VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
PostWysłany: Nie 11:47, 29 Lip 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Szanowni,

Na samym początku wybaczcie ten temat. Tak, wiem podobnych opisujących różnice, wady i zalety obu modeli jest co najmniej sporo i przewertowałem już chyba wszystkie Smile
Chodzi mi tu o to, by z Waszą pomocą i korzystając z Waszego doświadczenia pomóc mi wybrać lepszą opcję dla mnie.

Kilka słów wstępu. Mam 189 cm i ca 95 kg. Motocykl nie służy mi jako podstawowy środek transportu, raczej dla przyjemności . Do tej pory jeżdżę na nakedzie który to świetnie zdaje egzamin w mieście, lecz trzeba przyznać że nie sprawdza się do dalszych wypadów, a z kolei do takich ciągnie mnie coraz bardziej Razz
Nie mam zapędów wyścigowych, łojenie wszystkiego na światłach mnie nie jara Wink Bardziej zależy mi na elastyczności i dostępności mocy na niskich obrotach (tak, jestem entuzjastą V2 Very Happy ) niż na zawrotnych prędkościach. Jeżdżę sam.
Jak wspomniałem, korzystając z Waszej wiedzy oraz wujka Googla poznałem już suche fakty oraz charakterystykę obu modeli ( np różnice w spalaniu, brak ABS w 1000-cu itd).

Zależałoby mi na tym, abyście spróbowali podpowiedzieć mi z którym V-Strom będzie mi bardziej po drodze Wink Miałem okazję przejechania się 650-tka i powiem szczerze że jednak miałem wrażenie braku "pary" i choć nie zależy mi na sportowych osiągach, to chyba na dłuższą metę lepiej byłoby mieć więcej mocy... A może się mylę?

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli temat nie jest tam gdzie być powinien. Jeżeli tak jest, proszę o przesunięcie go gdzie trzeba Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:12, 29 Lip 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Marcin. Pisanina pisaniną. Skoro jeździłeś już 650 to warto spróbować 1000 i sam stwierdzisz co lepiej tobie leży. Kraków - Mysowice dzieli nas tylko 50 km A4 więc zapraszam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:23, 29 Lip 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





marlon777 napisał:
Kraków - Mysowice dzieli nas tylko 50 km A4 więc zapraszam


Na prawdę, byłbyś tak miły i poświęcił mi chwilkę? Smile

Wiadomo że doświadczeń empirycznych nic nie zastąpi, więc jeśli byłaby taka możliwość byłbym bardzo zobowiązany Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
PostWysłany: Nie 12:29, 29 Lip 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





STACHU napisał:
Zależałoby mi na tym, abyście spróbowali podpowiedzieć mi z którym V-Strom będzie mi bardziej po drodze Wink Miałem okazję przejechania się 650-tka i powiem szczerze że jednak miałem wrażenie braku "pary" i choć nie zależy mi na sportowych osiągach, to chyba na dłuższą metę lepiej byłoby mieć więcej mocy... A może się mylę?


Obawiam się, że tylko ty to wiesz Smile
Ja po 1000'cu na 650-tce bym nie wyrobił, ale mnie "jara" wyrywanie się przedniego koła do góry na światłach - nie żeby jakoś całkiem celowo, ale poczucie mocy w tej postaci jest fajne Very Happy

Duży jesteś, to na 1000'cu będzie ci wygodniej, bo jest wyższy i ma się na nim bardziej wyprostowane nogi. Ale równie dobrze możesz sobie przełożyć kanapę z 1000'ca do 650-tki i będziesz miał to samo (bo to chyba tylko w tym elemencie jest różnica powodująca różne wysokości "w kłebie").

Nikt za ciebie nie wybierze. 1000 jest trochę narowisty, 650-tka łagodniejsza i pewnie dzięki temu przyjaźniejsza w mieście. Jeśli nie zalezy ci na mocy, to bierz 650, będzie taniej. Jeśli jednak czujesz, że brakuje ci w niej mocy, to 1000. Trochę sam sobie zaprzeczyłeś w tym poście, więc w sumie ciężko cokolwiek powiedzieć, bo sam już chyba wszystko wiesz. Niemniej - 1000 jest sporo mocniejszy niż 650 i naprawdę można się już pobawić w trasie Smile

... ale nie ma ABS'u Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:29, 29 Lip 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





zobacz do dzialu giełda. w tej chwili sprzedawana jest super sztuka 1000. Dzwoń proszę to umówimy się na małą przejażdżkę.

Mariusz
603 913 497


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:57, 29 Lip 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





STACHU napisał:
marlon777 napisał:
Kraków - Mysowice dzieli nas tylko 50 km A4 więc zapraszam


Na prawdę, byłbyś tak miły i poświęcił mi chwilkę? Smile

Wiadomo że doświadczeń empirycznych nic nie zastąpi, więc jeśli byłaby taka możliwość byłbym bardzo zobowiązany Very Happy


Przymierzyć do 1000 możesz się w Krakowie.
Zuzanną jeżdżę tylko ja, ale przymiarki znosi dzielnie i nie protestuje.
Różnica w pozycji i wygodzie w stosunku do 650 jak dla mnie duuuża.
Zwłaszcza dla długonogich.
No i odkręcenie też jakby lepsze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:21, 29 Lip 2012
MANOS
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:54, 29 Lip 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





MANOS napisał:
... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Zaczynałem od maxi skutera- Aprilia Atlantic 200. Po niej był przez chwilkę był Fazer 600, a aktualnie drugi rok z Aprilią Mana (naked,850 ccm, 80 km)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
PostWysłany: Pon 8:04, 30 Lip 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





V-Told napisał:
Ale równie dobrze możesz sobie przełożyć kanapę z 1000'ca do 650-tki i będziesz miał to samo (bo to chyba tylko w tym elemencie jest różnica powodująca różne wysokości "w kłebie")


O kurcze, a szukałem sposobu na podniesienie kanapy Very Happy Przy moim wzroście każdy cm jest na wagę złota.

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:27, 31 Lip 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No więc udało mi się zrobić przymiarkę do obu. Pozwolę sobie na krótki opis swoich wrażeń, bo może komuś kiedyś jeszcze się do czego przyda Razz

Przed wszystkim,wielkie dzięki dla Młodego i marlona777 za poświęcony czas, cierpliwość i pomoc Exclamation

A więc do rzeczy:

wielkość: 1000 jest odczuwalnie wyższy i zauważalnie szerszy w stosunku do 650. Masa niby porównywalna, ale subiektywnie 650 wydawała mi się lżejsza i poręczniejsza. Generalnie 650 jest spora, ale 1000 to już kawał motocykla. Wsiadając na swojego w drodze powrotnej czułem się jak na osiołku Laughing

prowadzenie: siedzisz wysoko, zawieszenie wybiera zajebiście- jazda po normalnych drogach (czyt: dziurach) nieporównywalna z moją Aprilią. Odniosłem wrażenie że mniejszy prowadził się lżej i łatwiej wchodził w zakręty. Z drugiej strony ten duży tak czy siak prowadzi się zaskakująco łatwo i przyjaźnie. Trzeba się przyzwyczaić, ale myślę ze to byłby moment. Na nasze drogi jak najbardziej- wielki plus dla obu

moc: tu największe zaskoczenie Smile jeżdżąc do 5-6k rpm w zasadzie dynamika podobna. Nie jechałem szybciej jak 100 km/h i szczerze mówiąc do tego momentu 1000 wcale nie skopała mniejszego. Paweł i Mariusz mówili że tak właśnie jest i faktycznie różnica jest od 100-120 km/h, ale trzeba powiedzieć wprost- jeżdżąc do tych prędkości solo różnicy raczej nie ma. No chyba że na stacji (4l vs 6l na 100 km). Myślę że ewentualne różnice w sprincie zależały by bardziej od sprawności kierownika niż faktycznie przewagi większego nad mniejszym. Oczywiste też jest, że przy szybszej jeździe nie byłoby wątpliwości... Wink

Generalnie powiem że jestem głupszy niż byłem Very Happy Jechałem z nastawieniem że upewnię się jedynie o wyższości 1000-ca, a tu się okazało ze jak by tak sobie wszystko poukładać, to na codzień i do moich zastosowań mały V-Strom zdecydowanie daje radę (szczególnie że nie mam w planach zaliczenia Alp z pasażerem i 3-ma pełnymi kuframi, kiedy różnica byłaby najbardziej widoczna).

Z drugiej strony jest jeszcze coś takiego jak odczucia subiektywne a te zdecydowanie podpowiadają większego i szczerze mówiąc na jego stronę przechyliła się szala Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
PostWysłany: Wto 18:39, 31 Lip 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Pisałeś że:
STACHU napisał:
Mam 189 cm i ca 95 kg.
Ja mam 15 cm i 15 kg mniej i chętnie "przyjąłbym sylwetkę" taką jak na 1000-cu. Wyżej się siedzi, nogi bardziej wyprostowane (tak, jeździłem na marlonowym DL-u Smile).
Z tego względu, przy Twoim wzroście sądziłem, że bez dwóch zdań wybierzesz 1000-ca. Tym bardziej też, że masz już moto, jeździsz i utrzymanie go w ryzach nie powinno być problemem.

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na różne zestopniowanie skrzyń biegów. Piszesz, że nie jechałeś szybciej niż 100 km/h - czyli nie wrzuciłeś jeszcze "szóstki". Na 650-tce masz wtedy ok. 4,5 tys obr/min.

Zadaj sobie pytanie jak, gdzie i za ile (spalanie) chcesz się poruszać. Wnioskuję, że skoro pozycja na 650-tce Ci odpowiada + te kilka zdań z pierwszego posta o stylu jazdy to wydaje mi się, że wystarczy Ci mały DL (choć z uwagi na gabaryty wydaje mi się to dziwne).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:00, 31 Lip 2012
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Łyk-end się zbliża i mam podobny dylemat 700 na dwóch to chyba mało a 1000 to jakoś tak z doświadczenia za dużo. No i kurde co tu zrobić? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:50, 31 Lip 2012
MANOS
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





STACHU napisał:
MANOS napisał:
... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Zaczynałem od maxi skutera- Aprilia Atlantic 200. Po niej był przez chwilkę był Fazer 600, a aktualnie drugi rok z Aprilią Mana (naked,850 ccm, 80 km)


... no to jeśli potrzebujesz więcej mocy to odpowiedź jest chyba prosta, 650 ma mniej koni niż 80km a 1000 ma więcej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:01, 01 Sie 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





MANOS napisał:
STACHU napisał:
MANOS napisał:
... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Zaczynałem od maxi skutera- Aprilia Atlantic 200. Po niej był przez chwilkę był Fazer 600, a aktualnie drugi rok z Aprilią Mana (naked,850 ccm, 80 km)


... no to jeśli potrzebujesz więcej mocy to odpowiedź jest chyba prosta, 650 ma mniej koni niż 80km a 1000 ma więcej Very Happy


Największe "przełożenie" na to co "czujemy pod dupą", ma moment obrotowy i przebieg jego krzywej, a nie moc, a w tym temacie silnik małego DL-a sprawia wrażenie wręcz elektrycznego. A więc choć suche dane mogą temu przeczyć, słabszy DL paradoksalnie może być "mocniejszy" niż mocniejsza Aprilia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:38, 01 Sie 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





roadrunner napisał:
MANOS napisał:
STACHU napisał:
MANOS napisał:
... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Zaczynałem od maxi skutera- Aprilia Atlantic 200. Po niej był przez chwilkę był Fazer 600, a aktualnie drugi rok z Aprilią Mana (naked,850 ccm, 80 km)


... no to jeśli potrzebujesz więcej mocy to odpowiedź jest chyba prosta, 650 ma mniej koni niż 80km a 1000 ma więcej Very Happy


Największe "przełożenie" na to co "czujemy pod dupą", ma moment obrotowy i przebieg jego krzywej, a nie moc, a w tym temacie silnik małego DL-a sprawia wrażenie wręcz elektrycznego. A więc choć suche dane mogą temu przeczyć, słabszy DL paradoksalnie może być "mocniejszy" niż mocniejsza Aprilia...


To właśnie miałem na myśli w pierwszym poście pisząc o delikatnym "braku pary": 71 Nm Aprilii vs 60 Nm 650-tki. Dlatego też 101 Nm tysiąca jest tym, czego szukam.

I masz całkowitą rację- odczuwalny "power" jest zasługą momentu i jego dostępności, moc schodzi na drugi plan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:30, 01 Sie 2012
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





KM to predkosc max, Nm to przyspieszenie, czyli odczuwalna przez nas moc.
Tak w uproszczeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:12, 01 Sie 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





mikmac napisał:
KM to predkosc max, Nm to przyspieszenie, czyli odczuwalna przez nas moc.
Tak w uproszczeniu.


Dokładnie! Przy okazji Aprilka Kolegi STACHU też chyba ma silnik V90...

Mikmac Jak sobie twoja Pani radzi z DLem, ile ma wzrostu?
Pytam bo myślę o DLu dla mojej M i dla siebie trochę też przy okazji... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:24, 01 Sie 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





roadrunner napisał:
mikmac napisał:
KM to predkosc max, Nm to przyspieszenie, czyli odczuwalna przez nas moc.
Tak w uproszczeniu.


Dokładnie! Przy okazji Aprilka Kolegi STACHU też chyba ma silnik V90...


Dokładnie tak, dlatego też wybór na V-Stroma. V-ka to V-ka... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:41, 01 Sie 2012
catmood
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Stachu, wysokością 650 się nie przejmuj. Ja mam 2m wzrostu, a jeżdżę małym dl-em. Trzeba tylko zmienić kilka elementów i jest super. Wymieniłem "dogbonsy" na te od Letko (+4cm), przerobiłem kanapę w mariomoto (+7cm) i podnoszę kierę gadżetem od touratecha (+3 cm). A żeby w pałę nie wiało przyda się deflektor.
W małym dl-u fajne jest to że jest lekki i nie zap..la jak dzik. Z doświadczenia wiem że pojadę tyle ile się da, dlatego nie mogę mieć litra.
Gorąco polecam małego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:41, 01 Sie 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





To dorzucę wczorajszy tekst mojej żony (174 cm, 58 kg):

"...na Zuzannie jeździ mi się łatwiej niż na mojej Kawusi."

Zuzanna - wiadomo, mój DL 1000; gmole, stelaże, kufer.
Kawusia - Kawasaki ER-6F, lżejszy (jakieś 30-40 kg), niższy i mniejszy motong.

Pojeźdiłem trochę tą Kawą i o ile silnik jest całkiem fajny, trochę ja diesel, zapięty bieg nie jest specjalnie ważny, bo moto chętnie przyspiesza prawie na każdych obrotach, to Zuzannę prowadzi się rzeczywiście dużo łatwiej, łatwiej manewruje w korku i łatwiej skręca.
W dużym stopniu może to być kwestia opon: Zuzanna ma Conti Road Attacki a Kawa fabryczne Brick ^H^H^H Bridgestony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:21, 01 Sie 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





express napisał:
To dorzucę wczorajszy tekst mojej żony (174 cm, 58 kg):

"...na Zuzannie jeździ mi się łatwiej niż na mojej Kawusi."

Zuzanna - wiadomo, mój DL 1000; gmole, stelaże, kufer.
Kawusia - Kawasaki ER-6F, lżejszy (jakieś 30-40 kg), niższy i mniejszy motong.

Pojeźdiłem trochę tą Kawą i o ile silnik jest całkiem fajny, trochę ja diesel, zapięty bieg nie jest specjalnie ważny, bo moto chętnie przyspiesza prawie na każdych obrotach, to Zuzannę prowadzi się rzeczywiście dużo łatwiej, łatwiej manewruje w korku i łatwiej skręca.
W dużym stopniu może to być kwestia opon: Zuzanna ma Conti Road Attacki a Kawa fabryczne Brick ^H^H^H Bridgestony.


Wiesz, jeżdżenie jeżdżeniem... Lucy DLem Dara też jeździła i to całkiem elegancko mimo że nie sięga na nim do ziemi Very Happy ...
Miałem na myśli "radzenie sobie" samej na codzień. Zawracanie, parkowanie, wyprowadzanie z garażu, jazda w korku itp...
Przypuszczam że jak bym dał mojej M jechać Viadrem to pojechała by bez problemów, ale boję się, bo to jednak ciężki kloc, zwłaszcza że nie bardzo ma siłę podnieść go z kosy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:14, 01 Sie 2012
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





express napisał:
To dorzucę wczorajszy tekst mojej żony (174 cm, 58 kg):

"...na Zuzannie jeździ mi się łatwiej niż na mojej Kawusi."

Zuzanna - wiadomo, mój DL 1000; gmole, stelaże, kufer.
Kawusia - Kawasaki ER-6F, lżejszy (jakieś 30-40 kg), niższy i mniejszy motong.



Widzisz, moja druga połowa (164 cm, 51 kg) ma ten sam motocykl co Twoja (ER6-F) i za cholerę nie może się do niej przekonać...
Okazała się dla niej za wysoka i mimo wszystko za ciężka Sad Dlatego też właśnie idzie do sprzedania i będziemy szukać czegoś mniejszego.

Dzięki za zainteresowanie tematem, każda opinia jest cenna Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STACHU dnia Śro 12:15, 01 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:54, 01 Sie 2012
MANOS
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





STACHU napisał:
roadrunner napisał:
MANOS napisał:
STACHU napisał:
MANOS napisał:
... a czym konkretnie jeździsz/jeździłeś obecnie/uprzednio? Very Happy


Zaczynałem od maxi skutera- Aprilia Atlantic 200. Po niej był przez chwilkę był Fazer 600, a aktualnie drugi rok z Aprilią Mana (naked,850 ccm, 80 km)


... no to jeśli potrzebujesz więcej mocy to odpowiedź jest chyba prosta, 650 ma mniej koni niż 80km a 1000 ma więcej Very Happy


Największe "przełożenie" na to co "czujemy pod dupą", ma moment obrotowy i przebieg jego krzywej, a nie moc, a w tym temacie silnik małego DL-a sprawia wrażenie wręcz elektrycznego. A więc choć suche dane mogą temu przeczyć, słabszy DL paradoksalnie może być "mocniejszy" niż mocniejsza Aprilia...


To właśnie miałem na myśli w pierwszym poście pisząc o delikatnym "braku pary": 71 Nm Aprilii vs 60 Nm 650-tki. Dlatego też 101 Nm tysiąca jest tym, czego szukam.

I masz całkowitą rację- odczuwalny "power" jest zasługą momentu i jego dostępności, moc schodzi na drugi plan.


... no...
jak zwał tak zwał w większym jest więcej obojętnie czego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 01 Sie 2012
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner -->
zona ma 177cm, wiec raczej dosc wysoka jak na laske Wink
Nie mniej jezdzi jej sie super, o czym swidcza 24K w rok i 3 miesiace...
Dosiega lepiej niz ja, no ale wiadomo, laski sa dluzsze u dolu... Atualnie ma maksymalnie nabite zawiasy, bo woli lepsza trakcje niz komfort, choc tego wciaz nie brakuje. Mysli tez o wpuszczeniu lag wyzej, aby byl bardziej agresywny.

Jedyne co jej przeszkadzalo to odleglosc kierownicy - troche za daleko, musiala sie lekko pochylic. aby miec ugiete ramiona. Riser z louisa zalatwil problem, choc przewod hamulca napiety jak struna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:09, 01 Sie 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





mikmac napisał:
roadrunner -->
zona ma 177cm, wiec raczej dosc wysoka jak na laske Wink
Nie mniej jezdzi jej sie super, o czym swidcza 24K w rok i 3 miesiace...
Dosiega lepiej niz ja, no ale wiadomo, laski sa dluzsze u dolu... Atualnie ma maksymalnie nabite zawiasy, bo woli lepsza trakcje niz komfort, choc tego wciaz nie brakuje. Mysli tez o wpuszczeniu lag wyzej, aby byl bardziej agresywny.

Jedyne co jej przeszkadzalo to odleglosc kierownicy - troche za daleko, musiala sie lekko pochylic. aby miec ugiete ramiona. Riser z louisa zalatwil problem, choc przewod hamulca napiety jak struna Wink


Kumam, dzięki, uspokoiłeś mnie. Moja M ma 183cm więc nie powinno być problemu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 18:12, 01 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:21, 01 Sie 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





mikmac napisał:

no ale wiadomo, laski sa dluzsze u dolu...


To akurat nie jest reguła. Długość nóg u kobiet bywa bardzo różna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:27, 02 Sie 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





F800R - idealny dla kobiety. O ile design podpasuje... Dla mnie to było jak jazda na psie, ale fajny sprzęcior, bardzo kompaktowy, a na zmienionym wydechu świetnie brzmi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:59, 03 Sie 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





To dorzucę jeszcze jeden kamyczek.
Wczorajszą refleksję Młodego po tym jak przejechał się moją Zuzanną:

"... niech mi nikt nie mówi, że przy normalnych prędkościach i średnich obrotach nie ma różnicy między małym a dużym. Jest i to gigantyczna"

i jeszcze:
"Odkręciłem gaz i nie wiem kiedy wskazówka doszła 140 km/h"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:19, 03 Sie 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





express napisał:
"... niech mi nikt nie mówi, że przy normalnych prędkościach i średnich obrotach nie ma różnicy między małym a dużym. Jest i to gigantyczna"


Trudno żeby nie było, jak ma 50% więcej mocy Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:49, 03 Sie 2012
OLO1974
Gadżet

 
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRZESZOWICE Małoplska





express napisał:
To dorzucę jeszcze jeden kamyczek.
Wczorajszą refleksję Młodego po tym jak przejechał się moją Zuzanną:

"... niech mi nikt nie mówi, że przy normalnych prędkościach i średnich obrotach nie ma różnicy między małym a dużym. Jest i to gigantyczna"

i jeszcze:
"Odkręciłem gaz i nie wiem kiedy wskazówka doszła 140 km/h"

dokładnie byłem tego świadkiem, aż się dziwie że młodego nie zwiało z 1000
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:44, 04 Sie 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





He he duzy moze wiecej Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wybór V-Stroma: DL 650 vs DL 1000 - dylemat świeżaka :)
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin