Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skok dźwigni hamulca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 12:34, 07 Maj 2015    Temat postu: Skok dźwigni hamulca

Cześć,
Ostatnio zwróciłem uwagę, że na klamce mam hamulca mam dość duży skok. Tzn. przy ustawionej "3" praktycznie mogę dociągnąć do końca tj. do manetki. DL650'10 wersja z ABS.
Sprawdziłem w zaprzyjaźnionym DLu, tyle że w wersji bez ABS, i na tych samych ustawieniach klamki, maksymalnie daje się ją wcisnąć tak, że zostają 2 cm między klamką a manetką.
Stąd pytanie, a jak jest u was w DLach w wersji z ABSem? Mam się martwić np. zapowietrzonym układem hamulcowym (chociaż przy zapowietrzonym, przy pompowaniu klamka powinna "twardnieć")? Czy po prostu ten typ tak ma?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Czw 13:03, 07 Maj 2015    Temat postu:

Nie powinna ci klamka dojść do manetki nawet przy ustawionej "3" , może coś z pompką nie tak albo zapowietrzony układ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dodek
A1



Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 18:00, 07 Maj 2015    Temat postu:

albo przewody hamulcowe puchną - co oznacza że w czasie hamowania mogą trzelić i wypluc plyn

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:58, 07 Maj 2015    Temat postu:

Miałem tak zastane są zaciski i klocki nie dochodzą do tarczy prawidłowo.
Trzeba zdemontować i jarzma nasmarować.
Puchnące przewody to jest na wyrost co innego gdyby nasze motory miały po 20 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:00, 07 Maj 2015    Temat postu:

Mam ten sam rocznik DL.Moto z ABS.W pozycji 3 przy mocnym wciśnięciu hamulca klamka prawie dotyka manetki.Układ na pewno odpowietrzony.Moto mam od trzech lat,zawsze było tak samo.Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
othor
A2



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg/Poznań

PostWysłany: Pią 7:15, 08 Maj 2015    Temat postu:

Spotkałem się z taką sytuacją w oglądanym Bandicie - okazało się, że klocki były skończone. W sumie w zbiorniczku płynu była mocna herbata, więc być może brak klocków nie był jedynym powodem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez othor dnia Pią 7:18, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 9:35, 08 Maj 2015    Temat postu:

bartek666 napisał:
Mam ten sam rocznik DL.Moto z ABS.W pozycji 3 przy mocnym wciśnięciu hamulca klamka prawie dotyka manetki.Układ na pewno odpowietrzony.Moto mam od trzech lat,zawsze było tak samo.Smile


Na początku roku robiłem serwis hamulców.Czyszczenie i smarowanie zacisków,wymiana płynu hamulcowego,wymiana klocków.W pozycji ''3'' klamki hamulca przed serwisem i po serwisie jest tak samo.Jeżeli ci to przeszkadza wystarczy przestawić klamkę w pozycję ''2'' wtedy po wciśnięciu odstęp od manetki wynosi około 2 cm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Pią 23:08, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emfed
A1



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin

PostWysłany: Wto 13:37, 23 Lip 2019    Temat postu:

DL650 K7 ABS - kupiony na jesieni, wydaje mi się, że wtedy klamka hamulca była w miarę "ok" jeżeli chodzi o twardość i długość skoku. Jakiś czas temu zostawiłem moto pod pracą, po powrocie klamka dotyka rollgazu na każdym innym ustawieniu niż 1 (najdalej). Problem rozwiązuje doraźnie w taki sposób, że na noc zakładam opaskę na zaciśniętym hamulcu, wtedy klamka ma mały skok i wciskając ją do końca zostaje jeszcze spory luz. Jeżeli tego nie zrobię to sytuacja po całym dniu się powtarza -> na chwilę obecną planuje wymienić klocki hamulcowe (tył już końcówka, przód trochę lepiej ale za połową na pewno) oraz płyn hamulcowy i odpowietrzyć układ. Nie wiem czy warto inwestować od razu w zestaw naprawczy pompy/zacisków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tata67
A1



Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siemianowice śląskie

PostWysłany: Śro 0:16, 31 Lip 2019    Temat postu:

Witam. Ja mam w Dl 650 ak7 dokładnie tak samo.Zostawiłem sporo kasy u mechaników za to,żeby sie dowiedzieć ,że ten typ tak ma.....
W ramach eksperymentu skróciłem klamkę hamulca o jakieś 30 mm.W rezultaciekomfort używania hamulca znacznie się polepszył.Przejechałem tak już jakieś 10 kkm.Zamierzam teraz wymienicć klamki na akcesoryjne krótkie.Wcześniej miałem wrażenie ,że hamulec przedni jest zapowietrzony.
Pozdrawiam.K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wieczny włóczęga
A1



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:56, 25 Gru 2019    Temat postu:

Jak to czytam to się trochę uspokoiłem, bo u mnie to samo, K7 ABS. Mimo że od razu po zakupie wymieniłem na nowy zestaw naprawczy w pompie, jednak nic się nie zmieniło. Zastanawiam się czy wymiana pompy na jakąś inną by coś dało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:38, 26 Gru 2019    Temat postu:

Zrób serwis zacisków hamulcowych i będzie git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin