VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Zwiększenie momentu obrotowego dl1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zwiększenie momentu obrotowego dl1000
PostWysłany: Czw 17:32, 03 Lis 2011
adzik
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Witam zastanawiam się na zwiekszeniem momentu obrotowego w moim dl-u, myślę tu o zmianie zebatki chyba z tyłu na większą. Drażni mnie brak elastyczności na II biegu do 3000 obr/m. Czy ktoś z was coś takiego przerabiał?

PS. Dziwi mnie że w małym V-stromie tego nie zauważam mimo mniejszej mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:54, 03 Lis 2011
fish67
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn





to raczej na moment obrotowy silnika nie wpływa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:04, 04 Lis 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





mnie pomogł PowerCommander. Mocy wiele wiecej nie ma, ale kultura pracy poniżej 4000@min zmieniła sie bardzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:14, 04 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Hehe, power comander się kłania Razz Można co nieco zdziałać na tym polu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:43, 04 Lis 2011
adzik
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





fish67 napisał:
to raczej na moment obrotowy silnika nie wpływa




Zwiekszy siłe na każym biegu, wydaje mi się, że na moment obrotwy silnika to też wpłynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adzik dnia Pią 17:48, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:12, 04 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Ale kiepska kultura pracy silnika w okolicach 3tys obr/min niestety pozostanie... Problem jest spowodowany dostosowaniem v-stroma do europejskich norm emisji spalin. Badania homologacyjne są przeprowadzane przy określonych obrotach i właśnie w tym zakresie obrotów dawka paliwa została zmodyfikowana pod wymogi homologacji. Przy niższych obrotach jest ok, przy wyższych jest ok, a ok. 3tys szarpie. Przynajmniej ja taką wersję gdzieś słyszałem i w sumie wydaje się to wiarygodne. Szczególnie po przeanalizowaniu map wtrysku paliwa power commandera i ich różnic względem mapy fabrycznej Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 18:13, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:35, 04 Lis 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





lasooch napisał:
Przy niższych obrotach jest ok, przy wyższych jest ok, a ok. 3tys szarpie. Przynajmniej ja taką wersję gdzieś słyszałem i w sumie wydaje się to wiarygodne. Szczególnie po przeanalizowaniu map wtrysku paliwa power commandera i ich różnic względem mapy fabrycznej Wink


O ile pamiętam, to chodziło o okolice 3800 rpm. Zmiana zębatek pomoże - u mnie zupełnie przypadkiem wyeliminowało to szarpaninę, a i rzadko zdarza się silnikowi "prychnąć". Poza tym potrafi rwać się na koło na 2-ce, jak zbyt szybko puści się sprzęgło ostro przyspieszając.

Ale koledzy słusznie podpowiadają, że PC byłby najpewniejszym rozwiązaniem. Możesz sobie wtedy zmodyfikować krzywą momentu obrotowego i puścić jak sobie będziesz chciał - oczywiście w pewnych granicach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:11, 04 Lis 2011
adzik
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Czytałem sporo na temat PC napewno jest to najlepsze wyjscie ale niestety kosztowne, co do zębatek nie jest to specjalnie kosztowna modyfikacja, tylko czy znacznie nie wzrosnie spalanie i jaką zębatke zastosować??? Myślę o tylnej ponieważ przednia spowduje wydłużenie łańcha.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adzik dnia Pią 20:46, 04 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:41, 05 Lis 2011
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Ja mam z przodu 14 z tyłu 41, przy 3000 mam zapiętą 6 i żadnych szarpań. jedynie przekłamuje prędkościomierz o 20 km w stosunku do przełożenia 17/41.
Jeżeli chodzi o spalanie to jest w okolicach 5 - 5,5 litra przy prędkościach 120 - 140 oczywiście po odjęciu 20 km. na przekłamanie. Co do jazdy na kole to nie potrzeba zerwania sprzęgłem tylko umiejętne odkręcenie manetki wraz z odpowiednią pracą ciała . Czy ktoś ma przełożenie 15/41 lub 16/41 ?. Interesuje mnie o ile przekłamuje prędkościomierz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:12, 05 Lis 2011
adzik
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Rozumiem że w oryginale tył ma 41 zębów, co do przodu to czytałem różnie 16 lub 17 zębów. Trochę mnie drażni fakt przekłamywania prędkościomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:04, 05 Lis 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Kriszo napisał:
Ja mam z przodu 14

17 nie grzeszy żywotnością i po 10 tysiach jest szrot a 14 to zapewne znika w oczach Sad niszcząc resztę napędu Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:18, 05 Lis 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





adzik napisał:
Rozumiem że w oryginale tył ma 41 zębów, co do przodu to czytałem różnie 16 lub 17 zębów. Trochę mnie drażni fakt przekłamywania prędkościomierza.


W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.

GrzesiekK - czemu po 10 tyś szrot? Może źle zrozumiałem, ale u mnie wszystko wytrzymało 28.000 km - od nowości, czyli napęd zdaje się RK Smile. I pierwszy zdechł łańcuch Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 23:20, 05 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:33, 05 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:
W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.


Instrukcja serwisowa podaje:
Final reduction ratio ...............2.411 (41/17)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:16, 06 Lis 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





express napisał:
V-Told napisał:
W Stanach mamy w 1000'cu 41 z tyłu. U mnie tak było, teraz mam 42 i w naszych warunkach jest nieco lepiej. Nie czuć zbyt dużej różnicy, ale fakt jest taki, że 100km/h na 6-tce spokojnie jadę i nie szarpie tak jak poprzednio, jakimś cudem obroty nie wydają mi się większe Smile. Nie wiem jak to się dzieje. Z przodu moim zdaniem 17 na całym świecie.


Instrukcja serwisowa podaje:
Final reduction ratio ...............2.411 (41/17)


http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0

Z tego wynika, że tylko "Suzuki DL1000 K6/K7/K8/K9/L0 V-Strom USA" i "DL1000 SE/SEA L0 V-Strom Touring Canada" mają standardowo 41 zębów z tyłu.

Co do przełożenia, to po wejściu w dany rocznik/market dostajesz wykaz, np. tu: http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0&sel_uid=5824&p=

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:41, 06 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:57, 06 Lis 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





express napisał:
V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


To angielska tez odpada. Moze wiec kanadyjska lub australijska? Smile Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci. A wydaje mi sie, ze akurat JT powinno miec dostep do odpowiednich danych nt. wersji motocykli. Chyba musza taki katalog przygotowywac w oparciu o dane producenta. Zreszta to chyba nieistotne, mi sie nieco lepiej jezdzi z 42 zebami zamiast 41.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:05, 06 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:
Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci.


Moto na stojak, kreska pisakiem na zębatce i liczymy. Powinno się udać.
Na wszelki wypadek zabiorę jakiś napój do garażu jakby w trakcie tej żmudnej czynności napadło mnie nadmierne pragnienie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:42, 06 Lis 2011
adzik
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





[quote="express"]
V-Told napisał:
Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci.


To fakt z łańcuchem na zębatce jest to chyba niemożliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:17, 06 Lis 2011
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





V-Told napisał:
express napisał:
V-Told napisał:

Express, być może masz amerykańską instrukcję serwisową Wink


Z metrycznymi jednostkami jako podstawowe? Raczej nie.
Jutro policzę zęby Zuzannie ;P


To angielska tez odpada. Moze wiec kanadyjska lub australijska? Smile Powiem ci, ze trudno jest policzyc te zeby, mi zabraklo cierpliwosci. A wydaje mi sie, ze akurat JT powinno miec dostep do odpowiednich danych nt. wersji motocykli. Chyba musza taki katalog przygotowywac w oparciu o dane producenta. Zreszta to chyba nieistotne, mi sie nieco lepiej jezdzi z 42 zebami zamiast 41.


Tak z ciekawostek,w Wielkiej Brytanii już od dawna obowiązuje system metryczny,więc nie wykluczone że instrukcja jest angielska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 10:28, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:16, 06 Lis 2011
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Pietia napisał:

Tak z ciekawostek,w Wielkiej Brytanii już od dawna obowiązuje system metryczny,więc nie wykluczone że instrukcja jest angielska.

W Stanach też powoli przechodzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:12, 06 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





adzik napisał:

To fakt z łańcuchem na zębatce jest to chyba niemożliwe.


Jak mawiają górale : "Kiej chyba to tsa wionzać". Wink

Wystarczy policzyć sworznie na łańcuchu.
Ważne żeby zaznaczyć start/metę na zębatce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:18, 06 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Zajrzałem Zuzannie pod wahacz. Popatrzyłem w zębiska.
Wyszczerzyła 41 sztuk.
Rocznik 2007, z polskiego salonu. Napęd oryginalny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:48, 06 Lis 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Coś kręcisz, Express... Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy

A z jednostkami metrycznymi w Stanach i UK... Hmmm... Jak to przechodzą na system metryczny, w jakich dziedzinach?! Ale niezła ciekawostka nam się trafiła! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:21, 06 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:
Coś kręcisz, Express...


Ano kręcę: kilometry Smile
Wczoraj 300 po Jurze i dziś popołudniowa poprawka, kolejne 150 km.

Cytat:

Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy


Twoja sprawa. Testów porównawczych zębatek starej 41 i nowej 42 prezentował Ci nie będę. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:29, 06 Lis 2011
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





V-Told napisał:
Coś kręcisz, Express... Nie wierzę ci Very HappyVery HappyVery Happy

A z jednostkami metrycznymi w Stanach i UK... Hmmm... Jak to przechodzą na system metryczny, w jakich dziedzinach?! Ale niezła ciekawostka nam się trafiła! Smile


W 1963 r.w Wielkiej Brytanii przyjęto nową ustawę Wagi i Miary (Weights
and Measures Act, 1963) dotyczącą zgodnoœci systemu
metrycznego i anglosaskiego stosowanego w Wielkiej
Brytanii dostosowując go do Układu SI (franc. Système International d'Unités) – Międzynarodowy Układ Jednostek Miar zatwierdzony w 1960. Zdefiniowano w niej jednostki podstawowe; jard,
funt i stopień Fahrenheita w postaci podania ustalonej
zależnoœści liczbowej wiążącej je z jednostkami systemu
metrycznego.itp itd.

Od 1 stycznia 2000 r. w Wielkiej Brytanii oficjalnie można używać legalnie tylko takich jednostek układu anglosaskiego, jak:
- mile, jardy, stopy i cale w ruchu drogowym na drogowskazach i znakach drogowych dotyczących prędkoœści lub odległoœści
- pinty do piwa beczkowego lub jabłecznika oraz mleka
w opakowaniach zwrotnych,
- akry w aktach rejestracyjnych własnośœci ziemi,
- uncje (troy ounce — nieco większa od uncji zwykłych,równa około 31,1 g) do transakcji w obrocie metalami szlachetnymi.

W technice nie podaje się już wymiarów w calach lecz w mm(milimetrach)
To tak dla ciekawskich.
Very Happy
ps.w USA nadal oficjalną jednostką miary długości jest cal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Nie 23:36, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:31, 07 Lis 2011
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Pietia napisał:
W technice nie podaje się już wymiarów w calach lecz w mm(milimetrach)
To tak dla ciekawskich.
Very Happy
ps.w USA nadal oficjalną jednostką miary długości jest cal.

Oficjalnie byc moze tak. Chodzilo mi o to, ze w szkolach technicznych zaczyna sie uczyc ludzi w jednostkach SI. Nie wiem jak jest w Anglii, ale moge potwierdzic ze w Irlandii jest dokladnie tak samo. Oficjalnie uzywa sie jednostek anglosaskich, ale w szkolach uczy sie jednostek SI. W praktyce w USA oczywiscie dalej uzywa sie systemow anglosaskich z przyzwyczajenia. Mam jednak wrazenie, ze jeszcze kilkanascie lat i wszyscy beda uzywac SI. Uzywanie jednostek anglosaskich w technice to sadomasochizm - wiem, bo w mojej firmie sie go uzywa.

PS. Sory za brak polskich znakow, pisze z pracy. Oprocz nie uzywania systemu SI, nie uswiadczy sie rowniez polskiej klawiatury Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 11:36, 07 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Zwiększenie momentu obrotowego dl1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin