VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Plan przeglądów V-Strom 650 XT Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Czw 21:38, 19 Lut 2015
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Czołem!
Czy ktoś ma może rozpisany dokładny plan przeglądów dla nowego 650 XT? Chodzi mi o tę tabelkę jaka jest dołączana do instrukcji obsługi dla użytkownika, opisującą co kiedy jak i gdzie jeśli chodzi o kolejne zalecane przeglądy motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:46, 19 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Na forum nie pojawił się jeszcze jakiś nabywca modelu XT. Może na to pytanie odpowie któryś z kolegów pracujący w salonie Suzuki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Pią 23:13, 20 Lut 2015
dawids
A

 
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 117
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy





KSD napisał:
Czy ktoś ma może rozpisany dokładny plan przeglądów dla nowego 650 XT? Chodzi mi o tę tabelkę jaka jest dołączana do instrukcji obsługi dla użytkownika, opisującą co kiedy jak i gdzie jeśli chodzi o kolejne zalecane przeglądy motocykla.


Krzysiek po co Ci to przyznaj się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:33, 21 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Przeglądy będą co 12 000 km. Weź sobie harmonogram z 650L2 i zsumuj 2 przeglądy w jeden i będziesz miał listę. Nic nowego tu nikt nie wymyśli, no może dojdzie kontrola szprych i tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Sob 10:34, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Sob 11:00, 21 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





dawids napisał:
KSD napisał:
Czy ktoś ma może rozpisany dokładny plan przeglądów dla nowego 650 XT? Chodzi mi o tę tabelkę jaka jest dołączana do instrukcji obsługi dla użytkownika, opisującą co kiedy jak i gdzie jeśli chodzi o kolejne zalecane przeglądy motocykla.


Krzysiek po co Ci to przyznaj się Smile


Jak to po co. Zmian w silniku nie ma, przeglądy co 12000 a nie 6000. Wynika z tego że te obecne to trochę naciąganie klientów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:05, 21 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





To jest jak z tym rocznym urlopem macierzyńskim - kiedyś trzeba było to wprowadzić, a zawsze Ci co się nie załapali będą narzekać. Dobrze, że w ogóle to zmienili. Ale fakt jest taki, że i tak olej, bikerzy dbający o sprzęt będą wymieniać co 6000km. Dla zdrowotności silnika po prostu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Sob 20:00, 21 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Kojot85 napisał:
Jak to po co. Zmian w silniku nie ma, przeglądy co 12000 a nie 6000. Wynika z tego że te obecne to trochę naciąganie klientów.


bardzo ciekawa informacja, rzekłbym rewolucyjna i bardzo dobra wiadomość dla turystów planujących długie podróże na DL-ach.

Skoro w nowym dl650xt Suzuki dopuszcza serwis co 12 tys. to i w poprzednich modelach powinno być tak samo - silnik ten sam. No chyba że coś ważnego tam zmienili, może ktoś się orientuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:20, 21 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Zmienili, dziób i dali szprychy, nic więcej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Sob 20:21, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:06, 21 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





proponuję założyć osobny wątek na ten temat - wydłużenie okresów przeglądowych o 100% to istotna zmiana ze strony producenta, dotycząca wszystkich nowych DL-i.

Pojawia się pytanie co ile naprawdę należy serwisować nowego DL650 skoro modele z 2012-2014 mają wpisane co 6kkm a taki sam model z 2015, bez żadnych zmian w silniku - co 12 kkm?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Sob 22:09, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:13, 21 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nikt nie napisał, że żadnych zmian w silniku nie było. Taką informację z początku roku dostaliśmy z Japonii, z SMC. SMP uważa, że zmianie uległo coś z dołu silnika, może panewki ale nie było informacji szczegółowej. Nie zawsze takie info jest (np. w 2013 poprawili ABS w GSR750 i nigdzie o tym nie pisali, prawie co roku w Hayabusie zachodzą jakieś mniejsze czy większe zmiany w silniku i też o tym nie mówią).

Co do wydłużenia poprzednich okresów, to nie ma szans, póki są na gwarancji. Po niej i tak podejrzewam większość nadal będzie wymieniać olej co 6000 km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Sob 22:14, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:36, 21 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





a może postarałbyś się uzyskać informację o ewentualnych zmianach lub dopuszczalności stosowania nowych zasad przeglądów do DL od 2012? Macie w tym zakresie lepsze możliwości.
Zmiana okresów przeglądowych jest rewolucyjna, nie jestem mechanikiem ale chyba tylko istotna zmiana w silniku mogłaby uzasadnić podwojenie tego okresu. Jeśli takich istotnych zmian nie było znaczy że i starsze DL-e można bezpiecznie serwisować w ten sposób.

Nie piszę tu o gwarancji, chodzi o spokój przy wyjazdach dalszych niż te 6 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:04, 21 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





tdm napisał:

Nie piszę tu o gwarancji, chodzi o spokój przy wyjazdach dalszych niż te 6 tys.


No właśnie! Przeglądy co 6 kkm, obowiązkowe w czasie trwania gwarancji, praktycznie uniemożliwiają jakieś dłuższe eskapady (np. Gruzja lub dookoła Bałtyku).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:27, 21 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





uniemożliwiają to może trochę przesada, okres przeglądu można w miarę bezpiecznie podwoić. Tym bardziej jeśli ten okres taki krótki. W trampku przy podobnej ilości oleju przeglądy były co 12kkm a dużo motocykli ma co 10kkm. Możliwe że w Suzuki dmuchali na zimne albo chcieli dorobić na przeglądach, i teraz po prostu z tego rezygnują.

Naprawdę fajnie byłoby wiedzieć, że w opinii Suzuki do DL650 2012-2014 można w bezpieczny sposób odnosić te same zasady przeglądu co model 2015. Wszyscy co mają na gwarancji i tak do Was przyjadą, ci po gwarancji zapewne też przyjadą, ale gdyby to się potwierdziło to przynajmniej planujący dalekie podróże powyżej 6kkm mieliby jedno zmartwienie mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:35, 21 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





tdm napisał:
uniemożliwiają to może trochę przesada, okres przeglądu można w miarę bezpiecznie podwoić.


Chodziło mi o maszyny na gwarancji. A jak to powszechnie wiadomo niedotrzymanie warunków gwarancji, czyli np. nie wykonanie przeglądu co 6 kkm (+/- pewnie z 500 km), może być powodem do odmowy dokonania naprawy gwarancyjnej... Mnie się już zdarzyło robić "przymusowe" przeglądy gwarancyjne nowego samochodu w czasie wakacji - raz było to za granicą, a raz musiałem specjalnie jechać 150 km. Strata kasy i czasu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:39, 21 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Na moje oko to nic się nie zmieniło. Może inny materiał na panewkach. Zadałem takie pytanie SMP i uzyskałem odpowiedź, że starsze muszą być co 6kkm, a 2015 co 12kkm.

Dla mnie DL650L2-L4 spokojnie wytrzyma wycieczkę 8-10kkm. Zresztą nie jest kosmiczną technologią wymienić olej na drodze. Nawet bez wymiany filtra. Stary przywozisz do PL, np do ASO i Ci zabierzemy.

Także nie ma co się podniecać zbytnio. Ci co mieli przejechać 10kkm to przejeżdżali i tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:53, 21 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Oj, kłania się czytanie ze zrozumieniem... Wszystko jest dobrze, jak jest dobrze. A jak będzie źle lub w ASO trafi się na służbistę lub biurokratę, to można się pożegnać z gwarancją...

Warunki gwarancji są jasne - przegląd co 6 kkm, koniec kropka. I nawet samodzielna wymiana oleju nie rozwiązuje sprawy, bo nie mam pieczątki ASO żeby ją sobie wstemplować w książkę przeglądów...

Takie są formalne realia. A to, że motocykl wytrzyma, to jak widać po chociażby opisywanej zmianie, jest oczywiste...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:08, 22 Lut 2015
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2278
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Hada napisał:
Zadałem takie pytanie SMP i uzyskałem odpowiedź, że starsze muszą być co 6kkm, a 2015 co 12kkm.


Z racji zboczenia zawodowego: czy oprócz prostej odpowiedzi, podano jakiekolwiek uzasadnienie?

Nie żebym się czepiał, ale przyznanie się do racji przeglądów co 12 000 a nie co 6000 wiązałoby się ze stratą potencjalnych klientów, a przez to mniejszymi zyskami z serwisowania. To prosta zasada.
Druga sprawa, po co wersja XT, niby bardziej terenowa (aczkolwiek skoki zawieszeń i poręczność w terenie nie ma się co oszukiwać, słabe), jak przeglądy byłyby co 6000... niemal z automatu musiało to zostać zmienione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:56, 22 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





biblo napisał:
Oj, kłania się czytanie ze zrozumieniem...


Dokładnie, kłania się. Ja ciągle piszę o motocyklach pogwarancyjnych. Już 2 posty temu (swoje) napisałem, że na gwarancji nie ma zmiłuj. Można wprawdzie poprzez dealera pogadać z SMP i wyłożyć na czym sprawa polega. W większości przypadków SMP zgadza się na wydłużenie okresu.

Co do uzasadnienia, nie było dokładnych wyjaśnień. Bo po prostu tak. XT jest wersją dla onanistów terenowych, estetów. Samo moto to pojazd dla ornitolga, choć jak ktoś potrafi to wszędzie wjedzie. Nie technologia, a technikia i chęć szczera, czyni z Ciebie off-road'era Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Nie 11:00, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:19, 22 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Hada napisał:

Dokładnie, kłania się. Ja ciągle piszę o motocyklach pogwarancyjnych. Już 2 posty temu (swoje) napisałem, że na gwarancji nie ma zmiłuj. Można wprawdzie poprzez dealera pogadać z SMP i wyłożyć na czym sprawa polega. W większości przypadków SMP zgadza się na wydłużenie okresu.


Embarassed Nie zauważyłem zwracam honor Smile

Ja również twierdzę, że wersja XC to tylko taki bajerek dla "kolekcjonerów". Szprychowe koła nic, a nic nie poprawią własności terenowych DL-a...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 11:19, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:08, 22 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





No przecież już o tym pisałem że będą co 12000 i dwukrotnie droższe. Takie są realia rynkowe.
I co głupio wyszło teraz Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Nie 12:16, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:21, 22 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Top Gun napisał:
No przecież już o tym pisałem że będą co 12000 i dwukrotnie droższe. Takie są realia rynkowe.
I co głupio wyszło teraz Laughing


Bzdura! Niby dlaczego mają być dwukrotnie droższe??? Zakres czynności pozostanie ten sam lub prawie ten sam, a cena przeglądu wynika ze stawki za roboczogodzinę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:04, 22 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





A niby dlaczego teraz mają być co 12000 a do tej pory były co 6000. Pamiętaj że teraz posiadacz nowego motocykla przyjedzie na przegląd raz zamiast dwa razy. Kasa musi się zgadzać.Przyznaj że z palca sobie nie wysłałem pisząc że będą co 12000, może dokładniej czytam gazety???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:16, 22 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Top Gun napisał:
A niby dlaczego teraz mają być co 12000 a do tej pory były co 6000. Pamiętaj że teraz posiadacz nowego motocykla przyjedzie na przegląd raz zamiast dwa razy. Kasa musi się zgadzać.Przyznaj że z palca sobie nie wysłałem pisząc że będą co 12000, może dokładniej czytam gazety???


Stary, wybacz, ale myślisz jak dziecko... To ile wg Twojej logiki kosztowałby przegląd samochodu, który nie jest wykonywany co xx kkm, lecz dopiero po wskazaniu komputera??? I wypada po 16,5 lub 22 lub 30 kkm... Wierz mi, stawki wyjściowe są identyczne. A rosną tylko wówczas, gdy zakres przeglądu wymaga wykonania większej ilości regulacji, wymian, itd.
W małym DL-u "najgrubsze" przeglądy są z reguły co 24 kkm, to trochę mniejsze co 12 kkm, a te pośrednie (po 6, 18, 30 kkm, itd.) sprowadzają się głównie do wymiany oleju i filtra - a te czynności są również wykonywane przy tych poważniejszych przeglądach.

Żeby kasa się zgadzała, to ustala się stawkę za roboczogodzinę uwzględniającą ponoszone koszty + zysk oraz uwzględniającą popyt na wykonywane usługi. Żaden serwis nie działa na pustyni i nie może sobie "z palca" wymyślać cen. To znaczy może by i chciał, ale klienci na to nie pozwolą, bo jak będzie za drogo, to pójdą gdzie indziej...

Skończmy już tę dyskusję... czas pokaże kto miał rację... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 18:25, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:28, 22 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





Nie irytuje się tak. W przyszły poniedziałek daje mojego na przegląd i zapytam chłopaków ile będą kosztowały przeglądy w Xt. Jeżeli pozostaną bez zmian to znaczy że suzuki jest trochę uczciwe chociaż z tym przedłużeniem przeglądów przy dokładnie tym samym silniku świadczy o tym że do tej pory nabijano klienta w butelkę. Chciałbym zauważyć że koszt przeglądu jest taki sam w całej Polsce (ustalony przez Suzuki Motors Poland) a stawki godzinowe w serwisach są różne, kalkulowane przez właściciela w zależności od kosztów funkcjonowania firmy. No i niestety nie Pojedziesz gdzie indziej jak do ASO Suzuki. Oczywiście cały czas mamy na myśli gwarancję.

Sprawdzę w poniedziałek czy nadal będzie to 600-700 pln. Dam oczywiscie znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Nie 19:31, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Nie 19:54, 22 Lut 2015
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





dawids napisał:
Krzysiek po co Ci to przyznaj się Smile


Hehe, czołem Dawid, widzę, że czujny i dociekliwy jesteś Very Happy

Nie było mnie tu chwilkę, a temat się widzę rozwinął...
No więc jak wspomniał na początku Hada, przeglądy w nowym XT mają być z założenia wydłużone do 12.000 KM. Wstępnie potwierdzono mi to też u jednego z oficjalnych dealerów suzuki. Powiedziano również, iż na chwilę obecną, informację mają taką, iż dotychczasowa wersja pozostaje po staremu - więc do utrzymania ważności gwarancji, właściciel który kupił DL'a do tego czasu, jest zobligowany do serwisów co 6000. Ponieważ jednak również z oficjalnych informacji wynika, iż zmiany konstrukcyjne w XT są praktycznie jedynie drobne i wizualne, zamierzam swojego DL'a serwisować według nowego planu. Chciałbym go jednak najpierw zobaczyć Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Nie 20:02, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:19, 22 Lut 2015
dawids
A

 
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 117
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Bydgoszczy





A może to kwestia oleju jaki teraz leją do nowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:28, 24 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Panowie - a może to kwestia marketingu? Co? Smile

To jest mega stary silnik pamiętający 1997 rok. Który najdłużej wytrzymuje jeżeli dostaje olej pólsyntetyczny który go po prostu uszczelnia. Zrobiony dla jeszcze SV 650.
I nie ma cudów ani żadnej magii.

Konkurencja wszelka ma silniki nowsze które spokojnie zmiane oleju mają co 10-12 tyś km to SUZUKI też tak napisało bo w okresie gwarancyjnym nikt go i tak nie zarżnie.
Ale każdy kto jeździ DL-em powinien zauważyć jak po 6-7 tyś km zaczyna pracować twardo skrzynia biegów i sprzęgło.... nie widzicie różnicy po wymianie oleju? Smile Chcecie się meczyć do 12 tyś km? Z tymi wbijanymi z hukiem biegami? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:36, 24 Lut 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





a wziął ktoś pod uwagę że żywotność tej jednostki jest zbyt długa wg producenta i to co dziś cieszy nabywce (obsługa co 12tkm) w przyszłości zaowocuje szczęściem dla serwisu? producenta ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:59, 24 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Ciekawy wniosek Smile W końcu po co coś ma działać przez 200 tyś km? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:21, 24 Lut 2015
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Olej to niewielki koszt, co 6 tys. można wymieniać i osobiście planuję to nadal tak robić. Jakkolwiek plus tego wszystkiego jest taki, że jak wypadnie to w środku wakacyjnej wyprawy gdzieś bardzo daleko od domu, to jest większy komfort psychiczny wiedząc o tym, że suzuki dopuszcza przeciągnięcie tego zabiegu dwukrotnie Wink

Tymczasem dziś własnie dorwałem ten nowy plan przeglądów. Zamieszczę go może w osobnym wątku aby bardziej się rzucał w oczy, może komuś się przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:23, 24 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Suzuki doznało po 20 latach produkcji tego samego silnika olśnienia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:04, 24 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Top Gun napisał:
Nie irytuje się tak. W przyszły poniedziałek daje mojego na przegląd i zapytam chłopaków ile będą kosztowały przeglądy w Xt. Jeżeli pozostaną bez zmian to znaczy że suzuki jest trochę uczciwe chociaż z tym przedłużeniem przeglądów przy dokładnie tym samym silniku świadczy o tym że do tej pory nabijano klienta w butelkę. Chciałbym zauważyć że koszt przeglądu jest taki sam w całej Polsce (ustalony przez Suzuki Motors Poland) a stawki godzinowe w serwisach są różne, kalkulowane przez właściciela w zależności od kosztów funkcjonowania firmy. No i niestety nie Pojedziesz gdzie indziej jak do ASO Suzuki. Oczywiście cały czas mamy na myśli gwarancję.

Sprawdzę w poniedziałek czy nadal będzie to 600-700 pln. Dam oczywiscie znać.


Może ja zakończę tę dyskusję. Koszt przeglądu wylicza się mnożąc przez siebie czas przeglądu wg. harmonogramu producenta i stawki za RBG w danym serwisie oraz dodaje się do tego koszt olejów, filtrów, świec etc. . Dla mnie, dla nas w ASO we Wrocku koszt za 12kkm będzie taki sam lub bardzo zbliżony jak miało to miejsce przy poprzednich motongach. Może dojdzie kontrola szprych, która podniesie koszt o 50-80zł.

W dzisiejszych czasach nie działa polityka żyda. Szybko Suzuki straciłoby klientów, jakby okazało się, że przeglądy OT-12000 są 2x droższe. To nie te czasy. Suzuki i tak wg mnie jest najbardziej zacofaną marką z Japońskich producentów i nie może pozwolić sobie na wątpliwe posunięcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Wto 22:05, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:15, 24 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Hada, dzięki za wyjaśnienie Smile Ja już nie potrafiłem kolegi przekonać... Chociaż nie zdziwię się, jak za chwilę przeczytamy, że Ty się nie znasz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:43, 26 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Wiesz, ile serwisów, tyle opinii. Każdy serwis działa poniekąd autonomicznie, tzn. cena za RBG i podejście do klienta zależy od uwarunkowań interpersonalnych dorady/serwisu. Ja wychodzę z założenia, ze obsługa u mnie na serwisie, przez chłopaków ma być taka, jaką ja chciałbym mieć ze swoim moto. Jeśli ktoś będzie podnosił bez uzasadnienia cenę przeglądu XT, to nie będzie to profesjonalne. ASO ASEM, ale przede wszystkim tu spotykają się pasjonaci z pasjonatami. Trzeba mieć uczciwe podejście i nie robić was, klientów w konia, wciskając kit, że jest drożej bo ta śrubka jest ze stali Katany Samuraja, a poprzednia była z noża kuchennego. Jak ku..wa nic się nie zmieniło to trzeba to powiedzieć i tyle. Nikt z was mnie za to nie zabije, a wręcz przeciwnie. Wolę, abyście przyjeżdżali na serwis i placili mniej, ale regularnie niż zobaczyć was raz, ostatni raz.

A Ci co byli u mnie na serwisie, chyba nie mogą złego słowa powiedzieć, mam nadzieję. Uczciwość przede wszystkim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:51, 26 Lut 2015
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Ja to rozumiem, bo to jest fachowe i profesjonalne podejście do tematu. Dlatego nie zgadzałem się z głosami, że skoro przeglądy będą dwa razy rzadziej, to będą kosztować dwa razy więcej. Motocykli powoli przybywa w naszym kraju i warto sobie już teraz wyrobić dobrą markę, żeby mieć rosnące grono zadowolonych klientów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:34, 26 Lut 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Jarrson napisał:
Suzuki doznało po 20 latach produkcji tego samego silnika olśnienia Wink

Ja się zastanawiam skąd takie przekonanie, że silnik jest ten sam? Może jest, może nie jest. Ktoś widział na własne oczy rysunki wykonawcze elementów silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:57, 26 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Bo jedynym parametrem technicznym jaki się zmienił jest wyrównanie częstotliwości wymiany oleju do konkurencji. Gdyby coś zmienili to trąbili by o tym zresztą na prawo i lewo o jakiś tam nowych super wynalazkach itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 26 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tak, ale silnik został odmłodzony w 2012 roku, a to nie 20 lat tylko 3 lata i to nie całe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:59, 27 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





To prawda, ale to były zmiany konstrukcyjne modyfikujące nieznacznie moc silnika i nie mające nic wspólnego z podwojeniem przebiegów międzyokresowych które zresztą wtedy nie uległy zmianie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:31, 27 Lut 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Jarrson napisał:
To prawda, ale to były zmiany konstrukcyjne modyfikujące nieznacznie moc silnika i nie mające nic wspólnego z podwojeniem przebiegów międzyokresowych które zresztą wtedy nie uległy zmianie.

Prawdopodobnie tak właśnie jest..... ale pewności nie ma. To ciągle są tylko bardziej lub mniej pewne domysły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:07, 27 Lut 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





SoH napisał:
Jarrson napisał:
To prawda, ale to były zmiany konstrukcyjne modyfikujące nieznacznie moc silnika i nie mające nic wspólnego z podwojeniem przebiegów międzyokresowych które zresztą wtedy nie uległy zmianie.

Prawdopodobnie tak właśnie jest..... ale pewności nie ma. To ciągle są tylko bardziej lub mniej pewne domysły.


Prawdopodobnie a raczej napewno to Jarrson ma rację...Nie ma się co doszukiwać panewek ze złota i tłoków wykonanych w technologii NASA...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:26, 27 Lut 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 117 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Poczekajmy jeszcze jakieś 3-4 lata, aż te nowsze modele będą miały przebiegi rzędu 80-100 tyś, nie wspomnę już o tych serwisowanych co 12 tyś... Wtedy się okaże czy są takie bezawaryjne jak starsze. Żeby się tylko nie okazało jak z tymi wszystkimi nowymi samochodami, że problem mają osiągnąć 200 tyś przebiegu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:45, 27 Lut 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Tak sobie myslę że ta zmiana na 12 tys km wymiany olejów podyktowana tym że nowocześniejsze silniki konkurencji takie mają to taki lekki krzyk rozpaczy Suzuki. Ale jak chcą zostać na rynku to muszą po prostu wypuścić za rok nowy (naprawdę nowy) model z nowym silnikiem, bo zyją z V-stroma a sprzedaż spada z roku na rok i ludzie odejdą do konkurencji. W sumie to sukces ogromny - ten silnik ma bez mała konstrukcyjnie 25 lat i nadal daje radę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:25, 28 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Taka jest przykra prawda - Suzuki zatrzymało się w rozwoju parę lat temu.

V-Stromy mimo swojej legendy nie pociągną sprzedaży. Nowe modele jak GSX-S1000 i też rewolucji nie zrobią, bo:
a) to silniki oparte konstrukcyjnie na silnikach GSX-R 1000 K8
b) jest to litrowy naked
c) kosztować ma 49 900zł brutto (gdzie BMW S1000R 2015 kosztuje 54 600 zł brutto)

Marka jest na skraju. Tryb wprowadzenia nowego moto to ok 52 miesięcy, Suzuki obliczyło, że im się uda w 48 m-cy. To nadal w cholerę długo. Podobno odpuścili dalsze prace na Recusion, który mógłby wnieść świeży powiew.

Jeszcze gorzej sprawa ma się w samochodach. Tam niedługo pozostanie do handlu 4 modele. CZTERY auta! Masakra.

To już ROMET się szybciej rozwija.

Szkoda, że poprzez krótkowzroczność ludków z kraju wiśni, opieszałość i niechęć do wprowadzania nowinek, tak fajna i znana marka zbiera baty od konkurencji, a klienci wolą inne marki (jedynie jeszcze broni się V-Strom i Intruder M1800)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:15, 28 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Hada napisał:
V-Stromy mimo swojej legendy nie pociągną sprzedaży. klienci wolą inne marki (jedynie jeszcze broni się V-Strom i Intruder M1800)


a może jakieś nieoficjalne plotki na temat rzekomo nowego modelu dl słyszałeś, który jakoby miał się za rok czy dwa pojawić? Czy to tylko plotka bo Susuki nic nie planuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:59, 28 Lut 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Ja nic nie słyszałem. Nowe się pojawia, ale w okolicach 2017-2019 roku pewnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:38, 01 Mar 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Hada, faktycznie sprzedaż motocykli Suzuki leci w dół w porównaniu do konkurencji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:14, 01 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tak. Suzuki jako jedyna marka odnotowała spadek, -3,5% rok do roku.

Najwięcej wzrosła sprzedaż w Yamaha, ale to dzięki MT-07, potem BMW, a potem już daleko za nimi reszta.

Ogólnie BMW jest najdynamiczniejszą marką. Yamaha miała dobry rok dzięki nowinkom, ale podobno w tym roku MT-07 ma być droższe już, więc może nie być już tak dobrze. Niemniej, nadal są dużo lepsi niż Suzuki.

Dlatego też, z tej przyczyny, zmieniłem barwy. Iść na szczyt tylko z najlepszymi. Jakby ktoś coś potrzebował z Suzuki to piszcie, będę przekazywał. Nadal zostaje 12% rabat na części dla was, w serwisie Suzuki we Wrocławiu, nowemu kierownikowi również przekazałem info, że jesteście grupą uprzywilejowaną pod względem moto nowych jak i akcesoriów. Mam nadzieję, że będzie kontynuował moją działalność w Suzuki jeszcze lepiej niż ja Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Nie 19:30, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 01 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





w tym http://www.scigacz.pl/Suzuki,V-Strom,650XT,2015,dojedziesz,wszedzie,24498.html artykule jest informacja o zmianach w 650 XT:

Zmiany nie sprowadzają się jedynie do kwestii stylistycznych. Znany i lubiany dwucylindrowiec ma teraz zmodyfikowane ustawienia układu rozrządu, poprawki wprowadzono do elektroniki sterującej jednostką napędową, w tym także do układu wtryskowego.

Może ktoś umie to zweryfikować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:56, 01 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tak, to prawda, ale to zmiany tak minimalne, że poprawiają być może trochę kulturę pracy, ciut niżej jest podobno dostępny moment obrotowy. Co do wtrysków, to ciągle dążenie do idealnej współpracy na linii komputer-wtryski-przepustnica. Będzie pewnie łatwiej osiągnąć niskie spalania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Plan przeglądów V-Strom 650 XT
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin