Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VStrom1000: Jaki olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 9:38, 23 Cze 2016    Temat postu: VStrom1000: Jaki olej

Scalmar - przypadek na własne pupie przed zlotem wiosennym w tym roku. Moto zalane od 1000km olejem Motul 7100 15w50 i jeste wszystko okey . Przed akcja serwisową na nowego litra kupuje olej Motul 300v 15w50 zielony i mysle bedzie okey
jeszcze lepiej a tu zonk . Zrobiłem 450km i wylewałem szybciej niz wlalem . We Wrocku w miescie musialem biegów szukac , skrzynia była tak głosna jakby kulek nasypał . W serwisie suzuki dostałem tez po uszach i wróciłem do oleju Motul 7100 15w50 . Skrzynia wróciła do normy . To jest jedyny słuszny olej do siliników V 2 o duzej pojemnosci silnika i sprzegła hydaulicznego . Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pią 8:15, 24 Cze 2016    Temat postu:

Ja jeżdze na oryginalnym z fabryki i na przegladzie przy 6000 km zapytałem czy musi ta skrzynia tak głośno chodzić i otrzymałem odpowiedź że tak wiec nie drązyłem tematu tymbardziej że mamy w sumie w grupie 3 nowe dl 1000 i wszędzie jest to samo dlatego napisałem ze ten typ tak ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Pią 8:18, 24 Cze 2016    Temat postu:

Ale glosno ze 1 wchodzi czy kazdy bieg? U mnie tylko 1. Do 2 tkm kazdy bieg wchodzil z kląknieciem i oporem-teraz jest spoko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiciol
A1



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: sieradz

PostWysłany: Pią 21:36, 24 Cze 2016    Temat postu:

starcraft napisał:
Ja jeżdze na oryginalnym z fabryki i na przegladzie przy 6000 km zapytałem czy musi ta skrzynia tak głośno chodzić i otrzymałem odpowiedź że tak wiec nie drązyłem tematu tymbardziej że mamy w sumie w grupie 3 nowe dl 1000 i wszędzie jest to samo dlatego napisałem ze ten typ tak ma


miales przeglad przy nowym DL przy 6000km? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kiciol dnia Pią 21:37, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Sob 6:11, 25 Cze 2016    Temat postu:

NIby nie ale wtedy wymieniłem olej na pełen syntetyk, nie wiem czy to wydłuzy żywotność silnika ale takie były sugestie serwisu.
Czy to tylko wyciaganie kasy ? nie wiem ale dbam o swoje sprzety i pewnie taka wymiana nie zaszkodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scalmar
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 6:48, 25 Cze 2016    Temat postu:

U mnie serwis "zasugerował" wymianę oleju co 6000 k, ale na półsyntetyk. Teraz mam zalany (jako drugi po mineralnym ) Motul 5100 Ester 10W40, ale może następny zaleje full syntetyk.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scalmar dnia Sob 6:56, 25 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Sob 7:52, 25 Cze 2016    Temat postu:

Koledzy polecam wam olej Motul 7100 15w50 jest naprawde bardzo dobry do tych silników . Niebo a ziemia do oleji shella 10w40 . 10w40 to mozna kosiarke albo skutera zalac nie siniki nowego litra .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 10:41, 25 Cze 2016    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
Koledzy polecam wam olej Motul 7100 15w50 jest naprawde bardzo dobry do tych silników . Niebo a ziemia do oleji shella 10w40 . 10w40 to mozna kosiarke albo skutera zalac nie siniki nowego litra .


Andrzej, w jaki sposób porównałeś te dwa oleje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Sob 17:20, 25 Cze 2016    Temat postu:

Przejechane kilometry , lata doświadczenia na moto . Wylej shella 10w40 a wlej Motula 5100 całkiem inna bajka . Do tak duzej pojemnosci jednostkowej cylindra jest Motul 7100 15w50 lub 20w50 . Lepsza praca skrzyni, silnika , lepsze odprowadzenie ciepła ,mniejsze tarcie itd . Suche dane oleju masz na stronie Motula a reszte znajdziesz w sieci .
Zobacz mój wczesniejszy wpis jak kupiłem Motula 300 v syntetyk zielony i co sie działo z biegami i skrzynia . dobrze że tylko 450 km przejechałem . Sam pukałem sie w czoło stary a głupi .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 23:44, 25 Cze 2016    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
Przejechane kilometry , lata doświadczenia na moto . Wylej shella 10w40 a wlej Motula 5100 całkiem inna bajka . Do tak duzej pojemnosci jednostkowej cylindra jest Motul 7100 15w50 lub 20w50 . Lepsza praca skrzyni, silnika , lepsze odprowadzenie ciepła ,mniejsze tarcie itd . Suche dane oleju masz na stronie Motula a reszte znajdziesz w sieci .
Zobacz mój wczesniejszy wpis jak kupiłem Motula 300 v syntetyk zielony i co sie działo z biegami i skrzynia . dobrze że tylko 450 km przejechałem . Sam pukałem sie w czoło stary a głupi .


Nadal Andrzej się pytam w jaki sposób porównałeś te oleje? Konkretne dane napisz, bo inaczej nie porozmawiamy. Że masz doświadczenie, że przejechałeś kilometry, że lepsze odprowadzenie ciepła itp - to są tylko Twoje stwierdzenia. POTRZEBUJE DANYCH !!! , abyś mnie przekonał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 5:05, 26 Cze 2016    Temat postu:

ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 9:03, 26 Cze 2016    Temat postu:

Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiciol
A1



Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: sieradz

PostWysłany: Pon 8:16, 27 Cze 2016    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:

Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . .


sorry za OFFtop ale LOL of the day Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin_Torx
A



Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 11:48, 27 Cze 2016    Temat postu:

A ja zapytam dlaczego wymiana po 6k skoro przegląd jest po 12k?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 13:38, 27 Cze 2016    Temat postu:

Tu nie chodzi o przeglad , tu chodzi o zrobienie przykładowo 6000km na oleju shella 10 w40 a 6000 km na oleju Motula . Może byc równie dobrze 12 tysiecy. Po wylaniu zobaczycie czym to pachnie jak wygląda i który warto zalac do moto który kosztuje dużo kasy . Parę groszy więcej a robi różnice .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pon 14:19, 27 Cze 2016    Temat postu:

To który lepszy, Shell czy Motul ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pon 14:43, 27 Cze 2016    Temat postu:

Motul 5100 lub 7100 15w50 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:18, 27 Cze 2016    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje .


Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KolegaPL dnia Pon 18:48, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pon 19:14, 27 Cze 2016    Temat postu:

Dlaczego nie wzrokowo ? IMHO można dużo zobaczyć. Kiepski olej przy wymianie leci jak woda. Kiedyś kolega zlewał Mobil Super ze swojej Alfy. Konsystencja oleju wydawała się tragiczna, lał się właśnie jak woda. Włożyliśmy do tego zużytego oleju śrubę i wyjęliśmy suchą. Taki szajs Mobila. Niestety było już po panewkach. Gdy zlewam do kubła Valvoline Synpower 10W50 4T, to mi go szkoda po prostu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Pon 19:17, 27 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik74
A



Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 22:42, 06 Lip 2016    Temat postu:

Ja po 1000 zalałem Motula 3oov i nie zauważyłem negatywnej zmiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3290
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:29, 07 Lip 2016    Temat postu:

KolegaPL napisał:
ANDRZEJ napisał:
Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje .


Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo Smile


Ja pierdolę! Ale się gościu czepiasz. Zalej sobie rzepakowy, jak Ci nie odpowiada to co pisze Andrzej i mi go tutaj nie wkurwiaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobiusz
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 9:57, 07 Lip 2016    Temat postu:

@cynek Smile

ps/ Ja zalewam Motulem 5100/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bobiusz dnia Czw 9:58, 07 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:40, 21 Lip 2016    Temat postu:

cynek napisał:
KolegaPL napisał:
ANDRZEJ napisał:
Tak jak napisałem suche dane ma na stronie motula . Powiem tak weż olej 10w40 shella zrób 6000km do zmiany i go wylej , Zobacz i powąchaj , co wylewasz .
Zrób 6000km ma Motul 5100 jesli chodzi o 10w40 wylej zobacz i powąchaj jak wygląda ten olej a ten . Co do przekonywania to nie ja tu jestem od tego . Sam do tego dojdziesz , ja przekazuje swoje obserwacje .


Andrzej wybacz, ale nie porównuje się olei silnikowych smakiem, węchem czy nawet wzrokowo Smile


Ja pierdolę! Ale się gościu czepiasz. Zalej sobie rzepakowy, jak Ci nie odpowiada to co pisze Andrzej i mi go tutaj nie wkurwiaj.


Bo o jakości oleju świadczy klasa jakości którą ma każdy olej silnikowy, a nie wygląd, zapach, konsystencja.

Nota bene olej 7100 jest naprawdę wysokiej jakości olejem.
Polecam też przyjrzeć się olejom Valvoline - dobra cena i jakość również mega.

Do v-stromów wystarczy klasa SG i nie ma co się tutaj rozczulać. Ma się kasę - leje się lepszy olej. Różnic raczej nikt z nas nie zobaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 21:04, 21 Lip 2016    Temat postu:

Pierwsza moja zmiana po zakupie w toku - zmiana z fabrycznego Shella na Motul7100, sprawdzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 22:34, 29 Sie 2016    Temat postu:

Andrzeju A jak duża różnica jest między motulem 5100 a 7100 jeśli chodzi o głośność pracy skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KolegaPL
A2



Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 21:49, 17 Gru 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Andrzeju A jak duża różnica jest między motulem 5100 a 7100 jeśli chodzi o głośność pracy skrzyni?

i najlepiej niech poda w decybalach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:17, 17 Gru 2016    Temat postu:

Mnie kumpel przekonuje do oleju Castrol kupiłem już bańkę ale czekam na przebieg aby go wymienić i porównam z Motulem. podobno lepiej ma działać skrzynia biegów. Czy silnik ma mniejsze tarcia tego nie sprawdzę chyba, że po spalaniu benzyny ale nie wiem czy to bedzie miarodajne.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Sob 23:18, 17 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 0:03, 18 Gru 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Czy silnik ma mniejsze tarcia tego nie sprawdzę chyba, że po spalaniu benzyny ale nie wiem czy to bedzie miarodajne.


Rozumiem,że dysponujesz odpowiednim laboratorium, które zapewni idealnie takie same warunki testów na obu olejach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek420
A1



Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 14:34, 18 Gru 2016    Temat postu:

Witam
A co powiecie na olej Motul 10W40?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 14:39, 18 Gru 2016    Temat postu:

grzesiek420 napisał:
Witam
A co powiecie na olej Motul 10W40?


Smaruje. Skutecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek420
A1



Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 17:12, 18 Gru 2016    Temat postu:

duża różnica jest między 7100 15W50 a 7100 10W40 ?
czy z 10 można przejść na 15?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzesiek420 dnia Nie 18:14, 18 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 19:32, 18 Gru 2016    Temat postu:

grzesiek420 napisał:
duża różnica jest między 7100 15W50 a 7100 10W40 ?
czy z 10 można przejść na 15?


A po co seria 7100 kiedy 5100 w zupełności spełnia wymagania?
Producent motocykla zaleca olej klasy SF lub SG o lepkości SAE 10W-40.

15W-50 jest przeznaczony do eksploatacji w wyższych temperaturach niż 10W-40. Generalnie: oznaczenie 10W-40 lub podobne (np. 10W-50, 0W-50, 15W-40) oznacza lepkość oleju w zależności od temperatury.
W instrukcji do motocykla jest tabela doboru oleju w zależności od temperatur w jakich jest eksploatowany pojazd.

10W-40 przeznaczony jest dla temperatur od -20 stopni Celsjusza w górę.
15W-50 przeznaczony jest dla temperatur od -15 stopni Celsjusza w górę.
20W-50 przeznaczony jest dla temperatur od -10 stopni Celsjusza w górę.
10W-30 przeznaczony jest dla temperatur od -10 do +30 stopni Celsjusza.

Mało kto eksploatuje moto w temperaturach poniżej zera więc zastanowiłbym się w jakich maksymalnych temperaturach będzie eksploatowany pojazd i do tego dobierał olej. Jeśli jedziesz np. do Hiszpanii w lipcu to pewnie lepiej będzie zalać silnik olejem 15W-50, co nie oznacza, że 10W-40 nie da rady. Bo da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Pon 19:23, 13 Sie 2018    Temat postu:

Ale w końcu jaki, półsyntetyk, czy syntetyk? Mnie zalali ostatnio syntetyk. W małym był Shell półsyntetyk i takowy lali w serwisie. A 1000 to przecież taki większy bo rozwiercony 650. To jak to w końcu jest? I tak wymieniam co roku, więc czy faktycznie syntetyk jest konieczny? Szukałem w instrukcji ale tam podano jedynie klasę lepkości i jakości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 19:37, 13 Sie 2018    Temat postu:

szuwarek napisał:
....W małym był Shell półsyntetyk i takowy lali w serwisie. A 1000 to przecież taki większy bo rozwiercony 650...

Jak już trzymać się chronologii to najpierw był silnik dl1000 a potem 650, taki "skastrowany"😎😎
Półsyntetyk spełniający parametry z instrukcji wystarczy, ale jak ktoś czuje potrzebę to fullsyntetyk też krzywdy nie wyrządzi 👍


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Pon 19:40, 13 Sie 2018    Temat postu:

Oj tam oj tam MaG, wiadomo w czym rzecz Smile Czyli jak przypuszczałem. Chyba, że ktoś ma odmienne informacje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 21:18, 13 Sie 2018    Temat postu:

10W40 jak podaje producent. Reszta to fanaberie i bajery.
Wymieniać często z filtrem i będzie git.
A czy smak pomarańczowy czy różany...... To dodatki 1/1000 itrów.
Ma być do silnika i sprzęgła....
Są znawcy co widzą różnicę ... Byłem w rafineriach i to jeden .... To samo.
W rozlewniach dodają "coś" dla rozróżnienia. I tyle. Olej to olej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 21:56, 13 Sie 2018    Temat postu:

Ma być 10W40.... wlejesz każdy do 4T z mokrym sprzęgłem i będzie działał. Pierdoły na temat lepszego lub gorszego zachowania ... to bracia Grimm i inne bajki. Nikt nie potwierdzi laboratoryjnie lub co najmniej porównawczo. Syntetyki pełne to drogie a olej w naszych V-Stromach nie osiąga temperatur wyczynowych ... więc po co. Wymieniać co roku i jest OK. Motul, Castrol, Shell ... i tak z jednej rafinerii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 9:37, 14 Sie 2018    Temat postu:

Pepo napisał:
Ma być 10W40.... wlejesz każdy do 4T z mokrym sprzęgłem i będzie działał. Pierdoły na temat lepszego lub gorszego zachowania ... to bracia Grimm i inne bajki. Nikt nie potwierdzi laboratoryjnie lub co najmniej porównawczo. Syntetyki pełne to drogie a olej w naszych V-Stromach nie osiąga temperatur wyczynowych ... więc po co. Wymieniać co roku i jest OK. Motul, Castrol, Shell ... i tak z jednej rafinerii.


W końcu ktoś mądrze napisał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Wto 17:10, 14 Sie 2018    Temat postu:

Dzięki. No w przyszłym roku wracam do półsyntetyka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 12:26, 15 Sie 2018    Temat postu:

Też wezmę standardowego Motula 5100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Nie 14:12, 25 Lis 2018    Temat postu:

Pytanie, jaki jest rozmiar uszczelki pod korek spustu oleju, z jakiego ma być materiału i czy należy ją zmieniać przy każdej wymianie? Gdzieś już była o tym mowa ale teraz nie mogę namierzyć tego postu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikee86
Motocyklista



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 14:21, 25 Lis 2018    Temat postu:

Tam jest chyba podkładka miedziana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:09, 07 Kwi 2019    Temat postu:

Przejechałem nowym 1000 około 1200km na castrolu i skrzynia hałasowała niemiłosiernie. Ciężko biegi wchodziły z miedzygazem. Po zmianie na Motul 7100 10w40 różnica jest znacząca. Skrzynia pracuję o wiele ciszej,całkiem niezła zmiana biegów bez sprzęgła.
Ps: w 650 używałem syntetycznego Castrola i uważam,że był to najlepszy olej do tego silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:38, 08 Kwi 2019    Temat postu:

Po zalaniu Castrolem silnik chodzi tak samo za to skrzynia zrobiła się cichsza.
CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50
Z doświadczenia swojego zauważyłem, że dodatkowo moa duże znaczenie naciąg łańcucha bo przy V-ce duży moment silnika bardziej wpływa na hałasy ze skrzyni biegów.
Z drugiej strony jak zlewałem Motula to było tragedia wizualnia.
Castrol jest w dużo lepszym stanie po tym samym przebiegu co wskazuje, że mniej się zużywa czyli nie traci swoich właściwości w porównaniu do Motula. Kumpel wlał do Afryki starej olej motula bo dostał od sponsora na wyprawę i myślał, że mu się silnik rozpadnie po kilku kilometrach go zlał i zalał Castrolem i problem jak ręką odjąć zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1199
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Pon 21:18, 08 Kwi 2019    Temat postu:

A propos zapachu olejów. "Owocowe" zapachy syntetyków są charakterystyczne dla estrów. Nie trzeba nic dodawać. Większość syntetycznych kwiatowych i owocowych aromatów, również spożywczych i w kosmetyce to właśnie estry różnych związków. Sam robiłem w laboratorium kiedyś landrynkowy.
W kwestii 10W40 czy 15W50: wydaje mi się, że 10W40 zapewnia lepszą ciągłość filmu olejowego "na zimno" przy rozruchu silnika, zwłaszcza jak jest chłodno. Kilka stopni. A to jest newralgiczny moment dla zużycia silnika. Niekoniecznie w temperaturach poniżej zera. Z kolei jeśli motocykl jest eksploatowany "sportowo" i w wysokich temperaturach otoczenia 15W50 może być lepszym wyborem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Pon 21:29, 08 Kwi 2019, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:28, 08 Kwi 2019    Temat postu:

Zapach to jedno ale jeszcze zostaje jego lepkość i kolor po zlaniu Castrol w moim przypadku nie brudził się tak jak Motul czyli się mniej zużywa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuwarek
Motonita



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie

PostWysłany: Wto 21:43, 09 Kwi 2019    Temat postu:

A Shell Advance? Z jakiego powodu odeszliście od zalecanego producenta - sponsora?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1199
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 21:59, 09 Kwi 2019    Temat postu:

Tradycja Motula i mój motocykl są starsze niż sponsoring Shella w Suzuki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin