VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Redukcja z 2 na 1
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Redukcja z 2 na 1
PostWysłany: Nie 21:17, 06 Maj 2012
Krystian84
A1

 
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Mam pytanko jak to jest z tą redukcją z biegu 2 na 1 ... mówię tu o dojeżdżaniu np do świateł ... czy jest zdrowe dla skrzyni takie redukowanie ... ostatnio przy prędkości ok 40 km /h zredukowałem do 1 i skrzynia aż " zawyła" ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:31, 06 Maj 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Ja to robię prawie że przy prędkości bliskiej 0 km/h. Przy 40 km/h nie zdarzyło mi się. V-ka jest na tyle elastyczna że na dwójce można naprawdę sporo.

EDIT: Dopiero co zobaczyłem że masz litra (nigdy na tym nie jeździłem), no ale dalej to V więc = elastyczność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Nie 21:35, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:38, 06 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Ja często redukuje z 2 na 1, nigdy nie patrzyłem na licznik jaka to prędkość, traktuję jedynkę jak każdy inny bieg, zwiększam na moment obroty i wbijam jak czuję, że potrzebuję redukcji, jedyny problem, to jak zrobię to zbyt delikatnie, wskoczy czasem bieg jałowy zamiast 1. Wycie pojawia się zawsze jak zredukuje się na zbyt wysokich obrotach silnika. Ciekaw jestem, co na to powiedzą mechanicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:40, 06 Maj 2012
Krystian84
A1

 
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





..jest elastyczne ale przyznam się bez bicia Smile , że zdarzyło mi się że mi zgasł na 2 biegu (na pół sprzęgle) dlatego ta 1 mi przychodzi do głowy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:08, 06 Maj 2012
jabko
A1

 
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Włocławek





Zgrzytneło kolego, bo nie dostosowales rolgazem wystarczajaco plynnie obrotow - generalnie trudno to zrobic aksamitnie przy dosc sporej predkosci (40km/h) jak na jedynke Very Happy Gdy bedziesz sie toczyl bardzo wolno (pewnie ponizej 5km/h), wtedy bedzie bezszelestnie i plynniutko, jeszcze tyl pewnie delikatnie przysiadzie przy odpuszczaniu sprzegla.

Generalnie dwojeczka na polsprzegle robi dobra robote i da sie tak spokojnie jezdzic - jednak przy dojezdzaniu do swiatel gdy widze czerwone wole zapiac jedyneczke. Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł. Mimo tego ze litr, to na niskich obrotach jest dosc czuły Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:02, 06 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Brak międzygazu Smile
Naumiesz się i przejdzie, kwestia czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:02, 07 Maj 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





jabko napisał:

Zdarzalo mi sie nagle pojawialo sie zielone a ja zdekoncentrowany zbyt szybko odpuszczalem sprzeglo i silnik gasł.


Miałem kilka razy podobnie. Prawie się przewróciłem. Zdziwienie dziewczyn na przejściu bezcenne. Smile Dodatkowo strach, że zbliża się auto z tyłu do Ciebie z niepokojącą prędkością - niemałe doświadczenie.

Tak jak kolega jabko napisał, też wrzucam przy bardzo małej prędkości jedynkę, czuję się pewniej, że nie zgaśnie i wrazie czego ucieknę.

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:37, 07 Maj 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Zawsze powinieneś redukować z przygazówką.
Przed zejściem na niższy bieg wysprzęglasz dodajesz impulsywnie gaz i zmieniasz bieg na niższy.
Pomożesz tym skrzyni biegów uporać się ze znaczną zmianą obrotów silnika.
Samochód ma zsynchronizowaną skrzynię, motor niestety nie.
Popróbuj, dasz radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:33, 08 Maj 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Silnik DL-a po zamknięciu gazu bardzo ładnie hamuje i schodzi z obrotów. Warto z tego korzystać ale międzygaz przy redukcji jest wskazany.
Ze względu na ten spory moment hamujący DL ma tendencję do wstawania ze złożenia po odjęciu gazu. Trzeba uważać w zakrętach bo moto wstaje i jedzie szerszym torem.
A jak silnik zgaśnie to moto wali się w dół bo traci żyroskopowy moment stabilizujący, jak bączek. Wtedy to już tylko siła bikera i oby maszyna nie pochyliła się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:11, 08 Maj 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





w temacie redukcji, to jako mechanik zalecalbym wybieranie najdelikatniejszej mozliwosci, bo oczywiscie wsadzenie jedynki przy jest 40km/h jest jak najbardzie mozlie tyle ze......

potem na forum pojawiaja sie watki: Szybko zuzywajaca sie przednia zebatka, Potargany lancuch itp.

Jedynka to bieg manewrowy i warto o tym pamietac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:21, 08 Maj 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





...o to, to, dokładnie.
Pytałem kiedyś mechanika i motocyklistę w serwisie o możliwość zmiany biegów bez wysprzęglania.
Usłyszałem.
"...w swoim to nieee, nieee...Jak będą testowe to pan sobie spróbuje."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Biegi bez wysprzęglania bez problemu można zmieniać w górę - jest to szybsze i paradoksalnie mniej obciążające skrzynię niż ze sprzęgłem (pod warunkiem robienia tego prawidłowo czyli z odjęciem gazu w momencie przełączania, pre-loadingiem itd.). Redukowanie bez sprzęgła też jest możliwe i warto to opanować w podstawowym zakresie, żeby móc bezpiecznie i komfortowo wrócić do domu jak np. linka sprzęgła strzeli. Samo w sobie jednak nie ma większego sensu, bo nie jest ani szybsze ani lepsze dla skrzyni - nawet zawodnicy torowi nie używający sprzęgła do zmiany biegów w górę przy redukcji szarpię na ułamek sekundy klamkę sprzęgła...

Autor tematu raczej NA PEWNO ma na myśli redukcję z wysprzęglaniem, tylko najwyraźniej musi jeszcze poćwiczyć międzygaz podczas tej redukcji, no i redukować na 1 przy zdecydowanie niższych prędkościach niż 40 km/h - przy tej prędkości lepiej hamować na 2 z pomocą hamulców, a z rzucić na 1 tuż przed zatrzymaniem się na światłach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:32, 08 Maj 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Podczas hamowania silnikiem da się wyczuć moment, przy którym zredukować bieg. Gdy silnik przestanie hamować i już za chwilę będzie chciał ciągnąć, wtedy redukuję bieg. Na kursie nie mogłem wykumać o co instruktorowi chodzi, w końcu stwierdził "sam się przekonasz jak nawiniesz trochę kilometrów" - miał rację Smile
Tak redukuję z 2 na 1 przeważnie, w spokojnej jeździe, gdy leniwie podjeżdżam do świateł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Redukcja z 2 na 1
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin