Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakuwany czy spinany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:28, 15 Sty 2010    Temat postu: Zakuwany czy spinany

Jestem przed wymianą łańcucha i zastanawiam się jaki jest lepszy zakuwany czy zapinany wiem że materiałówka się poprawiła i pinka wytrzyma obciązenia i dodatkowo można je wyjąć i nasmarować.

A jaka jest Wasza opinia???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 658
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pią 19:45, 15 Sty 2010    Temat postu:

W motocyklach pow 50 koni producenci zalecają zakuwanie.I nie chodzi tutaj głównie o moc ale o prędkość obrotową łańcucha i działającą na ogniwa siłę odśrodkową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:46, 15 Sty 2010    Temat postu:

Zakuwany - masz większą pewność że nie rozepnie się w czasie jazdy. Poza tym wydaje mi się, że nie kupisz łańcucha w tym rozmiarze z zapinką.

BTW - zapinka wielokrotnie rozpinana (jak piszesz do mycia) jeszcze bardziej staje się "niepewna".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:00, 15 Sty 2010    Temat postu:

przykładowy link

[link widoczny dla zalogowanych]


i..........
Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:35, 15 Sty 2010    Temat postu:

a co Ty tak oszczedzasz na napedzie? jeszcze musisz zebatki kupic.
Ja slyszalem, ze jak kupowac naped to DID (lancuch i zebatki), RK (lancuch) lub JT (zebatki). Inne to mozna do motoroweru albo roweru wstawiac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 21:31, 15 Sty 2010    Temat postu:

geniusz napisał:
przykładowy link

[link widoczny dla zalogowanych]


i..........
Cool




Ten łańcuch wystarczy na kilka tankowań...
DID jeżeli chodzi o łańcuch i sunstar lub JT jeżeli chodzi o zębatki
Nie ma DiD zapinanego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:14, 15 Sty 2010    Temat postu:

Ja teraz mam założony zakuwany łańcuch DiD złoty, najmocniejszy i zębatki sunstara. Zestaw w niemcowni kosztował 600zł a u nas 700. Jak na razie na tym zestawie zrobione 15tys i był naciągany tylko raz a raczej nie jeżdżę jak emeryt i na koło też nieraz idzie.
Wolę zapłacić i kupić dobry zestaw i mieć święty spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:22, 15 Sty 2010    Temat postu:

Miałem tylko na myśli przykładowy łańcuch na spinkę a nie o firmę jaka go sprzedaje wiem że na łańcuchu nie ma co oszczędzać i wiem że DID wchodzi w grę tylko zastanawiam się nad jednym motór ma przekulane 10 tyś ale dostał sztycha w Angli na morskiej atmosferze i się nie klinuje i zastanawiam się czy mogę wymienić tylko łańcuch bo oglądając zębatki są w dobrym stanie, Macie wiedzę w tym temacie i warto zrobić wymienić kąplet czy sam łańcuch. Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 22:30, 15 Sty 2010    Temat postu:

geniusz napisał:
Macie wiedzę w tym temacie i warto zrobić wymienić kąplet czy sam łańcuch. Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.

Tylko i wyłącznie cały zestaw czyli łańcuch+zębatki- jak wymienisz sam łańcuch to za chwile bedziesz musiał wymieniać znowu i tym razem z zębatkami to zrobisz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 22:52, 15 Sty 2010    Temat postu:

Myć łańcuch w ropie?? Bój się Boga!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Pią 23:08, 15 Sty 2010    Temat postu: Re: Zakuwany czy spinany

geniusz napisał:
Jestem przed wymianą łańcucha i zastanawiam się jaki jest lepszy zakuwany czy zapinany wiem że materiałówka się poprawiła i pinka wytrzyma obciązenia i dodatkowo można je wyjąć i nasmarować.

A jaka jest Wasza opinia???


Ostatnio kolega ujeżdżający KTM-a 525 o mocy zbliżonej do DL-650 żalił się że parę razy przydarzyło mu się rozpięcie spinki od łańcucha przy cofnięciu się moto podczas podjazdu pod górę .
A w końcu nasze sprzęty to ponoć turystyczne enduro , więc trzeba ten fakt też wziąć pod uwagę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:11, 16 Sty 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
DID jeżeli chodzi o łańcuch i sunstar lub JT jeżeli chodzi o zębatki
Nie ma DiD zapinanego...


moj blad... oczywiscie Sunstar... jakos komplet DID+Sunstar mam w glowie jako jedno Razz

roadrunner napisał:
Myć łańcuch w ropie?? Bój się Boga!!


to akurat jest metoda czyszczenia lancochow przy starych moto takich jak Sokoly, Junaki, pewnie jakies "sowiety", nie uszczelniane O/X-ringami. Gdzies czytalem, ze najlepiej taki lancuch zdjac i gotowac w ropie... nie wiem jak to sie ma do rzeczywistosci, ale tak czytalem.
dodatkowo powiem, ze na forum adv chlopaki od crossow mowia, ze lancucha sie nie smaruje tylko myje i jezdzi bo jak nasmarujesz to piach/bloto i inne smieci robia paste scierna i szybciej sie lancuch zuzywa. Oczywiscie mowimy o jezdzie w terenie i po kazdym wypadzie mycie lancucha.

geniusz napisał:
Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.


wymieniasz ZESTAW, lancuch+zebatki. U mnie po 30kkm tez byly ladne zebatki w moim odczuciu Smile ale jak zalozysz lancuch i zacznie przeskakiwac to bedzie lipa. Poza tym co zrobisz, jak w miedzy czasie bedziesz musial wymienic zebatki? Bedziesz wymienial "na przemian"?. Jak kupujesz zestaw napedowy to przewaznie dosstajesz jakis rabat.
Lancucha nawet rowerowego nigdy nie smaruj WD40. On ma bardzo dobre wlasciwosci penetrujace, ale nie smaruje dobrze elementow ruchomych i poddawanych duzym obciazeniom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 9:11, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stempel
A2



Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:56, 16 Sty 2010    Temat postu:

Cześć,

Geniusz najlepiej zrobisz, gdy wymienisz cały zestaw napędowy i zakujesz łańcuch.
Pomijam sprawę producenta, kupisz to co uważasz. Wybór jest, czy to pod względem jakości, czy ceny.

1. Zapinkę można zgubić podczas jazdy, łańcuch wówczas może nawinąć się na zębatkę i wówczas może dojść do nawinięcia na zębatkę i zablokowania koła. Wolę nie myśleć co się może stać podczas szybkiej jazdy.
Z kolei, gdy nawinie się na zębatkę przy skrzyni biegów, może dojść do uszkodzenia karteru silnika.
2. Może być jak, że zgubisz zapinkę podczas jazdy i nic się nie stanie. Ale na pewno nie znajdziesz jej na drodze. Pozostaje holowanie....

Ktoś napisze, że zapinki są robione z super materiałów. Ale jest tak, że jak ma się coś zgubić to się zgubi. Nawet, gdyby ta zapinka była by wykonana z materiału który lata w kosmos Wink

Łańcucha po zakuciu nie będziesz musiał zdejmować. Myć i smarować można bez problemu.
Ja myję naftą lub olejem napędowym- pędzlem. Następnie ciepłą wodą bieżącą, a po wyschnięciu smaruję smarem w sprayu.

Nie używaj myjki ciśnieniowej, bo woda jest wtłaczana pod uszczelniacze łożysk, piast kół, zawieszenia, łańcucha itd. Wiadomo co się dzieje dalej.....


Bipop,
nigdy nie słyszałem o gotowaniu w ropie. Może lepiej w benzynie Very Happy Very Happy Very Happy
Pewnie chodziło Ci o roztopienie smaru stałego i zanurzenie łańcucha na jakiś czas. Kiedyś tak smarowano łańcuchy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:08, 16 Sty 2010    Temat postu:

Nie myj ropą (ON) rozpuszcz oringi - tylko nafta!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:04, 18 Sty 2010    Temat postu:

z tą ropą to się pomyliłem myłem w nafcie ale z tego co czytam to faktycznie lepiej kupić cały zestaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK
A2



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:57, 26 Sty 2010    Temat postu:

W oryginalnej instrukcji obsługi producent wyklucza używanie łańcucha z zapinką, a mycie łańcucha dopuszcza oczywiście tylko w nafcie.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:23, 17 Lut 2010    Temat postu:

Czy ktoś się orientuje ile kosztuje skucie łańcucha bo zębatki sam sobie wymienię. Bo zestaw do skuwania to koszt minimum 200 zł wiadomo zawsze w trasie się przyda. i warto mieć taką zabawkę. Ele robiąc to raz na 20 Tkm to się nie opłaca wywalać taką kasiorkę zwłaszcze że te łańcuchy praktycznie się nie zrywają i posiadanie tego jest bardziej hobbystyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 10:34, 17 Lut 2010    Temat postu:

nie wiem ile samo skucie, ale zastanawiam sie jak chcesz to zrobic? jak kupujesz zestaw w sklepie to mysle, ze za darmo Ci zakuja (mi oferowali za darmo), ale wiaze sie to z tym, ze musisz demontowac wahacz.
zakuwarke mozna znalezc taniej, ale ja nie mam zaufania do tanich produktow.
Poniewaz w miare solidna kosztuje ~200 zl to ja juz wole wydac te 1XX zl i niech wymieni mechanik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Śro 10:43, 17 Lut 2010    Temat postu:

bibop napisał:
wiaze sie to z tym, ze musisz demontowac wahacz

lub dojechać motkiem do "skuwalni" na łańcuchu spiętym spinką- prawdopodobieństwo, że się rozepnie na krótkim odcinku prawie żadne.
Koszt zakucia 20-50zł w zależności gdzie się pojedzie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 12:14, 17 Lut 2010    Temat postu:

Albo kątówka w celu zdjęcia a młotek, kowadło i punktaki w celu zakucia.
Do zrobienia ale nie polecam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin