VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Prędkości wskazywane przez licznik DL Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 23:36, 13 Lut 2012
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Czytałem w którymś z ubiegłorocznych numerów "motoru" że prędkościomierze w pojazdach są przez producentów w niewielkim stopni zawsze skalowane "na +". Może stąd właśnie ta różnica. A im większa prędkość tym większa różnica...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:49, 14 Lut 2012
Pazur
A1

 
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Nie chce byc upierdliwy, ale toc to juz pisalem ze sto razy, liczniki sa zawyzane dla naszego samopoczucia i bezpieczenstwa.
Co do liniowosci roznicy osobiscie nigdy nie zauwazylem, zawsze jest to stala wartosc. Moge tylko domniemywac, ze u niktorych istnieje duzy blad pomiaru (licznika) i wtedy blad bedzie narasta wraz z wielkoscia mierzonej wartosci (ale osobisice wydaje mi sie to malo prawdopodobne).

Pozdro
Pazur


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:48, 14 Lut 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Pazur napisał:
Nie chce byc upierdliwy, ale toc to juz pisalem ze sto razy, liczniki sa zawyzane dla naszego samopoczucia i bezpieczenstwa.
Co do liniowosci roznicy osobiscie nigdy nie zauwazylem, zawsze jest to stala wartosc. Moge tylko domniemywac, ze u niktorych istnieje duzy blad pomiaru (licznika) i wtedy blad bedzie narasta wraz z wielkoscia mierzonej wartosci (ale osobisice wydaje mi sie to malo prawdopodobne).

Pozdro
Pazur

Jeszcze nie widziałem licznika, który zawyża z stałą prędkością. Przeważnie to zawyżanie jest rozwiązane poprzez błąd pomiaru (lub dokładność jak kto woli).

Nie bez powodu większość motocykli, które przekraczały 300 km/h przy tej prędkości wskazywały około 340 km/h. Nie myślisz chyba, że przy 50km/h pokazywały 90 km/h. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:05, 14 Lut 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





W kilku(nastu?) motocyklach i samochodach sprawdzałem błąd wskazań prędkościomierza, zawsze był to błąd proporcjonalny do aktualnej prędkości, przeważnie ok. 10% na plus. Oczywiście licznik przebiegu działał jak najbardziej poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:29, 14 Lut 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





lasooch napisał:
W kilku(nastu?) motocyklach i samochodach sprawdzałem błąd wskazań prędkościomierza, zawsze był to błąd proporcjonalny do aktualnej prędkości, przeważnie ok. 10% na plus. Oczywiście licznik przebiegu działał jak najbardziej poprawnie.

Mam wrażenie, że oboje piszemy o tym samym tylko każdy na swój sposób. Smile

Błąd jest oczywiście stały i wynosi X%. Dla prędkości typu 300 km/h będzie to o 30 km/h więcej a dla 50 km/h o 5 km/h więcej. Sam błąd jest stały i wynosi X%. Ale wartość czyli o ile pomiar jest zawyżony jest zmienna ponieważ stanowi on jakiś procent aktualnej prędkości.

Z ciekawości zapytam jak jednoznacznie stwierdziliście, że licznik przebiegu pokazuje kilometry dobrze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:04, 14 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bo dodatkowy, dokładnie skalibrowany licznik elektroniczny oraz nawigacja pokazują ten sam dystans...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:18, 15 Lut 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





GPS + dobrze skalibrowany licznik rowerowy, który mierzy z dokładnością do 10m Smile
Nieprosty, oczywiście, że piszemy o tym samym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:31, 15 Lut 2012
Pazur
A1

 
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Cytat:

Jeszcze nie widziałem licznika, który zawyża z stałą prędkością. Przeważnie to zawyżanie jest rozwiązane poprzez błąd pomiaru (lub dokładność jak kto woli).

Nie bez powodu większość motocykli, które przekraczały 300 km/h przy tej prędkości wskazywały około 340 km/h. Nie myślisz chyba, że przy 50km/h pokazywały 90 km/h. Wink


Nie no z tym sie zgadzam, ja to oceniam na podstawie swoich pojazdow, w ktorych tylko jeden ma blad pomiaru (DL650) i nie przekracza 10km/h wiec ciezko wyczuc w czym jest blad.
Na zdrowy rozum tak jak piszesz to jest blad mnoznikowy czyli im wiecej repetycji tym wiekszy blad rowniez.
Trochu namieszalem w poprzednim poscie. Ale sie przyznaje bez bicia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prędkości wskazywane przez licznik DL
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin