Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa paliwa, utrzymanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 18:24, 27 Wrz 2010    Temat postu: Pompa paliwa, utrzymanie

Pisał ktos kiedys o pompie paliwa, że sie ja jakoś czyści i za cholere nie moge tego znaleźć, wiec sorry i prosze o radę.
Jak i na co trzeba zwrócic uwagę oraz Czy cos tam trzeba wymienić na nowe, żeby jakiejś niespodzianki w trasie sie nie dorobić? NA razie wszystko działa ok
oto pompa i jej budowa (DL1000 K3)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 19:34, 27 Wrz 2010    Temat postu:

o ten Ci chodziło?
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/silnik-przerywa-od-5-5-tys,2730.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:51, 27 Wrz 2010    Temat postu:

tak to ten temat, ale moj mozesz zostawic bo to jedyny temat z hasłem/słowem kluczowym "pompa paliwa"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Wto 7:54, 28 Wrz 2010    Temat postu:

A nie nauczyłeś się starej dobrej zasady,że jak coś działa to się nie dotykać ? To pewno niedługo się nauczysz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Wto 12:23, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Będąc na przeglądzie koleś z serwisu powiedział że czyszczą filtry po przebiegu koło 25-30 tyś. Jak zaczynają troszkę głośniej chodzić, nie oszukujmy się, na pewno jest tam kupa syfu, ale jakby co to ja nic nie mówiłem Smile Zresztą o rożnych rzeczach różnie mówią, co serwis to inna teoria Smile

Ps: Z tego co pamiętam mówił o wyjęciu pompy, jest tam pewnie jakieś sitko czy coś w tym rodzaju, ale nie pamiętam dokładnie, podjedz do jakiegoś serwisu to pewnie mechanik coś Ci powie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Wto 12:30, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:07, 28 Wrz 2010    Temat postu:

vpaweł, od takich jaj ty lepiej nie kupowac motocykli, bo wszystko jest zaniedbane, bo działa... poźniej przyjeźdza sie takim motorem do domu i cały sezon wychodza felery. A odemnie jak raz gośc kupił motor to potem dzwonił i opowiadał ze jest bardzo zadowolony

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 19:32, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 8:36, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Czw 6:48, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Filtr pompy paliwa jest w zaraz przy niej w baku, mozna go przeczyscic przy przebiegu 40tys km. To zwykle sitko metalowe ''siatka'' i z mojego doswiadczenia wynika, ze nie bylo tam zbyt wiele brudu i zanieczyszczen. Nie powinno sie tez dawac zadnego dodatkowego filtra zewnetrznego bo pompa podaje bardzo duze cisnienie.
I tu jednak polecam teorie, ktora napisal vpawel, jak dziala to nie ruszac. Pompa siada nadzwyczaj rzadko.
ps. Powyzszy wpis odnosi sie do DL650


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Czw 11:38, 30 Wrz 2010    Temat postu:

MaG napisał:
Nie widziałeś motocykla vpawla, chciałbyś go kupić, uwierz mi...;)



Tylko że ja nie chcieć go wcale sprzedać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 14:00, 29 Gru 2010    Temat postu:

wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kameleon
A1



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszó

PostWysłany: Śro 17:17, 29 Gru 2010    Temat postu:

Coliniak napisał:
wyciagalem pompe profilaktycznie przy 48k i bylo czysciutko,,, btw made by mitsubishi jest Wink



u mnie nie było tak kolorowo Smile mam 37k i była rdza w tej metalowej obudowie w której jest osadzona pompa. Po wyczyszczeniu wszystkiego pompa zaraz zaczęła ciszej pracować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Śro 17:24, 29 Gru 2010    Temat postu:

Mnie czyszczenie też czeka Confused Im mniej paliwa to wyje i piszczy jak oszalała - 46k. Ale z tego co widzę i czytałem to nie jest takie trudne Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 21:03, 14 Maj 2012    Temat postu:

U siebie zrobiłem czyszczenie przy 47Kkm. Poprzednik chyba tego nie robił, ale dramatu nie było. Z tego co wyczytałem, to przy pompie są dwa filtry. Przed wejściem do pompy i za pompą. Ten drugi u mnie jest szczelnie zabudowany, w plastikowej, zaspawanej obudowie, więc jego nie było nawet jak ruszyć. Za to pierwszy, podobny do niewielkiej siateczkowej torebki trafił do czyszczenia pod kran.

A oto i przebieg zmagań.

http://youtu.be/bFuc5LlZ24s

Dodam tylko że DL 650 K4...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 21:11, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 21:54, 14 Maj 2012    Temat postu:

Fajny filmik... Jak bym sobie moją pompę świętej pamięci przypomniał... Smile
Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać. U mnie właśnie z tego wyleciały paprochy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:56, 14 Maj 2012    Temat postu:

Zostańmy przy Wiośnie Smile
Prąd w zbiorniku !!!?? ja pierdykam, a jak jebnie ? nigdy bym nie pomyślał.
Fajny film, może do patentów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 22:14, 14 Maj 2012    Temat postu:

Jak jebnie to napęd rakietowy masz... Laughing
Apro-po, kiedyś mi się złączka węża od pompy rozpięła w czasie jazdy...
Tak sikało paliwem na wszystkie strony że całe spodnie w 3s. miałem mokre. Shocked Jak by gdzieś jakaś iskra przeskoczyła to bym był żywą pochodnią...
Tak że ostrożnie z tym tematem! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 22:20, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 6:54, 15 Maj 2012    Temat postu:

Cytat:
Drugi filterek masz w tej metalowej "fajce" wystarczy przedmuchać.



Posiłkując się zdjęciami z [link widoczny dla zalogowanych] wydaje mi się, że ta metalowa fajka to raczej jakiś zawór bezpieczeństwa... Drugi filtr, wewnętrzny, wysokiego ciśnienia znajduje się zamknięty w plastikowej obudowie, w którą wchodzi sama pompa, oraz która trzyma całość mechanizmu





Ale przelewając etylinke z tej obudowy po otwarciu pompy (niewidoczne na filmie, bo kamera była obecna dopiero przy trzecim otwarciu Wink ) nie zauważyłem żadnych niepokojących śmieci Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 9:37, 15 Maj 2012    Temat postu:

No proszę... Czyli wszystko wskazuje na to, że ten drugi filtr "normalnie" jest niedostępny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
longman86
A1



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Amsterdam

PostWysłany: Pią 20:24, 18 Maj 2012    Temat postu:

Ja miałem niestety trochę problemów z pompą.Poprzedni właściciel wlał do baku jakiś srodek żeby nie rdzewiał.Wyglądało jak silikon.Niestety zaczęło odpadać i zatkało mi pompę(pchałem moto do garażu z 2 kilometry).Pierwszy raz zawiozłem moto do serwisu,kolejny raz sam wyczyściłem.Kupiłem inny bo ze starym się nie dało nic zrobić.I co znowu to samo,rozebrałem i tym razem się okazało że spadł taki plastik,podgrzałem go i nadałem dawny kształt.Zrobiłem już 5 tyś km i nic sie nie dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 16:31, 04 Mar 2016    Temat postu:

Odgrzewam kotleta.

Już dawno temat filtra paliwa nie dawał mi spokoju. Niby nic sie nie dzieje, motocykl ma siłe, wkręca się na każde obroty - zero problemów. Ale mój K5 ma już ponad 100tyś z czego połowę nakręciłem ja i tam nie zaglądałem (a ja jestem bardzo ciekawy Very Happy )
Poczytałem troche na tym forum [link widoczny dla zalogowanych]
I tam chłopaki piszą o patencie na ominięcie wewnętrznego filtra paliwa który jest bardzo drogi. Nie da się wymienić samego filtra, jest fabrycznie zaklejony w środku i trzeba kupować cały element, pół całego zespołu pompy...

Ci którzy maja problemy z motocyklem podają, że pompa paliwa daje im - poniżej 500ml \ 30s.
Postanowiłem najpierw sprawdzić ile u mnie wyjdzie - 850ml \ 30s.

Wikipedia podaje taką informację o pompie paliwa w V-stromie
"Pompa paliwa Ciśnienie na wolnych obrotach ok. 300 kPA Ilość podawana ( przy 12 V) min. 168ml w czasie 10 s. od K7 min. 75ml na 6 s"
(wychodzi 504ml \ 30s, od K7 - 375 / 30s)
Czyli mój wynik jest lepszy o 350ml. Jednak na tamtym forum chłopaki podają wartość po przeróbce i wstawieniu zewnętrznego filtra paliwa - 1200ml / 30s. i są zaskoczeni jak po przeróbce wspaniale pracuje silnik.

Sami możecie sobie łatwo sprawdzić ile wam pompa poda benzyny.
1. Trzeba odkręcić plastiki, unieść tył zbiornika (tu przy akumulatorze) na tą blaszkę przykręcaną na górze.
2. Rozłączyć przewód paliwa i założyć na niego wężyk który wkładamy w butelke, kanister lub od razu w dużą menzurkę.
3. Rozłączamy kostkę od pompy, czerwono-żółty kabel to +, czarno-biały to - .
4. Podłączamy do kostki idącej od pompy dwa kable (+-) i przykładamy bezpośrednio do akumulatora odliczając sekundy na zegarku (jak kto woli 30s, 10s czy 6s).
5. Zlewamy paliwo z przewodu do pojemnika i mierzymy.


Na pierwszym filtrze tym wymiennym było trochę syfu, ale tragedii nie było mi się wydaje.


Przedmuchałem sprężonym powietrzem i jest jak nowy. Przepłukiwałem przez otwory ten filtr wewnętrzny i dmuchałem lekko powietrzem - leci czyste paliwo bez żadnego syfu. Wszystkie styki w pompie były w idealnym stanie, zbiornik w środku również elegancki. A to co pokazują przy niższych przebiegach na tamtym forum to jakaś masakra...
Składam i nie kombinuje narazie z przerabianiem.
I spał będę już o wiele lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 16:34, 05 Mar 2016    Temat postu:

Jak pompa Boschowska to parametry namierzysz [link widoczny dla zalogowanych] Wink ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:47, 05 Mar 2016    Temat postu:

Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Wto 21:00, 07 Lis 2017    Temat postu:

Cześć, trochę walczyłem z filtrami i może się przyda:
https://www.youtube.com/watch?v=LqkXI9PDvSQ
w tym linku koleś czyści filtr ssący pompy paliwa w SV (nie ma pływaka) ale DL ma dokładnie tak samo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin