VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Poendurzyć na DL-u
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Poendurzyć na DL-u
PostWysłany: Pią 16:10, 21 Sie 2009
Segoy
A1

 
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Cały czas mi po głowie chodzi, żeby sobie założyć opony z kostką i polatać po terenie na V-Stromie. Powstrzymują mnie 2 rzeczy:
1. I tak więcej będę latał po asfaltach - więc ta kostka to trochę słabo może się spisywać
2. Jak wjechałem na moim DL-ku raz czy drugi na jakąś nieutwardzoną drogę (trochę piachu, korzenie, generalnie droga polno-leśna) to tylko cudem się uratowałem przed glebą.

Brak mi techniki - nie mam pojęcia jak jeździć po terenie. To wiem na pewno. Ale cały czas się zastanawiam czy ten motocykl w ogóle się nadaje na takie cięższe warunki. A więc - youtube. Kilka ciekawych filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=p12B_iOjbQU&feature=related

Właściwie ten pierwszy film mówi już prawie wszystko, ale są i inne:

http://www.youtube.com/watch?v=5_p4M6omm-Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wyHnz0WFutg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fe_ftyje7ME&NR=1 <- jak widać i po głębokim piachu się da!
http://www.youtube.com/watch?v=0aoFUmDzKLs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FWq2ieV9hgk
http://www.youtube.com/watch?v=SIVohWOlC5A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=a9d8g7w0w_I&feature=fvw <- v-strom daje radę z BMW
http://www.youtube.com/watch?v=2V28d5buEEw&feature=channel <- jak ktoś fersztejen in inglisz to warto posłuchać komentarza
http://www.youtube.com/watch?v=Je-CzmZJlus&feature=channel <- tu zdaje się, że widać fabryczne opony w DL'u.

http://www.youtube.com/watch?v=QoF0gvh4_38&feature=related <- to jest niezłe Wink
http://www.youtube.com/watch?v=Qjj9_PyB12g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aXN8FQtKPAA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GpomK1d1Fls&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SqwVp1Wlvwc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jxevwnWd9Wk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=0r_VmUUIbGs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Qs6UI-FxIfw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SYO4J7ssZ38&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=e9M0mntsbzg&feature=related <- offroad z pasażerem Smile
http://www.youtube.com/watch?v=8x_xakW050U

No... wystarczy.... naoglądałem się... idę pojeździć....
Na razie jeszcze po asfalcie Smile

ps. co myślicie?

Segoy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Segoy dnia Pią 16:13, 21 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:09, 21 Sie 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





IMO na prawdziwy teren Vstrom jest po prostu za ciężki i do tego z dużym obciążeniem przedniego koła. I na to zmiana opon na kostkę nie pomoże. To samo dotyczy wszelkiej maści turystycznych enduro...
Lepiej zostawić jakieś Anakee czy Metzelery i cieszyć się jazdą po szutrach - dopóki jest sucho to przy odpowiednim operowaniu gazem (raczej więcej niż mniej... Smile ) dobrze sobie sztormiak radzi i dają duuużo fanu. Tylko koniecznie należy wyciągnąć bezpiecznik od ABS (ja wyjmuje ten z napisem ABS Mot) jeżeli masz na wyposażeniu...
Warto też najpierw polatać trochę jakimś lżejszym crossikiem, żeby załapać różnice w porównaniu do jazdy po asfalcie... Udanej zabawy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:58, 21 Sie 2009
Segoy
A1

 
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





"Prawdziwy" teren to jeszcze dla mnie jeszcze długo długo nie...
Ale takie zabawy jak na filmikach to mnie strasznie kuszą Very Happy
Muszę poszukać tego bezpiecznika... Wink No i - najważniejsze - zdecydować się: czy motocykl ma wyglądać ładnie czy ma dawać fun na maxa. Bo jak wjadę w teren to na początku gleba za glebą murowana...

Segoy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 2:37, 22 Sie 2009
Grzesiek
A

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





w takim terenie jak na pierwszym filmiku, dl daje sobie spokojnie rade, nawet nie trzeba zmieniać gum, niestety sprzęt ostro dostaje po dupie i slychac wyraznie ze jego zawieszenie nie jest do takiej jazdy stworzone Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:00, 22 Sie 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Segoy w nidziele jak Cie wpuszcze w lekki szuter to sam zobaczysz że można i fajnie, ale trochę kopnego piachu ( i to nie wcale od opon) i płyniesz. Dl za mocno ma przesunięty cieżar na przód i nic z tym nie zrobisz. Dlatego ciężkie AT, Tenery, Transalpy radzą sobie zdecydowanie lepiej ( rozłożenie masy, kółko przednie itd..)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:00, 22 Sie 2009
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Nie zauważyłem żeby w terenie przeszkadzało jakieś złe rozłożenie masy w DL'u. Sama masa oczywiście przeszkadza. Tak samo z ABS, jeżdżę w terenie z ABSem, trzeba się przyzwyczaić, czyli cisnąć po heblach i zdać się na niego. Zjazd z piaszczystej górki, proszę bardzo, dupa do tyłu i tylny hebel. Hamowanie na trawie, też bez problemu, żadnego stresu, ABS zrobi swoje, tylko nie należy bać się hamować, czyli trzeb cisnąć klamkę. Ale też nie rozpoczynać hamowania gwałtownie, tyczy się to każdego podłoża, nagłe zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym (czas krótszy niż 0,5 s) zawsze zablokuje nam koło, albo załączy się ABS.
Polecam test GS'ów z ABS, a w szczególności ramkę z uwagami na temat ABS w terenie:
http://www.motocykl-online.pl/testy/BMW_R_1200_GS_Adventure_F_800_GS_R_1200_GS_2009


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:51, 23 Sie 2009
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Często latam po lesie, a tam asfaltu nie uświadczysz. Największym wrogiem jest nieznajomość terenu i cholerne komary. W ostatnią niedzielę wyglebiłem jadąc leśną przecinką, późnym wieczorem pod słońce i po prostu nie zauważyłem, że wjeżdżam w cholernie głęboką koleinę wypełnioną wodą. Kiedy osie schowały się pod wodą i tylne koło zaczęło kręcić się w miejscu, moto położyło się na prawy bok.
Chyba nie warto inwestować w terenowe opony, bo i tak nie zrobisz z DL-a prawdziwego enduro, krowa jest ciężka i trudno nad nią zapanować na piachu. A i bez kostek będziesz miał frajdę na szutrze i leśnych duktach - polecam. Wcześniej zainwestuj w krótkie, przednie migacze i pogódź się z rysami na lakierze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:05, 23 Sie 2009
micek
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp





Segoy:
http://www.youtube.com/watch?v=2V28d5buEEw&feature=channel <- jak ktoś fersztejen in inglisz to warto posłuchać komentarza

Dodać tlumaczenie tego komentarza do FAQ! najlepiej jako odpowiedz na pytanie: "Do czego powinien sluzyc v-strom?".

to postujuje ja, micek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:43, 24 Sie 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Segoy, bezpiecznik od ABS masz pod siodłem, tuż przed akumulatorem - są dwa bezpieczniki opisane ABS "coś tam"... Ja wyjmuję ten z lewej strony patrząc od tyłu do przodu - na nim jest napis ABS Mot. Właściwe bezpieczniki są w takich plastikowych "kapturkach" - te na wierzchu to są zapasowe...Wink Smile
Oczywiście można używa ABS na szutrach, ale IMO bez ABS jest większy fun przy hamowaniu tyłem (na początek proponuję bawić się na małych prędkościach) i w moim SUBIEKTYWNYM odczuciu na luźnym piachu szybciej wyhamuję nawet blokując koło i ryjąc nim do "twardego" podłoża niż korzystając z ABS. Próbowałem tak i siak i pewniej się czuję nie mając ABS. Przedniej klamki w "terenie" używam sporadycznie, odwrotnie niż na asfalcie... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 9:44, 24 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:34, 26 Sie 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Wszelkie szkoły terenowe zalecają bez ABS. I ja się z tym zgadzam w 100 % Z abs można se ryja pokaleczyć jak pójdziesz w krzaczory. Wyjęcie bezpiecznika jest bezproblemowe, potem trzeba pamiętać żeby w Aso podczas przeglądy wykasować błędy na kompie. Tzn historie błędów, nie wpływa to na pracę układu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:55, 26 Sie 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





http://www.youtube.com/watch?v=MnrO58tyd_Y

a to moje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:03, 26 Sie 2009
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





thekamil napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=MnrO58tyd_Y

a to moje Very Happy


montaż, muza i zdjęcia prawie jak w top gear, zajefajne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:48, 27 Sie 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ładną masz osłonkę na chłodnicę oleju...Smile Cały film czekałem na podjazd pod tą górkę, z której w pewnym momencie zjeżdżasz:) Smile Czekam na część II...Smile
Jak widać i z lytra można mieć kupę zabawy poza asfaltem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:17, 27 Sie 2009
Stafford
A2

 
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





cytat:

" http://www.youtube.com/watch?v=MnrO58tyd_Y

a to moje Very Happy "

W życiu nie pomyślałbym, że litrem można zjechać z asfaltu!
Ja śmigam tylko po twardym i już 3 razy zaliczyłem parkingówki Embarassed
Zapisuje się do Ciebie na kurs jazdy terenowej DL1000 Smile.

Filmik super. Gdzieś tak w 2/3 jego długości pomyślałem: "super produkcja,
brakuje tylko postawienia na gumę"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:33, 27 Sie 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miałem znowu wysłać moje marudzenie ale sobie daruje ... ci co mają rozumieć do czego jest DL rozumieją ...

TheKamil naprawde czujesz tego litra ale zadam przekorne pytanie latałeś kiedyś czymś offroadowym bo podejrzewam że byś się zakochał jak cie to kręci ?

pozdrawiam
I oczywiście że można i suvem jeździć po terenie ....
Mateusz wieczny malkontent ....
Dodane
swoją drogą uczucie jak jest leciutko luźny teren tą ucieczke tyłu jest naprawdę fajnie ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ice dnia Czw 18:34, 27 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:53, 27 Sie 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





co do tej górki- jest stroma i zjechać z niej nie jest łatwo. Wjechać na nią raczej nie będę próbować. Aby na nią wjechać trzeba mieć odpowiednią prędkość, a na górze jest ok 2m prostego, a potem jeszcze bardziej stromy zjazd w dół...

Chętnie nagrałbym jeszcze jakiś filmik, ale musze zainwestować w kamerę do kasku, aby było więcej materiału z persepktywy kierowcy.

Nie ukrywam, że DL'em jeździ mi się bardzo dobrze i mam z tego dużo frajdy. Nigdy nie jeździłem po czymś bardzo offroadowym, DL jest OK na coś takiego jak pokazałem w filmiku. Może kiedyć w garażu obok DLa pojawi się jakiś cross, potem ścigacz i jakiś quad... no... ale kasy nie ma...

Naprawdę ciesze się, że wam się podoba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:01, 27 Sie 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1503
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Fajny filmik, ale ta oslona plastikowa do terenu BE! Very Happy Mam do litra oslonkę.
Sorki za komercję Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:04, 27 Sie 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





letko,
będzie kasa = będzie osłona (twoja oczywiście) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:29, 28 Sie 2009
Corab
A

 
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy





jeśli można tak http://www.youtube.com/watch?v=r0xFyiwpfZ0&feature=related to z pewnością Dl da radę Very Happy zakładam osłonę na chłodnicę i zjeżdżam z asfaltu Shocked zresztą troszkę już spróbowałem co widać na avatarze Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:46, 28 Sie 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





thekamil napisał:
http://www.youtube.com/watch?v=MnrO58tyd_Y

a to moje Very Happy


Niezła jazda - naprawdę dajesz radę .

Ja ostatnio jechałem na skróty kilka km drogą polną z przewagą szutru i o mało co się nie wyglebiłem gdy nieoczekiwanie pojawił się zdradliwy piasek , więc na pewno nie ma lekko w poważniejszym terenie Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:18, 29 Sie 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





MaG na podstawie mojego doświadczenia moge powiedzieć Ci tak: Jeżdziłem 9 lat na ENDURO (Suzuki dr BIG 750-czyli najlżejsza wersja Biga) Nie stanowi dla mnie problemu wjechać moim tysiącem na jakąś łąke do lasu i na pole, jednak myśle ze spowodowane jest to doświadczeniem w enduro (dużo jeździłem w terenie i po lasach).
Jednak DL w porównaniu do Biga (czy też np AT lub XTZ660/750) ma mierne możliwości, jest ciężki i a jego zawieszenie nie pozwala poszaleć, duza moc wcale nie pomaga, ale owszem można "tu i tam" wjechać
Załozenie opon terenowych poprawi znacznie zachowanie w terenie ale pogorszy na szosie. Spróbowac na pewno warto.
Uważam ze jeśli chcesz spróbowac enduro to mógłbyś zmienić motocykl albo zakupic drugi. I musisz uważać bo może Ci sie tak spodobac, że juz nigdy z enduro nie zrezygnujesz. Tak jak ja ciągle cierpie z powodu niemozności sprawnego poruszania sie w terenie... na szczeście rekompensatą jest wygodne podróżowanie po szosie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:59, 12 Wrz 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Zmieniłem na miśki anakee i powiem tak: jest zdecydowanie pewniej na szutrach niz na zjechanych fabrycznych. Dzisiaj mały rekonesans - jak ktoś będzie w okolicy to dać znać polatamy między wiatrakami jak Don Kichot...Razz


http://picasaweb.google.pl/m3kalinowski/SzuterPodWiatrakami?authkey=Gv1sRgCOTkt9SnmarOvAE&feat=directlink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:18, 19 Lis 2009
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Latałem po puszczy w mojej okolicy.
Straty:
-Spalone spodnie
-Zgięta nóżka od tylniego hamulca
-Wygięta śróba od cięzarka w kierownicy.

Zyski:
-Gdy skończy się aswalt śmiało można jechać dalej i najlepiej z kimś
-Zmienić opony na typowy teren
-Dobrzej jest mieć gumole i stelaże od kufrów mniej rzeczy się uszkodzi
-Dzieki takiej zabawie podnosi się umiejętności i na asswalcie czujesz się pewniej jadąc w deszczy

Wrażenie:
-Niezapomniane ale trzeba uwać to nie KTM ADV ma swoje ograniczenia od strony podwozia

Warto spróbować.
Osobiście kiedys jeździłem enduro a dodatkowo trenuję kolarstwo górski.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 3:07, 19 Lis 2009
TomekW
A

 
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Wawa





filmy jak filmy ... malo kto je puszcza jak gsxr-em jedzie 60 km/h ... czesto to popisy .. np guma . to samo na dl-u jeden pojedzie inny lezy ... dl... to moto na aswalt ....Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:05, 19 Lis 2009
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





No jak to było postawienie na gumę !! Smile Thekamil moje gratulacje, ja swoją 650 raz się tylko wybrałem do lasu (no może w gorszy teren, same głębokie koleiny) i dałem sobie spokój, teraz jak chcę po lesie to od kolegi krosa pożyczam Smile Kiedyś za młodu wyflogałem się po lasach i jakoś mnie bardzo nie ciągnie !! Ale jeszcze raz gratuluję bardzo fajny filmik !!!! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:05, 21 Lis 2009
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Corab napisał:
zakładam osłonę na chłodnicę i zjeżdżam z asfaltu Shocked zresztą troszkę już spróbowałem co widać na avatarze Laughing


Mówisz o osłonie chlodnicy cieczy ? Jaką masz osłone - ja widziałem tylko oryginalne - ciekawe ile kosztuje ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Sob 17:06, 21 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poendurzyć na DL-u
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin