Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Światła po uruchomieniu silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:22, 03 Paź 2009    Temat postu: Światła po uruchomieniu silnika

Witam. Chcę przerobić światła w swoim DL'u tak aby zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika a nie wraz z przekręceniem stacyjki. Niektóre motocykle (np. Yamaha FZ1) ma tak w standardzie. Jest to patent o wiele wygodniejszy niż rozwiązanie zastosowane w DL'u. Wiem, że będę musiał użyć przekaźnika jednak nie wiem który z przewodów oryginalnej instalacji ma posłużyć jako przewód załączający, czyli taki, w którym napięcie jest dopiero po uruchomieniu silnika. Czy ktoś może mi pomóc?


edit (ologc): temat przeniesiony do bardziej odpowiedniego działu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Sob 21:30, 03 Paź 2009    Temat postu:

Sam też się zastanawiałem nad przeróbką sterowania świateł aby nie świeciły od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce , bo w końcu nie jest to wcale potrzebne ani nie wpływa korzystnie na żywotność akumulatora .
Ale skłaniam się raczej ku temu żeby w tym celu zastosować dodatkowy wyłącznik + przekaźnik . Problem tylko żeby wyglądało to na oryginał Wink

Twój pomysł jest naprawdę niezły , tyle że może być niełatwo znaleźć taki kabelek - o ile w ogóle jest w tej instalacji ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:55, 03 Paź 2009    Temat postu:

Mam na uwadze podpięcie pod pompe paliwa. Będzie to działać na zasadzie - właczamy zapłon tym czerwonym przyciskiem, pompa pompuje paliwo i zapalają sie światła, gasimy silnik, światła gasną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:19, 03 Paź 2009    Temat postu:

bez sensu, przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła, a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku, a jeżeli już to trzeba założyć prosty wyłącznik na przewód którym do pstryczka zmiany na długie, idzie napięcie i beż przekaźnika bo on już tam jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Sob 23:58, 03 Paź 2009    Temat postu:

konra.dzik napisał:
przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła

Jesteś pewien Question
konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku

Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia... Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIO GRE
A1



Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ateny grecja

PostWysłany: Nie 7:40, 04 Paź 2009    Temat postu:

swiatla przygasaja bo przeloncznik rozrusznika rozloncza obieg w momencie nacisniecia mozesz to sprawdzic wylacz zaplon i nacisnij przycisk rozrusznika a swiatla przygasna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 8:34, 04 Paź 2009    Temat postu:

Kondra.dzik chodzi mi o to, żeby mi światła nie potrzebnie nie rozładowywały aku jak silnik nie pracuje, ot cały problem. Wyłącznik ok, ale wtedy trzeba o nim pamiętać i pozostaje problem ładnego montażu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:30, 04 Paź 2009    Temat postu:

sorry za ot, ale kombinowanie bez sensu.
jak nie chcesz zeby Ci sie swiatla swiecily to przekrec kluczyk i juz (uwaga! da sie to zrobic w rekawicy Wink). jezeli maja sie nieswiecic na postoju to po cholere silnik masz miec wlaczony?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:18, 04 Paź 2009    Temat postu:

Biały napisał:
konra.dzik napisał:
przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła

Jesteś pewien Question
konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku

Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia... Idea


Tak, konra.dzik ma rację, ten przepis wprowadzono jakoś na początku XXI w. pisząc dyplomatycznie, nie pamiętam czy to 2003 czy 2004, a może jeszcze kiedy indziej.

A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Nie 20:14, 04 Paź 2009    Temat postu:

V-Told napisał:
konra.dzik ma rację....Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.

aaaa, O.K. dzieki za info- nie wiedziałem; człowiek się uczy całe życie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:33, 04 Paź 2009    Temat postu:

Od tego jest to forum Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Nie 20:58, 04 Paź 2009    Temat postu:

konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku


napisał:
A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.


Szkoda tylko że nie wpadli na to o rok wcześniej... Confused

Wniosek końcowy : na pewno w K4 zamontowanie wyłącznika świateł jest jak najbardziej celowe .

Zresztą instrukcja obsługi ostrzega ( dot. też młodszych wersji niż K4 ) Smile
-"Uruchom silnik niezwłocznie po włączeniu zapłonu .
W przeciwnym razie uruchomiony reflektor rozładuje akumulator "


Z szybkich obliczeń wynika , że w ciągu jakiejś godziny rozładuje go do zera .
Pozostaje więc nie zostawiać przekręconego kluczyka w stacyjce na dłużej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 12:59, 06 Paź 2009    Temat postu:

po co taka przeróbka, a sprzecie gaźnikowym który moze byc kaprysny przy rozruchu w niżeszj tempreaturze albo dłuższym postoju to jeszcze rozumiem ale w DL-u ktory zawsze zpala za 1szym pstryknięciem rozrusznika to bez sensu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 13:00, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 15:24, 06 Paź 2009    Temat postu:

jakubdl1000, po prostu oszczednosc pradu, tydzien dluzej tez zarowka posluzy. Ja zastanawialem sie nad regulacja natezenia swiatla, tak jak mam w salonie w mieszkaniu, ma ktos moze jakies sugestie gdzie taki regulator zamontowac i gdzie najczesciej mozna spotkac laski, ktore poleca na taki bajer? Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:05, 06 Paź 2009    Temat postu:

Oj ludzie ludziska ale macie pomysły Wink Chcę mieć tak światła, ponieważ przymierzam się do montażu xenonów i nie chcę żeby "startowały" mi od razu po przekręceniu kluczyka, kiedy robię to tylko na kilka sekund, żeby sprawdzić np poziom paliwa czy ot tak dla widzimisia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:24, 06 Paź 2009    Temat postu:

w takim razie to ma sens, xenony nie lubią jak je sie włącza i gasi.
zrób tak jak napisałem wyżej, roboty prawie zero.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jenes
A2



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 17:03, 09 Paź 2009    Temat postu:

A nie prościej zrobić to, uzależniając włączenie świateł od napięcia ładowania akku. Jak sie włączy zapłon to nie świeci, jak alternator zaczyna ładować czyli silnik pracuje, a przynajmniej ma zamiar bo już się kręci Cool i ładuje- to wtedy się właczają. Dodatkowo włącznik obejściowy do tego(jakby jednak ktoś chciał właczyć światła na zapłonie) i full wypas
Są takie patenty, spotykane na allegro, zakładane do aut i z tego co słyszałem to działają całkiem dobrze. Wtedy problem sprawdzania poziomu paliwa, czy chęci popatrzenia na skaczące wskazówki bez świecenia świateł rozwiązany Cool Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 23:47, 06 Gru 2009    Temat postu:

Wersja z podłączeniem pod alternator może zakłócić pracę kontrolki ładowania .
Polecam [link widoczny dla zalogowanych]
w wersji czasowej ( zapalają się 10 sek po przekręceniu kluczyka i gasną natychmiast po wyłączeniu silnika kluczykiem . Automat załącza również pozycyjne , do podłączenia faktycznie 6 kabli z czego 3 można spiąć razem , czas operacji 1 - 2 browarki / głowę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Sob 11:36, 07 Cze 2014    Temat postu:

Podepnę się pod temat, gdyż podobna tematyka.

Postojówki mają zgasnąć po zapaleniu motocykla? Czy mają się świecić razem ze światłami mijania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sob 11:47, 07 Cze 2014    Temat postu:

Postojówki to niezależny obwód i świecą po przekręceniu kluczyka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Sob 12:06, 07 Cze 2014    Temat postu:

I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 12:38, 07 Cze 2014    Temat postu:

Matt napisał:
I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli)


masz racje . swieca sie caly czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matt
Motonita



Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzeszów/Jędrzejów

PostWysłany: Sob 12:41, 07 Cze 2014    Temat postu:

Pytam bo w bandicie mi gasły po zapaleniu motocykla - czyli tak ma byćSmile
Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zerknij
A1



Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DDZ

PostWysłany: Pią 13:07, 01 Maj 2015    Temat postu:

Na wstępie witam szanowne grono forumowiczów na imie mam Krzysztof
posiadam DL 650 k6 zamieszkuje DDZ

co do swiateł taki sam problem miałem w pf126p po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach w dzień rozwiązałem to podłanczając przekaźnik pod czujnik oleju gdy kontrolka gasła wląnczały się światła
pozdrawiam Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Pią 13:50, 01 Maj 2015    Temat postu:

mi też nie podoba się że startują po przekręceniu kluczyka ale rozważam zastosowanie przekaźnika reagującego na wzrost napięcia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 574
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Sob 6:24, 02 Maj 2015    Temat postu:

Ja za warte rozważenia rozwiązanie uważam wstawienie przekaźnika czasowego zwłocznego 1TP30 np. [link widoczny dla zalogowanych] . Wystarczy ustawić czas po ilu sekundach światła mają się włączyć i po sprawie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
A1



Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 16:25, 10 Maj 2015    Temat postu:

To jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiazanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 18:54, 10 Maj 2015    Temat postu: No to tak...

Widzę, że temat nadal na czasie i nie tylko mnie boli takie, a nie inne zachowanie się świateł w DL'u. Wink

Odcięcie świateł (po KILL SWITCH'u) to będzie chyba moja jedna z pierwszych przeróbek. Wink

A teraz czas na złote myśli. Wink

Po co z tym kombinować? Kiedy zatrzymuję się na trasie np. żeby sprawdzić mapę lub ustawić navi chciałbym, żeby działały pozycyjne i awaryjne, a mijania / drogowe już niekoniecznie. Po wyłączeniu silnika czerwonym wyłącznikiem, gdyby nie światła, pobór prądu jest b. mały (tablica przyrządów, podświetlenie, kontrolki, światła pozycyjne - to prawie nic).

Jak to zrobić w DL'u? Wystarczy zerknąć na schemat. Rozwiązań jest przynajmniej kilka. Ja planuję dołożyć przekaźnik zasilany równolegle od przekaźnika pompy paliwa. Natomiast jako obwód do rozłączenia najlepiej pasuje mi przewód idący do przycisku START, który wyłącza światła podczas rozruchu.

Przetnę zatem przewód przed przyciskiem START. I teraz dwa rozwiązania. Pierwsze - przecięte przewody idą na dodatkowy przekaźnik - i to już wszystko.

Lub drugie rozwiązanie. Przewód zasilania świateł ten co leci do STARTU dajemy na przekaźnik, a ten z kolei zasilamy prosto z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik (drugą stronę przewodu - tą z plusem - zostawiamy zaizolowaną). Znów: po co? Po pierwsze mamy wtedy odciążoną stacyjkę o światła (jakieś 15 A mniej na stykach), po drugie przekaźnik może nam zasilić dodatkowe obwody - przykładowo gniazdo zapalniczki, podgrzewane manetki (które będą zasilane tylko podczas pracy silnika - w zasadzie włączenia KILL SWITCH).

Będę ogarniał temat w tygodniu - jeśli byłoby zapotrzebowanie to - jeśli DL nie spłonie w wyniku zwarcia spowodowanego moimi działaniami - mogę opracować foto instrukcję. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pon 22:55, 11 Maj 2015    Temat postu:

miałem ten sam problem ze światłami i zamontowałem taki : [link widoczny dla zalogowanych]
włącznik działa już w 4 motocyklu z instalacja nic sie nie dzieje a ma jeszcze jedna zaletę jest nie wiele większy od normalnego przekaźnika .Montowałem wcześniej przekaźnik czasowy ale działał na zasadzie kondensatora pojemnościowego wiec zmiany temperatur powodowały że czasem w zimne dni trzeba było czekać az się zapalą swiatła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:20, 29 Cze 2015    Temat postu:

Ja mam zamontowany taki w dwóch motocyklach i samochodzie i też działa bez zarzutu, a kosztuje dyche mniej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jedyna wada jaką widzę, to większa obudowa.

Uważam, że światła uruchomione od razu po przekręceniu kluczyka to debilizm. Nawet YBR 125 ma automat, który je włącza po uruchomieniu silnika.

Tak wygląda w motocyklu:
(na środku)

[link widoczny dla zalogowanych]

A takie efekty daje montaż osobnego "plusa" do świateł i przekaźnik.


(nie potrafię dać zdjęć, które się wyświetlą same, ale stąd na pewno nie zginą) Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KruczeK dnia Nie 12:26, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 23:14, 18 Wrz 2015    Temat postu: Mniam, mniam!

Good job! Wink

Widać, że troszkę prądu "zjadają" fabryczne dłuższe (i dość cienkie) przewody oraz styki stacyjki i przycisku start.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 7:44, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Witaj no efekt zadowalający lecz może gdybyś miał chwilkę czasu i chęci opisał byś pokrótce więcej szczegółów lub też wykonał dodatkowe foty z połączeń dodatkowego (plusa) gdzie się wpinałeś itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Śro 8:25, 23 Wrz 2015    Temat postu:

Kruczek - w opisie producent podaje, że jest to do 100W , a dwie żarówki 55W dają już nam razem 110W

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 1:18, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Smile Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 7:44, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki za opis dobra robota 🙌

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:17, 24 Wrz 2015    Temat postu:

A jak z żywotnością tych Night Breakerów u ciebie? Są dość drogie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:52, 24 Wrz 2015    Temat postu:

Są bardzo drogie, dlatego napisałem, że niekoniecznie trzeba je zakładać, na zwykłych żarówkach też będzie bardzo dobrze. Ewentualnie można się pokusić o jakieś żarówki które świecą bardziej biało od np Narvy czy Bosmy. Najczęściej mają w nazwie frazy typu cool white itp. Można też założyć jakieś żarówki +30%. Opcji jest bardzo wiele, ale najpierw i tak trzeba przywrócić znamionowe napięcie na stykach żarówki Smile
A night breaker'y wytrzymują różnie, ja bym powiedział że w zależności od szczęścia 10-20 tyś km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikee86
Motocyklista



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 11:16, 28 Wrz 2015    Temat postu:

KANGUR, jak podłączyłeś ten przekaźnik zwłoczny czasowy? Możesz wrzucić jakieś zdj lub schemat? Jak to się sprawdza w na co dzień?[/b]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glewik
A1



Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie 8:49, 31 Sty 2016    Temat postu:

Kupiłem "Automatyczny włącznik świateł mijania 12V" firmy Barsoft. jak i gdzie najlepiej to podłączyć?
jakieś porady zdjęcia etc.?

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia "KruczeK" niestety zniknęły z serwera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 12:27, 31 Sty 2016    Temat postu:

Poprawiłem post ze zdjęciami, dając linka do galerii, która nie zginie już nigdy, a opis montażu zawarłęm w tym poście:



KruczeK napisał:
Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: [link widoczny dla zalogowanych] (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Smile Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
A1



Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:42, 21 Gru 2017    Temat postu:

W opisie tego włącznika [link widoczny dla zalogowanych] jest napisane że światła załączaja się po wykryciu napięcia 13,4V. Jak to się ma w praktyce jak zamontowałeś to w moto? Zawsze masz takie napięcie ładowania na akumulatorze ? Zastanawiam się czy jest możliwa taka sytuacja że to urządzenie nam zablokuje możliwość włączenia świateł np sbyt słabe ładowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 23:40, 22 Gru 2017    Temat postu:

Meniu napisał:
W opisie tego włącznika [link widoczny dla zalogowanych] jest napisane że światła załączaja się po wykryciu napięcia 13,4V. Jak to się ma w praktyce jak zamontowałeś to w moto? Zawsze masz takie napięcie ładowania na akumulatorze ? Zastanawiam się czy jest możliwa taka sytuacja że to urządzenie nam zablokuje możliwość włączenia świateł np sbyt słabe ładowanie.



Jeśli będziesz miał za słabe ładowanie to je naprawisz.
Przynajmniej gratis dostajesz kontrolkę ładowania Wink

U mnie w małym DLu światła uruchamiają się praktycznie natychmiast. U kumpla w dużym czasem potrzebują nawet kilka sekund, aby się uruchomić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
A1



Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:28, 25 Gru 2017    Temat postu:

No tak pytam z ciekawości bo ostatnio montowałem świata dzienne ze sterownikiem co tez działało na zasadzie badania napięcia ładowania i załączały się dopiero jak wzrosły obroty w aucie a na skrzyżowaniu jak się samochód zatrzymał to gasły. Był to dostawczak i kierowca nigdy nie narzekał na braki ładowania i tym podobne objawy. Ostatecznie podłączyłem pod plusa po stacyjce bo to były Ledy.

Ale skoro mówisz że ten sterownik działa u Ciebie dobrze to i u mnie tak powinno być.


Przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie aby zamontować dodatkowy włącznik na kierownicy typu ON-OFF i wpiąć go w szereg z fabrycznym włącznikiem świateł mijania.

Powodowałoby to, że w pozycji ON układ załączania świateł działałby tak jak dotychczas w oryginalnej instalacji. W większości przypadków to jest wygodne i nie przeszkadza podczas użytkowania

Natomiast w pozycji OFF światła mija nie załączą się automatycznie podczas uruchamiania a dopiero gdy przełączymy na ON co jest użyteczne gdy ktoś ma akurat słaby akumulator albo rozruch w niskich temperaturach. Tak samo jeżeli na przykład chcemy wyłączyć światła a silnik nadal działał to z pozycji ON przełączamy na OFF


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Meniu dnia Pon 21:03, 25 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KruczeK
A1



Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 17:03, 26 Gru 2017    Temat postu:

Oczywiście, że można takie usprawnienie wprowadzić, nawet w zestawie dają włącznik. Jednak zamontowałem już tych urządzeń kilkanaście i jak dotąd wszystkie działają niezawodnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KBM
A1



Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 2:22, 05 Sty 2018    Temat postu:

Mam u siebie taki układ i jeżdżę z nim już od 7-8 lat.
Nigdy nie sprawił mi żadnych problemów.
Układ dosyć leciwy i tego co mam już się nie dostanie pewnie, ale z poniższego linku można porównać parametry.
Poniższa firma była chyba producentem tego urządzenia?

[link widoczny dla zalogowanych]

Od samego początku jedyne co to doszczelniłem dodatkowo obudowę, podpiąłem olejarkę, światła i tak już tyle lat Smile
Bez problemu można zrobić dodatkowy przełącznik do włączenia z palca (ja nie potrzebowałem) i nigdy nawet przy słabym aku nie miałem sytuacji, żeby po załączeniu układu z powrotem rozłączyło się przy wartości poniżej napięcia załączenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin