Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozgrzane do czerwoności kolektory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid97
A1



Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 15:45, 05 Sty 2024    Temat postu: Rozgrzane do czerwoności kolektory

Witam w mojej 1000 2002 grzeją się kolektory do czerwoności nawet na wolnych obrotach, widać to w ciemności. Nie wydaje mi się to normalne. Czy w waszych egzemplarzach jest podobnie? Wymieniłem ostatnio zapchany filtr powietrza i wyregulowałem ciasne zawory. Rozrząd ustawiony poprawnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:50, 05 Sty 2024    Temat postu:

Do czerwoności raczej nie powinny się rozgrzewać. Może są już powypalane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid97
A1



Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:02, 05 Sty 2024    Temat postu:

Kolektory wyglądają w miarę normalnie, moto ma 25k przebiegu ale luzy zaworów wydechowych były zjechane do 0,05 -0,10. Wtryskiwacze pylą normalnie ale ciśnienie paliwa to 2,5 bar

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Pią 23:05, 05 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:53, 08 Sty 2024    Temat postu:

Uwolnłlbym wydech.
Może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.

Poza tym nie wiem czy w 2002r, już były katalizatory, ale jeżeli były to zwyczajnie mogły się już przypchać.

Na EGT (temperature spalin) ma tez wpływ skład mieszanki. Jak uboga to EGT rośnie. Jak bogata (obfita w paliwo) to EGT spada. Może trzeba zrobić remap kompa?

A najlepiej uwolnić wydech i założyć TRE. Przy okazji zyska kultura pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 19:55, 10 Sty 2024    Temat postu:

chrzanek napisał:
Uwolnłlbym wydech.
Może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.

Poza tym nie wiem czy w 2002r, już były katalizatory, ale jeżeli były to zwyczajnie mogły się już przypchać.

Na EGT (temperature spalin) ma tez wpływ skład mieszanki. Jak uboga to EGT rośnie. Jak bogata (obfita w paliwo) to EGT spada. Może trzeba zrobić remap kompa?

A najlepiej uwolnić wydech i założyć TRE. Przy okazji zyska kultura pracy.

Tak były katalizatory , miałem . Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Waluś
A



Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koło

PostWysłany: Czw 8:52, 11 Sty 2024    Temat postu:

Jeśli grzeje do czerwoności a katów nie ma to musi być za uboga mieszanka.
Jeśli masz pewność, że zawory są dobrze ustawione no to może faktycznie czas zerknąć do ECU.
Czy Twój egzemplarz ma sondę w ukladzie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Czw 8:55, 11 Sty 2024, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 16:56, 11 Sty 2024    Temat postu: Re: Rozgrzane do czerwoności kolektory

Dawid97 napisał:
Witam w mojej 1000 2002 grzeją się kolektory do czerwoności nawet na wolnych obrotach, widać to w ciemności. Nie wydaje mi się to normalne. .


obydwa tak samo się grzeją ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid97
A1



Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 19:57, 11 Sty 2024    Temat postu:

Jest sonda lambda.
Tak oba grzały się z tym, że przedni bardziej. Zacząłem bawić się synchronizacją przepustnic na wężyki z płynem i okazało się że po wstępnej regulacji przedni już się nie grzeje tylko tylnY. Będę dalej próbował synchronizować jak będzie cieplej w garażu.
Może próbować bawić się położeniem TPS i tym sprawdzać czy zmienia się dawka paliwa?
Odpinałem też sondę i nic to nie zmienia

PS przy synchro zatkałem wężyki systemu PAIR ale nie wiem czy to miało wpływ bo jakby miało to chyba na oba wydechy? zobaczę jeszcze z normalnie wpiętymi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Czw 20:01, 11 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 21:02, 11 Sty 2024    Temat postu:

Ano właśnie - tylny, a wspomniałeś o rozrządzie i że dobrze ustawiony, a akurat to nie byłby pierwszy przypadek, że jednak nie jest dobrze i grzeje się własnie tylny cylinder, bo to na nim jest źle ustawione ( na znak F a nie R )
Pewny jesteś, że tylny jest na R ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid97
A1



Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 15:43, 12 Sty 2024    Temat postu:

Na znak FT jak w serwisowe. Grzały się oba do momentu kiedy zacząłem się bawić synchro. pomiędzy przepustnicami sterowanymi silniczkiem krokowym nie trzeba robić synchro?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 15:51, 12 Sty 2024    Temat postu:

Dawid97 napisał:
Na znak FT jak w serwisowe.

No tak - wiele osób sie na tym opisie machnęło, FT to dla przedniego cylindra znak, a dla tylnego jest osobny.

Czyli na 99% masz źle rozrząd - stąd problem.
Nie Ty pierwszy się na tym machnąłeś - a zabawność sytuacji polega na tym, że akurat nawet na tak złożonym rozrządzie nie ma kolizji i moto odpala i chodzi, nawet jeździ ( choć nie ma pełnej mocy ), tylko się właśnie świeca kolektory, bo część mieszanki dopala się w wydechu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Pią 15:57, 12 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid97
A1



Dołączył: 26 Gru 2023
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:51, 14 Sty 2024    Temat postu:

Nie rozumiem, przecież serwisówka jasno przewiduje, że rozrząd ustawia się na FT. RT służy tylko do sprawdzania luzów zaworowych tylnego cylindra, tak przynajmniej ja to widzę. Zresztą każdy wałek zakładałem osobno i wrócił na swoje miejsce w takiej samej pozycji jak był zamontowany, a nie wydaje mi się żeby ktoś przy tym grzebał wcześniej, bo moto ma 25k przebiegu i mam solidne podstawy ku temu, że nie jest to 125k. wycinek z serwisówki jak mam ustawione wałki: [link widoczny dla zalogowanych]

Dziś jeszcze raz wyjąłem wtryski żeby zobaczyć jak działają i zdziwiło mnie jedno- oznaczenie "F" jak front na kablu do wtryskiwacza, który był podpięty do tylnego. Po podmianie wtyczek motor od razu lepiej pracuje, jakby gładziej no i te kolektory już się tak nie grzeją, ale dalej jeszcze widać lekko i nie wiem czy odpuścić juz ten temat? Tak czy inaczej jak trochę roztopi to muszę się przejechać i zobaczyć czy jest normalna moc i nie ma muła na wysokich obrotach jak wcześniej.

Problem chyba rozwiązany. Poprawnie zamontowane wtyczki i zatkany system PAIR kompletnie eliminuje temat. Ale wpięty PAIR powoduje lekkie świecenie. Przy pogodzie podjadę do jakiegoś machera żeby sprawdził parametry pracy silnika przez ECU (o ile się da). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid97 dnia Wto 10:20, 16 Sty 2024, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin