Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wyciek z lagi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Pią 11:35, 27 Sie 2010    Temat postu: wyciek z lagi

sączy mi się trochę olej z prawej lagi...
trochę coraz bardziej Smile

motocykl mam od miesiąca, podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.

Na motocyklach znam się mało, ale mechanikę mam opanowaną (jeśli chodzi o samochody przynajmniej) Garaż mam , wyposażenie też...

i teraz pytanie

czy dam radę to wymienić sam? w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią Smile )

Dodam że nie chodzi o jakieś dziadowskie oszczędności, ale po pierwsze w ciągu dnia nie bardzo mam czas jechać odstawiać moto a po drugie nie znam żadnego mechanika co się wyznaje na motocyklach bardziej niż ja Smile

Moto ma przebieg ponad 50tyśkm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:05, 27 Sie 2010    Temat postu:

Jeżeli tylko masz możliwość uwieszenie moto z przodem w powietrzu to jak najbardziej zrobisz to samemu. Oprócz uszczelniaczy kup sobie olej do lag i dla pewności miej pod ręką serwisówkę jak byś nie wiedział skąd była dana część.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Pią 12:14, 27 Sie 2010    Temat postu: Re: wyciek z lagi

Barton napisał:
podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.


w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią Smile )


Może właśnie użył tych za 22...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 12:24, 27 Sie 2010    Temat postu:

Spokojnie sobie poradzisz z rozkręceniem lag i wymianą uszczelniaczy samodzielnie. Chociaż otwarta serwisówka z rysunkiem złożeniowym zawieszenia się przyda - bo ilość elementów w ladze mnie nieco zaskoczyła...Smile
Jak nie masz jak podwiesić przód to zdradzę mój - może ryzykowany ale sprawdzony przez 3 dni serwisu - sposób: moto na centralkę, prosisz kolegę / żonę / sąsiada / listonosza, żeby na 60 sekund usiadł na tyle kanapy, a Ty podkładasz odpowiedniej wysokości klocek drewniany pod mocowanie gmoli z przodu. Okazało się to najskuteczniejsze, kombinowanie z podnośnikiem samochodowym nie powiodło się, bo nie było dobrego miejsca podparcia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 19:47, 27 Sie 2010    Temat postu:

ja tez stawiam na centalce do kufra 10kg i sam stoi bez przedniego kola. Jak wymieniasz uszczelniacza bo ciekna to proponuje caly komplet a nie tylko uszczelniajace.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Pią 20:13, 27 Sie 2010    Temat postu:

a gdzie kupić komplet ? chcę to zrobić porządnie

jakim olejem zalać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 20:44, 27 Sie 2010    Temat postu:

Po zdemontowaniu zwróć uwagę , czy rury nie mają rys i czy są proste i czy są okrągłe w miejscu pracy uszczelniacza . Jeden sezon na zrobionych lagach to troche mało nawet na najsłabszych uszczelnieniach ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 20:59, 27 Sie 2010    Temat postu:

np. taki komplet
[link widoczny dla zalogowanych]
Olej jesli chodzi o firme to nie wiem jak mam motula. Gestosc mam 15W i na gladkim asfalcie jest super na dziurach twardo. Seria to 10W(tak mysle). Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy. Najlepiej wymienic sprezyny na progresy. Zawieszenie przednie w DLu jest poprostu kiepskie:(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Wto 17:45, 28 Wrz 2010    Temat postu:

szukałem dużo po archiwum ale znaleźć nie mogę...
ktoś opisywał kiedyś że po założeniu progresów przestaje to zawieszenie tak głucho (brzydko) dobijać...

w larsonie są jakieś progresy wirtha za 390 za komplet. To normalna cena?

dobra znalazłem Smile
roadrunner napisał:
Kolega kupił progresywne sprężyny Ohlinsa do swojej 650-tki. Przy okazji panowie z Ohlinsa byli tak mili że opisali przyczynę stuków w przednim zawieszeniu. No więc problem polega na źle skonstruowanym tłumiku a dokładnie źle wykonanych kanałach olejowych. Pomijając sprężyny jak do długopisu i zwykłe !!!!łożyska kulkowe!!!! w główce ramy, to zawieszenie nadaje się tylko na śmietnik! Nadmienię tylko że w/g serwisu Suzuki "tak ma być, to nie jest żadna usterka".



i jeszcze ceny progresów

Ohlins - 489zł
Wirth - 390zł
Wilbers - 369zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Barton dnia Wto 19:09, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Śro 17:14, 29 Wrz 2010    Temat postu:

tak się zastanawiałem czemu nikt nie odpowiedział aż dotarło że pytania nie zadałem Smile

Kupować progresy i jeśli tak to które Smile ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:29, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Ohlinsy NIE sa progresywne. Ja kupilem te Ohlinsy jeszcze nie zalozone i nie testowane (nawet jeszcze ich nie widzialem), ale kupilem bo jestem ciekaw tego co powiedzieli Panowie z Ohlinsa na ich temat Wink Chcialem kupic te Wirthy, ale w koncu zdecydowalem sie na Ohlinsa.
Masz jeszcze hyperpro za jakies 510-550 zaleznie gdzie kupujesz.

Wszyscy ktorzy wymienili sprezyny chwala sobie obecne zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barton
A1



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Milionówek

PostWysłany: Wto 17:40, 12 Paź 2010    Temat postu:

no to wymieniłem uszczelniacze - sprężyny zostały stare


jakby co to dla potomnych informacje bo i tak mam w pamięci (dla dl650):


Oleju ma być 524 ml na lagę czyli odległość od góry lagi do lustra oleju 143mm (bez włożonej sprężyny i na ladze opuszczonej w dół)

Lagi w miejscach pracy uszczelniacza przeczyściłem papierem wodnym 2500

Powodem wycieku było naderwanie uszczelniacza przez zadzior w goleni. Teraz jest zeszlifowany grubszym papierkiem - mam nadzieję że będzie dobrze. Po jazdach próbnych doszedłem do wniosku że olej w lagach to jednak nie jest przereklamowany Smile

PS: w larsonie są dwa typy uszczelniaczy do dl650
te za 22zł mają jedną wypustkę od strony po której przylegają do lagi a te za 66zł dwie ... więc pewnie będą szczelniejsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 17:56, 12 Paź 2010    Temat postu:

Sprężyny Ohlins-a rzeczywiście nie są progresywne, ale i tak niebo a ziemia w porównaniu z orginalnymi. Jeżeli ktoś chce koniecznie progresywne do DL-a to Willbers ma takie w swojej ofercie. Polecem też centralny amor Ohlinsa, w pełni regulowany, REWELACJA!! Tylko cena trochę zabójcza, ponad 3 k...
Moim zdaniem, gdyby dać małemu DL-owi to zawieszenie które ma kolega i 10 koni mocy...
NAJLEPSZY SPRZĘT ŚWIATA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pią 7:39, 15 Paź 2010    Temat postu:

magrafb napisał:
Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy:(


Ja tez dawno,dawno temu myslalem, ze moje upodobania są lepsze niz zalecenia producenta... myliłem się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:57, 02 Mar 2011    Temat postu:

odgrzeje temat bo muszę wymienić uszczelniacze.

Jakie "urządzenie" trzeba mieć żeby rozkręcić wszystko?
W serwisówce jest jakiś klucz "T" czy jakoś tak, czy ktoś to widział, a może wie gdzie kupić lub jak zrobić?

Druga sprawa to czy ktoś się orientuje czy można wymienić samą sprężynę w tylnym amorze? Nie chce mi się szukać teraz po serwisówce, ale skoro sprzedają oddzielnie sprężyny to chyba można?
Zastanawiam się czy coś to pomoże chociaż trochę utwardzić zawias. Nie potrzebuję amora z milionem regulacji za 3k5 pln.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ElViajero
Motocyklista



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 11:11, 02 Mar 2011    Temat postu:

Bibob można samemu wymienić żadnych specjalnych narzędzi nie trzeba. choć przy odkręcaniu wkładu lagi przydała by się pomoc lub wkrętarka.
Sprężynę w tylnym amorze możesz wymienić samą bez konieczności zmiany całego amora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 12:00, 02 Mar 2011    Temat postu:

Jeśli chodzi o rozkręcanie przodu, to poluzuj najpierw śruby na dole goleni, przy osi koła. Dopiero potem odkręć korki i wyjmij sprężyny. W ten sposób sprężyna będzie dociskać tłumik i nie pozwoli mu się obrócić, to samo robi specjalny klucz "T" Smile

Zazwyczaj tą metodą udaje mi się rozkręcić zawieszenie, raz tylko nie poszło. Musiałem sobie dorobić special tool'a z kawałka rurki. Rurka o średnicy ok. 16-18mm i ok. 70cm długości. Ostatnie 10cm zaginasz o 90st i robisz z tego rączkę do trzymania. Na drugim końcu musisz wyciąć brzeszczotem czy pilnikiem 4 równo rozmieszczone ząbki o szerokości i wysokości ok. 3mm. Ząbki później rozginasz na boki i tak oto powstaje special tool do przytrzymywania tłumika. Powyższe wymiary są bardzo mocno orientacyjne. Jak odkręcisz sprężyny, wylejesz olej i zaświecisz sobie latarką do środka, to zobaczysz jak wygląda tłumik i jak mniej więcej musisz przygotować rurkę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:03, 02 Mar 2011    Temat postu:

thx... o to chodziło.
w serwisówce napisali to samo co Ty o tym przytrzymywaniu przez sprężynę Razz
spróbuje i zobaczę czy to działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:14, 02 Mar 2011    Temat postu:

Spokojnie dasz radę w ten sposób. Aha-zanim wyciągniesz lagi z półek, poluzuj korki - po wyciągnięciu ciężko będzie Ci utrzymać lagę i odkręcić korek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 12:18, 02 Mar 2011    Temat postu:

Przy składaniu musisz zachować odwrotną kolejność, tzn. najpierw włożyć sprężyny i zakręcić korki i dopiero wkręcić śruby mocujące tłumik...
U mnie akurat nie do końca się to udało, tzn tłumik mimo to się obracał, ale dokręciłem ile się dało i tak to zostawiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłek
A



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)

PostWysłany: Czw 21:56, 07 Lip 2011    Temat postu:

Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 22:30, 07 Lip 2011    Temat postu:

miłek napisał:
Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ?


Krzywe/zwichrowane tarcze, niedotarte/nieułożone klocki, krzywe/niewyważone koło. Amortyzatory nie powodują takich objawów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin