Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 21:22, 30 Gru 2015    Temat postu: Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9

Witajcie
Moja suzi dostała pod choinkę od mikołaja Smile przewody w oplocie. I korzystając z czasu wolnego stwierdziłem że co tam mam dawać mechanikom zarobić.. sam wymienię, tym bardziej że i tak porozbierać to i owo musiałem by wymienić filtr powietrza, płyn w chłodnicy itp.. a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w jakiś przydatny drobiazg Smile
I w związku z tym mam pytanie - czy ktoś już to robił? Jeżeli tak to może uchyli rąbka tajemnicy i odpowie mi :
1) Jak k#^%% odkręcić te j%#%#$@ krótkie przewody idące z rozgałęźnika do metalowych przewodów idących do tyłu?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo ani z jednej ani z drugiej dostępu nie mam i ze swoimi łapskami dostać się do złączy nie umiem. Co to.. czyżby trzeba było chłodnicę ściągać , podstawę filtra powietrza i cholera wie co jeszcze? W serwice manual nic na ten temat nie znalazłem..

2) Czy jest jakiś sposób by wytłumaczyć tym j*%@%#$ przewodom metalowym w miejscu mocowania z przewodami gumowymi by się zechciały dać odkręcić? Z tyłu na obu nakrętach klucz mi objechał ( dobry, nowy kuty klucz).. czy poza WD jakiś jeszcze pomysł? Bo jutro jakieś żabki przyniosę by je inaczej chwycić tylko za cholerę nie wiem jak te żabki z tyłu wsadzić w miejsce gdzie mieszkają nakrętki.

Pomóżcie proszę bo żem w kłopocie i żona wybije mi z głowy na przyszłosć mechanikowanie jak na lawecie motor do mechanika będę musiał zaciągnąć.
[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Śro 21:23, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:05, 30 Gru 2015    Temat postu:

Jak zdejmiesz air boxa, czy jak napisałeś podstawę filtra powietrza to bedziesz miał o wiele lepszy dostęp do tego.
Przy układzie hamulcowym z ABS, nie jest to takie proste jak w zwykłym. Chodzi mi o odpowietrzanie pompy... żebyś nie narobił sobie kłopotów.

http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/samodzielna-wymiana-przewodow-hamulcowych-z-abs,13544.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 22:11, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 22:07, 30 Gru 2015    Temat postu:

Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale co do drugiego jak zmieniałem przewody akurat w innym motocyklu ale system ten sam, to te nakrętki odkręciłem dopiero kluczem właśnie do przewodów hamulcowych u znajomych mechaników podobny do takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
każdym innym niestety nie dałem rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 22:28, 30 Gru 2015    Temat postu:

Dzięki bardzo. Szukam jutro kluczy i próbuje zdemontować całe przewody Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 17:29, 31 Gru 2015    Temat postu: ABS - a to jazz ;)

Hej, ogólnie przy ABS możesz mieć problem z odpowietrzeniem. Kilka luźnych przemyśleń - może coś Ci się przyda - http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/schemat-elektryczny-ukladu-abs-ak-7-2008-rok,22114.html#313258.

Co do odkręcania - jeśli Ci nie zależy na starych przewodach to je odcinasz i odkręcasz to co zostało nasadką. W innym wypadku płaski "zwykły" klucz zapewne się obślizgnie - chodź oczywiście spróbuj - może gwint odpuści. Trzeba użyć takich z rozcięciem jak koledzy wskazali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 18:11, 31 Gru 2015    Temat postu:

Przewody krótkie z przodu założone. Bez zdejmowania airboxa. Wystarczy przewody metalowe wysunąć z mocowań wzdłóż ramy i da się je wyjąć z przewodami gumowymi do góry gdzie dostęp jest.
Uwaga dla potomnych : te dwa przewody giętkie nie są takie same jak na pierwszy rzut oka się wydaje, więc przed założeniem ich dobrze jest to sprawdzić bo po tem trzeba to robić wszystko jeszcze raz SmileSmile
Nic to... jak górale mawiali "jak sie nie przewrócisz to się nie nauczysz".
Zacząłem odpowietrzać przód ale to będzie chyba dłóższa robota i pomagiera musze do garażu ściągnąć.
Z tyłu jedem przewód został , metalowy przewód do pompy abs ma tak objechaną nakrętkę że ni chuchu nie chce drgnąć. Spróbuję ściągnąć do garażu jakiegoś porządniejszego francuza, może pójdzie. Nie to będę musiał dostać się do pompy i zdemontować i ten przewód by go wymienić lub wymienić samą nakrętkę (jak się da... ).
Nic to, kończę walkę na dziś, nie chce mi się witać mowego roku w garażu Smile
Szczęśliwego nowego życzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 13:55, 05 Lut 2016    Temat postu:

Oczywiście był problem z odpowietrzeniem. Pół godziny pompowania, półtorej butelki płynu hamulcowego i .. za 3 naciśnięciem był hamulec..
Ratunek - kilka garaży dalej u kumpla - układ podciśnieniowy i kompresor.
Zaczynamy, odpowietrzamy i ... jest ale słabiutki i znowu po 2 naciśnięciach jest ok.
Chwila zastanowienia.. i skoro jedyne miejsce zapowietrzenia to pompa ABS - to trzeba ją uruchomić. W serwisie mają kompa z oprogramowaniem ja nie mam... .
Ale mam motor Smile Więc wskoczyłem na moto , przygazówka, i heja. Kilka rozpędzeń, i ostre hamowanie z ABS . Z powrotem garaż, odpowietrzenie i jest ok.
Więc dla potomnych - nie trzeba targać sprzętu na lawecie jak ABS się zapowietrzy .
Po prostu trzeba zmusić ABS do pracy by wyrzucił z siebie powietrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Graffy
A1



Dołączył: 08 Lis 2018
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań (okolice)

PostWysłany: Wto 9:13, 05 Lis 2019    Temat postu:

Rozebrałem moto na mały serwis zimowy i mocno zastanawiam się nad wymianą przewodów hamulcowych.
@antyks twierdzisz, że po odkręceniu tych mocowań i wyjęciu z zaczepu w ramie da się te rurki z gumowymi wężami wyjąć nad airboxa aby był dostęp do rozkręcenia?
Bylem wczoraj w garaży się temu przyjrzeć i mam pewne obawy.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Graffy dnia Wto 9:14, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wieczny włóczęga
A1



Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:58, 19 Lis 2019    Temat postu:

Czy zestaw trzech przewodów hamulcowych jest wystarczający do wymiany z oryginalnych przy układzie ABS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Graffy
A1



Dołączył: 08 Lis 2018
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań (okolice)

PostWysłany: Śro 9:35, 20 Lis 2019    Temat postu:

Z tego co czytałem, ludzie którzy je zamontowali są zadowoleni. Ponoć w nowszych modelach zastosowany jest właśnie taki układ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin