Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stuki w skrzyni przy zmianie biegu w dół.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 19:44, 30 Wrz 2017    Temat postu:

ciezko stwierdzic na odlegosc o jak glosny "stuk" Ci chodzi , tym bardtiej ze nie piszesz o przebiegu. Generalnie skrzynia w Dlu do cichych nie nalezy.

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/glosna-skrzynia-biegow,4816.html

edit; znowu cos sie pomieszalo, moja odpowiedz jest przed pytaniem zalozyciela tematu a post pisalem w niedziele o 3 rano


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 2:27, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stryju
A1



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:17, 30 Wrz 2017    Temat postu: Stuki w skrzyni przy zmianie biegu w dół.

Panowie i Panie jak w temacie. Co prawda jestem świeżakiem i dopiero uczę się zmieniać biegi ale moja skrzynia nieco mnie martwi (moze i bezpodstawnie) otóż przy zmianie biegu w górę stosując oczywiście odpuszczanie gazu czasem stuk słychać a czasem nie, tu podejrzewam kwestia praktyki, natomiast przy zmianie w dół stukot słychać zawsze, niezależnie czy się ze tak powiem "wstrzele" czy nie. I tu pytanko czy to normalne i ja mam jakieś schizy i warto technikę jazdy dalej szkolić czy należy się temu przyjrzeć? Oraz pytanie nr 2 czy szybko sie zajedzie skrzynia jak bedzie tak stukać?

Edit: Moto z 2011 , przebieg 26 tys.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stryju dnia Nie 7:29, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
A2



Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo/Ostróda

PostWysłany: Czw 8:24, 05 Paź 2017    Temat postu: Re: Stuki w skrzyni przy zmianie biegu w dół.

Stryju napisał:
Panowie i Panie jak w temacie. Co prawda jestem świeżakiem i dopiero uczę się zmieniać biegi ale moja skrzynia nieco mnie martwi (moze i bezpodstawnie) otóż przy zmianie biegu w górę stosując oczywiście odpuszczanie gazu czasem stuk słychać a czasem nie, tu podejrzewam kwestia praktyki, natomiast przy zmianie w dół stukot słychać zawsze, niezależnie czy się ze tak powiem "wstrzele" czy nie. I tu pytanko czy to normalne i ja mam jakieś schizy i warto technikę jazdy dalej szkolić czy należy się temu przyjrzeć? Oraz pytanie nr 2 czy szybko sie zajedzie skrzynia jak bedzie tak stukać?

Edit: Moto z 2011 , przebieg 26 tys.


A przy redukcji stosujesz przegazówkę? Jeśli nie, tu bym upatrywał źródła problemu. Druga kwestia to regulacja cięgna sprzęgła - jakiś czas temu po wizycie serwisowej "podregulowano" mi je w mojej Suzi no i biegi zaczęły wchodzić wyraźnie gorzej. Poprawiłem to sobie sam i teraz zastrzeżeń do pracy skrzyni nie mam. Generalna zasada jest taka, że jeżeli słyszysz stuki przy zmianie biegów to znaczy, że robisz to źle Smile (oczywiście nie dotyczy to jedynki gdy stoisz).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 8:36, 05 Paź 2017    Temat postu:

przed zmiana biegow nalezy stope lekko oprzec o dzwignie, potem dopiero sprzeglo - nizszy bieg powinien sam wskoczyc, juz bez dodatkowych efektow. Mozna na chwile podkrecic obroty manetka, zeby przy duzej predkosci i redukcji biegu nie doszlo do zablokowania i uslizgu tylnego kola (brak sprzegla antyhoppingowego).

Jesli taka technika redukcji biegow nie zadziala to dopiero wtedy szukalbym mankamentow w samej regulacji lub usterce sprzetu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
A2



Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo/Ostróda

PostWysłany: Czw 8:55, 05 Paź 2017    Temat postu:

Szuja napisał:
przed zmiana biegow nalezy stope lekko oprzec o dzwignie, potem dopiero sprzeglo - nizszy bieg powinien sam wskoczyc, juz bez dodatkowych efektow.


To powiedzmy, że zadziała ale tylko przy niskich obrotach. W normalnej jeździe, bez przegazówki, będzie stuk/klik ze względu na zbyt dużą różnicę prędkości obrotowych kół zębatych w skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 10:10, 05 Paź 2017    Temat postu:

Stryju,,,a miałeś może okazję porównać z jakimś innym DLem? Moze ten typ tak ma tylko nogę i rękę trzeba poćwiczyć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Czw 11:30, 05 Paź 2017    Temat postu:

Kiedy zmieniłeś olej?
To te z ma znaczenie .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw 18:19, 05 Paź 2017    Temat postu:

Stryju, umów się z kimś z dzielnicy (w Twoim przypadku Trójmiasto). V-stromowców jest tam kilku i porównajcie. Nie napisałeś czym jeździłeś wcześniej. Skrzynia biegów w Suzuki chodzi dość specyficznie i może coś się dzieje niedobrego a może to tylko taki typ. Jechałem ostatnio na Harleyu FatBoy i to dopiero "snopowiązałka" jest ... Dniepr chodzi płynniej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Czw 18:34, 05 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Czw 20:37, 05 Paź 2017    Temat postu:

a ja myślę, że stuki mogą mieć coś wspólnego z ilością postów kolegi Stryju.
Mi na początku wydawało się, że coś jest nie tak z silnikiem, a tak po prostu chodzi V-ka DLa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 21:03, 05 Paź 2017    Temat postu:

Luke napisał:

To powiedzmy, że zadziała ale tylko przy niskich obrotach. W normalnej jeździe, bez przegazówki, będzie stuk/klik ze względu na zbyt dużą różnicę prędkości obrotowych kół zębatych w skrzyni.


sorki ale nie da sie juz czytac o tych przegazowkach.
One sa potrzebne ale pozerom w miescie.
w skrzyni sekwencyjnej wybieranie poszczegolnych biegow odbywa sie bez "luzu" o jakims miedzygazie nie moze byc mowy. Dotyczylo to starych skrzyn biegow bez scietych zebow na trybach walkow.
ktos twierdzi ze chodzi o wejscie biegu inny o blokowanie kola a w sumie mozna sie bez tego obyc.

Przy redukcji, poniewaz mokre sprzeglo calkowicie nigdy nie rozlacza, ewentualnie przy naprawde duzych roznicach obrotowych moga zwiekszone obroty silnika troche pomoc,( wystarczy nie domknac calkiem gazu ) to juz przy suchym sprzegle nie ma to zadnego znaczenia. Bo sprzeglo albo calkowicie odlacza albo jest na wykonczeniu.

Jezeli chodzi o blokowanie to gdy nie przekroczymy na nizszym biegu obrotow maksymalnego momentu to kolo nie powinno blokowac.

Sam proces przegazowki wymaga dluzszego czasu na klamce sprzegla a i wtedy nie mamy pewnosci w jakim momencie obrotowym spotka sie walek napedowy i zdawczy.
Wiec te 1 -2 tys obrotow (zakladajac ze jestesmy ponizej srodka przedzialu obrotow dla danego biegu - inaczej redukcja nie ma sensu ) nie maja tu znaczenia
Zauwazylem ze nawet profesjonalisci na torze zrzucaja biegi po kolei, dohamowujac silnikiem.

stryju nie daj sie zwariowac, jezeli masz malo doswiadczenia to skorzystaj z rady pepo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 6:50, 06 Paź 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

na stronach 23 i 24 (Dzwignia zmiany biegow) opisane jest w jaki sposob producent zaleca zmieniac bieg, zarowno w gore jak i w dol.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 8:46, 06 Paź 2017    Temat postu:

"po zredukowaniu biegu nalezy przed puszczeniem sprzegla zwiekszyc obroty silnika. dzieki temu zapobiegnie sie zuzyciu elementow przeniesienia napedu.."

to jest dobre dla nauki jazdy gdy mysla nad kolejnoscia -manetka-klamka-.dzwignia.i potrzebuja na redukcje albo szukanie biegu tyle czasu az obroty spadna do poziomu biegu jalowego.
jak pisalem wyzej, zrzucajac biegi po kolei nie ma szans aby obroty spadly az tak nisko aby potrzeba bylo je zwiekszac.
Przejechalem juz troche km i napedy wytrzymywaly mi zawsze duzo dluzej jak przecietna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 9:22, 06 Paź 2017    Temat postu:

olac zuzycie napedu i opony, trudno. Gorzej, ze jesli dostatecznie nie spowolni sie obrotow i przy redukcji biegow ich lekko nie podkreci to w DL1000 potrafi ladnie przyblokowac tylne kolo. Po zaliczonych kilku uslizgach tylnego kola z tego powodu dbam o swoje bezpieczenstwo, wlasnie przez podkrecenie obrotow. Dotyczy to glownie dynamiczniejszej jazdy, bo podczas emeryckiego zamulania pewnie takich efektow nie uswiadczy sie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 9:23, 06 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 14:03, 06 Paź 2017    Temat postu:

Szuja,,,650 nie hamuje silnikiem wcale,,,wiec nie ma ryzyka uślizgu koła ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 14:12, 06 Paź 2017    Temat postu:

szuja, mozna mi zarzucic nieprzestrzeganie przykazan i przepisow drogowych ale nie emeryckie zamulanie Wink

Wlasnie jezdzac dynamicznie , redukujac tez "dynamicznie" bieg po biegu nie zdarzalo mi sie blokowanie. . Moge to sobie naturalnie przypomniec ale wtedy jeszcze to zarzucenie dupy zaliczalem do funu z jazdy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 14:23, 06 Paź 2017    Temat postu:

@Coliniak, moze to byc sedno sprawy, w sumie 'damka' nigdy nie jezdzilem Smile

@jotes, jw, a przykazan prosze bron Bobrze nie przestrzegac ]:--)>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią 14:48, 06 Paź 2017    Temat postu:

A zaczęło się od tego że coś stuka...przecież to Suzuki, to musi mieć stuki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luke
A2



Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo/Ostróda

PostWysłany: Czw 7:51, 26 Paź 2017    Temat postu:

@jotes: sorki, ale jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj, nie krytykuj. Chcesz powiedzieć, że w ogóle nie używasz przegazówki przy redukcji biegów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin