Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W sprawie wskaźnika temperatury silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Pon 4:31, 20 Sie 2018    Temat postu:

Panowie, ja nie jestem fachowcem i mam dwie lewe ręce do mechaniki, ale po lekturze wątku mam takie pytanie: skoro z ostatnich postów wynika, że układ chłodzenia jest ok, to czy problem nie leży gdzie indziej ? Np. w sprawach związanych z olejem ?

A może ta chłodnica jest czymś przesłonięta i dlatego działa nieefektywnie ?

I przy okazji: gdyby (odpukać !) przyszło mi przepłukać chłodnicę - to czym najlepiej ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 18:04, 20 Sie 2018    Temat postu:

Zanim cokolwiek będziesz płukał chemią lub zwykłym octem (działa jeśli ktoś kiedyś używał wody i zakamienił układ). Pożycz pirometr (termometr na podczerwień taki w pistolecie) lub kamerę termowizyjną i zobacz jak się rozchodzi temperatura po silniku i chłodnicy etc. To naprawdę działa. Takie przyrządy mają np. szpece od izolacji domów, okien itd. Można to za parę złotych pożyczyć. Jak byś nie znalazł to daj znać a coś wymyślę choć to będzie kłopotliwe bo w tygodniu w godzinach porannych w poniedziałki w Chorzowie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pon 18:14, 20 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Czw 22:03, 23 Sie 2018    Temat postu:

Update
Dziś wymieniłem termostat. Niestety nadal się przegrzewa... zastanawiam się nad wentylatorem, czy podczas pracy wentylatora da się wyczuć w pobliżu chłodnicy jakieś zawirowania powietrza? Bo u mnie wentylator wyje ale przykładając tam rękę nic nie czuc... Może to durne pytanie ale nic już mi nie przychodzi do głowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 7:43, 24 Sie 2018    Temat postu:

Tomek!
Ostatnio właśnie przed zbliżającą się podróżą, przetestowałem system chłodzenia!
W garażu doprowadziłem do rozgrzania silnika (posiadam DL 1000), po zapaleniu się trzeciej kreski, włączył się w silniku wentylator i od razu poczułem buchające ciepło znad silnika, przykładając w nie dużej odległości rękę (około 10 cm), poczułem charakterystyczny podmuch ciepłego powietrza i mimo pracy silnika, był słyszalny szum wentylatora!
Po około 40 sekundach, trzecia kreska została zbita do drugiej i momentalnie się wiatraczek wyłączył, ot wszystko!
Pzdr Żółw Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 7:53, 24 Sie 2018    Temat postu:

No i właśnie... U mnie zanim zbije z czwartej na trzecią to mija około 2minut... Ale przeważnie z czwartej robi się piąta i koniec... Wentylator słychać po wyłączeniu silnika i nie czuc tego podmuchu od wentylatora...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 12:06, 24 Sie 2018    Temat postu:

może ktoś polaryzację zmienił i wentyl "do tyłu" chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:24, 25 Sie 2018    Temat postu:

Struna napisał:
może ktoś polaryzację zmienił i wentyl "do tyłu" chodzi

Nie wiem czy to możliwe, ale jeśli tak i wiatraczek jak kręci do TYŁU, to jego skrzydła faktycznie nie wiosłują (brak oporu powietrza) i nie schładzają wentylatora!
O Boże czy to realne?!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reeich
A1



Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:19, 26 Sie 2018    Temat postu:

Widac czy w dobrą strone się kręci wystarczy sie przyjrzęć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Sob 13:31, 05 Sty 2019    Temat postu:

Witam kolegów. Mój motocykl nadal nie naprawiony. Mechanik zauważył że po osiągnięciu temperatury układ się zapowietrzony i napełnia się zbiornik wyrównawczy, w tym momencie temperatura rośnie do niebezpiecznego poziomu. Podejrzewa albo zakamieniona chłodnice, albo uszczelkę pod głowicą lub pęknięcie głowicy... Myślę że przed następnym sezonem powiadomie zainteresowanych jaka była przyczyna przegrzewania się i zapowietrzenia układu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Sob 13:45, 05 Sty 2019    Temat postu:

A termostat sprawny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek 162
A1



Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice częstochowy

PostWysłany: Sob 16:42, 05 Sty 2019    Temat postu:

Sprawdż korek chłodnicy ,ewentualnie wymień . Łopaty wentylatora też potrafią się uszkodzić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Sob 18:29, 05 Sty 2019    Temat postu:

Termostat nowy... Dzięki za podpowiedź z tym korkiem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Nie 16:50, 06 Sty 2019    Temat postu:

Nowy też może być wadliwy - zdarza się.
Może spróbujcie puścić bez termostatu dla testu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pon 13:34, 14 Sty 2019    Temat postu:

Witajcie... Diagnoza niemal pewna...objawy wskazuja na to ze Nie otwiera sie termostat. W tamtym roku Kupilem nowy, wymienilem a jednak cos jest nie tak. Kolega mechanik twierdzi ze nie otwiera sie duzy obieg i maszyna sie przegrzewa. Wymienie termostat z obudowa i dam znac czy to koniec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 11:32, 22 Mar 2019    Temat postu:

Witam. Wymiana termostatu pomogła na tyle że przy czwartej kresce włącza się wentylator i piąta kreska się nie zapala. Termostat wymieniłem kompletny, z obudową i wezami. Najprawdopodobniej czeka mnie jeszcze wymiana chłodnicy, szczerze powiem że mam już tego dosyć... Mam nadzieję że jak znajdę chlodnice w dobrej cenie to już się skończy ten problem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pią 15:36, 22 Mar 2019    Temat postu:

Przy założeniu że przy 4 kresce u Ciebie jest temperatura jak podaje producent to wentylator załącza się za późno. Druga opcja może być walnięty czujnik temperatury i zamiast 3 pokazuje 4kreskę (np). Jest jeszcze jedna sprawa którą bym sprawdził jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Musisz mieć bystrego mechanika skoro potrafi diagnozować prawdopodobieństwo uszkodzenia głowicy lub uszczelki, dlatego też wierzę, że sprawdził w moto wszystko co może mieć wpływ na powyższe objawy? Pompa wody sprawdzona? Pozdrawiam i powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 15:44, 22 Mar 2019    Temat postu:

Tak, pompa sprawdzona, chula jak trzeba. Dolna część chłodnicy jest uszkodzona więc nie pracuje tak jak powinna i tu najprawdopodobniej jest pies pogrzebany... A w kwestii czujnika, sprawdzę to.. Dzięki za radę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 15:55, 22 Mar 2019    Temat postu:

Tomek1976 napisał:
Dolna część chłodnicy jest uszkodzona więc nie pracuje tak jak powinna

I od kiedy to wiesz ? Od samego początku tematu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 16:04, 22 Mar 2019    Temat postu:

Od wczoraj. Kanaliki są zatkane w dolnej części, niewielka powierzchnia a jednak robi różnicę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 16:07, 22 Mar 2019    Temat postu:

To albo płukanie konkretne, albo wymiana chłodnicy na sprawną/drożną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 16:10, 22 Mar 2019    Temat postu:

Zgadza się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 18:05, 22 Mar 2019    Temat postu:

Podejrzewam że poprzedni jeździec wlał do układu jakiś hiper-super-mega klajster bo miał gdzieś wyciek.
To samo złoooooo.
Czasem płukanie acetonem i ostrą chemią nie pomaga na te "uszczelniacze".
Dlatego pewnie pozatykał wszystko i wszędzie.
Pewnie nalał lub nasypał tego (bo są i w proszku) jak do obiegu samochodowego.
Czeka Cię chyba rozbiórka silnika bo jeśli nastąpiło to co pisałem wyżej to w reszcie silnika też będzie tego od cholery.
Miałem taką zabawę z pewną Omegą.... współczuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pią 18:07, 22 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pią 18:12, 22 Mar 2019    Temat postu:

Miejmy nadzieję że nie będzie aż tak źle, haha. Na razie jestem na etapie szukania chłodnicy w dobrym stanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 8:58, 21 Kwi 2019    Temat postu:

Witam. Po wymianie kompletnej i uzywanej chlodnicy motocykl dochodzi do 3 kreski wzkaznika temparatury, obylo sie bez rozkrecania i czyszczenia silnika. Dziekuje wszystkim za pomoc i rady

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:07, 21 Kwi 2019    Temat postu:

Struna napisał:
Tomek1976 napisał:
Dolna część chłodnicy jest uszkodzona więc nie pracuje tak jak powinna

I od kiedy to wiesz ? Od samego początku tematu ?

Tomek1976 napisał:
Tak, wentylator wlacza sie przy czwartej kresce a potem jak pojawia sie piata kreska to zapala sie kontrolka temperatury i koniec jazdy. Plyn chlodniczy wymieniony, uklad odpowietrzony. Objawy przegrzewania pojawiaja sie po dluzszej jezdzie i przewaznie kiedy jest okolo 1/3 zbiornika paliwa lub mniej...

Zolw_Danziger napisał:
Witam!
Jest jeszcze jedna możliwość, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż masz zatkaną chłodnicę i nie przepuszcza w jej całości płynu chłodniczego!
Po prostu płyn przepływa w jej górnej części i nie jest w ogóle chłodzony. Dlatego powraca do silnika o wysokiej temperaturze i czujniki to wykrywają... im dłużej jedziesz tym bardziej się nagrzewa!

Hej!
Czyli moja diagnoza również była trafna, nie chwaląc się (a to czynię Rolling Eyes ) fajnie, że mogłem pomóc i coś tam podpowiedzieć!
Niech się moto kula i więcej nie przegrzewa...
Ave święta, Ave wolne i pośmigamy na moto...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin