VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Rozgrzewanie silnika przed jazda Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Rozgrzewanie silnika przed jazda
PostWysłany: Wto 13:29, 16 Lis 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Czy rozgrzewacie wasze siniki przed jazdą???
Jakie sa Wasze opinie nt.
O ile latem doprowadzenie do dwóch kresek na liczniku temperartury zajmuje tyle co załozenie kasku i rekawic, to teraz głupio tak stac i czekac 5 minut az moto sie nagrzeje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:33, 16 Lis 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





używasz aż dwóch kresek ? Ja zawsze czekam do tej pierwszej i w trasę co oznacza że ja czekam 2,5 minuty Very Happy
Jedno jest pewne, czekam i do tej pory nic mnie nie zmusiło do jazdy na zimno...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:12, 16 Lis 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Ja też czekam do dwóch kresek, głupio nie głupio poczekać trzeba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:45, 16 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





to ja się zapytam a co to ma dać? w instrukcji o tym wspominają?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:00, 16 Lis 2010
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zawsze czekam aż się troche zagrzeje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:05, 16 Lis 2010
pawel_
A2

 
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Ja zapalam, wkladam kask, zapinam kurtke, wkladam rekawiczki, zamykam zamki, chowam telefon, siadam i jade, czyli gdzies po max minucie. Zanim sie nie zagrzeje nie kręce wysoko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:10, 16 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Samochodem też stoicie na parkingu i grzejecie silnik, aż osiągnie 60 czy 80 stopni?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:28, 16 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





temat juz chyba byl... ja czekam az sie pojawi 1 kreska
jak zawsze sa dwie szkoly, falenicka i otwocka, jedni mowia, ze nie trzeba inni, ze lepiej poczekac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:17, 16 Lis 2010
Adam
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





silnik najlepiej sie nagrzewa jak pracuje nie na biegu jałowym (luz) ale w trakcie jazdy tz pod obciążeniem oczywisacie nie wolno go wtedy wysoko kręcić bo olej jest jeszcze gesty ale po osiągnięciu pierwszej kreski juz powinno mu wystarczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:48, 16 Lis 2010
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





lasooch napisał:
Samochodem też stoicie na parkingu i grzejecie silnik, aż osiągnie 60 czy 80 stopni?


Samochód to samochód - ma jeździć. Czy ma ładny kolor, olej półsyntetyczny w silniku czy też jakieś bajery - nie ważne

Motocykl to pasja, dlatego dbam o swoją pasję jak tylko mogę




PS. Nie wiem czy mi się nagrzeje silnik w aucie jak odpalam i idę otworzyć bramę... 30 sekund chodzi? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:36, 16 Lis 2010
avaloon
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Ja nie czekam ani na 1 ani 2 kreski w porze letniej zanim się ubiorę to jest 1 kreska obecnie nie mam żadnej i ruszam jak przejadę ok 60m tyle mam do bramy wyjazdowej pokazuje się jedna.Wg mnie tj tak jak w aucie na zimnym silniku nie zwiększamy zbytnio obrotów w czasie jazdy ani na postoju do chwili aż się silnik nie rozgrzeje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:36, 16 Lis 2010
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





Barney! Trafne porównanie Smile
Ja czekam do jednej kreski zanim wskoczę na siodło. Zwykle koło 3 min.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:41, 16 Lis 2010
Corab
A

 
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy





kiedyś słyszałem opinie nt auta, że nie czekać tylko jechać wtedy olej jest lepiej rozprowadzany, tak robię w moto. Jak trybiki w ruch to smarowanie powinno być szybsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:04, 16 Lis 2010
Maciek D.
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





pawel_ napisał:
Ja zapalam, wkladam kask, zapinam kurtke, wkladam rekawiczki, zamykam zamki, chowam telefon, siadam i jade, czyli gdzies po max minucie. Zanim sie nie zagrzeje nie kręce wysoko.


Ja podobnie jak kolega. Wyprowadzam z garażu i zapalam go. Zanim wszystko pozamykam, ubiorę się to chwilę zejdzie, a jak już się doturlam do głównej drogi to przeważnie mam te dwie kreski, ale i tak zazwyczaj zaczynam jazdę spacerowo. No, chyba że mnie poniesie Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:04, 17 Lis 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Corab napisał:
kiedyś słyszałem opinie nt auta, że nie czekać tylko jechać wtedy olej jest lepiej rozprowadzany, tak robię w moto. Jak trybiki w ruch to smarowanie powinno być szybsze.


Błędna teoria, dotyczy tylko gorącego oleju, a zimny nie wszędzie tak szybko dotrze, rozbryzgowe smarowanie dotyczy tylko gładzi cylindrycznych i to też nie zawsze, można wiele pisać: rozszerzanie elementów, smarowanie itp.

W zeszłym roku znajomy tak właśnie robił z Banditem 1200, odpalał i od razu rura (pewnie na maksa) po niecałym sezonie przestał zapalać i jeździć, (zabrakło kompresji) po rozebraniu silnika okazało się że tłoki są popękane, dobrze że żaden nie pękł na pół bo by korbowód wyszedł bokiem.

Ja tam wolę trochę zagrzać z prozaicznego powodu: bo moto jest moje i je bardzo lubię Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:25, 17 Lis 2010
Corab
A

 
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy





Adamar napisał:

Błędna teoria, dotyczy tylko gorącego oleju, a zimny nie wszędzie tak szybko dotrze, rozbry
ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:50, 17 Lis 2010
Peterp079
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Corab napisał:
ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe Rolling Eyes

Wydaje mi się apropos odpalania w zimie że to nie to samo co odpalanie i rozgrzewanie przed jazdą bo jednak będziemy jechać w związku z czym rura zostanie przedmuchana porządnie i woda nie zostanie w środku tylko ją wyrzuci. Natomiast jeśli rury nie przedmuchamy (nie pojeździmy) to woda zostanie w środku i zrobi swoją robotę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:50, 17 Lis 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Adamar napisał:

W zeszłym roku znajomy tak właśnie robił z Banditem 1200, odpalał i od razu rura (pewnie na maksa) po niecałym sezonie przestał zapalać i jeździć, (zabrakło kompresji) po rozebraniu silnika okazało się że tłoki są popękane, dobrze że żaden nie pękł na pół bo by korbowód wyszedł bokiem.

Ale to dość skrajny przypadek. Większość mówi o odpaleniu i nie pałowaniu odrazu na maksa. Po prostu wtedy silnik szybciej się nagrzewa i skracany jest czas pracy w najgorszych dla niego warunkach.

Corab napisał:

ja tam uparty nie jestem, ale to potwierdza, że zimowe odpalanie w garażu do zagrzania silnika nie jest złe

Z tym bym się kłócił. Każdy silnik nie lubi pracować gdy jest niedogrzany i bez obciążenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Śro 11:53, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:29, 17 Lis 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 619
Przeczytał: 101 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Jak singla w dr nie rozgrzeje to pracuje jak stara ........ wa, trzeba troszku rozgrzać i tyle. W dl to bardziej dla samopoczucia bo silnik pracuje jak kosiareczka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:37, 17 Lis 2010
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Czy jest ciepło czy też zimno, odpalam silnik i ruszam w drogę. Do rozgrzania silnika jadę bardzo delikatnie, na niskich obrotach. To najlepszy sposób.

A tak przy okazji, do tych co zapalają i czekają do dwóch kresek - motocykl czeka na bocznej stopce? Jeżeli tak, to ciekaw jestem jak długi przechył motocykla wpływa na prawidłowe smarowanie silnika? Zwróćcie uwagę, że w zakręcie w normalnych warunkach nie jedzie się kilka minut w ciągłym przechyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:57, 18 Lis 2010
prek
A1

 
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Też się zastanawiałem czy nagrzewanie silnika na bocznej stopce bardziej nie zaszkodzi niż pomoże.

W ciepłe dni nie rozgrzewam maszyny a jak jest chłodniej to czasami do 1 kreski ale tylko na centralce.

Tak czy inaczej zawsze staram początku nie odkręcać na maksa no chyba że jak kto wcześniej napisał mnie poniesie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:34, 18 Lis 2010
krzysiek87
A1

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Twardogóra





zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:37, 18 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





ologc napisał:
to ja się zapytam a co to ma dać? w instrukcji o tym wspominają?


Suzuki czasem "lubi" wziąć trochę oleju, jak jest zimny weźmie napewno więcej...

krzysiek87 napisał:
zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Jest prosto i głęboko w misce, tzn. tuż nad dnem miski, nie ma obawy że zassie powietrze!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 17:40, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:48, 18 Lis 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





krzysiek87 napisał:
zależy od umiejscowienia smogu, w poprzednim moto wiem, że smog był ustawiony nieco pod kątem i i bezpieczniej było grzać maszyne na prosto,
niewiem jak jest w dl-u; może ktoś wie ?


Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Smog to kawałek w innej bajce Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:21, 18 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





smog to taka chmura syfu nad miastem Very HappyVery HappyVery Happy

a tak na powaznie to tak jak marlon zauwazyl chodzi o smok, ale akurat to i tak nie od niego pochodza problemy ze smarowaniem, bo smok jest na ogol tak umieszczony by w kazdej pozycji mogl zzciagnac olej (jazda do gory kolomi odpada Very Happy )
Problemy z niesmarowaniem czesci silnika kiedy stoi przechylony na stopce wynikaja z samej konstrukcji magistrali olejowej, taki problem dosc dobrze mi znany wystepuje w intruderze vs800 gdzie przy odpalaniu zimnego moto olej dociera z pewnym opuznieniem na walek rozrzadu przedniego cylindra w wyniku czego chodzi pare sekund na sucho co skutkuje wyrobieniem sie walka na lozyskach slizgowych, a dalej objawia sie stukaniem, inaczej dzieciol Very Happy

Jeszcze nie zaglebialem sie w schemat budowy silnika DL ale podejrzewam ze taka jednostka pozbawiona jest tych felerow w koncu ponoc to jest enduro, a i niektore egzemplarze maja juz spore przebiegi i nikt nie slyszal o brakach w smarowaniu.

Niemniej jednak zalecalbym na sam moment odpalania motocykla postawic moto do pionu, to jest moze 10 sekund i nic nie kosztuje ale mamy pewnosc ze silnik jest odpalany w laboratoryjnej pozycji i nic mu sie nie satnie a moze nawet sie odwdzieczy dluuuga bezawaryjana praca, oczywiscie gdy juz odpalimy to moto mozna spowrotem na boczna nozke postawic i niech sobie pyrka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:09, 18 Lis 2010
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:31, 18 Lis 2010
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


Ale po tym strasznie suszy, więc musiał się napić Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:51, 18 Lis 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Topinka napisał:
Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


Ale po tym strasznie suszy, więc musiał się napić Cool

Flodyoo ratuj!!!
Ratuj o co im chodzi? Jakie owce jakie gwalty? Ja wiem ze sa tloki i zawory i inne piekne krzywki. Do takie szkoly chodzilem - a co!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:58, 18 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





he he jak trwoga to do Boga Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Prawda jest taka ze jak juz smok wszystek olej z miski wypil i .. nie bylo czym smarowac no to wzial sie za owce i gwalty Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:59, 18 Lis 2010
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





Jaca napisał:
marlon777 napisał:
Krzysiek - w szkole mnie uczyli o smoku - który pije i żłopie oliwę Very Happy
Chyba wagarowałeś Laughing Smok to żarł owce i gwałcił kobiety w podkrakowskich wioskach Wink


No nie kobiety tylko dziewice Laughing i nie gwałciły tylko żarły Very Happy i dlatego wyginęły bo znajdź teraz dziewicę... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:10, 19 Lis 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





dziekuje za pomoc w zakonczeniu tematu w ktorym wszyscy maja racje. Mam nadzieje ze sposob zakonczenia spodoba sie wszyskim. Smok gora i basta. To jeden z tematow gdzie mechanik to teoria wiec dajmy sobie spokoj Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:35, 19 Lis 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





panowie ring wolny, taki dział, fajny i nie jest praktycznie moderowany, można się wyżyć i jaja porobić, itd...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:22, 19 Lis 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





no to lecimy dalej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:07, 19 Lis 2010
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





W kontekście smoka, dziewic i układu smarowania czy dalej są tacy, którzy chcą czekać z jadą aż do rozgrzania silnika? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:14, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Ja polecam odpalanie w pionie i wstepne rozgrzanie czyli czas jaki potrzebujemy na ubranie kasku rekawiczek i wygodne usadowienie naszego tylka na kanapie DLa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:09, 19 Lis 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Floydoo napisał:
Ja polecam odpalanie w pionie i wstepne rozgrzanie czyli czas jaki potrzebujemy na ubranie kasku rekawiczek i wygodne usadowienie naszego tylka na kanapie DLa Very Happy

I wtedy zazwyczaj (w litrze) pojawia się pierwsza krecha. No to naprzód Laughing
Aha - trzeba jeszcze mieć centralkę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:15, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Cytat:
Aha - trzeba jeszcze mieć centralkę


juz wczesniej pisalem ze NIE trzeba Exclamation

Odpalasz moto w pionie i potem spowrotem stawiasz na nozce bocznej, chodzi o sam rozruch silnika, jak to ja okreslam w pozycji laboratoryjnej Very HappyVery Happy Idea Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:18, 19 Lis 2010
zlociutki
A2

 
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Słuchajcie w DL-u kontrolka jest od czujnika cisnienia oleju a nie od poziomu.Skoro po odpaleniu natychmiast gasnie to znaczy ze smok dalej moczy sie w oleju i cisnieniem pompy smaruje silniczek......jaka roznica czy odpalisz w pionie czy na bocznej stopce???????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:31, 19 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





zlociutki juz mi sie nie chce tlumaczyc ale w ktoryms poscie powyzej to opisalem w mire dokladnie, i tu nie ma nic smok do gadania bo on zawsze jest w oleju Very HappyVery Happy no chyba ze oleju w silniku nie bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:17, 20 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Floydoo napisał:
zlociutki juz mi sie nie chce tlumaczyc ale w ktoryms poscie powyzej to opisalem w mire dokladnie, i tu nie ma nic smok do gadania bo on zawsze jest w oleju Very HappyVery Happy no chyba ze oleju w silniku nie bedzie.


Floydoo, wykluczam, żeby problemy z "opóźnieniem smarowania", znane Ci z intrudera, miały miejsce również w Dl-u...
Wprawdzie też jest to Suzuki, ale zupełnie inny silnik, z inną charakteryskyką pracy i obciążeń, przednim cylindrem w innym położeniu i innym schematem smarowania. Innymi słowy, bardzo specyficzna przypadłość intrudera, nie jedna z resztą, w DL-u nie występuje prawie napewno. Po takim okresie obecności na rynku tego modelu silnika (TL, SV i DL) i ilości nakręconych kilometrów przez ten czas, tego rodzaju przypadłość dała by o sobie niejednokrotnie znać. Tymczasem nikt z użytkowników tych motocykli nie narzekał na zacierające lub wybijające się panewki wałków rozrządu. Prędzej dają o sobie znać panewki główne wału korbowego, panewka korby i kosz sprzęgła, a tam nie ma żadnych problemów ze smarowaniem...
Reasumując, ja nie upierałbym się przy stawianiu motocykla koniecznie do pionu przy zapalaniu, ale jak ktoś chce i tak mu lepiej na sercu, to napewno nic to nie szkodzi... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:48, 20 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Cytat:
napewno nic to nie szkodzi...


i przynajmniej ja napewno bede sie tego trzymal Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:57, 01 Sty 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Niby temat już prawie upadł ale znalazłem coś takiego:

Instrukcja obsługi DL650AK8
str. 37:
„Olej silnikowy powinien mieć możliwość cyrkulacji jeszcze przed jazdą. Po uruchomieniu ciepłego lub zimnego silnika, a przed jego obciążeniem, należy pozostawić silnik przez pewien czas pracujący na wolnych obrotach. Zapewni to dostarczenie oleju silnikowego do wszystkich newralgicznych węzłów wymagających smarowania.”
Co prawda jest to umieszczone w rozdziale „Docieranie”, lecz w moim przekonaniu zalecenie to należy stosować przy każdym uruchomieniu motocykla. Oznacza to że czekając na „dostarczenie oleju do …” rozwiązuje problem czekania czy ma się zapalić kreska temperatury. Czyż nie?
Ponadto:
Strona 41 – Rozruch silnika:
„3. Zamknąć całkowicie przepustnicę/manetkę gazu. Wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego – silnik powinien zostać uruchomiony. Po uruchomieniu silnika powinien on rozgrzać się bez obciążenia.”
No ten fragment to chyba wyjaśnia sprawę…


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:38, 01 Sty 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego, nikt nie twierdził że silnika nie powinno się rozgrzać przed jazdą, to "oczywista oczywistość"...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 17:39, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:03, 01 Sty 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Kolego - uściślam: podałem to w kontekście postów osób, które pisały że wsiadają i jadą na zimnym tylko spokojnie aż się rozgrzeje silnik, jak robi to Corab.

Poza tym pytanie zakłaającego temat - jakubdl1000 - było cyt: Czy rozgrzewacie wasze siniki przed jazdą???
...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Sob 18:04, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:09, 01 Sty 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak komuś nie szkoda silnika to siada i jedzie, jak słusznie zauważyłeś nawet instrukcja mówi o rozgrzaniu silnika przed jazdą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:19, 01 Sty 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Konio napisał:
Kolego - uściślam: podałem to w kontekście postów osób, które pisały że wsiadają i jadą na zimnym tylko spokojnie aż się rozgrzeje silnik, jak robi to Corab.


Więc też rozgrzewają, tylko inaczej Smile To oznacza, że oczywistość nadal jest oczywistością Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:22, 01 Sty 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





Cytat:
"Wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego – silnik powinien zostać uruchomiony. Po uruchomieniu silnika powinien on rozgrzać się bez obciążenia"


z szyku zdania wynika ze przycisk rozrusznika powinien sie rozgrzac bez obciążenia Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:26, 01 Sty 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Fakt, instrukcję ktoś tłumaczył może googlem... a skoro tak może nie trzeba rozgrzewać ? a może tam po japońsku pisze - uzyj paleniska przed jazda by rozgrzać silnik:)? Kiedyś byly takie traktory...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:37, 01 Sty 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie ma śmiacia! W instrukcji odsługi motocykla K750 jest napisane:
Przed uruchomieniem silnika na mrozie poniżej 30st.C podgrzać cylindry płonącą szmatą nasączoną benzyną...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:05, 01 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wrzucić płonącą zapałkę do baku Very Happy

Żeby nie było OT
Najpierw odpalam, w międzyczasie ubieram się i jadę. Silnik zazwyczaj łapie jedną kreskę i wtedy mu nie wstawiam. Wystarczy, że wyjadę na główną i już mam trzy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Sob 19:10, 01 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rozgrzewanie silnika przed jazda
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin