 km i nigdy mi się nie udało więcej osiągnąć. Zaznaczam, że obce są mi są zabawy typu palenie gumy itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:38, 18 Sie 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Co do napędu z foto - oglądałem ten motocykl i napęd wyglądał super.
Niestety bardzo hałasował.
Wg mojej wiedzy to jest jeden z kilku (różnych) objawów, które powinny skutkować wymianą łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:17, 19 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





No już Panowie po bulu - bylem, zobaczylem i kupiłem. Fotki w innym dziale dzisiaj dodam:) Tak jak piszesz, napęd po prostu jak na ten przebieg to nie do uwierzenia (zębatki stan prawie jak nowe...) ale słychać od niego szumu troche, ale mi to narazie nie przeszkadza. Jezeli chodzi o nierównomierne rozciągniecie łancucha to jemu nic takiego nie dolega. Niby nic nie było robione, choć do teraz ciężko mi uwierzyć ale jak piszecie, że takie przebiegi możliwe to może niech tak zostanie:D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Pon 9:52, 19 Sie 2013, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:47, 19 Sie 2013
Grzechu
A2

 
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 3miasto





Gratulacje i oby sie dobrze sprawowal Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:53, 19 Sie 2013
MichaelloEs
A

 
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieruń





Dzięki, też marzę o tym aby wszystko było ok:D

Jeszcze pytanko na koniec: popatrzcie na foto powyzej, dobrze mam tą oliwiarke zamontowana?? Czy coś poprawić??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:24, 20 Sie 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





MichaelloEs napisał:
Jeszcze pytanko na koniec: popatrzcie na foto powyzej, dobrze mam tą oliwiarke zamontowana?? Czy coś poprawić??
Tak zaleca producent olejarki i ja też tak mam, że kapie na ścianę zębatki.

PS. W tej chwili 39 tys. km na oryginalnym napędzie i rośnie Wink
Zmieniłem tylko przednią zębatkę przy 36 kkm. Po sezonie wymiana całości będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parę zagadnień technicznych i ewentualna pomoc PILNE
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin