VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Test porównawczy nowego V-strom 650 ABS ze starym DL 650 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Test porównawczy nowego V-strom 650 ABS ze starym DL 650
PostWysłany: Śro 11:49, 21 Wrz 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Witam,
jeżeli kogoś interesuje porównanie DL 650 z nowym V-strom 650 ABS 2012 to zapraszam:
http://jarekspychala.com/39-V-strom_650_ABS_2012

Dziekuję bardzo Królewnie, Mansonowi, Kastorowi, Marlonowi i dzielnej operatorce apartów i kamery czyli Małej za pomoc w kręceniu filmu o nowym DL-u na Touratechu. Smile)
Kris ma to szybko zmontować - wtedy będzie do obcykania via youtube.

Smile
Jarson


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:24, 21 Wrz 2011
jacaw
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650





Noo w końcu .. !!! Smile bardzo cenie pana Jarka i śledzę jego poczynania, tak więc mam dużo informacji po tym teście .. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:43, 21 Wrz 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Pańow to komuniści wybili Smile. Ale dzięki za miłe słowa. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 21 Wrz 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Kurde, jak przeczytałem to mi się nowego chce...

Super porównani, super materiał!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:11, 21 Wrz 2011
lyko
A

 
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Porównanie wypadło wprost nieprawdopodobnie. W jakiejś gazecie czytałem opinie o nowym sztormiaku i była ona dużo mniej entuzjastyczna, choć rzeczywiście wskazywała na pozytywne zmiany. Wcale nie neguje przez to oceny Jarsona, lecz przychodzi mi do głowy, że dużo pewnie zależy od oczekiwań i umiejętności wykorzystania zastosowanych zmian. Bo jeśli np. w zwykłym użytkowaniu nowym sztormiakiem jest się wstanie przejechać zakręt o 2 km/h szybciej, albo osiągnąć nawet spalanie o 0,5 litra mniejsze, to oczywiście tylko się cieszyć, lecz to nie jest powód dla jakiego warto wyrzucać nasze ukochane maszyny na rzecz jakiegoś gówniarza- pretendenta!! To trochę jak wżyciu: nie zawsze warto zmieniać żonę dla 5 kg (czy 5 lat) mniej... Very Happy Inna sprawa jakbym kupował kompletnie nową maszynę z salonu... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:56, 21 Wrz 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wnoszę o publikację porównania na stronie klubowej. Bravo Jarson


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:29, 21 Wrz 2011
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Chyba umówię się na jazdę testową! Ale oczywiście o niczym to nie będzie świadczyło. Swojego AK8 mam pół roku i nie zamierzam się z nim rozstawać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:17, 22 Wrz 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jarson, namieszałeś mi w głowie. Muszę się przejechać pretendentem na zlocie, jeśli jest tak dobry jak piszesz to może jednak kolejny w garażu będzie znowu Vstrom, kto wie...? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:27, 22 Wrz 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





I to jest najważniejsze, bo uważam, że każdy musi sam sprawdzić na własnym tyłku i wystawić własną ocenę a nie sugerować się oceną innych. I nie piszę tu tylko o teście Jarsona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:50, 22 Wrz 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Oby nie było tylko tak jak z gladiusem. Też na początku w gazetach podniecano się nim okrutnie, jak to się wspaniale prowadzi i jaki genialny silnik. Z wyglądu - gejowóz. Z jazdy - wg dziennikarzy super, wg mnie w porównaniu ze starymi SV, absolutnie zero progresu, podwoziowo podobnie, silnik wykastrowany z tego, co było w SV najlepsze.

Patrząc na zdjęcia nowego v-stroma znowu przychodziło mi na myśl tylko jedno - gejowóz. Porównując początkowo czym się różni od starej wersji, też nie było nic ciekawego. Drobiazgi jak termometr, gniazdko zapalniczki czy wyświetlacz biegów można za grosze dołożyć we własnym zakresie. Ale po przeczytaniu powyższego porównania, jestem szczerze zaciekawiony. Aż mi się wierzyć nie chce, że różnice mogą być aż tak duże, ale to najlepiej będzie zbadać podczas jazd testowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:52, 22 Wrz 2011
Dess
A

 
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Runda 6, literówka Smile lepsze „czucie motocykle”


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:19, 22 Wrz 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





lasooch napisał:
Aż mi się wierzyć nie chce, że różnice mogą być aż tak duże, ale to najlepiej będzie zbadać podczas jazd testowych Smile


To trochę podobne do oceny opon po wymianie na nowe - wiekszość jest zachwycona nowymi - częściwo z powodu faktu, iż stare były zwyczajnie zużyte.

Tak sobie myślę, że wypadałoby porównać jabłko z jabłkiem - dwa motocykle w takim samym stopniu zużycia, wieku, przez tego samego kierowce, w takich samych warunkach, na tak samo zużytych oponach, ze sprzętem mierzacym prędkości, czasy przejazdu, przyspieszenia.
Kwestia wygody jest baaardzo subiektywna.

Z całym szacunkiem dla pracy Jarsona i bardzo fajnego tekstu (bazującego jednakże na subiektywnej ocenie), moje zdanie jest takie, że nic nie zastąpi samodzielnego testowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 11:20, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:31, 22 Wrz 2011
MotorKat
Motonita

 
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż





Jarson ma stosunkowo nowego V-stroma w bardzo dobrym stanie więc motocykle pod tym względem były podobne i mógł je porównać. Mówił mi dzisiaj że jak przeszedł z nowego na swojego to początkowo był szok... Smile. No ale cóż. Tak jak panowie mówicie. Na pewno stary mistrz ma w sobie jeszcze wiele lat życia. Jako że ja swój skasowałem w tym roku to poważnie się teraz nad tym nowym zastanawiam. Dostałem od Jarsona materiały filmowe z testu. Będzie zmontowany w niedzielę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:36, 22 Wrz 2011
Dess
A

 
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





To czekamy na video, chętnie popatrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:49, 22 Wrz 2011
zito
A2

 
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piła





Jazda nowym rzeczywiście pokazuje zupełnie możliwości. Na Dl nie mam jeszcze zbyt dużego doświadczenia (od kwietnia - 8.000 km) ale na nowym czułem się od razu pewnie. Z łatwością się prowadził, w całości intuicyjnie.
Dla Jarsona głęboki ukłon za fantastyczne porównanie. I przyznam jedno - z pozycji kierowcy traci on swoją "babskość"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:15, 22 Wrz 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:45, 22 Wrz 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jarson napisał:
Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson



Jaro, a może po prostu był nieustawiony... Zegar w starym zaczyna odmierzać czas od 00:00 po włożeniu akumulatora. Są zegary które pokazują --:-- jak się ich nie ustawi, a może tutaj pokazuje 0?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:07, 22 Wrz 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Raczej nie. Użyłem znaczek "zera" w poście, ale to był znaczek tylkoprzypominający zero, raczej wyglądało to na oznaczenie błędu. Ale to szczegół. Jak nie ma zegarka to mieć będzie. przecież to komp. pokładowy, więc funkcje bedzie można doprogramować. Pierwsze egzemplarze np. pokazywały ile km można przejechać na 1 litrze, teraz już zmienili i jest po ludzku, czyli ile pali na setkę. Powinni dodać jeszcze zasięg.
J.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Czw 19:10, 22 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:47, 22 Wrz 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jarson napisał:
Pierwsze egzemplarze np. pokazywały ile km można przejechać na 1 litrze, teraz już zmienili i jest po ludzku, czyli ile pali na setkę. Powinni dodać jeszcze zasięg.
J.

Jarku i tu pojawiło mi się pytanie czy wynik spalania w teście podawałeś z wyświetlacza, czy sam liczyłeś z kalkulatorem?
A co do zasięgu to tylko dodam, że mój nowy DL Wink ma taki fajny patent,że jak zaczyna swiecić rezerwa to licznik dzienny automatycznie się przełącza na specjalny podlicznik kilomertów przejechanych na rezerwie. (mała ale fajna rzecz)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:20, 23 Wrz 2011
transporter
A1

 
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sierpc





Ja dopiero zamierzam kupić V-Stroma na przyszły sezon, byłem na jeździe testowej w Suzuki Piaseczno, jak również na jazdach konkurentami (Transalp, mały Tiger, BMW F800GS, Yamaha Tenere) i rzeczywiście jeśli nie chcemy śmigać w terenie to nowy DL jest super. Wygląd to kwestia gustu ale ja właśnie ze względu na wygląd nie kupiłem poprzedniego modelu a obecny bardzo mi się podoba.
Dzięki za porównanie, to tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że zmierzam w dobrą strone w moich wyborach.
Czekam niecierpliwie na materiał video.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez transporter dnia Pią 10:32, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:41, 23 Wrz 2011
Złoty
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Jabłonna





Jarson napisał:
Ktoś gdzies napisał,że nowy ma zegarek w tym komputerku - testowany przeze mnie egzemplarz nie miał. W miejscu które wskazywałoby logicznie że powinien być, wyświetlało się "0". Więc może być tak, że miał błąd. Ot, elektronika.

Jarson


zegarek jest tylko trzeba go włączyćSmile ostatnio w Korsarzu mieliśmy nowego dl i udało się znaleźć zegarek. Jak przytrzymasz dłużej przycisk zmiany opcji komputera to włącza się zegarek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:08, 23 Wrz 2011
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 565
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





bardzo fajny test i cenne uwagi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:09, 23 Wrz 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Jarku i tu pojawiło mi się pytanie czy wynik spalania w teście podawałeś z wyświetlacza, czy sam liczyłeś z kalkulatorem?
A co do zasięgu to tylko dodam, że mój nowy DL Wink ma taki fajny patent,że jak zaczyna swiecić rezerwa to licznik dzienny automatycznie się przełącza na specjalny podlicznik kilomertów przejechanych na rezerwie. (mała ale fajna rzecz)[/quote]

Komputer pokładowy w testowanym modelu zawyżał zużycie o 0,3l/100km. Wyniki podane przeze mnie są przeliczone kalkulatorem. Chcialeś mnie na "lipie" chwycić? Smile)))))))))))))))))))))))))))))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Pią 16:12, 23 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:20, 23 Wrz 2011
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Na hamownie z nimi i wykresy porównać Cool

Ładny test ,az się wybiorę do salonu, ocenić urodę nowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:38, 26 Wrz 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Moje odczucia porównania mojego K7 z nowym 2012 tutaj:
http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/nowy-v-strom,5470-275.html#89363

Ja taki zachwycony nie jestem, co pokazuje, że cudze testy przeczytać warto ale i tak subiektywne wrażenia każdego będą nieco inne. Nowy DL650 do mojego garażu nie wjedzie... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:32, 28 Wrz 2011
kilwater
A1

 
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo





nio nio to teraz mam dopiero dylemat którego kupić. Na nowego nie stać tak więc dylemat sam sie chyba rozwiąże kwestią finansową Smile

ale test super !!!!!

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:40, 28 Wrz 2011
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





Analizując wyniki morderczych testów jakim poddali nasi koledzy nowego sztormiaka oraz dodając do tego opinie innych kolegów po przejażdżkach w Pasymiu doszedłem do wniosku, że po wepchnięciu silnika i pompy ABS z nowej maszyny do starego modelu mielibyśmy maszynę idealną. Może ktoś się pokusi za jakiś czas na taką "hybrydę"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:18, 28 Wrz 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja, jak już gdzieś pisałem, wolałbym w K4 wsadzić konkretne zawieszenie i hamulce...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:45, 29 Wrz 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no i nie wiem co z tym nowym V-Stromem w końcu Wink nie podoba mi się wizualnie strasznie..ze starym to była miłość od pierwszego wejrzenia..tu byłoby to raczej jak czterdziestoletni związek - miłość z przyzwyczajenia Wink a dlaczego w ogóle się patrzę na nowy? bo już staram się myśleć co będzie następne, za 2, 3 może 4 sezony..wiem, że starym sztormiakiem przejeżdżę dużo i bardzo przyjemnie..w DL'u podobają mi się zdolności turystyczne, to dla mnie priorytet, zarówno pod względem mojej wygody jak i pasażera..i ciężko to tak naprawdę zastąpić Smile widzę że po DL'u albo Trampku wybierają ludziska dużą Tenerę, Tigera 800 XC albo 955i..a ja chyba poczekam, pojeżdżę i zobaczymy jak będzie Smile może nowy 1000? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:17, 06 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





jakby ktoś jeszcze miał możliwość przetestować i porównać obie maszyny byłoby super, bo widzę że generalnie opinie wcale nie są aż tak pełne zachwytu dla nowego DL jakby się to wydawało po lekturze testu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:59, 06 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Przeczytałem tu jako autor tego porównania tutaj opinie ludzi, którzy albo nie jechali nowym DL-em wcale, albo 20 minut i im w zakręcie nie trzymał..... Ano nie trzymał bo w Pasymiu na test dostaliście Dl--a z ciśnieniem w kołach na dwie osoby i tak też ustawionym zawieszeniem. Wiem, bo tak go chwilę wcześniej zdałem. Któryś z kolegów testerów sprawdził te dwie rzeczy i sobie moto przeregulował i od strony tłumienia i dobicia zzawieszenia przed rundką na solo? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Czw 21:01, 06 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
U
PostWysłany: Czw 23:34, 06 Paź 2011
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Każda sroczka swój ogon chwali Smile stad umiarkowany optymizm do nowego
Dla mnie lepszy chyba pod kazdym względem, poza tym ze stary wyglada na niezłe bydle a nowy nie i dla niektórych to wada.
Mi nowy podoba sie bardzo, aczkolwiek nie zdawałem sobie sprawy ze jest aż tak duża różnica w porecznosci
Pytanie tylko czy nowy jest motocyklem dla posiadaczy starego ? Wg mnie nie bo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Gdybym jednak nie miał k9 nie zastanawiał bym sie i wziął nowego.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jscoolg dnia Czw 23:37, 06 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:02, 07 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jscoolg napisał:
...
Pytanie tylko czy nowy jest motocyklem dla posiadaczy starego ? ... [/img]


Dlatego właśnie mi się nie podoba...
Zdecydowanie na pochwałę zasługuje poręczność oraz łatwość i lekkość prowadzenia ale, jak już niektórzy z kolegów zauważyli, nowy DL poszedł w stronę FunBike-a, tak jak nowy Transalp. Są tacy którzy pochwalą taką taktykę, bo sprzęty te stały się w ten sposób bardziej uniwersalne i paradoksalnie na tym tracą, bo niektórzy z nas szukają i lubią turystyczne enduro a nie funbike. Z tego samego też powodu niektórzy przesiadają się z ... na "archaiczną" Afrykę.
Ja oczekiwałem po nowym DL-u większej pojemności -> większej mocy, nawet kosztem masy oraz poprawienia tego co było niedoskonałe czyli hamulców i zawieszenia.
Wiem, wiem... Zaraz ktoś powie że dla takich jak ja jest np. DL1000, dlatego właśnie przesiadłem się na Varadero, które z resztą "planowałem" jeszcze przed DL-em...
Niestety Varadero też nie do końca spełniło moje oczekiwania, a z perpekstywy czasu doszedłem do wniosku że bardziej niż turystyczne enduro potrzebny mi jest motocykl turystyczny i następny taki też będzie.
Wracając jednak do tematu...
Tak nowy DL jak i wspomniany nowy Transalp, stając się "lepsze" zatraciły pewne właściwości na których niektórym z nas zależało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:08, 07 Paź 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Szczególnie że konkurencja w szerokim worku do którego można przylepić łatkę "funbike" jest zdecydowanie mocniejsza niż w segmencie turystycznych enduro. Gdybym szukał funbike to na pewno nie byłby nim Vstrom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:11, 07 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Nie bardzo kumam: dlaczego nowy V-strom jest niby fun bikiem a stary nie? Przeciez nowy ma wlasciwosci jezdne z racji mniejszej masy i wyzszego prześwitu zdecydowanie bardziej terenowe niz nasz stary Dl. Juz nie mowiac o przelozeniach skrzyni biegów. Chodzi o to ze nie ma szerokich przednich owiewek i wyglada przez to mniej napakowanie? Czy o co? Smile Gdzie tu funbike? Smile Próbowął ktoś w terenie nowym skoczyć? Bo ja na poligonie w Biedrusku i owszem. I przeżył. A w duzej Tenerce przy tej samej ewolucji urwały się podnóżki. Więc jaki funbike??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Pią 21:35, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:25, 07 Paź 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Ze niby mala tenera jest mniej terenowa od Dla Laughing . Jarek juz chyba lepij nic nie dodawaj Crying or Very sad Zasmuce Cie duza tez oceniam lepiej w terenie oczywiscie w takim do jakiego te maszyny sie nadaja. A dla mine wszystkie moto sa fun Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:41, 07 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Topinka drogi moderatorze forum V-stroma - ja ciebie rozumiem. Jesteś właścicielem Yamahy Super Tenere, nie DL-a. Czy ktoś jeżdący Moskwiczem, czy Wartburgiem też ma coś na tym forum krytycznego na temat Dl-a do dodania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Pią 21:42, 07 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:39, 07 Paź 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jarku myślałem, że da się z Tobą normalnie podyskutować, ale jednak wciąż się uczę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:23, 07 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Zdecydowanie można. ALe wole dyskutować merytorcyznie i racjonalnie o v-stromach z użytkownikami tego motocykla od anglii do australi bo u nas jak widać - wiadomo: źle, niedobrze, do kitu, słabo i bez sensu. A jak ktoś uważa że dobrze to też wiadomo: sponsorowany, dziwka sprzedajna ............etc etc etc etc.
Ot, cala nasza Polska taka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:29, 07 Paź 2011
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





No właśnie takie polskie motopiekiełko się robi. A może by zakończyć dyskusję w takiej formie bo jeszcze nam się forum rozpadnie. Chyba są na forum właściciele nowego stroma i niech się wypowiadają, mają pewnie nalatane po parę tysięcy km?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:09, 09 Paź 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jaro, a dlaczego porównujesz małego DL-a z dużą Tenerą?? Chcesz merytorycznej dyskusji - masz... Przejedź się w takim samym terenie Yamahą Tenere albo przynajmniej ją obejrzyj i wtedy opisz wrażenia! Otórz w tej samej klasie pojemności Yamaha jest turystycznym enduro całą mordą; nowy DL wcale! Śmiem twierdzić, że paradoskalnie stary Transalp jest lepszym turystycznym enduro niż DL w ogóle... A że większość wybiera DL-a? Pewnie podobnie jak ja, 90% czasu spędza na asfalcie... Dlatego właśnie DL jest funbike'm zarówno stary jak i nowy, przy czym nowy bardziej!
Jeżeli zaś chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów i moment obr.; stary DL ma dłuższą jedynkę i 2-kę co jest lepszym rozwiązaniem w terenie...
EDIT
Przy okazji nigdzie nie napisałem że DL jest złym motocyklem, mało tego, mimo że już nie jestem jego użytkownikiem, uważam że to REWELACYJNY sprzęt. Bardzo uniwersalny, wszechstronny i niezawodny, dobry dla początkujących jak i "zaawansowanych" użytkowników. A to że nowy prowadzi się jeszcze łatwiej i lżej niż stary zasługuje na wielkie słowa uznania!! Więc proszę Cię, nie zarzucaj użytkownikom tego forum że nie lubią DL-a czy marki. Jesteśmy po prostu świadomi jego wad. Ja przesiadłem się na inny motocykl bo ponad wszystko cenię komfort podróżowania którego to DL nie zapewnia w takim stopniu jakiego oczekuję, co wcale nie przeszkadzało mi przejechać nim ponad 30 tys. km.
Nie wiem czy pamiętasz, ale broniłem Ciebie i twojego fajnego ale moim zdaniem lekko przesłodzonego porównania, przed pewnymi opiniami i komentarzami. Teraz widzę, że Ty też nie dajesz prawa innym do własnej opini. Jak bardzo słusznie zauważył V-Told, "jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki"...
Piszesz że zęby i kości zjadłeś na motocyklach... Ile km przejechałeś na DL-u? Jak długo go masz? Ja miałem dłużej... Masz doświadczenie bo długo jeździsz, ale ja, mimo że jestem młodszy od Ciebie, miałem w mojej "karierze" (byłem włąscicielem) 8 motocykli japońskich a 2 długotrwałym użytkownikiem. Oprócz tego były jeszcze 4 maszyny polskie, 2 z NRD i jednen wielki i ciężki "rus". Sprzętów na których jeździłem na tyle żeby wyrobić sobie "jakąś" opinię chyba nie zliczę, więc też "coś tam" wiem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 21:53, 09 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:50, 13 Paź 2011
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





a rozwiązanie tej kwestii jest proste:)
Jarson, ty po prostu napisz dwa testy jeden dla zwolenników starego dl a i drugi dla tych którzy myślą ze mając nowy sprzęt mają lepszy sprzętSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:10, 14 Paź 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





W nowym Motocyklu chlopaki tez zrobili podobny test. Chyba nikogo nie zemdli z przeslodzenia. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:25, 15 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Zgodzę się z Roadrunnerem w tym że stary Alp był super maszyna w teren (ale nowy DL dałby mu radę - i znowu kontrowersja co? Smile - oraz z całym postem. Masz rację.
Czasam człowiek broniąc własnej opinii się niepotrzebnie zaćietrzewia (czy jak to się pisze).
Topinka - ja nie pisałem o małej tylko dużej Tenerce. Mała Tenerka jest mega super motocyklem do podróży poza asafaltami. Obecnie wg mnie - klasa sama w sobie. Pomimo słabego silnika. Bawiułem się tym w terenie do zwariowania.
Generalnie - peace! DL-e stare i nowe to super sprzęty. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Sob 19:28, 15 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:21, 16 Paź 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jarson napisał:
Topinka - ja nie pisałem o małej tylko dużej Tenerce. Mała Tenerka jest mega super motocyklem do podróży poza asafaltami. Obecnie wg mnie - klasa sama w sobie. Pomimo słabego silnika. Bawiułem się tym w terenie do zwariowania.


Jarku może wydawało mi się, że pisałeś o małej (choć teraz to nie wiadomo bo Twój poprzedni post poprawiałeś już dwa razy w między czasie) A wydawać mi się mogło, bo wiem, że na dużej jeszcze do tej pory nie jeżdziłeś to nie wiem jak mogłeś urwać w niej podnóżki?
A tak zupełnie na marginesie to zarówno V-strom jak i duża Tenera średnio nadają się do poważnego terenu. Można nimi całkiem swobodnie polatać po szutrach i to osobiście robiłem. Ja na plus w terenie dla DLa osobiście oceniam jego mniejszą masę natomiast pozycja do jazdy na stojąco i przez to wyczucie sprzęta jest sporo lepsza na tenerce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:53, 16 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





Topinka - przy mnie koles w Biedrusku przy małym skoku urwał podnóżki przy dużej Tenerze. Weź wyluzuj Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:28, 16 Paź 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W 750 czy 1200?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 16 Paź 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





nowy a stary to prawie te same maszyny tyle ze nowy jest trochę nowocześniejszy a poprzednik jest bardziej masywny i groźniejszy a ogólnie przecież to bracia i obydwaj są wspaniali


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:22, 17 Paź 2011
Jarson [usunięty]
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 270
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2





konra.dzik napisał:
W 750 czy 1200?


W 1200. Rozmawialiśmy o nowej. Ale umówmy się: to jest b. dobry motocykl który znajac Yamahę będzie pewnie niezawodny (miejmy nadzieję), tylko jest ciężki i nie nadaje się do takich ewolucji.
Na koniec postu jak zwykle: oczywiście DL (stary czy nowy) jest lepszy bo jest lepszy i tyle Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarson [usunięty] dnia Pon 17:23, 17 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:57, 21 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





im więcej będzie nowych DL na rynku i im więcej osób je przetestuje tym bardziej te testy będą wiarygodne. Moim zdaniem sporą rolę odgrywa też w tego typu zestawieniach porównywanie kilkuletnich, zużytych już nieco maszyn do nówki prosto z salonu. Jest oczywiste że nowy motocykl będzie plusował.

ale generalnie pozostaje się jedynie cieszyć skoro nowy jest (podobno) lepszy. Wg. sondy większość z nas posiada moto nie starsze niż 5-6 lat, więc niedługo to forum to będzie głównie forum posiadaczy nowego DL-a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 10:05, 21 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Test porównawczy nowego V-strom 650 ABS ze starym DL 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin