Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świeży V-Strom DL650 - 2009

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk-victor
A1



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Albigowa

PostWysłany: Wto 20:51, 21 Sie 2018    Temat postu: Świeży V-Strom DL650 - 2009

Panowie jestem świeżym posiadaczem świeżego V-Stroma 650 z 2009. Świeży bo to mój pierwszy prawdziwy motocykl po 125. A moto świeże bo z Niemiec przyjechało niedawno. Otóż jako, że ręka mi jeszcze pod manetkę Varadero 125 chodzi lub pod Yamahę XJ6 kursową to mam troszkę problemów z bestią Wink W obu wspomnianych wcześniej motocyklach biegi wchodziły mi delikatniej bez większych stuków. Nie musiałem się aż tak przykładać ani do wbijania wyższego biegu ani do redukcji. W V-Stromie nie jest już tak delikatnie. Tutaj muszę się bardzo pilnować. Wszystkie manewry z manetką gazu i z biegami robione poniżej 4rpm kończą się mniejszym lub większym szarpnięciem. Dałem pojeździć kilku znajomym którzy stwierdzili: jeździj, jeździj i jeszcze raz jeździj to nie moto winne tylko ty nie umiesz nim jeździć Wink Pewnie tak. Niemniej jednak chciałbym spotkać się z kimś z moich okolic kto jeździ również na V-Stromie i zna go lepiej niż ja po tygodniu jazdy Wink Może jakaś krótka wymiana sprzętów na parę kilometrów ? Mieszkam w okolicach Łańcuta - dokładniej Albigowa

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sk-victor dnia Wto 21:33, 21 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 6:34, 22 Sie 2018    Temat postu:

Panie Kolego,

Witamy na forum.
Pytanie 1. Sam sprowadzałeś? Masz dokumenty potwierdzające przebieg?

Podpowiedź: Skrzynie Suzuki ogólnie takie są, hałaśliwe, ciężko dość wchodzą biegi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 7:59, 22 Sie 2018    Temat postu:

Biegi w małym Varadero chodzą lepiej niż w Vstromie, mniej stuków i lżej - sprawdzone na po i przedlifcie Smile Trzeba przywyknąć i ćwiczyć przegazówki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 8:22, 22 Sie 2018    Temat postu:

Najlepiej jak by to zweryfikował kierowca, który jezdzi/jezdził malym DLem, bedzie bardziej obiektywnie.

w sumie glupie pytanie ale kiedy był ostatni serwis motocykla, jak nie wiadomo lub dawno to moze warto zmienić olej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk-victor
A1



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Albigowa

PostWysłany: Śro 8:49, 22 Sie 2018    Temat postu:

Motocykl kupiłem od człowieka który zajmuje się sprowadzaniem motocykli, prowadzi działalność i wystawił mi fakturę. Przebiegu potwierdzić nie mogę - dokumentów brak. Wiem różnie może być z tym przebiegiem - 29000km w motocyklu z 2009r. Ale stan motocykla jest idealny, wizualny stopień zużycia jest wg. serwisu adekwatny do przebiegu. Zrobiłem mu już przegląd. Założono nowe klocki z przodu, tarcze jeszcze ok. Tył klocki i tarcze idealne były. Silnik zalany został Motulem 7100 15W50. W serwisie potwierdzono jego bardzo dobry stan, jeżdżono nim i również stwierdzono że wszystko jest w porządku. Ja po prostu tak sam dla siebie chciałbym porównać do innej sztuki i utwierdzić się w tym że tak po prostu ma być. Dodatkowo po prostu ciągle jeszcze mam w pamięci motocykle którymi poprzednio jeździłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 9:13, 22 Sie 2018    Temat postu:

..to nie szukaj dziury w całym tylko ciesz się jazdą,,,

szerokości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polokokt
A2



Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Śro 10:17, 22 Sie 2018    Temat postu:

Ile już nawinąłeś kilometrów na nowym nabytku? Ja się przyzwyczaiłem do charakterystyki po około 2-3 tys km. Najważniejsze to zdecydowana zmiana bez czajenia się.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez polokokt dnia Śro 10:19, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk-victor
A1



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Albigowa

PostWysłany: Śro 10:50, 22 Sie 2018    Temat postu:

Na razie, czyli przez jeden tydzień dokładnie przejechałem 800km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koveras
A1



Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 11:22, 22 Sie 2018    Temat postu:

A ja mam pytanie do oleju jakim moto zostało zalane. Dlaczego 15W50 przy tak niskim przebiegu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Śro 11:29, 22 Sie 2018    Temat postu:

sk-victor napisał:
Na razie, czyli przez jeden tydzień dokładnie przejechałem 800km.

Faktem jest, że biegi wchodzą troszkę inaczej, niż w małym varadero, ale różnica nie jest aż taka wielka. Na mnie przesiadka wymusiła tylko pewne zwiększenie uwagi na to, żeby każdą zmianę zaczynać "od nogi", a nie "od klamki".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 12:00, 22 Sie 2018    Temat postu:

Miałem dokładnie to samo.
W poprzednim szło sprzęgło potem noga i było idealnie. W DLu miałem uczucie - CO ZA SIECZKARNIA :O
Ale jak zacząłem nogą, aż nie poczuję oporu i dopiero sprzęgło - CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ Razz
Biegi mogę zmieniać przy 3-3,5 tys obrotów na biegach 1-3 i nie ma szarpaniny ani zamulania.
Pilnowanie zaczynania nogą jest początkowo dziwne i szybko się przestawisz Very Happy

Żeby nie kopiować dużej ilości tekstu oto linka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Lecz jak to bywa części słów redaktora nie do końca mi odpowiadały, ale zawsze troszkę rozjaśniło mi moją niewiedzę

Chyba ważniejsze z całego artykułu:
"Podsumowując zmianę w górę:
- wysprzęglać krótko,
- odejmować gaz energicznie i równie energicznie dodawać po zmianie,
- nie szukać stopą dźwigni zmiany biegów po wysprzęgleniu, stopa powinna wywierać lekki nacisk na dźwignię przed wysprzęgleniem. Czyli stopa najpierw dotyka i lekko naciska dźwignię, wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym odjęciem gazu ma towarzyszyć zwiększeniu nacisku na dźwignię biegów. Czyli tak naprawdę zmiana biegu ma trwać możliwie krótko. Uwaga! Dopiero po puszczeniu sprzęgła przerywamy nacisk na dźwignię biegów.

Czyli stopa zaczyna i stopa kończy!"

Redukcja:
"- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów "[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Śro 12:10, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk-victor
A1



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Albigowa

PostWysłany: Śro 12:06, 22 Sie 2018    Temat postu:

Koveras napisał:
A ja mam pytanie do oleju jakim moto zostało zalane. Dlaczego 15W50 przy tak niskim przebiegu?


Nie wiem dlaczego taki mi polecił ale ponoć Motul 7100 15W50 to bardzo dobry olej. W zimie nie jeżdżę więc gęstość przy temp. ujemnych nie powinna chyba być problemem. Oprócz tego to jest syntetyk i to raczej nie najtańszy. W czym widzisz błąd w doborze oleju ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sk-victor dnia Śro 12:08, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIKT
A2



Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 12:12, 22 Sie 2018    Temat postu:

Producent zaleca 10W40 ? Czyli 15W50 to inna lepkość i gęstość oleju niż zalecany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koveras
A1



Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 12:20, 22 Sie 2018    Temat postu:

Ja mam zalany 10W40 przy przebiegu 95k km, dlatego zdziwił mnie Twój 15W. Czy to dobrze czy źle - niech starsi koledzy się wypowiedzą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Śro 12:25, 22 Sie 2018    Temat postu:

NIKT napisał:
Ale jak zacząłem nogą, aż nie poczuję oporu i dopiero sprzęgło - CZYSTA PRZYJEMNOŚĆ


https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y
https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYRXslc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 13:43, 22 Sie 2018    Temat postu:

sk-victor napisał:
Koveras napisał:
A ja mam pytanie do oleju jakim moto zostało zalane. Dlaczego 15W50 przy tak niskim przebiegu?


Nie wiem dlaczego taki mi polecił ale ponoć Motul 7100 15W50 to bardzo dobry olej. W zimie nie jeżdżę więc gęstość przy temp. ujemnych nie powinna chyba być problemem. Oprócz tego to jest syntetyk i to raczej nie najtańszy. W czym widzisz błąd w doborze oleju ?


NIKT napisał:
Producent zaleca 10W40 ? Czyli 15W50 to inna lepkość i gęstość oleju niż zalecany


Instrukcja obsługi zaleca, natomiast na tej samej stronie jest ładna tabelka.
W jakich temperaturach jaki olej. Faktycznie jeśli kolega nie jeździ w zbyt niskich temperaturach, to nie ma co się martwić o zastosowany typ oleju, tj. 15W40.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sk-victor
A1



Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Albigowa

PostWysłany: Czw 17:56, 23 Sie 2018    Temat postu:

A nie znajdzie się nikt chętny na spotkanie z moich lub chociaż Rzeszowa okolic ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DziadekH
A1



Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:50, 31 Sie 2018    Temat postu:

Zaliczyłem podobną przesiadkę, skrzynia w Varadero działa dużo milej. Moim zdaniem najsłabszą stroną V-stroma jest właśnie skrzynia biegów, wymaga treningu i przyzwyczajenia , ale potem będziesz zadowolony. Gdzieś wyżej bardzo dobre rady daje NIKT. Ja wypracowałem sobie nieco inny sposób redukcji biegów, bez wyraźnej przegazówki szybkie sprzęgło i jednoczesna zmiana w dół, ten ułamek sekundy kiedy sprzęgło jest rozłączone wystarczy by podnieść obroty silnika. Nie robimy tak kiedy zamkniemy całkiem gaz żeby hamować silnikiem. U mnie redukcja w ten sposób jest super płynna.

LWG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MErfi
A1



Dołączył: 23 Sie 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Komorniki k. Poznania

PostWysłany: Wto 14:07, 25 Wrz 2018    Temat postu:

10W40 i 15W50 maja przy 100 stopniach inna lepkość kinematyczna i to jest ważne bo będą się bardziej zużywać pierścienie przy większej lepkości w 100st.
Jeśli motor będzie wykorzystywany w warunkach innych niz codzienna jazda np na torze to wtedy taki olej jest słuszny bo jest bardziej odporny na wyższe temperatury np 120 stopni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:46, 25 Wrz 2018    Temat postu:

Z jednej strony skrzynia w Suzuki (bo dotyczy to większości modeli, a na pewno tych z V-ką czyli SV, DL, Gladius) do finezyjnych nie należy, ale wole to niż skrzynie w niektórych motocyklach gdzie żeby wyczuć luz to trzeba kilka razy przerzucić 2-1-2-1-2-1-N, lub takie w których luz występuje też między innymi biegami Smile Na pewno przyda się popracowanie nad techniką "noga zaczyna" oraz umiejętność redukcji z międzygazem - ale w stosunku do np Hondy skrzynia w Suzuki to topór Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 18:14, 25 Wrz 2018    Temat postu:

Chrzanku!
Skrzynia to faktycznie "topór", ale z doświadczenia już wiem, że bardzo ciężka do zajebania, topór ale tępy na wiedzę i odporny na zniszczenie!!! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin