Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W sprawie wskaźnika temperatury silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkady
A1



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Sob 15:48, 12 Mar 2011    Temat postu: W sprawie wskaźnika temperatury silnika

Witam.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości dotyczących wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Otóż rozpoczynam jazdę z zaświeconą jedną kreską. W trakcie jazdy zaświeciła się druga. Kiedy wyjechałem na trasę i utrzymywałem prędkość 100-150 km/h wówczas temperatura utrzymywała się cały czas na drugiej kresce. Zaznaczam, że jazda odbywała się przy temperaturze powietrza ok. 7 stopni, co przy poprawnie działającym termostacie nie powinno mieć jednak żadnego znaczenia. Specjalnie udałem się do miasta, gdzie temperatura podniosła się - wskaźnik pokazywał 3 kreskę. Chciałbym wiedzieć jaka jest temperatura optymalna silnika podczas jazdy? 3 czy 4 kreska? Czy powyższe zachowanie wskaźnika świadczyć może o wadliwym termostacie?
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Sob 16:01, 12 Mar 2011    Temat postu:

w normalnych warunkach kreska 4 zwykle się nie zapala (jeszcze nie miałem takiego przypadku, nawet w ekstremalnych upałach). jak jest zimno lub woda sie leje ze wszystkich stron to dwie kreski się zwykle palą. objawy jak najbardziej prawidłowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 16:17, 12 Mar 2011    Temat postu:

dokladnie jak wyzej kolega napisal, dwie kreski optymalne na trasie, trzy w miescie, zanim zapali sie czwarta powinien włączyć sie wentylator

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Sob 16:17, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Nie 11:52, 13 Mar 2011    Temat postu:

To u mnie jest inaczej, zawsze palą się 3 kreski i nieważne czy zimno, ciepło czy upał, miasto czy trasa, i moim zdaniem tak powinno być. Jeździłem w temperaturach od 3 do 30 st. i zawsze tak było. Nie ma co się rozpisywać, każda lampka ma zakres temperaturowy a od odpowiedniej temperatury jest termostat. Tu bym szukał problemu jeśli jest, ale raczej nie ma. Nigdy jeszcze nie zapaliła mi się 4 kreska, raczej wcześniej się włączył wentylator, choć przy nawet wolnej jeździe nie zdarzyło mi się go usłyszeć, tylko i wyłącznie na postoju lub w korku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujekbongos
Motocyklista



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie 12:08, 13 Mar 2011    Temat postu:

Kidyś z ciekwości chciałem zmusić motocykl do odpalenia wentylatora hłodnicy (nigdy go nie slyszalem wiec chciałem sprawdzić czy w ogóle działa). Było lato ok 28 stopni moto odpalone na postoju i starałem mu się delikatnie podbić obroty celem jak najmocniejszego rozgrzania go. Wentylator odpalił się a na wyświetlaczu nadal były 3 kreski. Nigdy nie udało mi się uzyskać 4 kresek. Wracając do Twojego pytania to wszystko ok masz w swoim moto. 3 kreski norma a gdy się zrobi chłodniej lub będziesz szybciej jechać to temperatura ma prawo spaść do 2 kresek.

Pogoda zrobiła się jak na zamówienie a ja już żałuje że sprzedałem swojego DL-a...żal tyłek ściska:(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin.BB
A



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 21:07, 13 Mar 2011    Temat postu:

Ja również bez względu na pogodę zawsze mam trzy kreski Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 21:27, 13 Mar 2011    Temat postu:

Adamar:

Jesteś pewien że ZAWSZE palą się trzy kreski? Ja bym sprawdził czy nie masz czujnika na sztywno jakoś podłączonego ...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Nie 21:56, 13 Mar 2011    Temat postu:

Konio napisał:
Adamar:

Jesteś pewien że ZAWSZE palą się trzy kreski? Ja bym sprawdził czy nie masz czujnika na sztywno jakoś podłączonego ...Smile


Po rozgrzaniu tylko Smile Postaram się rozwiać wątpliwości Konio Smile Widać trza prosto tłumaczyć Smile
Zapalają się po kolei
Od momentu zapalenia moto Smile
- pierwsza kreska
- druga kreska
- trzecia kreska

Poniał ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie 23:17, 13 Mar 2011    Temat postu:

PoniałSmile

To było pytanie retoryczne, taki mały OT...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Nie 23:18, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Pon 0:15, 14 Mar 2011    Temat postu:

U mnie w trasie palą się dwie kreski. Trzecia zapala się tylko w cyklu miejskim. Ale w 30-u stopniach jeszcze nie jezdziłem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:22, 15 Mar 2011    Temat postu:

Cytując service-manual do 650'ki:

bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 39-59 stopni
2 kreski - 59-79 stopni
3 kreski - 80-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie

Wydaje mi się, że optymalne warunki dla silnika to jednak powyżej 80 stopni i w normalnej jeździe powinno być 3 kreski i ja tak mam zawsze u siebie po nagrzaniu. Czasem spada do 2 kresek ale to na krótko po otwarciu termostatu, gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5 stopni. Wszystkie te obserwacje i informacje dotyczą DL650 - nie wiem jak wygląda to w 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkady
A1



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Śro 23:15, 16 Mar 2011    Temat postu:

Powyższa odpowiedź w zasadzie wyjaśnia wszelkie wątpliwości. W takim razie jak wyświetlane są dwie kreski, to można założyć, że silnik jest niedogrzany.
Nawiasem pisząc przy temperaturze zewnętrznej poniżej 5 stopni mimo wszystko układ chłodzenia nie powinien utrzymywać silnika w temperaturze dwóch kresek. Od tego jest termostat, aby płynnie dozował temperaturę cieczy chłodzącej. Więc co sugerujecie, wymianę termostatu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:05, 17 Mar 2011    Temat postu:

Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...
Pompa wody jest spieta na sztywno z silnikiem, wiec obiegu wody tez nie da sie zatrzymac (i dobrze) wiec nie ma sposobow ogrzania silnika... Po prostu w temperaturze 0st nie jest w stanie sie dogrzac do konca i tyle.
Chyba, ze jak w starych samochodach, przyczepisz kartony przyd chlodnica wody... hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Czw 9:11, 17 Mar 2011    Temat postu:

mikmac napisał:
Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...
Pompa wody jest spieta na sztywno z silnikiem, wiec obiegu wody tez nie da sie zatrzymac (i dobrze) wiec nie ma sposobow ogrzania silnika... Po prostu w temperaturze 0st nie jest w stanie sie dogrzac do konca i tyle.
Chyba, ze jak w starych samochodach, przyczepisz kartony przyd chlodnica wody... hehe


Ja bym z tym zupełnie nic nie robił. Zawsze jest jakaś tolerancja termostatów. Widzicie, że część ma 2 a część 3 kreski. Ważne, że bez powodu i krótkim postoju nie załącza się wiatrak.
Gorzej jest jak silnik przegrzewa się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:58, 17 Mar 2011    Temat postu:

mikmac napisał:
Arkady -->
przeciez termostat TYLKO I WYLACZNIE wlacza wiatrak przy chlodnicy. I mozesz byc pewien, ze wiatrak sie nie zalacza w takiej temperaturze, wiec nie ma co wymieniac...


To nie termostat włącza wentylator tylko włącznik termiczny zamontowany w chłodnicy (prawa strona - 2 przewody)! Włączenie wentylatora to około 98st.C a wyłączenie około 92 st.C.

A teraz mały opis układu chłodzenia w DL 650:
Niektórzy się zdziwią ale mamy 2 obiegi cieczy chłodzącej tak jak w samochodach - "mały" (z pominięciem chłodnicy - powrót z cylindrów na pompę wody) i "duży" (powrót przez chłodnicę i dopiero na pompę wody).
Mały obieg pozwala silnikowi na sprawne rozgrzewanie się i oszczędność paliwa, a duży zapobiega przegrzaniu silnika.
Dla dociekliwych w serwisówce na stronie 6-3 jest diagram obiegu cieczy chłodzącej.
Termostat dba tylko o właściwy podział przepływu miedzy małym a dużym obiegiem w zależności od temperatury aby zachować właściwą temperaturę pracy silnika. Pełne otwarcie termostatu następuje przy około 88st.C.

Opis popełniłem dla dociekliwych a nieobeznanych z mechaniką. Wink

W moim DL 650 standardowa temperatura po rozgrzaniu to 3 kreski, 2 miewałem w czasie docierania przy temperaturach otoczenia rzędu +2st.C podczas jazdy z górki. W kazdym innym przypadku mam 3 kreski. W korkach latem (+35st.C) nigdy nie widziałem 4 kresek mimo że słyszałem (i czułem na nogach) pracujący wentylator chłodnicy.

Zwróćcie uwagę że DL 1000 ma inaczej stopniowany wskaźnik temperatury i OIDP standardowo jest tam 2 kreski, a w upałach 3 kreski. Może stąd rozbieżności we wskazaniach?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 10:00, 17 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Wto 13:41, 29 Mar 2011    Temat postu:

Mlody napisał:
Cytując service-manual do 650'ki:

bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 39-59 stopni
2 kreski - 59-79 stopni
3 kreski - 80-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie

Wydaje mi się, że optymalne warunki dla silnika to jednak powyżej 80 stopni i w normalnej jeździe powinno być 3 kreski i ja tak mam zawsze u siebie po nagrzaniu. Czasem spada do 2 kresek ale to na krótko po otwarciu termostatu, gdy temperatura otoczenia jest poniżej 5 stopni. Wszystkie te obserwacje i informacje dotyczą DL650 - nie wiem jak wygląda to w 1000.


Jeszcze mała dopowiedź:
W 1000 z nowymi zegarami czyli po k3 jest analogicznie i powinny świecić się 3 kreski ale już w 1000 K2 i K3 (stare zegary) jest zupełnie inaczej:
bez kreski- poniżej 39 stopni
1 kreska - 40-59 stopni
2 kreski - 60-99 stopni
3 kreski - 100-111 stopni
4 kreski - 112-119 stopni
5 kresek - 120 stopni i więcej
5 kresek + wskaźnik temperatury ponad 122 stopnie
czyli dla 1000 K2 i K3 normalną temperaturą pracy będą 2 kreski (sporadycznie 3)

A dla wszystkich pozostałych (650, 1000 po 2003) raczej 3 kreski Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 14:12, 29 Mar 2011    Temat postu:

Czy na zimnym silniku, wskaźnik poziomu płynu chłodniczego może znajdować się na kresce minimum, czy też powinno być go więcej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 19:39, 29 Mar 2011    Temat postu:

szusty w DLu nie ma skaznika poziomu plynu chlodniczego, jest jedynie wskaznik poziomu paliwa i wskaznik temperatury silnika Very Happy
Jezeli masz zimny silnik to skad masz niby miec temperature na wskazniku????? logiczne chyba prawda ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujekbongos
Motocyklista



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto 20:26, 29 Mar 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
szusty w DLu nie ma skaznika poziomu plynu chlodniczego, jest jedynie wskaznik poziomu paliwa i wskaznik temperatury silnika Very Happy
Jezeli masz zimny silnik to skad masz niby miec temperature na wskazniku????? logiczne chyba prawda ???


Wydaje mi się że koledze chodiło raczej o wskazania poziomu płynu w zbiorniczku wyrówanwczym.

Kolego szustylodz jak mam racje i przy wyprostowanym motocyklu masz na minimum lub nawet niżej to dolej płyn tak żeby był pomiędzy min a max


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 13:47, 30 Mar 2011    Temat postu:

Dokładnie, chodziło mi o wskaźnik płynu w zbiorniczku...Na przeglądzie poproszę o dolanie, niech serwis podnosi zbiornik, jeśli mam taką możliwość to dlaczego nie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 14:37, 30 Mar 2011    Temat postu:

szustylodz napisał:
Dokładnie, chodziło mi o wskaźnik płynu w zbiorniczku...Na przeglądzie poproszę o dolanie, niech serwis podnosi zbiornik, jeśli mam taką możliwość to dlaczego nie....


Do dolania plynu wcale nie trzeba podnosic zbiornika (chyba ze 650 jest inna) co wiecej nie wiem co by to dalo raczej nic. Sprawdz plyn na zimnym i nagrzanym silniku. Plyn chlodniczy charakteryzuje sie spora rozszezalnoscia cieplna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 17:52, 30 Mar 2011    Temat postu:

No niestety w 650 trzeba odkręcić i podnieść zbiornik. Można też próbować uzupełnić strzykawką z podłączonym wężykiem ale to też niełatwe..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujekbongos
Motocyklista



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Śro 18:34, 30 Mar 2011    Temat postu:

Nie trzeba podnosić zbiornika w dl 650. Tylko odkręcasz czarny lewy boczek pod siedzeniem. Z tego co pamiętam trzyma się na 1 śróbie ampulowej i 2 bolcach. Po odkręceniu sróby po prustu odciągasz boczek do siebie (z wyczuciem). Powinienes wyczuc gdzie są bolce. Po tej operacji jest ulatwiony dostęp do zbiorniczka:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:35, 30 Mar 2011    Temat postu:

Nic nie trzeba podnosić, ja lałem z butelki od coli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Czw 21:47, 31 Mar 2011    Temat postu:

Otzi napisał:
Nic nie trzeba podnosić, ja lałem z butelki od coli.


Potwierdzam!!! Nie ma potrzeby niczego demontować. Parę sekund i gotowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szustylodz
Motonita



Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:53, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Dobra, dzięki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekdl
A1



Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:00, 28 Lut 2017    Temat postu:

Witam, trochę poczytałem wątek i mam pytanie.
Kupiłem moto w listopadzie i w czasie zimy dwa razy przepalałem go.
Wskaźnik temp dochodził do 4 kreski i włączał się wentylator.
Wszystko na postoju.
Dzisiaj wymieniłem olej i temp doszła max do 3 kresek i wentylator się włączył.
Też na postoju.
Wiem ze 3 kreski to ok i powinien włączać się wentylator i tak u mnie jest ale dlaczego przed wymianą wskazanie temp dochodziło do 4 kreski?
Miał by tu znaczenie np olej? Moto z włoch, nie wiadomo kiedy był zmieniany i jaki był ale w książce serwisowej Motul 5100 i na taki wymieniłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Czw 8:48, 03 Maj 2018    Temat postu:

Witam. W moim dl1000 z 2003r temperatura podnosi sie do maksymalnego poziomu, przewaznie w korku, do tego motocykl prycha i gasnie na wolnych obrotach. Oczywiscie od razu trzeba gasic silnik, sytuacja wraca do normy po ostygnieciu silnika. Bede wdzieczny za sugestie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku
Motonita



Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 9:35, 03 Maj 2018    Temat postu:

Nie napisałeś czy włącza się wentylator. Jeśli nie to tu leży twój problem. A jeśli tak to szukaj problemu w termostacie lub pompie wody. I najważniejsze to sprawdzić poziom płynu chlodniczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Czw 10:47, 03 Maj 2018    Temat postu:

Tak, wentylator wlacza sie przy czwartej kresce a potem jak pojawia sie piata kreska to zapala sie kontrolka temperatury i koniec jazdy. Plyn chlodniczy wymieniony, uklad odpowietrzony. Objawy przegrzewania pojawiaja sie po dluzszej jezdzie i przewaznie kiedy jest okolo 1/3 zbiornika paliwa lub mniej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 17:00, 03 Maj 2018    Temat postu:

Tomek1976 napisał:
Tak, wentylator wlacza sie przy czwartej kresce a potem jak pojawia sie piata kreska to zapala sie kontrolka temperatury i koniec jazdy. Plyn chlodniczy wymieniony, uklad odpowietrzony. Objawy przegrzewania pojawiaja sie po dluzszej jezdzie i przewaznie kiedy jest okolo 1/3 zbiornika paliwa lub mniej...

Witam!
Jest jeszcze jedna możliwość, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż masz zatkaną chłodnicę i nie przepuszcza w jej całości płynu chłodniczego!
Po prostu płyn przepływa w jej górnej części i nie jest w ogóle chłodzony. Dlatego powraca do silnika o wysokiej temperaturze i czujniki to wykrywają... im dłużej jedziesz tym bardziej się nagrzewa!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Czw 18:43, 03 Maj 2018    Temat postu:

O tym nie pomyslalem. Sprawdze chlodnice tez bo jestem umowiony na przeglad motocykla,a co wyjdzie zobaczymy. Napisze jaka byla przyczyna.Dzieki za pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Wto 19:07, 26 Cze 2018    Temat postu:

Witam. Po ustawieniu przepustnic i zaworow, wymianie filtra na zwykły problem z temperatura ustapił..teraz w strasznym upale w korku dochodzi maksymalnie do czwartej kreski, wiec mysle ze jeszcze troche pojezdzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 20:03, 26 Cze 2018    Temat postu:

Jak widac nic nie dzieje się bez przyczyny Wink Motocykl daje oznaki na wszelakie sposoby, że trzeba się nim zająć.
Dzięki że napisałeś co było przyczyną. Na większość problemów w jakiejkolwiek dziedzinie życia można znaleźć dyskusje w internecie, na forach czy innych stronach, ale tylko na niewielu jest podana odpowiedź na rozwiązanie zagadki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 11:41, 12 Sie 2018    Temat postu:

Witam wszystkich... Problem jak grom z jasnego nieba pojawil sie znowu. Po serwisie wszystko bylo w porzadku do czasu kiedy wybralem sie nad morze, ja, Żona, kufry, 34stopnie a moto podczas jazdy z predkoscia 120-140km/h lapie temperature 4kreski... Przy predkosci 160-180( nie jezdze tak normalnie, to bylo w celu przerestowania) 5 kresek, korek 5 kresek i czerwona lampka... Przerwa na poboczu... Mial ktos podobny problwm? Dodam ze wentylator dziala... Poziom plynu ok...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:39, 12 Sie 2018    Temat postu:

Tomku!
Wygląda na to, że nadal szwankuje u Ciebie układ chłodzenia! Jeśli jak piszesz wiatrak się włącza przy 4 kresce, to powinien w ciągu minuty zbić do 3-ej, a tak w/g Ciebie się nie dzieje.....
Jeśli z chłodnicą jest w porządku i wiatrak działa, to zostaje przepływ płynu chłodzącego przez silnik, czyli w pierwszej kolejności pompa, może z nią jest coś nie tak??!
Pompa, tzw "ślimak", a raczej coś na wzór wiatraczka ze skrzywionymi piórami z plastyku, załącza się wraz z uruchomieniem silnika, jest umiejscowiona z prawej strony pokrywy (tam gdzie sprzęgło) w jej górnej części!
Ale to jest robota na warsztat, w warunkach polowych raczej nie możliwe (wiąże się ze spuszczeniem oleju) i demontażem pokrywy!
Znam takich co w warunkach extremalnych kładą motocykl na lewym boku i demontują pokrywę bez spuszczenia oleju, ale tego nie nie proponuję!!!! a masz zapasową uszczelkę??? etc TYLKO WARSZTAT!
PS.
nasuwa mi się jeszcze pytanie, coś grzebałeś lub ktoś przy zdjęciu tego dekla???
Ponieważ właśnie w/w wiatraczek od wewnętrznej strony ma element, który jest ODPOWIEDZIALNY ZA PRACE POMPY!!!
nie możliwe żeby był źle zamontowany, ALE przy montażu dekla można ten element uszkodzić i wiatrak nie działa.... tylko czy to jest możliwe?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 18:17, 12 Sie 2018    Temat postu:

Hej. Dzieki za odzew😁... Przy pompie wody nic nie bylo robione, sam wymienialem plyn na poczatku sezonu, a niedawno robilem zawory, przepustnice i tez pompa byla nietykana... A mozliwe jest ze ro termostat szwankuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 18:34, 12 Sie 2018    Temat postu:

Termostat?! raczej nie, jeśli włącza się Tobie normalnie wentylator na 4-ej kresce, to czujnik wskaźnika temperatury działa poprawnie, ale tu nie jestem 100% pewny, ale tak to powinno działać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 19:30, 12 Sie 2018    Temat postu:

Gdzieś masz zatkane lub ktoś dolewał wcześniej jakiegoś uszczelniacza i chłodnica nie oddaje ciepła z całej powierzchni. Trzeba by termowizorem sprawdzić jak rozchodzi się ciepło. Takie kamery można pożyczyć za kilka złotych od gości co montują ogrzewanie, klimatyzację, ocieplają budynki, budują kominy, serwisują agregaty bo sprawdzić gdzie ciepło ucieka.
Tak apropo 4 kreska jeszcze nigdy mi się nie zapaliła nawet w największy upał i podczas katowania z obciążeniem. W naszym klimacie to ewidentnie wskazuje na brak przepływu płynu. Stawiam na przytkanie jakiejś rurki lub zarąbaną jakimś uszczelniaczem chłodnicę i układ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 19:50, 12 Sie 2018    Temat postu:

Mi tez jeszcze w tamtym roku dochodzila do 3 kreski... No ale w tym roku cos sie zaczelo niepokojacego dziac... Trzeba rozebrac i po kolei sprawdzac kazdy element... Ktos wie czy z zewnatrz mozna sie dostac do termostatu? Czy trzeba rozebrac pol maszyny? Dziekuje jeszcze raz za sugestie...po robocie poinformuje jaka byla przyczyna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:00, 12 Sie 2018    Temat postu:

Wymienialem jakis czas temu termostat w swojej 650. Calosc ok 10min nic nie rozbierasz dostep jest z lewej strony bezproblemowy. Nawet plynu nie.trzeba spuszczac. Duzo nie wyleci Smile
Orginal suzuki ok 60zl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piterpan dnia Nie 20:01, 12 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:19, 12 Sie 2018    Temat postu:

Pepo napisał:
Gdzieś masz zatkane lub ktoś dolewał wcześniej jakiegoś uszczelniacza i chłodnica nie oddaje ciepła z całej powierzchni. Trzeba by termowizorem sprawdzić jak rozchodzi się ciepło. Takie kamery można pożyczyć za kilka złotych od gości co montują ogrzewanie, klimatyzację, ocieplają budynki, budują kominy, serwisują agregaty bo sprawdzić gdzie ciepło ucieka.
Tak apropo 4 kreska jeszcze nigdy mi się nie zapaliła nawet w największy upał i podczas katowania z obciążeniem. W naszym klimacie to ewidentnie wskazuje na brak przepływu płynu. Stawiam na przytkanie jakiejś rurki lub zarąbaną jakimś uszczelniaczem chłodnicę i układ.

Tomku!!!
Herr Pepo dobrze prawi, może jakiś palant dolał do płynu ustrojstwo typu "uszczelniacz" i dupa zbita! Już Tobie o tym tutaj pisałem na początku maja odnośnie chłodnicy...
Jeśli z pompą będzie ok, to masz nie udrożniony przepływ płynu w układzie chłodzenia, a to BARDZO ŹLE WRÓŻY SILNIKOWI...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pon 10:51, 13 Sie 2018    Temat postu:

W morde jeża, Żólwik , zmartwiles mnie..mozna to jakos udroznic? Np. Chemicznie? Kurde chlopaki, ale caly zeszly sezon przejezdzilem bez problemow z temperatura i uszczelniaczy te nie lalem bo nie bylo potrzeby... Zalamka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pon 12:21, 13 Sie 2018    Temat postu:

Zrobie mu plukanie jakims preparatem do czyszczenia chlodnic no i zobaczymy... Przy okazji wymienie termostat i dam znac jaki przyniosło to rezultat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:24, 13 Sie 2018    Temat postu:

Tomek!
No nie, ja nie jestem od umartwiania siebie i innych, po prostu chcę pomóc jeśli jest problem i wiedzą jaką posiadam staram sie podzielić!
Każdy silnik, bez znaczenia w jakim pojeździe, bez chłodzenia przegrzewa się i przy temperaturze powyżej 120-130st C° może po prostu zdechnąć!
Po to są termostaty, aby wskazywały jaka jest tempetatura i w w odpowiednich momentach załączały chłodzenie lub zmieniały obieg chłodzenia(patrz samochody)!
Z tym nie ma żartów, czerwona kontrolka to STOP dla maszyny!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Pon 14:32, 13 Sie 2018    Temat postu:

Jasne, wiem ze od straszenia jest baba jaga😄... Haha...do tej pory czerwona lampka zapalila mi sie 3 razy i od razu byl stop! Zrobie plukanie, wymienie termostat i mam nadzieje ze cos pomoze... Jeszcze raz dziekuje za pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 21:43, 13 Sie 2018    Temat postu:

Zobacz chłodnicę ... czy nie ma zaciśniętych lamelek (jak ktoś karcherem jechał to nie ma przypadkiem zagniecionych lamelek). Mam nadzieję że nie masz osłony na chłodnicę co blokuje przepływ. Przez chłodnicę musi być prześwit by powietrz omywało o chłodziło. Jak są pozagniatane to doopa. Ma być prześwit. Druga sprawa to przelot. Wtedy tylko termowizorem, termo kamerą zobaczysz. Ma być jednorodna prawie. Jak duża różnica to znaczy że zapchana i ktoś dolewał uszczelniacza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 20:41, 19 Sie 2018    Temat postu:

Witam koledzy. Króciutko... Chlodnica w porzadku... Pompa pompuje...
Wentylator startuje przy trzeciej kresce... Ale w czasie jazdy znow sie grzeje...ot zagadka... Moze czujnik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:30, 19 Sie 2018    Temat postu:

Sprawdziłeś termostat ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1976
A1



Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogow

PostWysłany: Nie 22:13, 19 Sie 2018    Temat postu:

Nie. Zamowilem i czekam az przysla bo zakladalem tak po przeczytaniu postow kolegow z forum ze to moze byc to a nawet jak nie to bede mial nowy termostat...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin