 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 12:34, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć,
w związku z tym, że mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty- przyszedł czas na wymianę napędu.
Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] brakuje informacji o zębatkach.
Na Aledrogo znalazłem komplet, który powinien pasować do mojego (DL650A K7)- DID 525 VX 118, JTF520-15, JTR1792-47. Możecie mi potwierdzić że te zębatki są ok?
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? Zakuwarki nie mam i nie mam za bardzo skąd wziąć, wiec żeby zakuć będę musiał na wymianę napędu zostawić moto w serwisie- sam już nie zrobię, bo kupować zakuwarkę tylko po to żeby raz czy dwa zmienić napęd to nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:48, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi napisał: | (...)
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? (...) |
Spinki raczej do slabszych motkow, producent naszych moto nie pozostawia tej kwestii do wyboru, maja byc zakute.
A co sie dzieje, gdy lancuch pusci przeczytaj, chociazby w pierwszych postach [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 13:34, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:31, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Załóż spinkę i jedź zakuć do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 13:46, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Aha ok, a te zębatki jak coś będą ok, taki ma być wymiar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 22:50, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zębatki są ok.
łańcuch też, do k7 118 ogniw.
Tak jak pisał "skvrnsk" załóż spinkę i podjedź do jakiegoś warsztatu moto na samo zakucie.
Jak chcesz to zrobić samemu, to zarezerwuj sobie trochę czasu o ile chcesz to zrobić porządnie. Pod deklem wałka zdawczego jest przeważnie mały armagedon na półgodziny mycia i półliterka nafty.
Zębatkę zdawczą koniecznie odkręcaj przed demontażem łańcucha, tylne koło zablokuj deską wkładając ją pomiędzy "szprychę" a wahacz.
Do odkręcenia nakrętki klucz jak pamiętam 32 i spore ramię się przyda.
Tylną zębatkę popuść również zanim zdejmiesz łańcuch.
Przy okazji pooglądaj łożyska, gumy zabieraka, etc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Sob 8:35, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 8:36, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Książe dzięki za info. Łożyska ostatnio oglądałem bo mi coś piszczało- są ok, a jeśli chodzi o gumy zabieraka, to na co zwrócić uwagę? Tylko na to, czy nie są poparciałe i popękane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 9:33, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym profilaktycznie kupil jeszcze simering walka zdawczego i ewentualnie za jedna robota go tez wymienil. (drobny koszt )
Po dokreceniu zebatki moze sie zdazyc ze zacznie leko puszczac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 10:04, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jotes rozumiem że masz na myśli "SEAL, DRIVE SHAFT 36X50X6 -- 09283-36003"?
Jeśli chodzi o wymianę tego, to jak to wygląda? Na żadnym wideo odnośnie wymiany napędu nie widziałem, żeby ktoś cokolwiek więcej ruszał poza zębatką, więc nie wiem jak się do tego zabrać.
PS. Rozumiem, że to tylko simering i po jego demontażu nic mi nie powinno pocieknąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2519
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 11:04, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi, ja naped zmienialem w ASO, nastepnego dnia dopiero zobaczylem ze deliktanie puszcza olej.
Wedlug nich to czesto sie zdaza, po ponownym dokreceniu zebatki, a mechanik dostal zjebke od majstra ze od razu nie sprawdzil.
Mozliwe ze mialem pecha ale jak poszukalem w necie to znalazlem wiecej takich przypadkow.
Tyle ze byl piatek, simering przyszedl we wtorek i zamiast w sobote pojechac w Alpy pojechalem w srode na 1/2 urlopu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 11:43, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_ok1
A
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Śro 12:22, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi napisał: | I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie  |
To nie to , że oni wszystko na siłę robią inne, po prostu taką rozmiarówkę mają skośnookie wynalazki, taki sam rozmiar występuje też np. jako uszczelniacz wału korbowego w kilku koreańskich silnikach i chewrolecie 1,2 (tych z rodowodem daewoo).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:30, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Może i masz racje ale jak człowiek widzi 36x50x7 - 3,80 zł, a 36x50x6 - 35zł, to było nie było się jedno na myśl nasuwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 12:42, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To jest z katalogu, tylko że niepopularny rozmiar. Zobacz sobie jaki jest simering popychacza sprzęgła... To jest dopiero dziwny potwór.
Moim zdaniem przynajmniej wałka zdawczego warto wymienić (ja wymieniłem oba, razem z popychaczem - ale mi się z tego lał olej). Jeśli robisz sam to bez problemu. Trzeba zdjąć tulejkę dystansową z wałka i masz mnóstwo miejsca, żeby podważyć simering.
Jak płacisz, to nie ma co płacić dwa razy. Nie przy tej cenie. Jakby to było 200-300zł to ok, ale naprawdę 35zł to dużo jak na rzecz do której zagląda się raz na kilka lat (no chyba że ktoś tłucze 30k rocznie to raz na rok)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:54, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Będę wymieniał napęd to obejrzę sobie ten simering, jak coś będzie z nim nie tak lub później będzie puszczał, to zdemontuje wszystko jeszcze raz i wtedy wymienię.
Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie? Jakby co okolice zębatki zdawczej mogę bez problemu na grubo naftą wymyć, żeby było do czysta?
PS. Mam klucz dynamometryczny, ale tylko do momentu 110 Nm, chyba nie będzie biedy jak dokręcę nim do 110 i jeszcze zwykłym kluczem trochę docisnę. W serwisówce jest moment 145 Nm, ale nie mam skąd wziąć klucza na taki moment.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 13:35, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przy okazji obejrzyj sobie dokładnie popychacz sprzęgła i jego uszczelniacz (simmering) schowany pod taką okrągłą "pokrywką" przykręcaną trzema śrubami. Umyj też wysprzęglik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 14:44, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ok. Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabej
A1
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:42, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:00, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
alabej napisał: | szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9 |
Zębatka zdawcza 145 Nm
Zębatka odbiorcza (tylna) 60 Nm
Nakrętka tylnego koła 100 Nm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabej
A1
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:32, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
dzięki Książe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lotnik
Motocyklista
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kętrzyn WM
|
Wysłany: Wto 18:57, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę w temacie trochę obok. Napęd dogorywa i czas na zmianę, ale żeby nie było za prosto.
Primo mam podniesione zawieszenie z tyłu i jak patrzę na łańcuch, zawsze jeździ po ślizgaczu. I naszła mnie myśl czy by nie zmienić zębatek.
Oryginalnie jest 15/47 i 116 oczek. A co gdyby założyć komplet 16/50?
Przełożenie zostanie praktycznie bez zmian a łańcuch powinien odrobinę pójść w górę.
Drugie primo czy nie będzie nigdzie obcierać, czy ktoś tego próbował?
Ostatecznie jaka długość łańcucha, na logikę: dochodzą łącznie 4 oczka, za środkiem wychodzą 2 więc powinno być 118 oczek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lotnik dnia Wto 22:16, 16 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|