Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana zestawu napędowego/łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 12:34, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Cześć,
w związku z tym, że mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty- przyszedł czas na wymianę napędu.
Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] brakuje informacji o zębatkach.
Na Aledrogo znalazłem komplet, który powinien pasować do mojego (DL650A K7)- DID 525 VX 118, JTF520-15, JTR1792-47. Możecie mi potwierdzić że te zębatki są ok?

Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? Zakuwarki nie mam i nie mam za bardzo skąd wziąć, wiec żeby zakuć będę musiał na wymianę napędu zostawić moto w serwisie- sam już nie zrobię, bo kupować zakuwarkę tylko po to żeby raz czy dwa zmienić napęd to nie ma sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 12:48, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Lompi napisał:
(...)
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? (...)


Spinki raczej do slabszych motkow, producent naszych moto nie pozostawia tej kwestii do wyboru, maja byc zakute.

A co sie dzieje, gdy lancuch pusci przeczytaj, chociazby w pierwszych postach [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 13:34, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:31, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Załóż spinkę i jedź zakuć do serwisu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 13:46, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Aha ok, a te zębatki jak coś będą ok, taki ma być wymiar?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 22:50, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Zębatki są ok.
łańcuch też, do k7 118 ogniw.
Tak jak pisał "skvrnsk" załóż spinkę i podjedź do jakiegoś warsztatu moto na samo zakucie.

Jak chcesz to zrobić samemu, to zarezerwuj sobie trochę czasu o ile chcesz to zrobić porządnie. Pod deklem wałka zdawczego jest przeważnie mały armagedon na półgodziny mycia i półliterka nafty.
Zębatkę zdawczą koniecznie odkręcaj przed demontażem łańcucha, tylne koło zablokuj deską wkładając ją pomiędzy "szprychę" a wahacz.
Do odkręcenia nakrętki klucz jak pamiętam 32 i spore ramię się przyda.
Tylną zębatkę popuść również zanim zdejmiesz łańcuch.
Przy okazji pooglądaj łożyska, gumy zabieraka, etc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Sob 8:35, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 8:36, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Książe dzięki za info. Łożyska ostatnio oglądałem bo mi coś piszczało- są ok, a jeśli chodzi o gumy zabieraka, to na co zwrócić uwagę? Tylko na to, czy nie są poparciałe i popękane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 9:33, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Ja bym profilaktycznie kupil jeszcze simering walka zdawczego i ewentualnie za jedna robota go tez wymienil. (drobny koszt )
Po dokreceniu zebatki moze sie zdazyc ze zacznie leko puszczac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 10:04, 13 Kwi 2016    Temat postu:

jotes rozumiem że masz na myśli "SEAL, DRIVE SHAFT 36X50X6 -- 09283-36003"?
Jeśli chodzi o wymianę tego, to jak to wygląda? Na żadnym wideo odnośnie wymiany napędu nie widziałem, żeby ktoś cokolwiek więcej ruszał poza zębatką, więc nie wiem jak się do tego zabrać.
PS. Rozumiem, że to tylko simering i po jego demontażu nic mi nie powinno pocieknąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Śro 11:04, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Lompi, ja naped zmienialem w ASO, nastepnego dnia dopiero zobaczylem ze deliktanie puszcza olej.
Wedlug nich to czesto sie zdaza, po ponownym dokreceniu zebatki, a mechanik dostal zjebke od majstra ze od razu nie sprawdzil.
Mozliwe ze mialem pecha ale jak poszukalem w necie to znalazlem wiecej takich przypadkow.
Tyle ze byl piatek, simering przyszedl we wtorek i zamiast w sobote pojechac w Alpy pojechalem w srode na 1/2 urlopu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 11:43, 13 Kwi 2016    Temat postu:

I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter_ok1
A



Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Śro 12:22, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Lompi napisał:
I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie Wink


To nie to , że oni wszystko na siłę robią inne, po prostu taką rozmiarówkę mają skośnookie wynalazki, taki sam rozmiar występuje też np. jako uszczelniacz wału korbowego w kilku koreańskich silnikach i chewrolecie 1,2 (tych z rodowodem daewoo).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 12:30, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Może i masz racje ale jak człowiek widzi 36x50x7 - 3,80 zł, a 36x50x6 - 35zł, to było nie było się jedno na myśl nasuwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 12:42, 13 Kwi 2016    Temat postu:

To jest z katalogu, tylko że niepopularny rozmiar. Zobacz sobie jaki jest simering popychacza sprzęgła... To jest dopiero dziwny potwór.

Moim zdaniem przynajmniej wałka zdawczego warto wymienić (ja wymieniłem oba, razem z popychaczem - ale mi się z tego lał olej). Jeśli robisz sam to bez problemu. Trzeba zdjąć tulejkę dystansową z wałka i masz mnóstwo miejsca, żeby podważyć simering.

Jak płacisz, to nie ma co płacić dwa razy. Nie przy tej cenie. Jakby to było 200-300zł to ok, ale naprawdę 35zł to dużo jak na rzecz do której zagląda się raz na kilka lat (no chyba że ktoś tłucze 30k rocznie to raz na rok)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 12:54, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Będę wymieniał napęd to obejrzę sobie ten simering, jak coś będzie z nim nie tak lub później będzie puszczał, to zdemontuje wszystko jeszcze raz i wtedy wymienię.

Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie? Jakby co okolice zębatki zdawczej mogę bez problemu na grubo naftą wymyć, żeby było do czysta?

PS. Mam klucz dynamometryczny, ale tylko do momentu 110 Nm, chyba nie będzie biedy jak dokręcę nim do 110 i jeszcze zwykłym kluczem trochę docisnę. W serwisówce jest moment 145 Nm, ale nie mam skąd wziąć klucza na taki moment.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 13:35, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Przy okazji obejrzyj sobie dokładnie popychacz sprzęgła i jego uszczelniacz (simmering) schowany pod taką okrągłą "pokrywką" przykręcaną trzema śrubami. Umyj też wysprzęglik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 14:44, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Ok. Dzięki za info.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabej
A1



Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 15:42, 13 Kwi 2016    Temat postu:

szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:00, 13 Kwi 2016    Temat postu:

alabej napisał:
szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9


Zębatka zdawcza 145 Nm
Zębatka odbiorcza (tylna) 60 Nm
Nakrętka tylnego koła 100 Nm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alabej
A1



Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:32, 13 Kwi 2016    Temat postu:

dzięki Książe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lotnik
Motocyklista



Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kętrzyn WM

PostWysłany: Wto 18:57, 16 Sie 2016    Temat postu:

Trochę w temacie trochę obok. Napęd dogorywa i czas na zmianę, ale żeby nie było za prosto.
Primo mam podniesione zawieszenie z tyłu i jak patrzę na łańcuch, zawsze jeździ po ślizgaczu. I naszła mnie myśl czy by nie zmienić zębatek.
Oryginalnie jest 15/47 i 116 oczek. A co gdyby założyć komplet 16/50?
Przełożenie zostanie praktycznie bez zmian a łańcuch powinien odrobinę pójść w górę.
Drugie primo czy nie będzie nigdzie obcierać, czy ktoś tego próbował?
Ostatecznie jaka długość łańcucha, na logikę: dochodzą łącznie 4 oczka, za środkiem wychodzą 2 więc powinno być 118 oczek?Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lotnik dnia Wto 22:16, 16 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin