VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Zakuwany czy spinany
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zakuwany czy spinany
PostWysłany: Pią 20:28, 15 Sty 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jestem przed wymianą łańcucha i zastanawiam się jaki jest lepszy zakuwany czy zapinany wiem że materiałówka się poprawiła i pinka wytrzyma obciązenia i dodatkowo można je wyjąć i nasmarować.

A jaka jest Wasza opinia???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:45, 15 Sty 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





W motocyklach pow 50 koni producenci zalecają zakuwanie.I nie chodzi tutaj głównie o moc ale o prędkość obrotową łańcucha i działającą na ogniwa siłę odśrodkową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:46, 15 Sty 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Zakuwany - masz większą pewność że nie rozepnie się w czasie jazdy. Poza tym wydaje mi się, że nie kupisz łańcucha w tym rozmiarze z zapinką.

BTW - zapinka wielokrotnie rozpinana (jak piszesz do mycia) jeszcze bardziej staje się "niepewna".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:00, 15 Sty 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





przykładowy link

http://cgi.ebay.de/Suzuki-DL-1000-Storm-O-Ring-Chain-03-04_W0QQitemZ220539033173QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3359269655


i..........
Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:35, 15 Sty 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a co Ty tak oszczedzasz na napedzie? jeszcze musisz zebatki kupic.
Ja slyszalem, ze jak kupowac naped to DID (lancuch i zebatki), RK (lancuch) lub JT (zebatki). Inne to mozna do motoroweru albo roweru wstawiac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:31, 15 Sty 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





geniusz napisał:
przykładowy link

http://cgi.ebay.de/Suzuki-DL-1000-Storm-O-Ring-Chain-03-04_W0QQitemZ220539033173QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item3359269655


i..........
Cool




Ten łańcuch wystarczy na kilka tankowań...
DID jeżeli chodzi o łańcuch i sunstar lub JT jeżeli chodzi o zębatki
Nie ma DiD zapinanego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:14, 15 Sty 2010
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Ja teraz mam założony zakuwany łańcuch DiD złoty, najmocniejszy i zębatki sunstara. Zestaw w niemcowni kosztował 600zł a u nas 700. Jak na razie na tym zestawie zrobione 15tys i był naciągany tylko raz a raczej nie jeżdżę jak emeryt i na koło też nieraz idzie.
Wolę zapłacić i kupić dobry zestaw i mieć święty spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:22, 15 Sty 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Miałem tylko na myśli przykładowy łańcuch na spinkę a nie o firmę jaka go sprzedaje wiem że na łańcuchu nie ma co oszczędzać i wiem że DID wchodzi w grę tylko zastanawiam się nad jednym motór ma przekulane 10 tyś ale dostał sztycha w Angli na morskiej atmosferze i się nie klinuje i zastanawiam się czy mogę wymienić tylko łańcuch bo oglądając zębatki są w dobrym stanie, Macie wiedzę w tym temacie i warto zrobić wymienić kąplet czy sam łańcuch. Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:30, 15 Sty 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





geniusz napisał:
Macie wiedzę w tym temacie i warto zrobić wymienić kąplet czy sam łańcuch. Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.

Tylko i wyłącznie cały zestaw czyli łańcuch+zębatki- jak wymienisz sam łańcuch to za chwile bedziesz musiał wymieniać znowu i tym razem z zębatkami to zrobisz...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:52, 15 Sty 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Myć łańcuch w ropie?? Bój się Boga!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Zakuwany czy spinany
PostWysłany: Sob 0:08, 16 Sty 2010
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





geniusz napisał:
Jestem przed wymianą łańcucha i zastanawiam się jaki jest lepszy zakuwany czy zapinany wiem że materiałówka się poprawiła i pinka wytrzyma obciązenia i dodatkowo można je wyjąć i nasmarować.

A jaka jest Wasza opinia???


Ostatnio kolega ujeżdżający KTM-a 525 o mocy zbliżonej do DL-650 żalił się że parę razy przydarzyło mu się rozpięcie spinki od łańcucha przy cofnięciu się moto podczas podjazdu pod górę .
A w końcu nasze sprzęty to ponoć turystyczne enduro , więc trzeba ten fakt też wziąć pod uwagę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:11, 16 Sty 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
DID jeżeli chodzi o łańcuch i sunstar lub JT jeżeli chodzi o zębatki
Nie ma DiD zapinanego...


moj blad... oczywiscie Sunstar... jakos komplet DID+Sunstar mam w glowie jako jedno Razz

roadrunner napisał:
Myć łańcuch w ropie?? Bój się Boga!!


to akurat jest metoda czyszczenia lancochow przy starych moto takich jak Sokoly, Junaki, pewnie jakies "sowiety", nie uszczelniane O/X-ringami. Gdzies czytalem, ze najlepiej taki lancuch zdjac i gotowac w ropie... nie wiem jak to sie ma do rzeczywistosci, ale tak czytalem.
dodatkowo powiem, ze na forum adv chlopaki od crossow mowia, ze lancucha sie nie smaruje tylko myje i jezdzi bo jak nasmarujesz to piach/bloto i inne smieci robia paste scierna i szybciej sie lancuch zuzywa. Oczywiscie mowimy o jezdzie w terenie i po kazdym wypadzie mycie lancucha.

geniusz napisał:
Dodam że mycie w ropie i smarowanie czymś ala WD 40 nie przyniosły rezultatu nawet po przejechaniu 1000 km. nadal się kantuje i blokuje.


wymieniasz ZESTAW, lancuch+zebatki. U mnie po 30kkm tez byly ladne zebatki w moim odczuciu Smile ale jak zalozysz lancuch i zacznie przeskakiwac to bedzie lipa. Poza tym co zrobisz, jak w miedzy czasie bedziesz musial wymienic zebatki? Bedziesz wymienial "na przemian"?. Jak kupujesz zestaw napedowy to przewaznie dosstajesz jakis rabat.
Lancucha nawet rowerowego nigdy nie smaruj WD40. On ma bardzo dobre wlasciwosci penetrujace, ale nie smaruje dobrze elementow ruchomych i poddawanych duzym obciazeniom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 10:11, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:56, 16 Sty 2010
stempel
A2

 
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Cześć,

Geniusz najlepiej zrobisz, gdy wymienisz cały zestaw napędowy i zakujesz łańcuch.
Pomijam sprawę producenta, kupisz to co uważasz. Wybór jest, czy to pod względem jakości, czy ceny.

1. Zapinkę można zgubić podczas jazdy, łańcuch wówczas może nawinąć się na zębatkę i wówczas może dojść do nawinięcia na zębatkę i zablokowania koła. Wolę nie myśleć co się może stać podczas szybkiej jazdy.
Z kolei, gdy nawinie się na zębatkę przy skrzyni biegów, może dojść do uszkodzenia karteru silnika.
2. Może być jak, że zgubisz zapinkę podczas jazdy i nic się nie stanie. Ale na pewno nie znajdziesz jej na drodze. Pozostaje holowanie....

Ktoś napisze, że zapinki są robione z super materiałów. Ale jest tak, że jak ma się coś zgubić to się zgubi. Nawet, gdyby ta zapinka była by wykonana z materiału który lata w kosmos Wink

Łańcucha po zakuciu nie będziesz musiał zdejmować. Myć i smarować można bez problemu.
Ja myję naftą lub olejem napędowym- pędzlem. Następnie ciepłą wodą bieżącą, a po wyschnięciu smaruję smarem w sprayu.

Nie używaj myjki ciśnieniowej, bo woda jest wtłaczana pod uszczelniacze łożysk, piast kół, zawieszenia, łańcucha itd. Wiadomo co się dzieje dalej.....


Bipop,
nigdy nie słyszałem o gotowaniu w ropie. Może lepiej w benzynie Very Happy Very Happy Very Happy
Pewnie chodziło Ci o roztopienie smaru stałego i zanurzenie łańcucha na jakiś czas. Kiedyś tak smarowano łańcuchy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:08, 17 Sty 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie myj ropą (ON) rozpuszcz oringi - tylko nafta!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:04, 18 Sty 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





z tą ropą to się pomyliłem myłem w nafcie ale z tego co czytam to faktycznie lepiej kupić cały zestaw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 26 Sty 2010
MK
A2

 
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





W oryginalnej instrukcji obsługi producent wyklucza używanie łańcucha z zapinką, a mycie łańcucha dopuszcza oczywiście tylko w nafcie.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:23, 17 Lut 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Czy ktoś się orientuje ile kosztuje skucie łańcucha bo zębatki sam sobie wymienię. Bo zestaw do skuwania to koszt minimum 200 zł wiadomo zawsze w trasie się przyda. i warto mieć taką zabawkę. Ele robiąc to raz na 20 Tkm to się nie opłaca wywalać taką kasiorkę zwłaszcze że te łańcuchy praktycznie się nie zrywają i posiadanie tego jest bardziej hobbystyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:34, 17 Lut 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nie wiem ile samo skucie, ale zastanawiam sie jak chcesz to zrobic? jak kupujesz zestaw w sklepie to mysle, ze za darmo Ci zakuja (mi oferowali za darmo), ale wiaze sie to z tym, ze musisz demontowac wahacz.
zakuwarke mozna znalezc taniej, ale ja nie mam zaufania do tanich produktow.
Poniewaz w miare solidna kosztuje ~200 zl to ja juz wole wydac te 1XX zl i niech wymieni mechanik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:43, 17 Lut 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





bibop napisał:
wiaze sie to z tym, ze musisz demontowac wahacz

lub dojechać motkiem do "skuwalni" na łańcuchu spiętym spinką- prawdopodobieństwo, że się rozepnie na krótkim odcinku prawie żadne.
Koszt zakucia 20-50zł w zależności gdzie się pojedzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:14, 17 Lut 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Albo kątówka w celu zdjęcia a młotek, kowadło i punktaki w celu zakucia.
Do zrobienia ale nie polecam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zakuwany czy spinany
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin