VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Plan przeglądów V-Strom 650 XT Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 17:38, 02 Mar 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Hada napisał:
Tak, to prawda, ale to zmiany tak minimalne, że poprawiają być może trochę kulturę pracy, ciut niżej jest podobno dostępny moment obrotowy. Co do wtrysków, to ciągle dążenie do idealnej współpracy na linii komputer-wtryski-przepustnica. Będzie pewnie łatwiej osiągnąć niskie spalania.

No i te zmiany raczej nie powodują przeskoku serwisowego z 6 na 12tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:30, 02 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





No raczej nie. Ale poczekajmy najlepiej z wyrokami na pierwsze szkolenia w Suzuki. Może coś więcej będziemy wiedzieć, jak już wyjdą biuletyny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:56, 02 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Użyli po prostu magicznych czarów dużej mocy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:57, 02 Mar 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 149 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Hada napisał:


Ogólnie BMW jest najdynamiczniejszą marką. Yamaha miała dobry rok dzięki nowinkom, ale podobno w tym roku MT-07 ma być droższe już, więc może nie być już tak dobrze. Niemniej, nadal są dużo lepsi niż Suzuki.

Dlatego też, z tej przyczyny, zmieniłem barwy. Iść na szczyt tylko z najlepszymi. Jakby ktoś coś potrzebował z Suzuki to piszcie, będę przekazywał. Nadal zostaje 12% rabat na części dla was, w serwisie Suzuki we Wrocławiu, nowemu kierownikowi również przekazałem info, że jesteście grupą uprzywilejowaną pod względem moto nowych jak i akcesoriów. Mam nadzieję, że będzie kontynuował moją działalność w Suzuki jeszcze lepiej niż ja Smile


Hada , jak to rozumiec ? dostane teraz u Ciebie rabat na ledowe kierunki do GS-a ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 21:58, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:10, 02 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tak. Zaraz po Doberze. On już też złożył wnioski o rabat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Pon 23:10, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:41, 03 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





w/g raportu sprzedaży nowych motocykli w 2014 wiodącą w kraju marką jest Romet Motors. Druga yamaha, trzecie bmw z wynikiem zbliżonym do Hondy i Junaka. Suzuki ma mniej więcej tyle co KTM i Harley - około połowy wyniku poprzedników. Tylko że te dane dotyczą tylko... NÓWEK Z SALONU , czyli marginesu rynku jednośladów.

Rzeczywiste preferencje polskich motocyklistów , szukających motocykla dla siebie wyglądają kompletnie inaczej, Suzuki ma się bardzo dobrze:
Cztery najczęściej poszukiwane na serwisach aukcyjnych marki motocykli pochodzą z Japonii: Honda (4 692 220 zapytań), Yamaha (4 285 298), Suzuki (3 085 023), Kawasaki (1 374 591). BMW (665 685) i Triumph (432 100). Reszta marek w ogóle poza pierwszą 10-tką.
Jeśli idzie o konkretne modele to rządzą ścigacze, natomiast wśród najczęściej wyszukiwanych enduroturystyków króluje ....Suzuki DL, leciutko za nim bmw GS-y i Honda Transalp.

A tak w ogóle to użytkując produkt marki X czujecie się w ogóle jej "reprezentantem" ? Czy to nie wszystko jedno który z japońskich producentów zrobił DL-a?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Wto 0:43, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:38, 03 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Skąd takie info masz?

Ja podałem dane z konferencji z Suzuki Motor Corp. I w skali świata. W Polsce nie liczę Rometa bo to jeszcze nie ta liga jakości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:33, 03 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





cytowałem dane za raportem otomoto.pl, dotyczą tylko Polski.
Z innych ciekawostek - przeciętny polski posiadacz jednośladu najczęściej kupuje motocykl 10-letni za cenę ok. 10 tys. zł. Producenci swój zysk na tych modelach osiągnęli w momencie ich sprzedaży 10 lat wcześniej, być może dlatego nie interesują się takimi klientami bo nie mogą na nich zarobić.

Ale się offtopic zrobił, może nie dyskutujmy o sprzedaży tylko o zmianie interwału serwisowego. Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Plan przeglądów V-Strom 650 XT
PostWysłany: Wto 10:49, 03 Mar 2015
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





KSD napisał:
dawids napisał:
Krzysiek po co Ci to przyznaj się Smile


Hehe, czołem Dawid, widzę, że czujny i dociekliwy jesteś Very Happy

Nie było mnie tu chwilkę, a temat się widzę rozwinął...
No więc jak wspomniał na początku Hada, przeglądy w nowym XT mają być z założenia wydłużone do 12.000 KM. Wstępnie potwierdzono mi to też u jednego z oficjalnych dealerów suzuki. Powiedziano również, iż na chwilę obecną, informację mają taką, iż dotychczasowa wersja pozostaje po staremu - więc do utrzymania ważności gwarancji, właściciel który kupił DL'a do tego czasu, jest zobligowany do serwisów co 6000. Ponieważ jednak również z oficjalnych informacji wynika, iż zmiany konstrukcyjne w XT są praktycznie jedynie drobne i wizualne, zamierzam swojego DL'a serwisować według nowego planu. Chciałbym go jednak najpierw zobaczyć Smile



Taki niepozorny dziobek a jednak taaaaka różnica . Te japońskie inżyniery, to jednak mają łeb Wink O tym jakie zamieszanie na forum robi, to już nawet nie wspomnę Wink
Oj gdzie ta wiosna Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:16, 03 Mar 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





tdm napisał:
(...) Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12?

Ja bym raczej obstawiał konserwatywne podejście przy projektowaniu. Po kilkunastu latach użytkowania okazało się, że silnik jest bardziej żywotny niż pierwotnie przewidywali, więc ciach zmiana na 12tys km.

PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 14:18, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:57, 03 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





tdm napisał:
PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju?


Tak. Nadal SHELL 10W40.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Wto 18:58, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 03 Mar 2015
malybidon
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 249
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice





SoH napisał:
tdm napisał:
(...) Czy jest możliwe, że poprzedni okres przeglądów Suzuki celowo ustawiło co 6 tys (zarobek na przeglądach), choć naprawdę ten silnik nie wymagał częstych zmian oleju i wystarczyłyby co 12?

Ja bym raczej obstawiał konserwatywne podejście przy projektowaniu. Po kilkunastu latach użytkowania okazało się, że silnik jest bardziej żywotny niż pierwotnie przewidywali, więc ciach zmiana na 12tys km.

PS. W końcu wiadomo czy przewidują lać tą samą klasę jakości oleju?


Mam podobne przemyślenia. Zwłaszcza, że wszystkie V-Stromy (a nie tylko XT) od 2015r. będą miały przeglądy co 12tyś km. (Info od dealera).
Więc prosta kalkulacja wystarczy by stwierdzić, że nawet wydłużone przebiegi międzyserwisowe nie wpłyną na ilość napraw gwarancyjnych, a o to w końcu chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 03 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Napiszę więcej: GSR750 też będzie miał przeglądy co 12kkm i parę innych też.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:27, 04 Mar 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Hada napisał:
Tak. Nadal SHELL 10W40.

Ale jaki SHELL 10W40? Jaka klasa jakości? Do tej pory serwisówka kazała lać olej klasy SF albo SG. Nie podnieśli tego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:35, 04 Mar 2015
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Hada napisał:
Tak. Zaraz po Doberze. On już też złożył wnioski o rabat.

Chcialbym zdementowac te informacje - ja juz mam ledowe kierunki i swiatlo stopu Wink o rabat sie tez nie upominalem, ale skoro nalegasz - bedziemy negocjowac Wink
Zawsze to lepiej miec swojego czlowieka w serwisie! Dojechac do Wrocka tez mozna. Moze bedzie lepiej niz w Poznaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:28, 04 Mar 2015
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





SoH napisał:
Hada napisał:
Tak. Nadal SHELL 10W40.

Ale jaki SHELL 10W40? Jaka klasa jakości? Do tej pory serwisówka kazała lać olej klasy SF albo SG. Nie podnieśli tego?


Nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:16, 26 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Panowie - zmiana oleju co 12 tyś km .. w motocyklu gdzie służy on nie tylko do smarowania silnika - który ma 20 lat konstrukcyjnie (!!) , ale i do zasilenia sprzęgła i smarowania skrzyni biegów to mordowanie swojego własnego pojazdu.

To jest czysty marketing. Na gwarancji - wytrzyma.A potem mamy cię w dupie.

Każdy przytomny użytkownik jakiegolwiek motocykla , wie, bo czuje że po 7-8 tyś skrzynia biegów zaczyna pracować twardo i po prsotu stukać przy wbijaniu biegów. Dzwony biją!!

Ile kosztuje olej? Nic. W skali ceny motocykla czy naprawy głównej silnika.

Zmieniajcie co 6-8 tyś - to jest MEGA stary konstrukcyjnie silnik. Nie był projektowany poid takie przebiegi. Po prostu konkurencja Suzi nacisnęła i tyle.

I nie lejcie syntetyku - on go nie lubi - bo go rozszczelnicie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:19, 27 Mar 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 138
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jarrson napisał:


I nie lejcie syntetyku - on go nie lubi - bo go rozszczelnicie.


Prawie 40000km na syntetyku.Jazda dynamiczna.Nie bierze ani grama.Dziwne masz teorie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:19, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Miałem na myśli silniki o znacznie większym przebiegu. 40 tyś to jest b. mało dla Dl-a. Ten silnik był konstrukcyjnie robiony daaaawnoo temu. I jemu b.dobrze robi półsyntetyk, a pow. 100-120 tyś km minerał ponieważ go w miarę zużycia i powiększania się tolerancji go doszczelniają.
Jeżeli chcesz osiągać przebiegi pow. 100 tys km bez brania oleju (choć koło 80 tyś ciut zaczyna i tak brać, a stary 1000 nawet wcześniej) to zmienaij olej co 6 tyś km i lej dobry półsyntetyk. I będzie git.Smile

Moje teorie nie są "dziwne" Smile Są poparte wiedzą bo z wykształcenia w pierwszym zawodzie jestem mechanikiem Smile i 30 letnim doświadczeniem w dziedzinie motocykli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:27, 27 Mar 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 138
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Na razie zmieniam olej co 6 tyś i leje dobry syntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:34, 27 Mar 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Jarrson napisał:
zmienaij olej co 6 tyś km i lej dobry półsyntetyk. I będzie git.Smile


Jaki olej z własnego doświadczenia polecasz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:05, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





No wiec tu może Was zdziwię, ale mój DL przejechał większośc z 70 tyś km na orlenowskim MOTO 4t Semisyntetic 40/10. On ma wyższą specyfikacje od Motula Smile. No i czwórkę można kupić w hurtowni za ca 70 -80 zł. Nikt go nie podrabia - a jak wiadomo np. Motul ma ten problem u nas...
Bardzo ładnie chodzi na nim skrzynia i sprzęgło. Nie pieni się. OD zmiany do zmiany zuzycie zero.
Ale oczywiście jest wiele dobrych marek - z tym że im mniej u nas popularna tym lepiej bo mniejsza szansa na kupienie czegoś podrabianego.

Natomiast Versys 650 ma tez podaną zmianę oleju co 12 tys km, ale pierwszą rzeczą jako powiedział b. doświadczony mechanik u dealera - cudów nie ma, zmieniaj co 6 tyś km, a z filtrem co 12 tyś km. Olej przy wartości silnika kosztuje nic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:18, 27 Mar 2015
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Jarrson napisał:
...
Natomiast Versys 650 ma tez podaną zmianę oleju co 12 tys km, ale pierwszą rzeczą jako powiedział b. doświadczony mechanik u dealera - cudów nie ma, zmieniaj co 6 tyś km, a z filtrem co 12 tyś km. Olej przy wartości silnika kosztuje nic.
U mnie koledzy w Kawasaki powiedzieli to samo, olej się nie zmienił, sprzęgło mokre, a nagle przeglądy skoczyły z 6tyś. na 12tyś. cudów nie ma, zalecają 6-9tyś.
i faktycznie latem przy bardzo wysokich temperaturach koło 8tyś. biegi wchodziły już dość twardo więc zmieniałem. Przy jakimś ostrym pałowaniu bał bym się zrobić więcej niż 6tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:36, 27 Mar 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





a ja mam takie pytanie: czy jeśli jedziemy w długą podróż i z konieczności wydłużamy interwał serwisowy to lepiej zalać moto takim olejem jak zawsze, czy np. nieco rzadszym, co później zrekompensuje jego nadmierne zgęstnienie.

Czy przy spokojnym i wielodniowym nawijaniu kilometrów (na wyprawie) olej i silnik zużywa się mniej niż gdy używa się go w zwykłym trybie, robiąc od czasu do czasu krótkie przebiegi, czy to bez znaczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:54, 27 Mar 2015
Jarrson
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 237
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Poznań/Mosina





Oczywiście że długie przebiegi bez odpalania i gaszenia oraz "pałowania" wpływają na olej. Czyli możesz przejchac więcej. Z moje praktyki na Dl-u wynikałao, że w trasie olej nie wykazuje (dobrym "czujnikiem" jest tu praca skrzyni biegów) oznak "zmęczenia" do 8 tyś km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:42, 27 Mar 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Jarrson napisał:
Oczywiście że długie przebiegi bez odpalania i gaszenia oraz "pałowania" wpływają na olej. Czyli możesz przejchac więcej. Z moje praktyki na Dl-u wynikałao, że w trasie olej nie wykazuje (dobrym "czujnikiem" jest tu praca skrzyni biegów) oznak "zmęczenia" do 8 tyś km.


Hej Very Happy
Popieram tu Herr Jarrsona w całej okazałości, nie opłaca się zaoszczędzić 80-90 PLN na jeden miesiąc przykładowo (ok.4-6 tyś km) kosztem remontu i naprawy "serduszka" motocykla! Twisted Evil
Konkluzja- lepiej wymieniać olej częsiej... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:18, 27 Mar 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





A mierzył ktoś z Was kiedyś lepkość oleju przed wlaniem i po spuszczeniu???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:18, 27 Mar 2015
Żaku
A2

 
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 91
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Kluczowa wydaje mi sie tu jakosc oleju. Wiadomo ze syntetyk pozniej sie starzeje dlatego mozna na nim robic wieksze przebiegi niz na polsyntetyku czy oleju mineralnym. Wydluzenie przebiegu pomiedzy wymianami oleju w motoryzacji w ostatnim czasie jest nie tyle wynikiem robienia lepszych silnikow (kazdy silnik wymaga dobrego smarowania) ale lepszych olejow wlasnie. Mysle wiec, ze jesli ktos uzywa dobrego oleju syntetycznego to przebiegi pomiedzy wymianami do 12 000 spokojnie moze wydluzyc. Jesli natomiast zalewa serducho mineralem, powinien wymieniac olej częściej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:11, 28 Mar 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Może dajmy sobie spokój z urbanlegends jakoby to syntetyk "rozszczelniał" starsze silniki. To nie olej (seyntetyk, półsyntetyk czy mineralny) wypłukuje osady z silnika co de facto skutkuje jego "rozszczelnieniem" tylko dodatki uszlachetniające oleje, wśród których są również te odpowiadające za mycie silnika z osadów. Ilość tych dodatków jest tym większa im wyższa klasa jakości oleju i rzeczywiście większość syntetyków jest produkowanych w wysokiej specyfikacji i zawiera dużą ilość tych dodadtków myjących, ale równie dobrze możemy rozszczelnić stary silnik półsyntetykiem czy mineralnym o wysokiej klasie jakości.
Ja staram się zmieniać olej co 6 000, ale jak mi wypadnie zmiana po 8 000 to nie mam obaw, że silnik przez to ucierpiał, do 12 000 bym nie ciągnął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:36, 28 Mar 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Słyszał coś Ktoś o oleju: Millers Oils ZSS 10w40, w związku z podróbami Motula, a co za tym idzie brakiem spokojnego snu może warto spróbować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luka_m dnia Sob 12:37, 28 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:11, 28 Mar 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





Dobry Angielski olej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:17, 28 Mar 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Tak też słyszałem, następnym razem wypróbuję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Plan przeglądów V-Strom 650 XT
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin