VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> zagęszczanie oleju/kurczenie oleju
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
zagęszczanie oleju/kurczenie oleju
PostWysłany: Śro 17:52, 10 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Witam,
zdaję sobie sprawę z tego, że wielu z Was może wyśmiać temat. Ale mam dziwny problem? o ile to problem... z moim DL em. W garażu mam temperaturę może o 2 stopnie wyższą niż na dworze i wydaje mi się, że to przez niską temperaturę "kurczy" mi się olej. Poziom miałem na full, bo moto jest po przeglądzie w ASO Suzuki w Lublinie w lutym tego roku.
Kiedy przychodzę i go odpalam nie chce mi wrzucać na jedynkę, i od razu gaśniepo czym komputer krzyczy, że za niski poziom oleju. Nawet jak się rozgrzeje trochę to też w okienku poziom jest praktycznie minimalny. Mam jeszcze Maraudera i w nim jest tak samo, także rozumiem, że to pewien standard, ale co np. kiedy widzę, we wczorajszym zakupionym MOTOCYKLU sprawozdanie z jakiejś imprezy Grudniowej z Mikołajami na motocyklach?
Wybieram się w lipcu na Grossglockner i boję się, że jak spadnie temperatura to będę miał problem z odjechaniem Wink. Toczyć się nie zamierzam.
Możliwe, że przez niską temperaturę jest problem z olejem i on gdzieś gęstnieje? a kiedy będzie na plusie wszystko wróci do normy?
proszę o jakąś poradę w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:10, 10 Lut 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jest to dość dziwne co piszesz, olej nawet pomimo niskiej temperatury nie zmieni na objętość. Przede wszystkim postaw na dłużej moto w pozycji pionowej i wtedy sprawdź poziom oleju. Jeżeli jest zbyt niski nawet po kilku godzinach stania w pionie (gęsty olej dużo dłużej będzie spływać) to po prostu uzupełnij i sprawdź po jakimś czasie czy objaw się powtarza. Ja odlapałem swojego przy -5 stopniach i nie było problemów.

PS.
Olej nie moze zmienić na tyle objętości aby silnik mial problem z utrzymaniem ciśnienia. W silniku jest ok 3 litrów oleju, pomiędzy min a max jest ok 0,5 litra - to jest niemozliwe zeby zmiana objętości była na poziomie 20-30%


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:25, 10 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Dobra myśl, żeby postawić go w pionie na dłużej. Tak też zrobię bez odpalania, zobaczymy czy spłynie tak jak trzeba. I wtedy odpalę i będzie już jasne.
Dla mnie też to było dziwne, że dopiero co wymieniany olej jeszcze dzień wcześniej kiedy stał w ciepłym pomieszczeniu i był maksymalnie zalany dzień później ma minimum. I to w obu motocyklach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:12, 10 Lut 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Za mało wlali w serwisie i tyle.Dolać i problem z głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:45, 10 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Nie serwisuj więcej motocykla u znanego deal-era Suzuki w Lublinie. Wszystko robią na odpie...l się albo nie robią wcale i czeszą za to ciężką kasę!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:02, 11 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Nie chcę nikogo bronić ani ganić, aczkolwiek po wyjeździe z serwisu olej był nalany do pełna na 100%. Nie mam podstaw żeby cokolwiek na nich zganiać, poza tym obsłużyli mnie bardzo dobrze i nie zdarli kasy.
Postaram się zastosować do Waszych rad. Może nie ma co siać paniki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:22, 11 Lut 2010
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Cezar_LBN napisał:
Nie chcę nikogo bronić ani ganić, aczkolwiek po wyjeździe z serwisu olej był nalany do pełna na 100%. Wink


Jesteś całkowicie pewien że motocykl był wtedy idealnie w pionie ?

W sumie nieduże odchyłki na przeciwległe strony potrafią dawać przekłamania poziomu w okienku od min do max Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:55, 11 Lut 2010
koko
A

 
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





roadrunner napisał:
Nie serwisuj więcej motocykla u znanego deal-era Suzuki w Lublinie. Wszystko robią na odpie...l się albo nie robią wcale i czeszą za to ciężką kasę!


Raz byłem w tym serwisie na przeglądzie i na tym poprzestane, potwierdzam zdanie kolegi nic dodać nic ująć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:06, 11 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Jest OK.
Sprawdziłem jak postał w pionie 2 h i oleju jest full... tylko nie rozumiem jednej rzeczy. Nie można grzać motocykla kiedy postawiony jest na stopce? Bo jak go grzałem na stopce jak stał bokiem, potem na niego wsiadłem i wrzuciłem jedynkę to zgasł i krzyczał, że nie ma wystarczającej ilości oleju. Rozumiem, że trzeba poczekać w pionie, żeby też chwilę pochodził i wtedy zapinać jedynkę. Czy grzać go tylko siedząc na moto w pionie? Mówię o warunkach zimowych. Wydaje mi się, że jak i tak olej jest na full, to czy go grzeję w pionie czy na stopce to bez różnicy, przecież motocykl jak jedzie to tez się przechyla i nie gaśnie i nie pokazuje że jest mało oleju.
Zaczynam głupieć a pewnie jak się skończą te mrozy (coraz mniejsze na szczęście) wszystko wróci do normy. Jak motocykl chodzi to i tak okienko jest zachlapane i nie widać prawidłowego poziomu oleju.
Czy jest różnica jak rozgrzewam motocykl, żeby potem bez bólu wrzucać jedynkę żeby mi czujnik poziomu nie głupiał?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:02, 11 Lut 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Mrozy nie maja tu zadnego znaczenia.Jaki olej Ci wlali ?

A jak wsiadłeś i wrzucileś bieg to nóżka boczna była opuszczona czy podniesiona ? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Czw 19:04, 11 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:44, 11 Lut 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Cezar_LBN napisał:
nie rozumiem jednej rzeczy. Nie można grzać motocykla kiedy postawiony jest na stopce? Bo jak go grzałem na stopce jak stał bokiem, potem na niego wsiadłem i wrzuciłem jedynkę to zgasł i krzyczał, że nie ma wystarczającej ilości oleju. Rozumiem, że trzeba poczekać w pionie, żeby też chwilę pochodził i wtedy zapinać jedynkę. Czy grzać go tylko siedząc na moto w pionie? Mówię o warunkach zimowych. Wydaje mi się, że jak i tak olej jest na full, to czy go grzeję w pionie czy na stopce to bez różnicy, przecież motocykl jak jedzie to tez się przechyla i nie gaśnie i nie pokazuje że jest mało oleju.
Zaczynam głupieć


Chlopie.. a po co wrzucasz bieg jak masz rozlozoną stopke boczną?
Motocykl ma gasnac! bo przy stopce jest czujnik, ktory odetnie zaplon jesli wrzucisz bieg.

Nie rozumiem co niektorych postow... grzac w takiej pozycji czy srakiej... Motocykl odpalam przed wyjazdem i tyle.Zazwyczaj stoi na bocznej. Czasem zanim zejde do moto jest odpalony 40minut.. po to ma termostat i uklad chlodzenia,zeby go schlodzil. Tak wlasnie powinien byc zagrzany prawidlowo silnik az do wlaczenia wentylatora,wtedy wszystkie funkcje i operacje sa zachowane i my tez wiemy,ze wszystko dziala.

I skad wiesz,ze krzyczal,ze nie ma oleju? Ta czerwona dioda bedzie sie swiecic za kazdym razem gdy silnik bedzie zgaszony,po to jest by ostrzegac. A gasnie po odpaleniu po tescie, a gdy silnik jest odpalony i nie gasnie to wtedy wiemy,ze cos jest z nim nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:58, 11 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Olej to: Repsol 10/40 - taki mi wlali.
Krzyczał tak o olej, że po tym jak gasł jak go wrzucałem na jedynkę, to wyświetlał info: Check Oil Level. I w sumie tyle, czerwona lampka się rzeczywiście kontrolnie zapalała przy przekręceniu zapłonu. Nie znam dobrze tego motocykla stąd takie głupie pytania Wink.
A nóżkę następnym razem złożę, bo nie pamiętam czy ją składałem. Nie wiedziałem że to jak w skuterze, że nie pojedzie przy rozłożonej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:00, 12 Lut 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ologc - moge tu wrzucic moj obrazek, ktory mi raz zabanowales? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:41, 12 Lut 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Cezar_LBN napisał:
nóżkę następnym razem złożę, bo nie pamiętam czy ją składałem. Nie wiedziałem że to jak w skuterze, że nie pojedzie przy rozłożonej.

Każdy "cywilizowany" motor gdy jest na biegu odcina zapłon przy rozłożonej nóżce chyba, że jest uszkodzony styk czujnika lub specjalnie to przerobiono- robi się to po to, żeby się nie wyglebił przy przypadkowym wbiciu biegu na uruchomionym silniku.

EDIT: sprostowałem skrót myślowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biały dnia Pią 14:20, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:57, 12 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Biały napisał:
robi się to po to, żeby się nie wyglebił przy przypadkowym wbiciu biegu na uruchomionym silniku.


Nie prawda! Robi się to (zabezpieczenie) po to żeby nie pojechać z rozłożoną stopką i nie "podeprzeć" się nią w np. zakręcie...
Spektakularna gleba mórowana!
A jeżeli się wbije bieg bez sprzęgła w motocyklu podpartym na stopce to i tak gleba, bo silnik szarpnie wystarczająco mocno zanim zgaśnie żeby zrzucić sprzetą ze stopki i nawet turbodymomen go przed tym nie uchroni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:42, 12 Lut 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





roadrunner napisał:
Nie prawda! Robi się to (zabezpieczenie) po to żeby nie pojechać z rozłożoną stopką i nie "podeprzeć" się nią w np. zakręcie...
Spektakularna gleba mórowana!
A jeżeli się wbije bieg bez sprzęgła w motocyklu podpartym na stopce to i tak gleba, bo silnik szarpnie wystarczająco mocno zanim zgaśnie żeby zrzucić sprzetą ze stopki

roadrunner zreflektowałem się, że masz racje- faktycznie zbieranie zakrętu z rozłożona boczną stopka to moze być masakra.
Co do wbijania biegu bez sprzegła to zamotałem się tu Embarassed bo kiedyś spotkałem gościa, który miał alarm ze zdalnym odpalaniem moto i jak zostawił na biegu to ciagle przy odpalaniu się mu przewracał a ja zrzuciłem winę na jakąś przeróbkę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:57, 12 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ha ha ha ha!!!!
Dobry numer!! Very Happy Very Happy
Chcesz zaświrować przed kolegami odpalaniem z pilota a tu szprzęt sru na glebę! Twisted Evil Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 17:58, 12 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:49, 13 Lut 2010
Cezar_LBN
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





chyba na razie wstrzymam się od odpalania w zimie za często motocykla, odpalałem obie maszyny w sumie co tydzień czy co dwa teraz zrobię to raz w miesiącu. A najlepiej jak wróci plusowa temperatura, wtedy wszystko jest jak trzeba, bo tak to w sumie wychodzi, że banalne rzeczy zaczyna się demonizować Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zagęszczanie oleju/kurczenie oleju
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin