VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> V-strom zmienne fazy rozrządu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
V-strom zmienne fazy rozrządu
PostWysłany: Wto 15:22, 24 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Zapowiada się ciekawie :
http://www.scigacz.pl/Zmienne,fazy,rozrzadu,w,Suzuki,V-Strom,1000,25950.html

Very Happy

Jak jeszcze zrobią to w małym i uagresywnią stylistykę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:08, 25 Mar 2015
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1899
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





Interesujące...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:38, 25 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





-20% do spalania przy większej mocy - brawo Suzuki. No chyba że z wprowadzeniem tej zmiany znacząc wzrośnie cena.
Ciekawe czy dałoby się wdrożyć coś takiego w mniejszym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:52, 26 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





No bo pali jak smok Smile Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:35, 27 Mar 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 136
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jarrson napisał:
No bo pali jak smok Smile Skoro maja przedpotopowy silnik to cóż zrobić. Ale...ileż można? To to ma konstrukcyjnie blisko 20 lat.


Według artykułów prasowych jest to całkowicie zmieniony silnik.To,że kształt silnika się nie zmienił nie znaczy,że jest to 20 letnia konstrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 3:25, 27 Mar 2015
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:38, 27 Mar 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





geniusz napisał:
Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?

Bez wymiany filtra 2900ml, z filtrem 3100ml, ilość płynu chlodniczego 2130ml.


Jak rozumiem małego DLa też skreślasz - dziwne, bo do tej pory wszyscy się cieszyli, że zlikwidowano tą chłodniczkę. A wziąłeś pod uwagę, że układ chlodzący może być wydajniejszy i dlatego jest ona niepotrzebna? Ja w typowo chłodzonym olejem i powietrzem silniku R4 o pojemności 656cc wlewalem 3300ml Rolling Eyes

Kolegi Jarsona nie komentuję, bo ostatnimi czasy wszystko od Suzuki jest "bee". Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pią 8:54, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:29, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Suzuki jest cacy, tylko potrzebuje powiewu nowej technologii bo stanęli w miejscu na tle konkurencji w dziedzinie silników. Co nie znaczy że Dl-e nie są świetnymi motocyklami. Tylko w ocenie ciut realizmu nikomu nie zaszkodzi. Nowego litra testowałem bardzo skrupulatnie przez 2500 km.

Tu masz wynik: http://jarekspychala.com/53-V-strom_1000_ABS_2014

On dużo pali ponieważ Suzuki zrobiło taki myk że zmieniło przełożenie przekładni głównej. Czyli więcej mocy, mniejsza prędkość końcowa w stosunku do poprzednika ..w efekcie potrafi naprawdę spalić. Przy 160 km/h cyfra 8 litrów na komputerze nie jest niczym specjalnym.Ponieważ to jest silnik sprzed 20-tu lat to teraz kombinują z fazami rozrządu. I bardzo dobrze, bo nowy litr się za dobrze nie sprzedaje - m.innymi przez opinie o wysokim spalaniu. No i zestaw kufrów który tak promowali okazał się kompletną porażką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:10, 27 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 162 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





jarson juz wszyscy wiedza ze to 20 letni silnik i przedpotopowa konstrukcja.
Nie musisz tego w kazdym poscie powtarzac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:24, 27 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Transalpy i afryki też mają stare silniki i robią olbrzymie przebiegi. Na YT jest test Hondy Varadero po 400.000km https://www.youtube.com/watch?v=UYjGnR028Ls
Właściciel nadal jeździ i szykuje się na pół miliona km.

Ciekawe jak po takim dystansie wyglądałby DL czy Versys


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 11:26, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): http://www.bcsopot.com.pl/motocykle/varadero.html

Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:29, 27 Mar 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Jarrson napisał:
Dl-a widziałem po przebiegu 250 000 km. Działał - ale jak w każdy spro było juz w niego włożone. W te Jeżeli chodzi o Varadero to kolega Bogdan Chudzikiewicz z Gdańska od 1999 roku zrobił nim przeszło 300 tyś km i tu jest pełna historia chorób (bardzo ciekawa lektura): http://www.bcsopot.com.pl/motocykle/varadero.html

Można jeździć jednym sprzętem tyle km, ale to kosztuje dużo pieniędzy, bo w końcu wszystko się psuje.Dl/Versys/ BMW..każdy markowy motocykl da radę, tylko musisz się liczyć z wydatkami w tysiącach o ile nie dziesiątkach tysięcy złotych przy takim przebiegu vide właśnie wiadro Chudzikiewicza.

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:48, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Matt napisał:

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:55, 27 Mar 2015
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Jarrson napisał:
Matt napisał:

Ja tam widze spore wydatki dopiero od 150tkm... Wcześniej może pechowa pompa, a tak nothing special.


Nie wiem jak Ty to czytasz ale oprócz opon, świec, filtrów, oleju, klocków i łańcuchów DO 150 tyś km Bogdan wymienił:
- trzy razy łożyska w główce ramy
- dwie pompy paliwa
- dwie linki sprzęgła
- zbiornik paliwa bo mu pękł
- trzy razy łożyska w tylnym kole
- łożyska w przednim
- tylny amor,
- rozrząd
- sprzęgło.
Dl przy tym to mistrz niezawodności. W samych częściach będzie ok 15 tyś zł.

Fakt sprzęgło moglo jeszcze szarpnąć po kieszeni, ale podaj mi jakieś przybliżone ceny bo ja tu wciąż nie widzę - i to zwłaszcza - 15tys zł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:59, 27 Mar 2015
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Jarrson, a na czym opierasz zdanie, że deel przy varadero to mistrz niezawodności? Masz podobny przykład zapisków z eksploatacji deela do podobnego przebiegu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:19, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Matt - nie widzisz boś widać niezorientowany. Wink Zadzwoń do Hondy to ci podadzą ceny. I 15 tyś zł na te klamoty by ci nie wystarczyło.

DL-e o przebiegach pow 100 000 km i ich niezawodność: http://www.stromtrooper.com/
Tam znajdziecie ich wiele oraz ich użytkowników.
Podając link do Hondy Bogdana chciałem Wam tylko pokazać że nie ma cudownych motocykli które po 30 milionach kilometrów są jak nowe Smile. Fora są pełne legend tego typu - wiem, ale to naprawdę nieprawda. Smile

Kończąc - tu jest wątek o zmiennych fazach rozrządu nowego V-strom 1000 Smile więc wróćmy do tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarrson dnia Pią 16:23, 27 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:51, 27 Mar 2015
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





geniusz napisał:
Dobrze się dowiedziałem że w ten nowy silnik wchodzi mniej niż 3 litry oleju?
W dodatku brak chłodnicy oleju go wykańcza chyba taki trwały nie będzie jak jego poprzednik?

Jakbyś przeanalizował budowę silnika a szczególnie układu smarowania i chłodzenia to łatwo byś zauważył że teraz olej chłodzony jest.. cieczą chłodzącą Smile wiec pracuje w dużo stabilniejszych warunkach termicznych - klasyczna chłodnica oleju słabo działa jak sie stoi albo podróżuje z minimalną predkością.
W takich warunkach chłodzenie przez uklad wodny jest duużo efektywniejsze i powoduje mniejsze wahania temperatury oleju w trakcie różnorodnej eksploatacji.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:10, 27 Mar 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Woda ma 2 razy większe ciepło właściwe od oleju, dodając do tego jeszcze większą gęstość wody, to robi się o wiele wydajniejsze chłodzenie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
V-strom zmienne fazy rozrządu
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin