VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> problem ze sprzęgłem
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
problem ze sprzęgłem
PostWysłany: Nie 10:28, 12 Kwi 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Witam
Sezon się zaczął, a ja mam problem ze swoją maszynąSad Nie wchodzi mi bieg jałowy. Dopiero jak wyłącze silnik "luz" wchodzi bez problemu. Po regulacji przy klamce sprzegła jest jeszcze gorzej bo moto przy wiekszej prędkosci wolniej przyspiesza i wyje jakbym trzymał ręke na sprzęgle. Co to może być moto ma około 50 000 przebiegu. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:51, 12 Kwi 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Ten drugi objaw wskazuje na ślizgające się sprzęgło. Jeżeli masz na klamce luz zachowany (jałowy skok klamki) i nadal wyje - prawdopodobnie tarcze do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:14, 26 Kwi 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Sprzęgło ślizgało sie tylko wtedy jak za bardzo podciągnąłem linke. Gdy ją ustawiłem tak jak była pierwotnie nic się nie ślizga.
Problem z zapięciem luzu i biegów pojawia się dopiero gdy silnik porządnie się rozgrzeje. Luz wskakuje dopiero po wyłączeniu silnika. A i jeszcze jedno. Gdy zaczyna się problem, że nie mogę zapiąć luzu i trzymam rękę na sprzęgle moto sam się wolno toczy do przodu Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Nie 16:17, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:19, 26 Kwi 2015
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





A olej kiedy zmieniałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:22, 26 Kwi 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





duży serwis zrobiony był zanim go kupiłem czyli czerwiec 2014 ale facet chyba sporo na nim przejechał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:42, 26 Kwi 2015
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





No i widzisz. Olej w skrzyni traci juz swoje właściwości po rozgrzaniu, stąd problemy z biegami. Ciągnięcie na sprzęgle to już kwestia wyregulowania linki. Sprzęgło podejrzewam, że masz tak jak ja, jeszcze trochę pojeździ ale.... luz linki na klamce ustaw minimalny, powinno to zapobiegnąć ślizganiu i ciągnięciu motocykla na postoju przy wciśniętym sprzęgle. W serwisówce zapisane jest, aby olej zmieniać co 6000km, jeśli motocykl użytkowany w wiekszości po mieście lub w cięższych warunkach to sugerowałbym nawet częściej. Piszę z komórki, przepraszam za ewentualne błędy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łysielec667 dnia Nie 16:43, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:57, 26 Kwi 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Bez przesady olej nie traci w ekspresowym tempie po 6kkm swoich własciwości/
Rok temu wymieniałem olej w fireblade po 12kkm - tak jak pisze w serwisówce i nic sie nie działo z biegami.

Co do sprzegła w moim dl'u też zaczyna sie slizgać - ale podobno jest na to rada- wyczyszczenie mechanizmu regulacji zgrubnej i jego powtórna regulacja - pod pokrywką zebatki zdawczej https://www.youtube.com/watch?v=I1TC2OybT6o

A jak nie -tak jak koledzy piszą rozkrecenie dekla od sprzegla i weryfikacja zuzycia tarcz , spreżynek i reszty.

Co do ciągniecia i problemow z wyrzucaniem na luz z 2 - winny jest panowie wyruchany kosz sprzegłowy i tzw zabierak - co powoduje w wielkim skrócie tyle iż przy wysprzeglaniu tarcze badz przekladki lubią sie lekko klinować przez wygniecenia na wieloklinie w koszu sprzegła/ zabieraku bo powoduje haczenie i problem z wyrzuceniem na luz.
Tu przykład- kosz jeszcze nie bardzo zniszczony - widać miejsca odgniatów, z skrajnych przypadkach sa tam takie jakby wżery




Jedyny motocykl w którym wyeliminowałem tę wadę to MZ ETZ 250 - gdzie sprzegło dziala jedwabiście - i jakością działania bije wiekszośc sprzegieł innych motocykli - Nie wystepuje tu wogóle trzask przy wbijaniu 1 biegu ( co jest praktycznie nie możliwe w każdym japanie czy BMW) a wbijanie luzu z 2 - nawet w czasie toczenia sie to pestka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dodek dnia Nie 17:57, 26 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:06, 27 Kwi 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Niestety zmiana oleju nic nie pomogła. Po rozgrzaniu jest to samo:( Pora się wybrac do warsztatu :/ Dodek droga taka naprawa kosza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Pon 19:08, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:10, 27 Kwi 2015
Łysielec667
A

 
Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin





Uuu szkoda, u mnie było po zmianie OK, przed wymianą 2 bieg bardzo ciężko wchodził, a teraz jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:16, 27 Kwi 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





a no tez miałem nadzieję że pomoże Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:49, 27 Kwi 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





W mojej poprzedniej Cb500 też luz ciężko wchodził. W tym modelu generalnie kosz był słaby więc nikt nie wymieniał. Luz za to wchodził gładko jak przy wciśniętych sprzęgle dawało się obroty na 2,5-3 t. Zobacz może jeszcze pojeździsz. Ja mam w deelu prawie 70kkm i nie mam takich problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:01, 28 Kwi 2015
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Objawy o ktorych reveel piszesz to nie problem ze sprzeglem w srodku.
To raczej problem z wysprzeglikiem tak jak na filmiku od dodka trzeba sie najpierw do niego dobrac i zobaczyc czy sie nie rozlecial, byc moze tez popychacz mogl sie przytrzec.

W DLu jest to skopane bo caly syf z lancucha sie tam pcha i jak sie tago nie czysci przy wymianie oleju w silniku to potem sie takie klocki robia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:35, 30 Kwi 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Panowie u mnie sprzeglo też sie podslizgiwalo - naprawiłem tak jak na filmiku - teraz nic- zero null .

Oleju nie zmieniałem , wyczysciłem dokładnie mechanizm wysprzeglika pod dekielkiem zebatki zdawczej + wałek wyłaczający bo było tam syfu co niemiara , nasmarowałem olejem + smarem calość + nasamorowałem linke sprzegła - i luz na klamce jest ksiązkowy czyli jakieś 15mm.
Za niegdługo wrzuce na wałek patent z gąbka - jak robią koledzy w dl 1000 i sprzegło powinno być już bezusterkowe .

reasumując pierdoła ale łatwo naprawialna- zajeło mi to 2 wieczory wliczając mycie łancucha z mega syfu z smarów w szprejach który zasechł za jeden glut i szkoda gadać . ale nafta + olej przekładniowy i nie ten napęd- cisza .
Aha sprzegło regulowałem 1 raz w zyciu w DL 650 i to bulka z maslem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:28, 01 Maj 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





a co to ma do tego że dopiero jak moto sie porzadnie rozgrzeje (przejazd 10-15km) i dopiero zaczyna sie problem ?Jak jest zimny wszystko jest git hmmm.... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:10, 01 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Generalnie masz źle ustawione sprzegło, ale jeżeli jesteś pewny że jest inaczej warto odkrecić dekiel i rozkrecic kosz- tj wyjąc tarcze i spręzynki i pomierzyć suwmiarką.
Kazdy głupi to potrafi- trzeba spóźcić olej i zaopatrzyć w nowa uszczelkę dekla- generalnie robota na 1.5h


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:41, 03 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dobry poradnik z dot rozbierania mech wyłaczania sprzegła http://blacklabadventures.com/2012/07/22/replacing-a-clutch-pushrod-seal-and-countershaft-seal/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:34, 06 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Uzupełnię o kilka zdjęć.

Czyszczenie: nafta + pędzelek + szmatka
Smarowanie: smar grafitowy (nie reaguje z wodą)




Posmarować należy obie części mechanizmu.


Koszyk z zewnątrz też można posmarować wtedy kulki nie będą wypadać z gniazd, co ułatwi montaż.




Taki zabieg poprawi płynność działania mechanizmu sprzęgła jak również zabezpiecza przed "pracą na sucho". Dodatkowo polecam smarowanie linki sprzęgła, a po komplecie zabiegów klamka chodzi lżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:58, 06 Cze 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





Zawiozłem moto do mojego mechanika. Zmienił tarcze sprzęgłowe i pomogło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:57, 08 Cze 2015
zorba79
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 392
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Skoro problem rozwiązany ja opisze swój bez zakładania nowego wątku.
Podczas szybkiego startu np spod świateł przy zmianie z I na II wpada luz w efekcie czego II bieg muszę wrzucać jakby dwa razy. Nie zdarza się to często ale gdy już... to trochę wstydu jest Wink
Zdarza się Wam coś takiego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 08 Cze 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Czasem tak bywa, nic nadzwyczajnego. Zdarza się najlepszym Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:55, 13 Paź 2015
reveel
A2

 
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Skierniewice





A ja wracam ponownie. Na wymienionych tarczach nawinąłem około 8 tyś ale..... zaraz po wymianie pojawił się inny problem. Wyprowadzam moto z garażu odpalam wsiadam wrzucam jedynke i niemiłosierne szarpnięcie mało kręgi szyjne nie wypadną. I powtarza się to za każdym razem i tylko przy zimnym silniku i po pierwszym wrzuceniu pierwszego biegu (kolejne wrzucenie jedynki nie powoduje szarpnięcia). Póki co musze stawiać na centralnej odpalić wrzucić jedynke koło się zakręci i nawijam kilometrów ile wlezie. Nic już z tego nie czaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez reveel dnia Wto 18:58, 13 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 13 Paź 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





tak od siebie to obstawiam że na zimnym za mało jest wysprzeglane sprzęgło olej jest bardziej gęściejszy i mocniej są sklejone tarcze po rozgrzaniu oleju efekt ten jest mniejszy. sprawdziłbym cały mechanizm wysprzęglania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:48, 14 Paź 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3583
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Spróbuj przed wrzuceniem tej jedynki na zimnym silniku przegazować go delikatnie na wciśniętym sprzęgle, żeby "rozkleić" tarcze, powinno pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
problem ze sprzęgłem
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin