VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Rezerwa i pojemność baku DL1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Rezerwa i pojemność baku DL1000
PostWysłany: Wto 12:33, 13 Kwi 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Hej.
Mam pytanie - jaka jest rzeczywista pojemność baku i jaka rezerwa w DL1000?

A teraz dlaczego pytam:
Swojego DL-a tankowałem do tej pory 2 razy. Za każdym razem migała mi już rezerwa (migał dystrybutor i ramka ostatniej kreski). Za każdym razem po "potrząśnięciu" słychać było, że jeszcze "coś chlupie" w baku, ale... migało. No i przy tankowaniu za pierwszym razem "pod korek" wlałem ok. 17l. a za drugim ok. 16l.
Postawiłem więc trzy tezy:
1. pojemność 22l. jest czysto teoretyczna i praktycznie do baku wchodzi max18-19l.; Confused
2. DL1000 ma zarąbiście dużą rezerwę (min. 5l); Shocked
3. mam spieprzony czujnik poziomu paliwa. Evil or Very Mad

Teraz powiedzcie mi, proszę, która z tez jest prawdziwa? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:43, 13 Kwi 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





A jak tankowales?
Pistolet do wlewu i pistolet sam odbije\zatrzyma?
Z mojego doswiadczenia to chyba zatankowales prawidlowa ilosc paliwa i wskaznik dziala dobrze, przynajmniej u mnie tez tak to wyglada.
Jesli chcesz miec zatankowane naprawde na maksa, trzeba to zrobic na lekko wysunietym pistolecie i kontrolowac, czy sie czasem nie przelewa. Wtedy wejdzie jakies 18-19l.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:36, 13 Kwi 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





u mnie przy miganiu ramki i dystrybutora zostaje ok 3-4 litrow paliwa. Jesli ktos zalewa pod korek to popelnia blad, bo wlewa paliwo do komory odpowietrzajacej (podobnie jest w puszkach). Ja popelniam ten blad Smile, gdy jestem w trasie i wiem, ze w miare szybko mi moto wypije nadmiarowke, ale tak zatankowanego nie postawilbym na pol dnia w cieply sloneczny dzien, bo wiadomo...

Podsumowujac, do zbiornika powinny wejsc 22 litry paliwa z uwzglednieniem tej banki powietrza a rezerwa powinna wystarczyc na min. ca 50 - 70 km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:57, 13 Kwi 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Z doświadczenia ( w innych sprzętach) powiem, że 22 litry będzie pod korek do przelewu. Tak wymierzylem sobie w poprzednim sprzęcie - katalogowo weszło pod sam przelew.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:00, 13 Kwi 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Mi kiedyś zabrakło Crying or Very sad i przez "upychanie"- kolysanie do przodu na wciśniętym heblu weszło 21L


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:31, 13 Kwi 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Na pewno są 22l. W zeszłym roku podróżując ze znajomym również na DL1000 doświadczyliśmy zabawnej sytuacji. Mianowicie na jednej stacji jemu udało się "zatankować" ponad 23 litry Very Happy. No słowo daję, sam to widziałem, a było to albo na Słowacji albo jeszcze na Węgrzech.

Tomano, powiem Ci, że wszystko jest w porządku - u mnie też wskaźnik poziomu paliwa jest nadgorliwy. Zwykle też tankuję 18-19l a cały wskaźnik panikuje już od dawna Smile. Niemniej jednak raz miałem taką sytuację, że postanowiłem go zignorować. Końcówka była taka, że motocykl gasł mi na światłach.. ale dojechałem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:03, 13 Kwi 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





V-Told napisał:
Mianowicie na jednej stacji jemu udało się "zatankować" ponad 23 litry Very Happy.


W zeszłą sobotę tankowałem na Orlenie, wcisnąłem pistolet i pierwszy chlust paliwa pojawił się dopiero kiedy na liczniku było 0,8 litra. Kiedy zwróciłem uwagę przy kasie, pani tylko wzruszyła ramionami i powiedziała, że pewnie się coś zapowietrzyło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:09, 13 Kwi 2010
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





hmm ,, zastanawia mnie to nadgorliwe tankowanie,,
paliwo do komory odpowietrzającej ,, i ze w miarę szybko mi moto wypije nadmiarowke..

morze mi to ktoś wytłumaczyć? co wyleje się bokiem? a co do wzrostu objętości cieszy pod wpływem temperatury,, to oczywiste nawet dla totalnych ignorantów (takich jak ja Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:37, 13 Kwi 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Trochę mnie uspokoiliście z tym tankowaniem. Czyli wskaźniki nie są spieprzone Wink
Kusi mnie, żeby poeksperymentować i wysuszyć do końca aż silnik nie zgaśnie a dopiero później zatankować. Dla asekuracji wrzucę do kufra baniak z wachą Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:27, 13 Kwi 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Przemol napisał:

W zeszłą sobotę tankowałem na Orlenie, wcisnąłem pistolet i pierwszy chlust paliwa pojawił się dopiero kiedy na liczniku było 0,8 litra. Kiedy zwróciłem uwagę przy kasie, pani tylko wzruszyła ramionami i powiedziała, że pewnie się coś zapowietrzyło.


Pfff, a co oni mogą Smile

Najwięcej się traci właśnie na zalewaniu pod korek - kiedy pistolet odbija i zaczyna później z potężną dawką powietrza. W motocyklu ciężko jest nalać od razu bez odbicia.

Tomano, ja bym nie radził "suszyć" w taki sposób - nie wiel ile w tym prawdy, ale słyszałem, że takie zapowietrzanie silnika, czy czego tam jeszcze, nie jest dobre dla maszyny. Lepiej chyba zdjąć bak i wylać górą - ale wydaje mi się, że raz na jakiś czas jest dobrze tak zrobić, dodatkowo przepłukać cały zbiornik, chodzą historie, że niezłe niespodzianki potrafią z takiego baku wyskoczyć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 13 Kwi 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





tomano napisał:
Kusi mnie, żeby poeksperymentować i wysuszyć do końca aż silnik nie zgaśnie a dopiero później zatankować. Dla asekuracji wrzucę do kufra baniak z wachą Rolling Eyes

Ja niechcący przyeksperymentowałem Confused tyle że, że nie miałem awaryjnego literka Wink
Z bagażem i pasażerem delikatnie jadąc 80-90/h ujechałem 58km i STOP Arrow przechylanie moto nie pomogło, wszystko wyssał i nie odpalił...
z ciekawości upychając weszło mi jak pisałem 21L
A wcześniej 2km na glanach tam i z powrotem na stację Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały dnia Wto 21:44, 13 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:21, 27 Kwi 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Czyli można rozumieć że jak zaczyna mrugać rezerwa i sprzęcicho gaśnie na światłach to jeszcze podjedzie z 50 km do wodopoju? wczoraj miałem taką sytuację i zastanawiałem się gdzie mi ta rezerwa się podziała bo już gaśnie a jeszcze ramki nie widać ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:29, 27 Kwi 2010
Przemol
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica





Tipor napisał:
zastanawiałem się gdzie mi ta rezerwa się podziała bo już gaśnie a jeszcze ramki nie widać ;/


Gaśnięcie akurat nie jest IMHO normalnym objawem. Zdarzało mi się jeździć na oparach ale nigdy nie zgasł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:38, 27 Kwi 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mi jeszcze nigdy nie weszlo wiecej na raz niz 20l i mysle, ze mam tak samo jak Bialy... prawdopodobnie wejdzie 21l, a ten brakujacy litr moze jest w ukladzie? hgw.
Niemniej proponuje w miescie tankowac jak zaczyna migac, a w trasie jak zrobicie z 50 km na drugiej kresce lub jak zgasnie druga i zostanie jedna... no chyba, ze wiecie gdzie sa stacje i sa czynne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:54, 27 Kwi 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Tipor napisał:
Czyli można rozumieć że jak zaczyna mrugać rezerwa i sprzęcicho gaśnie na światłach to jeszcze podjedzie z 50 km do wodopoju? wczoraj miałem taką sytuację i zastanawiałem się gdzie mi ta rezerwa się podziała bo już gaśnie a jeszcze ramki nie widać ;/


Jak gaśnie to znaczy, że coś jest "nie tak" ze sprzętem. Confused
Jeżeli brakuje wachy to też gaśnie, ale potem już nie zapala i trzeba pchać Wink

bibop - zapomniałeś o mrugającej ramce - taki "drugi etap rezerwy" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:06, 27 Kwi 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mrugajaca ramka? hmm... tego to jeszcze chyba nie mialem... moze tak jest tylko w tysiacach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:08, 27 Kwi 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





bibop napisał:
mrugajaca ramka? hmm... tego to jeszcze chyba nie mialem... moze tak jest tylko w tysiacach?


A... może. Nie wiem jak jest w 650.
U mnie najpierw mruga jedna "kreska" a potem sama "ramka" od tej "kreski". Do czasu, aż "ramka" zniknie jeszcze nie dokulałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:13, 27 Kwi 2010
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Mnie się kiedyś udało do swojej 650 wlac dokładnie 21,75 ml. Bak naprawde dobrze był wtedy wysuszony albo dobrze przekrecili licznik w dystrybutorze na stacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:51, 27 Kwi 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W 650 ramka też mryga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:38, 27 Kwi 2010
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





bibop napisał:
mrugajaca ramka? hmm... tego to jeszcze chyba nie mialem... moze tak jest tylko w tysiacach?


Wg. instrukcji obsługi do DL-650 gdy w baku jest ok. 4.5l paliwa to zaczyna pulsować znaczek CPN , natomiast ramka najniższego segmentu mruga dopiero gdy w baku jest poniżej 3l .

Może nigdy nie wyjeździłeś paliwa do tego momentu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Wto 20:39, 27 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:11, 27 Kwi 2010
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Skoro zeszło na małe DL-e to:
- wracając ze Srebrnej Góry na A4 na Górze Św. Anny zniknęła przedostatnia kreska
- dojechałem do domu - ok. 60 km (mrygała już ramka ostatniej kreski)
- weszło 19,10 litra - czyli coś tam w baku jeszcze chlupało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:56, 27 Kwi 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





tomano napisał:
Trochę mnie uspokoiliście z tym tankowaniem. Czyli wskaźniki nie są spieprzone Wink
Kusi mnie, żeby poeksperymentować i wysuszyć do końca aż silnik nie zgaśnie a dopiero później zatankować. Dla asekuracji wrzucę do kufra baniak z wachą Rolling Eyes




Ja tak zrobiłem czyli wyjeździłem paliwo do końca aż zgasł, po tym udało mi się wlać do baku, "upychając", 23.3l. Przy założeniu że dystrybutor oszkiwał można przyjąć że było to 21-22l bo nie sądzę żeby ponad 23 się tam zmieściły, zwłaszcza, że w momencie jak silnik gaśnie (pompa zaczyna brać powietrze), w baku pozostaje jeszcze litr paliwa.
Jeżeli chodzi o rezerwę to rzeczywiście jest b. duża, chyba sporo więcej niż deklaruje instrukcja. Na "głębokiej bidzie"/mrugającej ramce, przy prędkości do 100km/h, udało mi się dojechać z Garwolina do Lubartowa (100km) ale wtedy też paliwo definitywnie się skończyło, na drugi dzień rano nie udało mi się sprzęta zapalić. Zakładam że przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, małym DL-em, na mrugającej ramce, można przejechać bez stresu 70 km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:46, 28 Kwi 2010
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





roadrunner napisał:
Zakładam że przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, małym DL-em, na mrugającej ramce, można przejechać bez stresu 70 km.



Popieram słowa kolegi. Osobiście udało mi się zrobić na mrugającej ramce jakieś 70 - 80 km i jeszcze coś tam w baku zostało. Oczywiście chodzi o jazde po trasie (z rozsądną predkością powiedzmy max 100-120 km/h). Wydaje mi się że w mieście można wtedy zrobić bezpiecznie ok 50 km. Wiadomo, wszystko zależy od tego jak bardzo lubimy kręcić gazem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wujekbongos dnia Śro 8:47, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:06, 28 Kwi 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Co prawda mam 650, ale kiedyś postarałem się jeździć równo i spokojnie po mieście nawet chyba zgodnie z przepisami Wink i zrobiłem na zbiorniku 458 km i zalałem 20 l


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:43, 28 Kwi 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





konra.dzik napisał:
Co prawda mam 650, ale kiedyś postarałem się jeździć równo i spokojnie po mieście nawet chyba zgodnie z przepisami Wink i zrobiłem na zbiorniku 458 km i zalałem 20 l


Konra.dzik jesteś mistrzem świata !! Smile i bardzo spokojnym i opanowanym człowiekiem Smile

Najwięcej udało mi się zrobić około 400-420 km jeśli dobrze pamiętam, i to zawsze była trasa, przekonywałem tak jeżdżąc swojego plecaczka że motór jest fajny i bezpiecznie się na nim jeździ, (przez 1 rok nie wsiadała ze mną, mówiła że pamięta jak jeździłem mając 18-20 lat Smile i że chce jeszcze pożyć Smile ) przy takiej jeździe ze dwa razy prawie usnąłem na moto Smile prawie się przewróciłem Smile

Ps: Ja wlewam najczęściej koło 19 L, raz mi weszło koło 20 L. Nigdy nie czekam do końca, pchanie 200 kg. nie jest raczej przyjemne Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Śro 13:01, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:21, 28 Kwi 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tak to była męczarnia chociaż bardzo się starałem żeby nie pałować, w kufrze miałem 2L benzyny tak na wszelki wypadek...
Więcej już sie to nie powtórzyło a najmniej w trasie spalił mi 4,5 takim spacerowym tempem około 120km/h


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:49, 28 Kwi 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Adamar, to żadne mistrzostwo... 3 lata temu przejechałem na jednym zbiorniku całą Rumunię, wyszło 500 bez 2 km! Wcale nie jechaliśmy jak pi...dy i było trochę górek po drodze. Smile Kolega na DL 650 K6 regularnie robi takie przeloty!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:11, 28 Kwi 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak popatrzysz na forum naszym to niektorzy maja spalanie ponizej 4l Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:30, 28 Kwi 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





roadrunner napisał:
Adamar, to żadne mistrzostwo... 3 lata temu przejechałem na jednym zbiorniku całą Rumunię, wyszło 500 bez 2 km! Wcale nie jechaliśmy jak pi...dy i było trochę górek po drodze. Smile Kolega na DL 650 K6 regularnie robi takie przeloty!


Ja od września jeździłem wyłącznie po mieście i największy dystans, jaki udało mi się pokonać na jednym zbiorniku to... 264km, tankowałem po tym 21.57l, najmniej z kolei 230km i następnie zatankowałem 19.32l.

Miasto jest fuuuuu Smile

EDIT: Dodam, że ten duży dystans to było chyba wtedy, kiedy mi maszyna już gasła na światłach i do pomarańczowego światła jej nie odpalałem Very Happy. Różnica w ilości zatankowanego paliwa po tych dwóch przebiegach i wychodzi podobnie. Niejmniej jednak podałem tę drugą wartość, bo zwykle tankuje się poniżej 20l i łatwiej sobie do tego porównać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 21:33, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:44, 28 Kwi 2010
Bandit
Motonita

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 564
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Paszków





Ja ostatni wyczyściłem bak do zera - 0,00 i udało mi się wlać 21L jak to możliwe nie wiem do mojego moto wchodzi 21l a pozostały litr to chyba jest w przewodach i pompie - choć moto już pracować nie chciało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:20, 29 Kwi 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





"Adamar, to żadne mistrzostwo... 3 lata temu przejechałem na jednym zbiorniku całą Rumunię, wyszło 500 bez 2 km! Wcale nie jechaliśmy jak pi...dy i było trochę górek po drodze. Smile Kolega na DL 650 K6 regularnie robi takie przeloty!"

"jak popatrzysz na forum naszym to niektorzy maja spalanie ponizej Smile 4l"

Wszystko się zgadza, ale to są pozorne oszczędności a tak naprawdę dużo większe wydatki.

Każdy robi jak uważa, jest to indywidualna sprawa i nic mi do tego !! Smile
Od dawna wiadomo że każdy sprzęt, jakiekolwiek moto czy auto zużywa się najmniej przy 2/3 swoich maksymalnych obrotów (benzyniaki Smile ). Więc nasze Dl-e najlepiej jeżdżą i najlepiej dla nich przy około 6-6,5 tyś obrotów. Raczej każdy mechanik to powie. Natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa to 40-45% maksymalnych obrotów. Przy tak małych obrotach prawie wszystko jest poddawane dużo większym siłom: sprzęgła, łańcuchy, skrzynia biegów, korbowody, tłoki itp, moto wpada w dużo większe wibracje (nie mylić z częstotliwością). Potem się słyszy że łańcuchy się nierówno wyciągają, szarpania na sprzęgle. albo coś się luzuje i dzwoni czy rzęzi. Pewnie nie raz słyszeliście o "zamulonym" sprzęcie (nieważne czy moto czy auto, częściej się słyszy o autach) to właśnie od takiej jazdy. Przeciętnie podzespoły zużywają się szybciej o 30%. A jak się jedzie "pełnym" moto, nasz plecaczek (nie wiem ile by nie ważył i jaką szczuplutką laseczką by nie był Smile ) kufry i inne bambetle robią swoje, wtedy właśnie trzeba trzymać te 6 tyś obrotów !! i nie poddawać podzespołów nadmiernym przeciążeniom. Przeciętnie spalanie wychodzi około 5-5,5 litra przy jeździe tak 120-130, jadąc i oszczędzając nawet 1 L. paliwa to na 1000 km jest to raptem około 40 zł. Przeliczcie to sami 10 tyś czy 20 tyś km i na części które trzeba kupić, koszty naprawy i czas kiedy moto stoi w warsztacie a można by było pojeździć !! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:11, 29 Kwi 2010
dawidoff
A2

 
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grodzisk Wielkopolski





Ja akurat lubię zapinać 6 bieg i na nim swobodnie pomykac. Tyle tylko, że na 6 biegu przy 6 tys obrotów to ja będę miał jakieś 170km/h...
i gdzie mam jeździć tyle po polskich landówkach??
Dla mnie akurat 140-150 to prędkość w sam raz a że mam 4,5-5 tys obr. to nic nie zmienia bo ani moto nie szarpie ani łańcuch się nadmiernie nie wyciąga itd.
I dla ogólnych danych spalanie wychodzi mi wtedy około 6,5l a tankuje gdy licznik trip wskazuje pod 300km. około 18-19L.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:05, 29 Kwi 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dawidoff... ni chu**, musisz zapierd**c Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:42, 29 Kwi 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Adamar, Obroty szkodliwe dla silnika to poniżej 3, a nawet 2 tys. obrotów i są ściśle zależne od aktualnie zapiętego biegu. Im wyższy bieg, tym łatwiej przeciążyć silnik jadąc na zbyt niskich obrotach. Najbardziej w takie sytuacji dostają po dupie panewki układu korbowo tłokowego i owszem, czasmi zdarzają się sprzęty z wytłuczonymi panewkami co świadczy o "muleniu" silnika. Natomiast powyżej 4 tys. obrotów nie ma mowy o jakimkolwiek przeciążaniu silnika, poza tym, paradoksalnie, "muląc" sprzęta, spalisz więcej paliwa a nie mniej! Zgadza się że silnik V-stroma, ale większość silników typu V90 też, uzyskuje największy moment obrotowy w okolicach 6 tys. obrotów. Zauważ jednak, że powyżej tych obrotów drastycznie on spada! Silniki tego typu mają także bardzo szeroki zakres użytecznych obrotów, niemal jak diesle Smile i nie ma potrzeby "ciągania" ich po obrotach.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, jak już powiedziałem, wcale nie muliliśmy Smile!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:58, 30 Kwi 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Roadrunner, oczywiście że tak Smile napisałem to w dużym uproszczeniu nikt na I czy II biegu 6 tyś nie trzyma, ale od 4 w górę staram się mieć przedział między 5 a 6 tyś. A i tak pali mi około 5-5,5 litra i wierzcie mi, nie ubolewam nad tym Smile przeciętnie robię 350-380 km na zbiorniku, jakieś 19 litrów.
Ja mam Dl-a 650, Dawidoff 1000 ma inną charakterystykę Smile
Panowie do jazdy !! Smile Nie łapmy się za słówka Smile Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:02, 04 Cze 2010
Rozal
A1

 
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ostatnio na stacji benzynowej obsługa zwrócił mi uwagę, że tankuję motocykl siedząc na nim. Zostałem pouczony, że zgodnie z przepisami powinienem motocykl postawić na nóżce i w ten sposób zatankować. Ciekaw jestem czy kiedyś się z czyms takim spotkaliście?

Co do spalania mojego DL-a to po mieście robię około 280 km przy dość agresywnej jeździe. I do chwili przeczytania Waszych postów tez miałem wątpliwości dotyczące "rezerwy". Jeszcze nigdy nie zatankowałem więcej niż 18l.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:31, 05 Cze 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





tak do sprostowania tematu DL-1000:
*gdy miga symbol dystrybutora + jedna kreska = 5l paliwa
*gdy miga symbol dystrybutora = 2,7l paliwa
Z doświadczenia widzę że po pierwszej sygnaturze można spokojnie jechać około 20 km i tankuje się wtedy około 17 l.
Czyli konkludując od momentu migana jak to pisaliście "cpn" powinno się przjeczać około 85-90km- tak jak z resztą jest ustawiane we wszystkich pojazdach mechanicznych z wyłączeniem traktorów i innych pojazdów wolnobieżnych Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:08, 12 Cze 2010
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Rozal napisał:
Ostatnio na stacji benzynowej obsługa zwrócił mi uwagę, że tankuję motocykl siedząc na nim. Zostałem pouczony, że zgodnie z przepisami powinienem motocykl postawić na nóżce i w ten sposób zatankować. Ciekaw jestem czy kiedyś się z czyms takim spotkaliście?


miałem taką sytuację na stacji Shell. Zdenerwowałem się i powiedziałem, że tankuje mój motocykl w taki sposób jak mi się podoba. Zapłaciłem i pojechałem -nikt nie został ranny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:18, 12 Cze 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





biorac pod uwage te wszystkie wyliczenia o rezerwie itd na moim przy spokojnej jezdzie (trasa, ok. 110 - 120 km/h) max przebieg to 300 km, troche lipa..., powinien byc troche wiekszy zbiornik paliwa w 1000u


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:22, 12 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





to przy takiej jezdzie ja na swoim robie ponad 400
przy ostrej jezdzie robie ponad 340-350.

cos Szuja musisz miec nie tak z kompem...

wczoraj mialem sytuacje, ze ledwo pompa zasysala i jak stal na bocznej to chwile pochodzil i zgasl... postawilem do pionu, potrzasalem troche, odpalilem i dojechalem spokojnie na stacje gdzie stal chwile na bocznej i nie zgasl...
zalalem 20l tak wiec te 22l sa mozliwe biorac pod uwage budowe zbiornika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:28, 12 Cze 2010
Andy64
A

 
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 155
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bartoszyce





Jadąc w ostatnią niedzielę,z Bieszczad do domu,odległość Rzeszów Szczytno pokonałem
na 18 litrach.Warunki:DL 650,prędkości podobne do podawanych przez Szu(110-120)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:53, 13 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





wezcie juz nie dobijajcie Szu... nawet oczy zaslonil na avatarze bo mu wstyd za spalanie jego tysiaca Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:26, 13 Cze 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





wlasnie demontuje lewa rure, chce miec ekonomiczna 650tke a nie demonicznego 1000a Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Nie 15:39, 13 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:08, 19 Cze 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Mruganie dystrybutora - DL mówi - kończy się paliwo
Mruganie dystrybutora i ostatniej kreski - zjeżdżaj do najbliższego benzynopoju ...
Ja czekam na mrugającą ramkę ale w 03 pewnie jej nie ma .... Embarassed
Ostatnio wlałem 21,5litra - przerywał na zakręcie
Spalanie mam 10l/100mil z plecakiem i 12l solo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rezerwa i pojemność baku DL1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin