VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Sposob na V-ke (dl 1000)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sposob na V-ke (dl 1000)
PostWysłany: Śro 18:47, 21 Lip 2010
Gość

 





Witam Szanownych Grupowiczów!

Po sprzedaży gsx-a i rocznej przerwie trafiła mi
się okazja nabycia dużego DLa z 2004 roku, w dobrym stanie,
w przyzwoitej cenie. Jestem po 2 jazdach próbnych i nie bardzo
wiem jak poradzić sobie z paroma rzeczami. Handlarz oczywiście
mówi, że to kwestia nawiniętych kilometrów, wolałbym jednak
usłyszeć coś na temat od posiadaczy.

1) jak radzić sobie z prędkością "spacerową" i manewrami
na np. zatłoczonym parkingu? Jazda nie półsprzęgle raczej temu
nie służy... czy jest na to jakiś sprawdzony sposób?

2) jak radzicie sobie z prędkościami rzędu 20-40 km/h?
Na jedynce - która potrafi być nerwowa, czy dwójce - na
której może zdrowo szarpnąć? Jeśli do tego dodać jakieś
małe rondo i mokry asfalt - gleba gotowa...

3) rozumiem, że o redukcji - szczególnie na niższych biegach -
bez "międzygazu" można zapomnieć, prawda li to czy konfabulacja?
Czy macie jakieś sprawdzone sposoby na uniknięcie poślizgu
koła przy redukcji?

Byłbym wdzięczny za link do strony, na której można
przeczytać o podstawowych sprawach związanych z przesiadką
z rzędówki na V-kę... o ile taka strona istnieje.

Dziękuję & pozdrawiam,
PK
PostWysłany: Śro 20:02, 21 Lip 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Szanowny kolego. Jak widzisz nikt się nie kwapi aby odpowiedzieć lub podpowiedzieć Tobie odnośnie nurtujących Cię kwestii.
Zwyczajowo jest tak, że każdy nowy kolega wita się i skrobie kilka słów w dziale "O klubowiczach". Wierz mi że to pomoże. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:26, 21 Lip 2010
fanwee
A

 
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko





na motoszkole-Suzuki uczą by prędkość spacerowa była uskuteczniana właśnie na półsprzęgle...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:05, 21 Lip 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Co prawda swojego DLa mam dopiero niecaly miesiac ale juz 2,5 tys nawinelem.

opowiedz nr 1: mozna jezdzic na pol sprzegle i nic sie nie dziej pod warunkiem ze robisz to na parkingu i nie dluzej niz chwilke

odpowiedz nr 2: nie jezdze z predkosciami zedu 20 40 kmh bo to grozi wywrotka Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy tylko wtedy gdy ruszam ale to wydaje mi sie ze wskazowka tak jakby omijala to pole na cyferblacie Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

odpowiedz nr 3: skrzynia w DL dziala tak samo jak w kazdej innej rzedowce roznice wyczowam jedynie w porownaniu z kardanem. Jezeli bedziesz wiedzial co robisz i jaki bieg chcesz zapiac to na pewno nie bedzie problemow a jezeli sie bedziesz zaastanawial i bawil dzwignia zminay biegow to bedzie zgrzytalo trzaskalo szarpalo i co tylko sobie tam wymyslisz, ale to dzieje sie w kazdym motocyklu nawet w BMW, wiem bo kolega jezdzi na K1200GT i mowi ze mu wstyd po miescie jezdzic bo skrzynia mu zgrzyta jak w starze, ale jak sie nie bawi to wsio jest oki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:50, 22 Lip 2010
Gość

 





@marlon777: nie jestem posiadaczem (jeszcze) więc nie czuje się klubowiczem - z tego powodu pominąłem kwestie formalne. Jeśli nabędę maszynę - oficjalnie przywitam się z szanownym gronem.

@fanwee, Floydoo: dzięki za info nt półsprzęgła - jeden problem z głowy.

@Floydoo: rzecz w tym, że nie zawsze "da się" - dojazd do krzyżówek, niebezpieczne miejsce, rondo... wlec się na 1-ce czy grzać na 2-ce? Oto jest pytanie. I jeszcze jedno: czy da radę wyćwiczyć płynną zmianę biegu z drugiego na pierwszy...
PostWysłany: Czw 9:45, 22 Lip 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Handlarz Ci dobrze powiedzial, nawiniete km robia swoje im ich wiecej tym jeździsz sprawnie, ale to tez kwestia ogólnego doswiadczenia, nie widze powodu zeby bac sie jechac DL-em po mokrym, wkoncu on ma 100KM a nie 200.
Jesli cos szarpie daj wyregulowac przepustnice w serwisie to nie kosztuje dużo ok 100-150zł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:09, 23 Lip 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Ja tez po przesiadce z rzedowki bylem przerazony kultura pracy Vki. Juz zrobilem nia z 10tys i nauczylem i przyzwyczailem sie do niej, ale ... nie pogodzilem. Z czasem i przejechanymi kilometrami tez przywykniesz. Silnik V2 szczegolnie w duzym dl jest taki spartanski, mozna go za to pokochac lub znienawidzic. Polecam malego dl, silnik i uklad zasilania dopracowany, jak dla mnie bardziej rzedowka niz Vka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:52, 23 Lip 2010
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





V-ka 1000 nie będzie twoim przyjacielem przy manewrach. Będzie dużo takich sutuacji, gdzie 1-ka wyrwie motocykl do przodu nawet przy 1mm dodaniu gazu. Na ciasnych rondach, dojazdach wolę dojechać na dwójce, nawet jesli obroty są za niskie.
Polecam mocne trzymanie zbiornika kolanami, potwierdzam opinie kolegów, że DL 650 jest znacznie przyjaźniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:44, 26 Lip 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





He he ja tam lubie to ordynarne oddawanie mocy w moim urwisie Very HappyVery Happy a po ostatniej weekendowej wyprawie w gory norwegii lubie mojego urwisa jeszcze bardziej Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:20, 26 Lip 2010
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 170
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Floydoo napisał:
... wiem bo kolega jezdzi na K1200GT i mowi ze mu wstyd po miescie jezdzic bo skrzynia mu zgrzyta jak w starze, ale jak sie nie bawi to wsio jest oki.

Ja również jeździłem K1200 GT - bezpośrednio przed DL miałem taki właśnie motocykl i myślę, że Twój kolega nigdy Starem nie jeździł Wink
Jeżeli jego skrzynia faktycznie tak chodzi jak w Starze to powinien do serwisu jechać. Skrzynia w GT-ku nie jest idealna ale bez przesady.

pan_kleks napisał:
@Floydoo: rzecz w tym, że nie zawsze "da się" - dojazd do krzyżówek, niebezpieczne miejsce, rondo... wlec się na 1-ce czy grzać na 2-ce? Oto jest pytanie. I jeszcze jedno: czy da radę wyćwiczyć płynną zmianę biegu z drugiego na pierwszy...

Nie potrzebnie się zastanawiasz nad głupotami. Wg. mnie nie ma żadnego problemu z płynną redukcją - kwestia odpowiedniej przegazówki przy większych prędkościach obrotowych lub bez na niższych. Na dwójce motocykl jest bardzo elastyczny i nie licząc ruszania, jazdy w terenie lub w korku nie trzeba używać jedynki. Twoje wątpliwości to według mnie nie problem konkretnego modelu motocykla tylko ewentualnych umiejętności kierowcy, dlatego na początku parę razy szarpniesz a po 2 tys. km będziesz jeździł płynnie jak zawodowiec Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pon 19:32, 26 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:49, 26 Lip 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Gwoździu napisał:
Floydoo napisał:
... wiem bo kolega jezdzi na K1200GT i mowi ze mu wstyd po miescie jezdzic bo skrzynia mu zgrzyta jak w starze, ale jak sie nie bawi to wsio jest oki.

Ja również jeździłem K1200 GT - bezpośrednio przed DL miałem taki właśnie motocykl i myślę, że Twój kolega nigdy Starem nie jeździł Wink
Jeżeli jego skrzynia faktycznie tak chodzi jak w Starze to powinien do serwisu jechać. Skrzynia w GT-ku nie jest idealna ale bez przesady.


No i na dokładkę ja też nim jeździłem, jeździłem też ostatnio K1300GT. Jedną ze zmian w między modelami 1200 a 1300 (R, S, GT) jest własnie poprawiona skrzynia. BMW ma to do siebie, że z takim śmiesznym stukiem wrzuca biegi, ale głównie jedynkę. Ja to lubię, inni niekoniecznie. Mój ojciec ma 1150 RT i tam jest to samo. Skrzynia ogólnie nie jest głośna i chodzi znacznie lżej niż w DL, ale potrafi się zdarzyć, że np. przy zmianie z 4 na 5 trafiasz na luz, odpuszczasz sprzęgło, rura a tu obrotomierz na czerwone pole. W RT to mi się zdarzyło, w 1200GT również, ale w 1300GT już nie. Swoją drogą Gwoździu bardzo dziwna zamiana motocykla Smile. Gdybym ja miał zamienić DL'a na cokolwiek, to byłby to własnie GT lub nowa Multistrada (ogólnie szukałbym V-Stroma z większą mocą, ABS'em i kardanem - tu Multistrada wysiada, poza tym to włoszczyzna, ale za to V-ka... I weź tu znajdź coś dla siebie Very Happy. Najlepszym wyborem jest nadal DL1000). Tak z ciekawości - co było powodem takiej zmiany? Smile


Gwoździu napisał:
Nie potrzebnie się zastanawiasz nad głupotami. Wg. mnie nie ma żadnego problemu z płynną redukcją (...) po 2 tys. km będziesz jeździł płynnie jak zawodowiec Smile


Dobrze powiedziane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:00, 03 Sie 2010
Yakuza
A1

 
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kijow Elblag





Floydoo napisał:
ale to dzieje sie w kazdym motocyklu nawet w BMW,

Kolego BMW nie jest wzorcem. W budownictwie moytocykli producentem na ktorego mozna sie rownac jest ... HONDA (producent N 1 na swiece). Zreszta suzuki DL 1000 ma bardzo udana skrzynie biegow, ktora precyzja i miekoscia pracy nie ustepuje najlepszym wzorcom. Co do BMW to do poziomu wiekszosci JAP.CO im brakuje. I nawet ich nowy i modny RR nie moze sie pochwalic niezawodnoscia. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yakuza dnia Wto 10:40, 03 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:13, 03 Sie 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Ja zacząłem w tym sezonie właśnie z 1000kiem i powiem że po przejechanych ok 6 tyś zapomniałem o tym szarpaniu na niskich obrotach i jestem bardzo zadowolonym klientem Cool Przyzwyczaisz się moment a potem będziesz podziwiał widoki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:00, 03 Sie 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





musze przyznac ze odkad wsiadlem na DLa to nigdy nie zwracalem specjalen uwagi na szarpania poprostu Vka tak ma, ale podczasz ostatniego wypadu troche sie temu poprzygladalem i nie jest tak zle troche w gorach zapinanie biegow dawalo o sobie znac ale co sie potem okazalo po przyjezdzie do domu napinanie lancucha rozwiazalo problem i teraz jest miodzio, a to ze Vka brutalnie oddaje moc.... luuubie to Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sposob na V-ke (dl 1000)
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin