VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Światła po uruchomieniu silnika
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Światła po uruchomieniu silnika
PostWysłany: Sob 19:22, 03 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Witam. Chcę przerobić światła w swoim DL'u tak aby zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika a nie wraz z przekręceniem stacyjki. Niektóre motocykle (np. Yamaha FZ1) ma tak w standardzie. Jest to patent o wiele wygodniejszy niż rozwiązanie zastosowane w DL'u. Wiem, że będę musiał użyć przekaźnika jednak nie wiem który z przewodów oryginalnej instalacji ma posłużyć jako przewód załączający, czyli taki, w którym napięcie jest dopiero po uruchomieniu silnika. Czy ktoś może mi pomóc?


edit (ologc): temat przeniesiony do bardziej odpowiedniego działu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:30, 03 Paź 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Sam też się zastanawiałem nad przeróbką sterowania świateł aby nie świeciły od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce , bo w końcu nie jest to wcale potrzebne ani nie wpływa korzystnie na żywotność akumulatora .
Ale skłaniam się raczej ku temu żeby w tym celu zastosować dodatkowy wyłącznik + przekaźnik . Problem tylko żeby wyglądało to na oryginał Wink

Twój pomysł jest naprawdę niezły , tyle że może być niełatwo znaleźć taki kabelek - o ile w ogóle jest w tej instalacji ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:55, 03 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Mam na uwadze podpięcie pod pompe paliwa. Będzie to działać na zasadzie - właczamy zapłon tym czerwonym przyciskiem, pompa pompuje paliwo i zapalają sie światła, gasimy silnik, światła gasną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:19, 04 Paź 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bez sensu, przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła, a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku, a jeżeli już to trzeba założyć prosty wyłącznik na przewód którym do pstryczka zmiany na długie, idzie napięcie i beż przekaźnika bo on już tam jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:58, 04 Paź 2009
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





konra.dzik napisał:
przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła

Jesteś pewien Question
konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku

Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia... Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:40, 04 Paź 2009
MARIO GRE
A1

 
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ateny grecja





swiatla przygasaja bo przeloncznik rozrusznika rozloncza obieg w momencie nacisniecia mozesz to sprawdzic wylacz zaplon i nacisnij przycisk rozrusznika a swiatla przygasna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:34, 04 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kondra.dzik chodzi mi o to, żeby mi światła nie potrzebnie nie rozładowywały aku jak silnik nie pracuje, ot cały problem. Wyłącznik ok, ale wtedy trzeba o nim pamiętać i pozostaje problem ładnego montażu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:30, 04 Paź 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





sorry za ot, ale kombinowanie bez sensu.
jak nie chcesz zeby Ci sie swiatla swiecily to przekrec kluczyk i juz (uwaga! da sie to zrobic w rekawicy Wink). jezeli maja sie nieswiecic na postoju to po cholere silnik masz miec wlaczony?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:18, 04 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Biały napisał:
konra.dzik napisał:
przecież motocykle od któregoś roku produkcji muszą mieć na stałe włączone światła

Jesteś pewien Question
konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku

Wydawało mi sie, że światła przygasają w momencie rozruchu silnkia od spadku napięcia na aku, który pracuje prawie na zwarciu na skutek dużego obciążenia rozrusznikiem a nie w wyniku jakiegoś zabezpieczenia... Idea


Tak, konra.dzik ma rację, ten przepis wprowadzono jakoś na początku XXI w. pisząc dyplomatycznie, nie pamiętam czy to 2003 czy 2004, a może jeszcze kiedy indziej.

A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:14, 04 Paź 2009
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





V-Told napisał:
konra.dzik ma rację....Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.

aaaa, O.K. dzieki za info- nie wiedziałem; człowiek się uczy całe życie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:33, 04 Paź 2009
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Od tego jest to forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:58, 04 Paź 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





konra.dzik napisał:
a przecież gasną przy włączeniu rozrusznika, żeby nie obciążać aku


napisał:
A przygasanie świateł --> "2005 (K5) Silver Frame revised to Black frame. Black rear frame covers vs previously fairing color. New quiet clutch cover. Headlight interrupt when starting.". Tak więc to celowy zabieg.


Szkoda tylko że nie wpadli na to o rok wcześniej... Confused

Wniosek końcowy : na pewno w K4 zamontowanie wyłącznika świateł jest jak najbardziej celowe .

Zresztą instrukcja obsługi ostrzega ( dot. też młodszych wersji niż K4 ) Smile
-"Uruchom silnik niezwłocznie po włączeniu zapłonu .
W przeciwnym razie uruchomiony reflektor rozładuje akumulator "


Z szybkich obliczeń wynika , że w ciągu jakiejś godziny rozładuje go do zera .
Pozostaje więc nie zostawiać przekręconego kluczyka w stacyjce na dłużej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:59, 06 Paź 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





po co taka przeróbka, a sprzecie gaźnikowym który moze byc kaprysny przy rozruchu w niżeszj tempreaturze albo dłuższym postoju to jeszcze rozumiem ale w DL-u ktory zawsze zpala za 1szym pstryknięciem rozrusznika to bez sensu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Wto 14:00, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:24, 06 Paź 2009
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





jakubdl1000, po prostu oszczednosc pradu, tydzien dluzej tez zarowka posluzy. Ja zastanawialem sie nad regulacja natezenia swiatla, tak jak mam w salonie w mieszkaniu, ma ktos moze jakies sugestie gdzie taki regulator zamontowac i gdzie najczesciej mozna spotkac laski, ktore poleca na taki bajer? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:05, 06 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Oj ludzie ludziska ale macie pomysły Wink Chcę mieć tak światła, ponieważ przymierzam się do montażu xenonów i nie chcę żeby "startowały" mi od razu po przekręceniu kluczyka, kiedy robię to tylko na kilka sekund, żeby sprawdzić np poziom paliwa czy ot tak dla widzimisia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:24, 06 Paź 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





w takim razie to ma sens, xenony nie lubią jak je sie włącza i gasi.
zrób tak jak napisałem wyżej, roboty prawie zero.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:03, 09 Paź 2009
Jenes
A2

 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie





A nie prościej zrobić to, uzależniając włączenie świateł od napięcia ładowania akku. Jak sie włączy zapłon to nie świeci, jak alternator zaczyna ładować czyli silnik pracuje, a przynajmniej ma zamiar bo już się kręci Cool i ładuje- to wtedy się właczają. Dodatkowo włącznik obejściowy do tego(jakby jednak ktoś chciał właczyć światła na zapłonie) i full wypas
Są takie patenty, spotykane na allegro, zakładane do aut i z tego co słyszałem to działają całkiem dobrze. Wtedy problem sprawdzania poziomu paliwa, czy chęci popatrzenia na skaczące wskazówki bez świecenia świateł rozwiązany Cool Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:47, 07 Gru 2009
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Wersja z podłączeniem pod alternator może zakłócić pracę kontrolki ładowania .
Polecam http://moto.allegro.pl/item838919428_automatyczny_wlacznik_swiatel_mijania_od_ss.html
w wersji czasowej ( zapalają się 10 sek po przekręceniu kluczyka i gasną natychmiast po wyłączeniu silnika kluczykiem . Automat załącza również pozycyjne , do podłączenia faktycznie 6 kabli z czego 3 można spiąć razem , czas operacji 1 - 2 browarki / głowę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:36, 07 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Podepnę się pod temat, gdyż podobna tematyka.

Postojówki mają zgasnąć po zapaleniu motocykla? Czy mają się świecić razem ze światłami mijania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:47, 07 Cze 2014
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Postojówki to niezależny obwód i świecą po przekręceniu kluczyka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:06, 07 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:38, 07 Cze 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Matt napisał:
I tak jest, tylko czy podczas jazdy też mają się palić ? (Skoro niezależny obwod to chyba tak, mam. rację? W fabrycznej modyfikacji mam na myśli)


masz racje . swieca sie caly czas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:41, 07 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Pytam bo w bandicie mi gasły po zapaleniu motocykla - czyli tak ma byćSmile
Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:07, 01 Maj 2015
zerknij
A1

 
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 27
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DDZ





Na wstępie witam szanowne grono forumowiczów na imie mam Krzysztof
posiadam DL 650 k6 zamieszkuje DDZ

co do swiateł taki sam problem miałem w pf126p po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach w dzień rozwiązałem to podłanczając przekaźnik pod czujnik oleju gdy kontrolka gasła wląnczały się światła
pozdrawiam Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:50, 01 Maj 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





mi też nie podoba się że startują po przekręceniu kluczyka ale rozważam zastosowanie przekaźnika reagującego na wzrost napięcia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:24, 02 Maj 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Ja za warte rozważenia rozwiązanie uważam wstawienie przekaźnika czasowego zwłocznego 1TP30 np. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p61,przekaznik-czasowy-zwloczny-1tp30 . Wystarczy ustawić czas po ilu sekundach światła mają się włączyć i po sprawie .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:25, 10 Maj 2015
Meniu
A1

 
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





To jest chyba najlepsze i najprostsze rozwiazanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
No to tak...
PostWysłany: Nie 19:54, 10 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Widzę, że temat nadal na czasie i nie tylko mnie boli takie, a nie inne zachowanie się świateł w DL'u. Wink

Odcięcie świateł (po KILL SWITCH'u) to będzie chyba moja jedna z pierwszych przeróbek. Wink

A teraz czas na złote myśli. Wink

Po co z tym kombinować? Kiedy zatrzymuję się na trasie np. żeby sprawdzić mapę lub ustawić navi chciałbym, żeby działały pozycyjne i awaryjne, a mijania / drogowe już niekoniecznie. Po wyłączeniu silnika czerwonym wyłącznikiem, gdyby nie światła, pobór prądu jest b. mały (tablica przyrządów, podświetlenie, kontrolki, światła pozycyjne - to prawie nic).

Jak to zrobić w DL'u? Wystarczy zerknąć na schemat. Rozwiązań jest przynajmniej kilka. Ja planuję dołożyć przekaźnik zasilany równolegle od przekaźnika pompy paliwa. Natomiast jako obwód do rozłączenia najlepiej pasuje mi przewód idący do przycisku START, który wyłącza światła podczas rozruchu.

Przetnę zatem przewód przed przyciskiem START. I teraz dwa rozwiązania. Pierwsze - przecięte przewody idą na dodatkowy przekaźnik - i to już wszystko.

Lub drugie rozwiązanie. Przewód zasilania świateł ten co leci do STARTU dajemy na przekaźnik, a ten z kolei zasilamy prosto z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik (drugą stronę przewodu - tą z plusem - zostawiamy zaizolowaną). Znów: po co? Po pierwsze mamy wtedy odciążoną stacyjkę o światła (jakieś 15 A mniej na stykach), po drugie przekaźnik może nam zasilić dodatkowe obwody - przykładowo gniazdo zapalniczki, podgrzewane manetki (które będą zasilane tylko podczas pracy silnika - w zasadzie włączenia KILL SWITCH).

Będę ogarniał temat w tygodniu - jeśli byłoby zapotrzebowanie to - jeśli DL nie spłonie w wyniku zwarcia spowodowanego moimi działaniami - mogę opracować foto instrukcję. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:55, 11 Maj 2015
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





miałem ten sam problem ze światłami i zamontowałem taki : http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-swiatel-dziennych-automat-i5149377429.html
włącznik działa już w 4 motocyklu z instalacja nic sie nie dzieje a ma jeszcze jedna zaletę jest nie wiele większy od normalnego przekaźnika .Montowałem wcześniej przekaźnik czasowy ale działał na zasadzie kondensatora pojemnościowego wiec zmiany temperatur powodowały że czasem w zimne dni trzeba było czekać az się zapalą swiatła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:20, 29 Cze 2015
KruczeK
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja mam zamontowany taki w dwóch motocyklach i samochodzie i też działa bez zarzutu, a kosztuje dyche mniej.

http://bartsoft.pl/produkty/show/13/Automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-12V.html

Jedyna wada jaką widzę, to większa obudowa.

Uważam, że światła uruchomione od razu po przekręceniu kluczyka to debilizm. Nawet YBR 125 ma automat, który je włącza po uruchomieniu silnika.

Tak wygląda w motocyklu:
(na środku)

https://photos.google.com/share/AF1QipOOATAaqZma21VOrdq3kEIRp0hxoJq9q2ne64GNJ2a5GlnLQbtLKpsQ2eJqoV3iEg?key=QjVMenpQNmQ3UWZhRWxlUnlFS0xjak0tMUpaWEZn

A takie efekty daje montaż osobnego "plusa" do świateł i przekaźnik.


(nie potrafię dać zdjęć, które się wyświetlą same, ale stąd na pewno nie zginą) Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KruczeK dnia Nie 13:26, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mniam, mniam!
PostWysłany: Sob 0:14, 19 Wrz 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Good job! Wink

Widać, że troszkę prądu "zjadają" fabryczne dłuższe (i dość cienkie) przewody oraz styki stacyjki i przycisku start.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:44, 23 Wrz 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





Witaj no efekt zadowalający lecz może gdybyś miał chwilkę czasu i chęci opisał byś pokrótce więcej szczegółów lub też wykonał dodatkowe foty z połączeń dodatkowego (plusa) gdzie się wpinałeś itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:25, 23 Wrz 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Kruczek - w opisie producent podaje, że jest to do 100W , a dwie żarówki 55W dają już nam razem 110W


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:18, 24 Wrz 2015
KruczeK
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: http://bartsoft.pl/produkty/show/13/Automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-12V.html (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Smile Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:44, 24 Wrz 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





Dzięki za opis dobra robota 🙌


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:17, 24 Wrz 2015
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A jak z żywotnością tych Night Breakerów u ciebie? Są dość drogie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:52, 24 Wrz 2015
KruczeK
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Są bardzo drogie, dlatego napisałem, że niekoniecznie trzeba je zakładać, na zwykłych żarówkach też będzie bardzo dobrze. Ewentualnie można się pokusić o jakieś żarówki które świecą bardziej biało od np Narvy czy Bosmy. Najczęściej mają w nazwie frazy typu cool white itp. Można też założyć jakieś żarówki +30%. Opcji jest bardzo wiele, ale najpierw i tak trzeba przywrócić znamionowe napięcie na stykach żarówki Smile
A night breaker'y wytrzymują różnie, ja bym powiedział że w zależności od szczęścia 10-20 tyś km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:16, 28 Wrz 2015
mikee86
A

 
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 168
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





KANGUR, jak podłączyłeś ten przekaźnik zwłoczny czasowy? Możesz wrzucić jakieś zdj lub schemat? Jak to się sprawdza w na co dzień?[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:49, 31 Sty 2016
glewik
A1

 
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oława





Kupiłem "Automatyczny włącznik świateł mijania 12V" firmy Barsoft. jak i gdzie najlepiej to podłączyć?
jakieś porady zdjęcia etc.?

http://www.bartsoft.pl/produkty/show/13/Automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-12V.html

Zdjęcia "KruczeK" niestety zniknęły z serwera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:27, 31 Sty 2016
KruczeK
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Poprawiłem post ze zdjęciami, dając linka do galerii, która nie zginie już nigdy, a opis montażu zawarłęm w tym poście:



KruczeK napisał:
Sorry, sorry, wprowadziłem was w błąd i podałem zły link. Zamontowane mam takie coś: http://bartsoft.pl/produkty/show/13/Automatyczny-wlacznik-swiatel-mijania-12V.html (można też kupić na allegro). Tam są dwa przekaźniki po 12A, więc teoretycznie można podłączyć 4 żarówki 55w i jeszcze będzie dużo zapasu Smile Ja podłączyłem pod jedno wyjście lewą, a pod drugie prawą żarówkę. Postojówki nadal włączają się po zapłonie, a światła długie mają swój, jeden, 40A przekaźnik.
Instalacja jest tak poprowadzona, że kabel gruby plusowy jest przykręcony przy przekaźniku rozrusznika (na wejściu), żeby nie mieć pajęczyny przy akumulatorze i puszczony jak oryginalna wiązka. Kabel masowy jest przykręcony do ramy w okolicach stelaża chłodnicy wody. Wszysko idzie po stelażu czachy pod zegary, a tam już jest zamontowane sterowanie tą elektrownią. Zasilanie modułu wzięte jest z oryginalnego zasilania świateł. Robię taką przeróbke w każdym motocyklu, do tego dokładam Osram Night Breaker Plus (choć niekoniecznie) i nie boję się żadnych ciemności, a wracam z pracy zawsze wieczorem przez las. Zwierzakom wypala oczy, a jak ktoś z naprzeciwka nie zmieni świateł to musi się zatrzymać gdy nacisnę migawkę. A do tego jest to zupełnie legalne, w przeciwieństwie do xenonów itp i nei wymaga dokładania jakiś dziwnych lamp. Dobre oświetlenie jest dla mnie równie ważne co dobre hamulce i opony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Światła po uruchomieniu silnika
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin