VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> W sprawie wskaźnika temperatury silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
W sprawie wskaźnika temperatury silnika
PostWysłany: Sob 16:48, 12 Mar 2011
Arkady
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce





Witam.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości dotyczących wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Otóż rozpoczynam jazdę z zaświeconą jedną kreską. W trakcie jazdy zaświeciła się druga. Kiedy wyjechałem na trasę i utrzymywałem prędkość 100-150 km/h wówczas temperatura utrzymywała się cały czas na drugiej kresce. Zaznaczam, że jazda odbywała się przy temperaturze powietrza ok. 7 stopni, co przy poprawnie działającym termostacie nie powinno mieć jednak żadnego znaczenia. Specjalnie udałem się do miasta, gdzie temperatura podniosła się - wskaźnik pokazywał 3 kreskę. Chciałbym wiedzieć jaka jest temperatura optymalna silnika podczas jazdy? 3 czy 4 kreska? Czy powyższe zachowanie wskaźnika świadczyć może o wadliwym termostacie?
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:01, 12 Mar 2011
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





w normalnych warunkach kreska 4 zwykle się nie zapala (jeszcze nie miałem takiego przypadku, nawet w ekstremalnych upałach). jak jest zimno lub woda sie leje ze wszystkich stron to dwie kreski się zwykle palą. objawy jak najbardziej prawidłowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:17, 12 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





dokladnie jak wyzej kolega napisal, dwie kreski optymalne na trasie, trzy w miescie, zanim zapali sie czwarta powinien włączyć sie wentylator


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Sob 17:17, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:52, 13 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





To u mnie jest inaczej, zawsze palą się 3 kreski i nieważne czy zimno, ciepło czy upał, miasto czy trasa, i moim zdaniem tak powinno być. Jeździłem w temperaturach od 3 do 30 st. i zawsze tak było. Nie ma co się rozpisywać, każda lampka ma zakres temperaturowy a od odpowiedniej temperatury jest termostat. Tu bym szukał problemu jeśli jest, ale raczej nie ma. Nigdy jeszcze nie zapaliła mi się 4 kreska, raczej wcześniej się włączył wentylator, choć przy nawet wolnej jeździe nie zdarzyło mi się go usłyszeć, tylko i wyłącznie na postoju lub w korku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:08, 13 Mar 2011
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Kidyś z ciekwości chciałem zmusić motocykl do odpalenia wentylatora hłodnicy (nigdy go nie slyszalem wiec chciałem sprawdzić czy w ogóle działa). Było lato ok 28 stopni moto odpalone na postoju i starałem mu się delikatnie podbić obroty celem jak najmocniejszego rozgrzania go. Wentylator odpalił się a na wyświetlaczu nadal były 3 kreski. Nigdy nie udało mi się uzyskać 4 kresek. Wracając do Twojego pytania to wszystko ok masz w swoim moto. 3 kreski norma a gdy się zrobi chłodniej lub będziesz szybciej jechać to temperatura ma prawo spaść do 2 kresek.

Pogoda zrobiła się jak na zamówienie a ja już żałuje że sprzedałem swojego DL-a...żal tyłek ściska:(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:07, 13 Mar 2011
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja również bez względu na pogodę zawsze mam trzy kreski Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 13 Mar 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Adamar:

Jesteś pewien że ZAWSZE palą się trzy kreski? Ja bym sprawdził czy nie masz czujnika na sztywno jakoś podłączonego ...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:56, 13 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Konio napisał:
Adamar:

Jesteś pewien że ZAWSZE palą się trzy kreski? Ja bym sprawdził czy nie masz czujnika na sztywno jakoś podłączonego ...Smile


Po rozgrzaniu tylko Smile Postaram się rozwiać wątpliwości Konio Smile Widać trza prosto tłumaczyć Smile
Zapalają się po kolei
Od momentu zapalenia moto Smile
- pierwsza kreska
- druga kreska
- trzecia kreska

Poniał ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:17, 14 Mar 2011
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





PoniałSmile

To było pytanie retoryczne, taki mały OT...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Pon 0:18, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:15, 14 Mar 2011
Wiktor
A1

 
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk





U mnie w trasie palą się dwie kreski. Trzecia zapala się tylko w cyklu miejskim. Ale w 30-u stopniach jeszcze nie jezdziłem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:22, 16 Mar 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Cytując service-manual do 650'ki:

bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 39-59 stopni
2 kreski - 59-79 stopni
3 kreski - 80-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie

Wydaje mi się, że optymalne warunki dla silnika to jednak powyżej 80 stopni i w normalnej jeździe powinno być 3 kreski i ja tak mam zawsze u siebie po nagrzaniu. Czasem spada do 2 kresek ale to na krótko po otwarciu termostatu, gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5 stopni. Wszystkie te obserwacje i informacje dotyczą DL650 - nie wiem jak wygląda to w 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:15, 17 Mar 2011
Arkady
A1

 
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce





Powyższa odpowiedź w zasadzie wyjaśnia wszelkie wątpliwości. W takim razie jak wyświetlane są dwie kreski, to można założyć, że silnik jest niedogrzany.
Nawiasem pisząc przy temperaturze zewnętrznej poniżej 5 stopni mimo wszystko układ chłodzenia nie powinien utrzymywać silnika w temperaturze dwóch kresek. Od tego jest termostat, aby płynnie dozował temperaturę cieczy chłodzącej. Więc co sugerujecie, wymianę termostatu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:05, 17 Mar 2011
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...
Pompa wody jest spieta na sztywno z silnikiem, wiec obiegu wody tez nie da sie zatrzymac (i dobrze) wiec nie ma sposobow ogrzania silnika... Po prostu w temperaturze 0st nie jest w stanie sie dogrzac do konca i tyle.
Chyba, ze jak w starych samochodach, przyczepisz kartony przyd chlodnica wody... hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:11, 17 Mar 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





mikmac napisał:
Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...
Pompa wody jest spieta na sztywno z silnikiem, wiec obiegu wody tez nie da sie zatrzymac (i dobrze) wiec nie ma sposobow ogrzania silnika... Po prostu w temperaturze 0st nie jest w stanie sie dogrzac do konca i tyle.
Chyba, ze jak w starych samochodach, przyczepisz kartony przyd chlodnica wody... hehe


Ja bym z tym zupełnie nic nie robił. Zawsze jest jakaś tolerancja termostatów. Widzicie, że część ma 2 a część 3 kreski. Ważne, że bez powodu i krótkim postoju nie załącza się wiatrak.
Gorzej jest jak silnik przegrzewa się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:58, 17 Mar 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mikmac napisał:
Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...


To nie termostat włącza wentylator tylko włącznik termiczny zamontowany w chłodnicy (prawa strona - 2 przewody)! Włączenie wentylatora to około 98st.C a wyłączenie około 92 st.C.

A teraz mały opis układu chłodzenia w DL 650:
Niektórzy się zdziwią ale mamy 2 obiegi cieczy chłodzącej tak jak w samochodach - "mały" (z pominięciem chłodnicy - powrót z cylindrów na pompę wody) i "duży" (powrót przez chłodnicę i dopiero na pompę wody).
Mały obieg pozwala silnikowi na sprawne rozgrzewanie się i oszczędność paliwa, a duży zapobiega przegrzaniu silnika.
Dla dociekliwych w serwisówce na stronie 6-3 jest diagram obiegu cieczy chłodzącej.
Termostat dba tylko o właściwy podział przepływu miedzy małym a dużym obiegiem w zależności od temperatury aby zachować właściwą temperaturę pracy silnika. Pełne otwarcie termostatu następuje przy około 88st.C.

Opis popełniłem dla dociekliwych a nieobeznanych z mechaniką. Wink

W moim DL 650 standardowa temperatura po rozgrzaniu to 3 kreski, 2 miewałem w czasie docierania przy temperaturach otoczenia rzędu +2st.C podczas jazdy z górki. W kazdym innym przypadku mam 3 kreski. W korkach latem (+35st.C) nigdy nie widziałem 4 kresek mimo że słyszałem (i czułem na nogach) pracujący wentylator chłodnicy.

Zwróćcie uwagę że DL 1000 ma inaczej stopniowany wskaźnik temperatury i OIDP standardowo jest tam 2 kreski, a w upałach 3 kreski. Może stąd rozbieżności we wskazaniach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 11:00, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:41, 29 Mar 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Mlody napisał:
Cytując service-manual do 650'ki:

bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 39-59 stopni
2 kreski - 59-79 stopni
3 kreski - 80-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie

Wydaje mi się, że optymalne warunki dla silnika to jednak powyżej 80 stopni i w normalnej jeździe powinno być 3 kreski i ja tak mam zawsze u siebie po nagrzaniu. Czasem spada do 2 kresek ale to na krótko po otwarciu termostatu, gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5 stopni. Wszystkie te obserwacje i informacje dotyczą DL650 - nie wiem jak wygląda to w 1000.


Jeszcze mała dopowiedź:
W 1000 z nowymi zegarami czyli po k3 jest analogicznie i powinny świecić się 3 kreski ale już w 1000 K2 i K3 (stare zegary) jest zupełnie inaczej:
bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 40-59 stopni
2 kreski - 60-99 stopni
3 kreski - 100-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie
czyli dla 1000 K2 i K3 normalną temperaturą pracy będą 2 kreski (sporadycznie 3)

A dla wszystkich pozostałych (650, 1000 po 2003) raczej 3 kreski Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:12, 29 Mar 2011
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Czy na zimnym silniku, wskaźnik poziomu płynu chłodniczego może znajdować się na kresce minimum, czy też powinno być go więcej ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:39, 29 Mar 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





szusty w DLu nie ma skaznika poziomu plynu chlodniczego, jest jedynie wskaznik poziomu paliwa i wskaznik temperatury silnika Very Happy
Jezeli masz zimny silnik to skad masz niby miec temperature na wskazniku????? logiczne chyba prawda ???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:26, 29 Mar 2011
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Floydoo napisał:
szusty w DLu nie ma skaznika poziomu plynu chlodniczego, jest jedynie wskaznik poziomu paliwa i wskaznik temperatury silnika Very Happy
Jezeli masz zimny silnik to skad masz niby miec temperature na wskazniku????? logiczne chyba prawda ???


Wydaje mi się że koledze chodiło raczej o wskazania poziomu płynu w zbiorniczku wyrówanwczym.

Kolego szustylodz jak mam racje i przy wyprostowanym motocyklu masz na minimum lub nawet niżej to dolej płyn tak żeby był pomiędzy min a max


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:47, 30 Mar 2011
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Dokładnie, chodziło mi o wskaźnik płynu w zbiorniczku...Na przeglądzie poproszę o dolanie, niech serwis podnosi zbiornik, jeśli mam taką możliwość to dlaczego nie....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:37, 30 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





szustylodz napisał:
Dokładnie, chodziło mi o wskaźnik płynu w zbiorniczku...Na przeglądzie poproszę o dolanie, niech serwis podnosi zbiornik, jeśli mam taką możliwość to dlaczego nie....


Do dolania plynu wcale nie trzeba podnosic zbiornika (chyba ze 650 jest inna) co wiecej nie wiem co by to dalo raczej nic. Sprawdz plyn na zimnym i nagrzanym silniku. Plyn chlodniczy charakteryzuje sie spora rozszezalnoscia cieplna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:52, 30 Mar 2011
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





No niestety w 650 trzeba odkręcić i podnieść zbiornik. Można też próbować uzupełnić strzykawką z podłączonym wężykiem ale to też niełatwe..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:34, 30 Mar 2011
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Nie trzeba podnosić zbiornika w dl 650. Tylko odkręcasz czarny lewy boczek pod siedzeniem. Z tego co pamiętam trzyma się na 1 śróbie ampulowej i 2 bolcach. Po odkręceniu sróby po prustu odciągasz boczek do siebie (z wyczuciem). Powinienes wyczuc gdzie są bolce. Po tej operacji jest ulatwiony dostęp do zbiorniczka:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:35, 30 Mar 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nic nie trzeba podnosić, ja lałem z butelki od coli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:47, 31 Mar 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Otzi napisał:
Nic nie trzeba podnosić, ja lałem z butelki od coli.


Potwierdzam!!! Nie ma potrzeby niczego demontować. Parę sekund i gotowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:53, 01 Kwi 2011
szustylodz
Motonita

 
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Dobra, dzięki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W sprawie wskaźnika temperatury silnika
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin