Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wentylator problem z temperaturą cieczy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Sob 11:06, 30 Kwi 2016    Temat postu: Wentylator problem z temperaturą cieczy

Witam Suzuki po zimowym postoju zrobiło mi psikusa. Temperatura na postoju doszła na maksa 4 kreski czerwona kontrolka się zapaliła a wentylator się nie zalaczyl. Zgasilem moto woda bulgocze poczym przekrecilem kluczyk do ponownego odpalenia a wentylator zatrybil. Co może być przyczyną koledzy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 12:04, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Patrząc na schemat to albo zaśniedziałe styki na złączach ale to za duży prąd tam płynie aby się nie załączył więc mało prawdopodobne. Obstawiał że czujnik który załącza wentylator ma styki na zasadzie bimetalu (jak w starej lodówce) i pewnie przez zimę się zastały i dla tego nie zwarły się. Dla tego jak go wyłączyłeś i włączyłeś to w tym czasie bardzie się nagrzały i przełączyły ostatecznie.
Proponuję poszukać nowego włącznika wentylatora i go wymienić bo jeszcze jedna taka akcja i możesz mieć kosztowna naprawę silnika.
Ewentualnie sprawdż bezpiecznik i jego gniazdo w 1000-cu to jest nr 6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 12:19, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Pamiętaj jeszcze, że to nie musi być problem z elektryką, a też z hydrauliką.
W silniku masz dwa termostaty (nie piszę tu fachowym językiem, więc niech puryści mnie za bardzo nie wyklinają Wink ). Jeden elektryczny a drugi hydrauliczny. Hydrauliczny otwiera obieg wody pomiędzy silnikiem a chłodnicą, a gdy to jest za mało do schłodzenia silnika do akcji wkracza termostat elektryczny włączając wentylator.

Najpierw upewnij się, że masz wszystko dobrze napełnione płynem chłodniczym.
Potem przejedź się, a nawet zagrzej znowu silnik do 3-4 kresek i zobacz, czy masz ciepłą chłodnicę dotykając ręką. Jeżeli silnik jest ciepły, a chłodnica zimna, to bawisz się w termostat hydrauliki i to jest więcej zabawy.
Jeżeli chłodnica będzie wszędzie równomiernie nagrzana to bawisz się w termostat elektryczny Smile .

PS: gdyby chłodnica była nierównomiernie nagrzana to bawisz się w poprawne odpowietrzenie układu Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Sob 12:46, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Gdzie znajdę termostat elektryczny Jest to czujnik przy chłodnicy czy przy termstacie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 14:04, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Włącznik od wentylatora masz po prawej stronie chłodnicy.
Masz manual od tego moto?
Jak masz chęć to go wykręć ale pewnie płyn poleci więc musisz go spuścić wpierw. Następnie wsadzić do garnka zagotować wodę i przy około 105 stopniach powinien bimetal zewrzeć się i rezystancja powinna być około 0 ohma mierząc miernikiem.
zrób kilka prób i będziesz wiedzieć czy zacina się czy nie jeśli będzie OK to zostaje kwestia termostatów mechanicznych, które mogą się nie otwierać i nie nagrzewają chłodnicy przez co wentylator się nie załącza.
Jestem elektrykiem i zapomniałem o mechanicznych aspektach tego problemu ale jakby termostat się nie otworzył to pewnie by coś rozsadziło na krótkim obiegu bez chłodnicy tak mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 20:44, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Termostat działa "w drugą stronę" - to znaczy jeśli jest zepsuty to pozostaje otwarty i mamy duży obieg cieczy chłodzącej. Moto wtedy długo się nagrzewa a w zimne dni jest niedogrzany.
Właśnie dla bezpieczeństwa jest to tak zrobione.
Według tego co piszesz - to zawiesił się włącznik wentylatora, jak zgasiłeś moto, to temperatura uległa jeszcze chwilowemu zwiększeniu ponieważ przestała działać pompa wody, wtedy w końcu nastąpiło jego włączenie.
Można go przetestować tak jak pisał geniusz, wykręcić, zagotować i sprawdzić multimetrem (albo żarówką i bateryjką) czy zwiera styki.
Rzecz jest niewielka ale bardzo potrzebna, lata mamy ostatnio gorące. Nowy włącznik kosztuje ok 90 PLN, więc profilaktycznie warto wymienić.
Proponuję również zalać przy okazji układ płynem o podwyższonej temperaturze wrzenia, np. Prestone. Płyn ten gotuj się dopiero przy 136 oC, więc nie ma obawy , że wywali nap. węże.
Po wymianie ważne jest również odpowietrzenie układu. jeśli nie wiesz jak do daj znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Sob 20:45, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Nie 9:54, 01 Maj 2016    Temat postu:

Książe - termostat działa jak działa a jak nie działa to w pozycji w jakiej mu się chce a nie tylko w otwartej.
Nie można liczyć na to, że jak się zepsuje to w pozycji otwartej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Nie 12:52, 01 Maj 2016    Temat postu:

Profilaktycznie wymienię ten czujnik Co do odpowietrzenia proszę o wasze sposoby jak wy to robicie Co do płynu zostało mi z auta g13 co myślicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:15, 01 Maj 2016    Temat postu:

Jak chcesz płyn wymienić kup motocyklowy bo ma jeśli się nie mylę wyższą temperaturę wrzenia i przy okazji zdemontuj termostat i zrób próbę z otwieraniem jego. Patrzyłem na schemat i czujnik temp. jest przy termostacie i on pokazuje temperaturę czyli jak się Tobie zagotował to oznacza, że się termostat nie otworzył we właściwym momencie.
Patrzyłem na cenę termstatu to jest około 20 dolarów więc moim zdanie mnie warto oszczędzać i go też wymienić.
Płyn chłodniczy wymienia się co 2 lata więc jak w zeszłym roku nie robiłeś tego to nie ma co czekać i wymieniać.
Który masz rok sprzęty?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 20:59, 01 Maj 2016    Temat postu:

Odpowietrzanie:
Nalewasz płynu do chłodnicy do podstawy szyjki wlewu, do zbiorniczka wyrównawczego do "max". Zamykasz jedno i drugie, odpalasz moto, parę razy trzeba przegazować. Wyłączyć silnik, dopełnić poziomy.
Odpalić ponownie, zagrzać aż do momentu włączenia wentylatora. Wyłączyć ostudzić, sprawdzić poziomy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Nie 21:18, 01 Maj 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adi
A1



Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wałbrzych/ Holandia

PostWysłany: Nie 21:36, 01 Maj 2016    Temat postu:

centrino napisał:
Książe - termostat działa jak działa a jak nie działa to w pozycji w jakiej mu się chce a nie tylko w otwartej.
Nie można liczyć na to, że jak się zepsuje to w pozycji otwartej.


Dokładnie tak, mógł się "skleić" podczas zimowego postoju, jak się pożądanie zagrzał to się odkleił i zaczą pracować, tak czy inaczej termostat bym wymienił w tym sezonie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Pon 6:29, 02 Maj 2016    Temat postu:

Koledzy gdzie dostsne termostat hydrauliczny , na allgro znalazlem tylko czujnik ten co siedzi w chlodnicy. Chcialbym wszytko kupic w jednym miejscu. Zostaje mi tylko ASO czy sa inne miejsca gdzie sie zaoptrujecie ?
Jest ktos kto by mi opisal optymalna metode dostania sie do termostau ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 7:34, 02 Maj 2016    Temat postu:

Longer napisał:
Jest ktos kto by mi opisal optymalna metode dostania sie do termostau ?


@szuja się z tym męczył, ale w tysiącu.

Co do dojścia to zdaje się jest podobnie jak w tysiącu. Termostat jest pomiędzy cylindrami pod przepustnicami (ten pizdryk na dwóch krótkich gumowych wężach)... Czyli masa rozbierania...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pon 7:38, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Pon 14:11, 02 Maj 2016    Temat postu:

Odbylen dzisiaj jazde testowa. Odpalam po chwil siadam jade temperatura wskoczyla na pierwsza potem na druga i tak caly czas. Stanolem na parkingu i czekam co sie bedzie dzialo Po 3 minutach zapalila sie trzecia kreska a po kolejnych 3 minutach do akcji wkroczyl wentylator Smile Wsiadam jade po 1km tem. Spada do drugiej kreski. Po skonczonej jezdzie ze szlaufika tylko nie wiem dokladnie ktorego poniewaz sa zaraz przy sobie spadla jedna kropla plynu. Prawdopodobnie byl to z przewodu wychodzacego z prawego dekla pod pompa wody.
Koledzy powiedzcie mi czy opisane powyzej objawy sa prawidlowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:19, 03 Maj 2016    Temat postu: Termostat i takie tam

Kolego, na razie wygląda na to, że ok, nie licząc tego wycieku. Obserwuj czy nie będzie się powiększał - to wskazywałoby na uszczelniacz pompy cieczy chłodzącej. Nie ma to jednak związku z włączaniem wentylatora.

Tak w ogóle to sprawdź (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) poziom płynu chłodzącego w układzie.

Gdyby powtórzyła się sytuacja z "przegrzaniem" to sprawdź czy chłodnica gorąca. I teraz mamy dwie opcje.

  1. Jeżeli chłodnica gorąca, a wentylator nie działa i wskaźnik na kokpicie pokazuje przegrzanie to stawiam na włącznik wentylatora, który jest zlokalizowany w chłodnicy. BTW - zanim skusisz się na nowy z serwisu spróbuj poszukać coś w samochodówce, może tańszy by się znalazł (musiałby mniej więcej załączać się przy 98*C, a wyłączać przy 92*C). Oczywiście wpierw sprawdź elektrykę, tj. połączenia i sam wiatrak.
  2. Jeśli chłodnica ledwo ciepła, a nastąpiło przegrzanie, to nie otwiera się termostat.

Polecam lekturę książki serwisowej - dział 6-1 (początek na s. 242). I to by było chyba tyle. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 18:31, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 18:34, 03 Maj 2016    Temat postu:

Miałem kiedyś podobny przypadek w aucie i okazało się, że poszła uszczelka pod głowicą.
I tu moje pytanie do znawców. Czy coś takiego zdarza się w motocyklach ?
Bo ja nigdy o tym nie słyszałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 16:09, 04 Maj 2016    Temat postu:

Zrobilem dzisiaj ok 160km, w trasie dwie kreski lekki korek trzy kreski i wentylator ale raz mi wskoczylo na cztery kreski takze nie jest dobrze .Oczywiscie wyjechalem z korku spadlo do dwoch kresek. Nie jestem pewien czy wyedy zalaczyl sie wentylator ale zaraz po tej sytuacji test na parkingu i wszystko ok 3 kreski co jakis czas wentylator.
Przy okazji bylem w salonie Suzuki w Rzeszowie i tak.
Czujnik wlaczajacy wentylator 215 zl :/ plus podkladka ok 25zl
Termostat 125zl
Termoatat zamowilem ale cena czujnika mnie powalila Co mi radzicie brac ten za 215 czy z allegro za ok 90?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Longer dnia Śro 16:12, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Śro 16:36, 04 Maj 2016    Temat postu:

Tak, termostat zakupiłeś więc płyn będziesz spuszczał.
Wykręć więc czujnik temperatury i z nim idź do sklepu z częściami samochodowymi. Jak będzie kumaty sprzedawca to znajdzie Ci czujnik samochodowy, który będzie pasował na gwint i miał te same temperatury pracy. Inaczej mówiąc ten sam czujnik tylko z przeznaczeniem do samochodów a nie do motocykli za cenę max 50zł.

PS
Jak Ci już ten czujnik dobierze to nie zapomnij się na forum pochwalić z czego dokładnie jest to czujnik tak aby koledzy z forum w przyszłości mieli ułatwione zadanie.

PS 2
Sorki nie zauważyłem, że podałeś linka z allegro zamiennika. Ja bym się nie zastanawiał i przeszedł do motoryzacyjnego. A w razie gdyby tam nie znaleźli to wówczas kupiłbym zamiennik z allegro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Śro 16:39, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin