Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Test porównawczy nowego V-strom 650 ABS ze starym DL 650
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:49, 21 Wrz 2011    Temat postu: Test porównawczy nowego V-strom 650 ABS ze starym DL 650

Witam,
jeżeli kogoś interesuje porównanie DL 650 z nowym V-strom 650 ABS 2012 to zapraszam:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dziekuję bardzo Królewnie, Mansonowi, Kastorowi, Marlonowi i dzielnej operatorce apartów i kamery czyli Małej za pomoc w kręceniu filmu o nowym DL-u na Touratechu. Smile)
Kris ma to szybko zmontować - wtedy będzie do obcykania via youtube.

Smile
Jarson
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Śro 11:24, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Noo w końcu .. !!! Smile bardzo cenie pana Jarka i śledzę jego poczynania, tak więc mam dużo informacji po tym teście .. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 15:43, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Pańow to komuniści wybili Smile. Ale dzięki za miłe słowa. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Śro 16:08, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Kurde, jak przeczytałem to mi się nowego chce...

Super porównani, super materiał!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyko
A



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:11, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Porównanie wypadło wprost nieprawdopodobnie. W jakiejś gazecie czytałem opinie o nowym sztormiaku i była ona dużo mniej entuzjastyczna, choć rzeczywiście wskazywała na pozytywne zmiany. Wcale nie neguje przez to oceny Jarsona, lecz przychodzi mi do głowy, że dużo pewnie zależy od oczekiwań i umiejętności wykorzystania zastosowanych zmian. Bo jeśli np. w zwykłym użytkowaniu nowym sztormiakiem jest się wstanie przejechać zakręt o 2 km/h szybciej, albo osiągnąć nawet spalanie o 0,5 litra mniejsze, to oczywiście tylko się cieszyć, lecz to nie jest powód dla jakiego warto wyrzucać nasze ukochane maszyny na rzecz jakiegoś gówniarza- pretendenta!! To trochę jak wżyciu: nie zawsze warto zmieniać żonę dla 5 kg (czy 5 lat) mniej... Very Happy Inna sprawa jakbym kupował kompletnie nową maszynę z salonu... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 17:56, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Wnoszę o publikację porównania na stronie klubowej. Bravo Jarson

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Śro 18:29, 21 Wrz 2011    Temat postu:

Chyba umówię się na jazdę testową! Ale oczywiście o niczym to nie będzie świadczyło. Swojego AK8 mam pół roku i nie zamierzam się z nim rozstawać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 9:17, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Jarson, namieszałeś mi w głowie. Muszę się przejechać pretendentem na zlocie, jeśli jest tak dobry jak piszesz to może jednak kolejny w garażu będzie znowu Vstrom, kto wie...? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Czw 9:27, 22 Wrz 2011    Temat postu:

I to jest najważniejsze, bo uważam, że każdy musi sam sprawdzić na własnym tyłku i wystawić własną ocenę a nie sugerować się oceną innych. I nie piszę tu tylko o teście Jarsona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 9:50, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Oby nie było tylko tak jak z gladiusem. Też na początku w gazetach podniecano się nim okrutnie, jak to się wspaniale prowadzi i jaki genialny silnik. Z wyglądu - gejowóz. Z jazdy - wg dziennikarzy super, wg mnie w porównaniu ze starymi SV, absolutnie zero progresu, podwoziowo podobnie, silnik wykastrowany z tego, co było w SV najlepsze.

Patrząc na zdjęcia nowego v-stroma znowu przychodziło mi na myśl tylko jedno - gejowóz. Porównując początkowo czym się różni od starej wersji, też nie było nic ciekawego. Drobiazgi jak termometr, gniazdko zapalniczki czy wyświetlacz biegów można za grosze dołożyć we własnym zakresie. Ale po przeczytaniu powyższego porównania, jestem szczerze zaciekawiony. Aż mi się wierzyć nie chce, że różnice mogą być aż tak duże, ale to najlepiej będzie zbadać podczas jazd testowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dess
A



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 9:52, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Runda 6, literówka Smile lepsze „czucie motocykle”

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 10:19, 22 Wrz 2011    Temat postu:

lasooch napisał:
Aż mi się wierzyć nie chce, że różnice mogą być aż tak duże, ale to najlepiej będzie zbadać podczas jazd testowych Smile


To trochę podobne do oceny opon po wymianie na nowe - wiekszość jest zachwycona nowymi - częściwo z powodu faktu, iż stare były zwyczajnie zużyte.

Tak sobie myślę, że wypadałoby porównać jabłko z jabłkiem - dwa motocykle w takim samym stopniu zużycia, wieku, przez tego samego kierowce, w takich samych warunkach, na tak samo zużytych oponach, ze sprzętem mierzacym prędkości, czasy przejazdu, przyspieszenia.
Kwestia wygody jest baaardzo subiektywna.

Z całym szacunkiem dla pracy Jarsona i bardzo fajnego tekstu (bazującego jednakże na subiektywnej ocenie), moje zdanie jest takie, że nic nie zastąpi samodzielnego testowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 10:20, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MotorKat
Motonita



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż

PostWysłany: Czw 10:31, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Jarson ma stosunkowo nowego V-stroma w bardzo dobrym stanie więc motocykle pod tym względem były podobne i mógł je porównać. Mówił mi dzisiaj że jak przeszedł z nowego na swojego to początkowo był szok... Smile. No ale cóż. Tak jak panowie mówicie. Na pewno stary mistrz ma w sobie jeszcze wiele lat życia. Jako że ja swój skasowałem w tym roku to poważnie się teraz nad tym nowym zastanawiam. Dostałem od Jarsona materiały filmowe z testu. Będzie zmontowany w niedzielę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dess
A



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:36, 22 Wrz 2011    Temat postu:

To czekamy na video, chętnie popatrze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zito
A2



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piła

PostWysłany: Czw 16:49, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Jazda nowym rzeczywiście pokazuje zupełnie możliwości. Na Dl nie mam jeszcze zbyt dużego doświadczenia (od kwietnia - 8.000 km) ale na nowym czułem się od razu pewnie. Z łatwością się prowadził, w całości intuicyjnie.
Dla Jarsona głęboki ukłon za fantastyczne porównanie. I przyznam jedno - z pozycji kierowcy traci on swoją "babskość"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 17:15, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 17:45, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Jarson napisał:
Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson



Jaro, a może po prostu był nieustawiony... Zegar w starym zaczyna odmierzać czas od 00:00 po włożeniu akumulatora. Są zegary które pokazują --:-- jak się ich nie ustawi, a może tutaj pokazuje 0?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 18:07, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Raczej nie. Użyłem znaczek "zera" w poście, ale to był znaczek tylkoprzypominający zero, raczej wyglądało to na oznaczenie błędu. Ale to szczegół. Jak nie ma zegarka to mieć będzie. przecież to komp. pokładowy, więc funkcje bedzie można doprogramować. Pierwsze egzemplarze np. pokazywały ile km można przejechać na 1 litrze, teraz już zmienili i jest po ludzku, czyli ile pali na setkę. Powinni dodać jeszcze zasięg.
J.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 18:10, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Czw 21:47, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Jarson napisał:
Pierwsze egzemplarze np. pokazywały ile km można przejechać na 1 litrze, teraz już zmienili i jest po ludzku, czyli ile pali na setkę. Powinni dodać jeszcze zasięg.
J.

Jarku i tu pojawiło mi się pytanie czy wynik spalania w teście podawałeś z wyświetlacza, czy sam liczyłeś z kalkulatorem?
A co do zasięgu to tylko dodam, że mój nowy DL Wink ma taki fajny patent,że jak zaczyna swiecić rezerwa to licznik dzienny automatycznie się przełącza na specjalny podlicznik kilomertów przejechanych na rezerwie. (mała ale fajna rzecz)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
transporter
A1



Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sierpc

PostWysłany: Pią 9:20, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Ja dopiero zamierzam kupić V-Stroma na przyszły sezon, byłem na jeździe testowej w Suzuki Piaseczno, jak również na jazdach konkurentami (Transalp, mały Tiger, BMW F800GS, Yamaha Tenere) i rzeczywiście jeśli nie chcemy śmigać w terenie to nowy DL jest super. Wygląd to kwestia gustu ale ja właśnie ze względu na wygląd nie kupiłem poprzedniego modelu a obecny bardzo mi się podoba.
Dzięki za porównanie, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że zmierzam w dobrą strone w moich wyborach.
Czekam niecierpliwie na materiał video.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez transporter dnia Pią 9:32, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Złoty
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Jabłonna

PostWysłany: Pią 9:41, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Jarson napisał:
Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson


zegarek jest tylko trzeba go włączyćSmile ostatnio w Korsarzu mieliśmy nowego dl i udało się znaleźć zegarek. Jak przytrzymasz dłużej przycisk zmiany opcji komputera to włącza się zegarek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Pią 11:08, 23 Wrz 2011    Temat postu:

bardzo fajny test i cenne uwagi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 15:09, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Jarku i tu pojawiło mi się pytanie czy wynik spalania w teście podawałeś z wyświetlacza, czy sam liczyłeś z kalkulatorem?
A co do zasięgu to tylko dodam, że mój nowy DL Wink ma taki fajny patent,że jak zaczyna swiecić rezerwa to licznik dzienny automatycznie się przełącza na specjalny podlicznik kilomertów przejechanych na rezerwie. (mała ale fajna rzecz)[/quote]

Komputer pokładowy w testowanym modelu zawyżał zużycie o 0,3l/100km. Wyniki podane przeze mnie są przeliczone kalkulatorem. Chcialeś mnie na "lipie" chwycić? Smile)))))))))))))))))))))))))))))


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 15:12, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pią 22:20, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Na hamownie z nimi i wykresy porównać Cool

Ładny test ,az się wybiorę do salonu, ocenić urodę nowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 10:38, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Moje odczucia porównania mojego K7 z nowym 2012 tutaj:
http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/nowy-v-strom,5470-275.html#89363

Ja taki zachwycony nie jestem, co pokazuje, że cudze testy przeczytać warto ale i tak subiektywne wrażenia każdego będą nieco inne. Nowy DL650 do mojego garażu nie wjedzie... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kilwater
A1



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 19:32, 28 Wrz 2011    Temat postu:

nio nio to teraz mam dopiero dylemat którego kupić. Na nowego nie stać tak więc dylemat sam sie chyba rozwiąże kwestią finansową Smile

ale test super !!!!!

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:40, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Analizując wyniki morderczych testów jakim poddali nasi koledzy nowego sztormiaka oraz dodając do tego opinie innych kolegów po przejażdżkach w Pasymiu doszedłem do wniosku, że po wepchnięciu silnika i pompy ABS z nowej maszyny do starego modelu mielibyśmy maszynę idealną. Może ktoś się pokusi za jakiś czas na taką "hybrydę"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 20:18, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Ja, jak już gdzieś pisałem, wolałbym w K4 wsadzić konkretne zawieszenie i hamulce...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kret
Motocyklista



Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:45, 29 Wrz 2011    Temat postu:

no i nie wiem co z tym nowym V-Stromem w końcu Wink nie podoba mi się wizualnie strasznie..ze starym to była miłość od pierwszego wejrzenia..tu byłoby to raczej jak czterdziestoletni związek - miłość z przyzwyczajenia Wink a dlaczego w ogóle się patrzę na nowy? bo już staram się myśleć co będzie następne, za 2, 3 może 4 sezony..wiem, że starym sztormiakiem przejeżdżę dużo i bardzo przyjemnie..w DL'u podobają mi się zdolności turystyczne, to dla mnie priorytet, zarówno pod względem mojej wygody jak i pasażera..i ciężko to tak naprawdę zastąpić Smile widzę że po DL'u albo Trampku wybierają ludziska dużą Tenerę, Tigera 800 XC albo 955i..a ja chyba poczekam, pojeżdżę i zobaczymy jak będzie Smile może nowy 1000? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 18:17, 06 Paź 2011    Temat postu:

jakby ktoś jeszcze miał możliwość przetestować i porównać obie maszyny byłoby super, bo widzę że generalnie opinie wcale nie są aż tak pełne zachwytu dla nowego DL jakby się to wydawało po lekturze testu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 19:59, 06 Paź 2011    Temat postu:

Przeczytałem tu jako autor tego porównania tutaj opinie ludzi, którzy albo nie jechali nowym DL-em wcale, albo 20 minut i im w zakręcie nie trzymał..... Ano nie trzymał bo w Pasymiu na test dostaliście Dl--a z ciśnieniem w kołach na dwie osoby i tak też ustawionym zawieszeniem. Wiem, bo tak go chwilę wcześniej zdałem. Któryś z kolegów testerów sprawdził te dwie rzeczy i sobie moto przeregulował i od strony tłumienia i dobicia zzawieszenia przed rundką na solo? Smile

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:01, 06 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:34, 06 Paź 2011    Temat postu: U

Każda sroczka swój ogon chwali Smile stad umiarkowany optymizm do nowego
Dla mnie lepszy chyba pod kazdym względem, poza tym ze stary wyglada na niezłe bydle a nowy nie i dla niektórych to wada.
Mi nowy podoba sie bardzo, aczkolwiek nie zdawałem sobie sprawy ze jest aż tak duża różnica w porecznosci
Pytanie tylko czy nowy jest motocyklem dla posiadaczy starego ? Wg mnie nie bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Gdybym jednak nie miał k9 nie zastanawiał bym sie i wziął nowego.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Czw 22:37, 06 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 0:02, 07 Paź 2011    Temat postu:

jscoolg napisał:
...
Pytanie tylko czy nowy jest motocyklem dla posiadaczy starego ? ... [/img]


Dlatego właśnie mi się nie podoba...
Zdecydowanie na pochwałę zasługuje poręczność oraz łatwość i lekkość prowadzenia ale, jak już niektórzy z kolegów zauważyli, nowy DL poszedł w stronę FunBike-a, tak jak nowy Transalp. Są tacy którzy pochwalą taką taktykę, bo sprzęty te stały się w ten sposób bardziej uniwersalne i paradoksalnie na tym tracą, bo niektórzy z nas szukają i lubią turystyczne enduro a nie funbike. Z tego samego też powodu niektórzy przesiadają się z ... na "archaiczną" Afrykę.
Ja oczekiwałem po nowym DL-u większej pojemności -> większej mocy, nawet kosztem masy oraz poprawienia tego co było niedoskonałe czyli hamulców i zawieszenia.
Wiem, wiem... Zaraz ktoś powie że dla takich jak ja jest np. DL1000, dlatego właśnie przesiadłem się na Varadero, które z resztą "planowałem" jeszcze przed DL-em...
Niestety Varadero też nie do końca spełniło moje oczekiwania, a z perpekstywy czasu doszedłem do wniosku że bardziej niż turystyczne enduro potrzebny mi jest motocykl turystyczny i następny taki też będzie.
Wracając jednak do tematu...
Tak nowy DL jak i wspomniany nowy Transalp, stając się "lepsze" zatraciły pewne właściwości na których niektórym z nas zależało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:08, 07 Paź 2011    Temat postu:

Szczególnie że konkurencja w szerokim worku do którego można przylepić łatkę "funbike" jest zdecydowanie mocniejsza niż w segmencie turystycznych enduro. Gdybym szukał funbike to na pewno nie byłby nim Vstrom.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:11, 07 Paź 2011    Temat postu:

Nie bardzo kumam: dlaczego nowy V-strom jest niby fun bikiem a stary nie? Przeciez nowy ma wlasciwosci jezdne z racji mniejszej masy i wyzszego prześwitu zdecydowanie bardziej terenowe niz nasz stary Dl. Juz nie mowiac o przelozeniach skrzyni biegów. Chodzi o to ze nie ma szerokich przednich owiewek i wyglada przez to mniej napakowanie? Czy o co? Smile Gdzie tu funbike? Smile Próbowął ktoś w terenie nowym skoczyć? Bo ja na poligonie w Biedrusku i owszem. I przeżył. A w duzej Tenerce przy tej samej ewolucji urwały się podnóżki. Więc jaki funbike??

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:35, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 19:25, 07 Paź 2011    Temat postu:

Ze niby mala tenera jest mniej terenowa od Dla Laughing . Jarek juz chyba lepij nic nie dodawaj Crying or Very sad Zasmuce Cie duza tez oceniam lepiej w terenie oczywiscie w takim do jakiego te maszyny sie nadaja. A dla mine wszystkie moto sa fun Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 20:41, 07 Paź 2011    Temat postu:

Topinka drogi moderatorze forum V-stroma - ja ciebie rozumiem. Jesteś właścicielem Yamahy Super Tenere, nie DL-a. Czy ktoś jeżdący Moskwiczem, czy Wartburgiem też ma coś na tym forum krytycznego na temat Dl-a do dodania?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:42, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 21:39, 07 Paź 2011    Temat postu:

Jarku myślałem, że da się z Tobą normalnie podyskutować, ale jednak wciąż się uczę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:23, 07 Paź 2011    Temat postu:

Zdecydowanie można. ALe wole dyskutować merytorcyznie i racjonalnie o v-stromach z użytkownikami tego motocykla od anglii do australi bo u nas jak widać - wiadomo: źle, niedobrze, do kitu, słabo i bez sensu. A jak ktoś uważa że dobrze to też wiadomo: sponsorowany, dziwka sprzedajna ............etc etc etc etc.
Ot, cala nasza Polska taka...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Pią 22:29, 07 Paź 2011    Temat postu:

No właśnie takie polskie motopiekiełko się robi. A może by zakończyć dyskusję w takiej formie bo jeszcze nam się forum rozpadnie. Chyba są na forum właściciele nowego stroma i niech się wypowiadają, mają pewnie nalatane po parę tysięcy km?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 17:09, 09 Paź 2011    Temat postu:

Jaro, a dlaczego porównujesz małego DL-a z dużą Tenerą?? Chcesz merytorycznej dyskusji - masz... Przejedź się w takim samym terenie Yamahą Tenere albo przynajmniej ją obejrzyj i wtedy opisz wrażenia! Otórz w tej samej klasie pojemności Yamaha jest turystycznym enduro całą mordą; nowy DL wcale! Śmiem twierdzić, że paradoskalnie stary Transalp jest lepszym turystycznym enduro niż DL w ogóle... A że większość wybiera DL-a? Pewnie podobnie jak ja, 90% czasu spędza na asfalcie... Dlatego właśnie DL jest funbike'm zarówno stary jak i nowy, przy czym nowy bardziej!
Jeżeli zaś chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów i moment obr.; stary DL ma dłuższą jedynkę i 2-kę co jest lepszym rozwiązaniem w terenie...
EDIT
Przy okazji nigdzie nie napisałem że DL jest złym motocyklem, mało tego, mimo że już nie jestem jego użytkownikiem, uważam że to REWELACYJNY sprzęt. Bardzo uniwersalny, wszechstronny i niezawodny, dobry dla początkujących jak i "zaawansowanych" użytkowników. A to że nowy prowadzi się jeszcze łatwiej i lżej niż stary zasługuje na wielkie słowa uznania!! Więc proszę Cię, nie zarzucaj użytkownikom tego forum że nie lubią DL-a czy marki. Jesteśmy po prostu świadomi jego wad. Ja przesiadłem się na inny motocykl bo ponad wszystko cenię komfort podróżowania którego to DL nie zapewnia w takim stopniu jakiego oczekuję, co wcale nie przeszkadzało mi przejechać nim ponad 30 tys. km.
Nie wiem czy pamiętasz, ale broniłem Ciebie i twojego fajnego ale moim zdaniem lekko przesłodzonego porównania, przed pewnymi opiniami i komentarzami. Teraz widzę, że Ty też nie dajesz prawa innym do własnej opini. Jak bardzo słusznie zauważył V-Told, "jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki"...
Piszesz że zęby i kości zjadłeś na motocyklach... Ile km przejechałeś na DL-u? Jak długo go masz? Ja miałem dłużej... Masz doświadczenie bo długo jeździsz, ale ja, mimo że jestem młodszy od Ciebie, miałem w mojej "karierze" (byłem włąscicielem) 8 motocykli japońskich a 2 długotrwałym użytkownikiem. Oprócz tego były jeszcze 4 maszyny polskie, 2 z NRD i jednen wielki i ciężki "rus". Sprzętów na których jeździłem na tyle żeby wyrobić sobie "jakąś" opinię chyba nie zliczę, więc też "coś tam" wiem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 20:53, 09 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miccal
Motocyklista



Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce

PostWysłany: Czw 19:50, 13 Paź 2011    Temat postu:

a rozwiązanie tej kwestii jest proste:)
Jarson, ty po prostu napisz dwa testy jeden dla zwolenników starego dl a i drugi dla tych którzy myślą ze mając nowy sprzęt mają lepszy sprzętSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Pią 22:10, 14 Paź 2011    Temat postu:

W nowym Motocyklu chlopaki tez zrobili podobny test. Chyba nikogo nie zemdli z przeslodzenia. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 18:25, 15 Paź 2011    Temat postu:

Zgodzę się z Roadrunnerem w tym że stary Alp był super maszyna w teren (ale nowy DL dałby mu radę - i znowu kontrowersja co? Smile - oraz z całym postem. Masz rację.
Czasam człowiek broniąc własnej opinii się niepotrzebnie zaćietrzewia (czy jak to się pisze).
Topinka - ja nie pisałem o małej tylko dużej Tenerce. Mała Tenerka jest mega super motocyklem do podróży poza asafaltami. Obecnie wg mnie - klasa sama w sobie. Pomimo słabego silnika. Bawiułem się tym w terenie do zwariowania.
Generalnie - peace! DL-e stare i nowe to super sprzęty. Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 18:28, 15 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Topinka
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy

PostWysłany: Nie 10:21, 16 Paź 2011    Temat postu:

Jarson napisał:
Topinka - ja nie pisałem o małej tylko dużej Tenerce. Mała Tenerka jest mega super motocyklem do podróży poza asafaltami. Obecnie wg mnie - klasa sama w sobie. Pomimo słabego silnika. Bawiułem się tym w terenie do zwariowania.


Jarku może wydawało mi się, że pisałeś o małej (choć teraz to nie wiadomo bo Twój poprzedni post poprawiałeś już dwa razy w między czasie) A wydawać mi się mogło, bo wiem, że na dużej jeszcze do tej pory nie jeżdziłeś to nie wiem jak mogłeś urwać w niej podnóżki?
A tak zupełnie na marginesie to zarówno V-strom jak i duża Tenera średnio nadają się do poważnego terenu. Można nimi całkiem swobodnie polatać po szutrach i to osobiście robiłem. Ja na plus w terenie dla DLa osobiście oceniam jego mniejszą masę natomiast pozycja do jazdy na stojąco i przez to wyczucie sprzęta jest sporo lepsza na tenerce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 19:53, 16 Paź 2011    Temat postu:

Topinka - przy mnie koles w Biedrusku przy małym skoku urwał podnóżki przy dużej Tenerze. Weź wyluzuj Smile.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:28, 16 Paź 2011    Temat postu:

W 750 czy 1200?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack-szakal
Motocyklista



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE

PostWysłany: Nie 21:27, 16 Paź 2011    Temat postu:

nowy a stary to prawie te same maszyny tyle ze nowy jest trochę nowocześniejszy a poprzednik jest bardziej masywny i groźniejszy a ogólnie przecież to bracia i obydwaj są wspaniali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 16:22, 17 Paź 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
W 750 czy 1200?


W 1200. Rozmawialiśmy o nowej. Ale umówmy się: to jest b. dobry motocykl który znajac Yamahę będzie pewnie niezawodny (miejmy nadzieję), tylko jest ciężki i nie nadaje się do takich ewolucji.
Na koniec postu jak zwykle: oczywiście DL (stary czy nowy) jest lepszy bo jest lepszy i tyle Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 16:23, 17 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 8:57, 21 Paź 2011    Temat postu:

im więcej będzie nowych DL na rynku i im więcej osób je przetestuje tym bardziej te testy będą wiarygodne. Moim zdaniem sporą rolę odgrywa też w tego typu zestawieniach porównywanie kilkuletnich, zużytych już nieco maszyn do nówki prosto z salonu. Jest oczywiste że nowy motocykl będzie plusował.

ale generalnie pozostaje się jedynie cieszyć skoro nowy jest (podobno) lepszy. Wg. sondy większość z nas posiada moto nie starsze niż 5-6 lat, więc niedługo to forum to będzie głównie forum posiadaczy nowego DL-a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 9:05, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin