VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> Włącznik/wyłącznik ABS ktoś próbował??
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Włącznik/wyłącznik ABS ktoś próbował??
PostWysłany: Śro 0:45, 05 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Znalazłem coś takiego...
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,8792.0.html
Ma ktoś jakieś doświadczenia?? Ktoś coś kombinował?
Ja chyba powalczę za czas jakiś...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:32, 05 Maj 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





sam myslalem juz nad czyms podobnym...ale chyba sensowniejsze byloby mozliwosc wylaczenia ABS na osobne kola...glownie mysle o tylym...w terenie blokujace tylne kolo uwzam za pomocne, natomiast nie bardzo przychodzi mi do glowy sytuacja w ktorej brak ABS na przodzie moze byc korzystny... A tak na szybciaka to moza chyba wyjac bezpiecznik ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:10, 06 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Może i racja z tym kołem przednim dlatego ja po prostu na piachu hamuje tylko tyłem Smile
Przód może służyć jako spowolniacz tylko.
A jest gdzieś rozdziałka na tyłi przód na prądzie żeby można wcinkę zrobić??
Który bezpiecznik wyciągnąć bo 2 są. ABS mot 40A chyba i Velve 25A. Czy jakoś tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:42, 04 Cze 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No i zrobiłem Smile

Na początku kombinowałem żeby się wpiąć w tylne koło - w sensor ale dojście do przewodu było kiepskie i nie miałem pojęcia jaka będzie reakcja.
W końcu zrobiłem z kumplami zgodnie z opisem i zamontowałem wyłącznik na kierownicy.
Działa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:54, 04 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To opisz krok po kroku jak zrobiłeś to może uda sie i mi zrobić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 04 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





wlasnie , dawaj wiecej!!
...ja tez probowalem z tylem, ale system rozpoznawal blad , odlaczajac ABS calkowicie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 3:00, 05 Cze 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jotes napisał:
sam myslalem juz nad czyms podobnym...ale chyba sensowniejsze byloby mozliwosc wylaczenia ABS na osobne kola...glownie mysle o tylym...w terenie blokujace tylne kolo uwzam za pomocne, natomiast nie bardzo przychodzi mi do glowy sytuacja w ktorej brak ABS na przodzie moze byc korzystny... A tak na szybciaka to moza chyba wyjac bezpiecznik ?

Wrew pozorom zarzucenie tylnym tylnym kolem przy pomocy tylnego hamulca w ciezkim enduro nie jest az tak bardzo potrzebne, ten sam efekt mozna osiagnac za pomoca manetki gazu.
Idea wylaczenia abs polega na tym ze w grzaskim terenie przy zablokowanym kole zahamujemy duzo szybciej ze wzgledu na to ze kolo wkopuje sie w grunt, natomiast w skrajnych przypadkach abs w takiej sytuacji moze bardzo wydluzyc hamowanie.
A jak dobrze wiemy najlepiej hamuje sie przednim hamulcem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:17, 05 Cze 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 619
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





W terenie hamuje się przednim heblem jak wyżej kolega napisał - z tym ze oczywiście czujnie na kostce i lżejszym moto. Ja przez ABS w Sulejowie położyłem moto na leśnej ścieżce ( sie mi maszyny pomyliły ) Razz. ABS wyłączałem w tamtym roku na szutrach wyciągając bezpiecznik - zero problemów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:36, 05 Cze 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam lepszy patent - w terenie zawsze udaje mi się trocę zakopać DL-a (np wjeżdzam w błoto gaz do do deski i tył buksuje). ABS wykywa różnice prędkości kół i głupieje - wyłącza ABS - zapala się kontrolka. Nie trzeba nic wyłaczać ani wyjmować bezpiecznika Smile
Potem tylko włączamy i wyłaczamy stacyjkę i abs działa od początku Smile

Też myślałem o przełączniku ale... jak ten jeden raz kiedy będe chciał zachamować awaryjnie akurat przełącznik sie popieprzy ? Wole jednak nie ingerować w ABS pomimo że ta ingerencja wydaje się niewielka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:19, 06 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





nieprosty napisał:
jotes napisał:
sam myslalem juz nad czyms podobnym...ale chyba sensowniejsze byloby mozliwosc wylaczenia ABS na osobne kola...glownie mysle o tylym...w terenie blokujace tylne kolo uwzam za pomocne, natomiast nie bardzo przychodzi mi do glowy sytuacja w ktorej brak ABS na przodzie moze byc korzystny... A tak na szybciaka to moza chyba wyjac bezpiecznik ?

Wrew pozorom zarzucenie tylnym tylnym kolem przy pomocy tylnego hamulca w ciezkim enduro nie jest az tak bardzo potrzebne, ten sam efekt mozna osiagnac za pomoca manetki gazu.
Idea wylaczenia abs polega na tym ze w grzaskim terenie przy zablokowanym kole zahamujemy duzo szybciej ze wzgledu na to ze kolo wkopuje sie w grunt, natomiast w skrajnych przypadkach abs w takiej sytuacji moze bardzo wydluzyc hamowanie.
A jak dobrze wiemy najlepiej hamuje sie przednim hamulcem.


Dlatego tez o hamowaniu wlasnie myslalem Wink Sam mialem problem na zjezdzie...a zakret i skarpa w dol zblzala sie nieublaganie Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 06 Cze 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jest to dość proste więc w skrócie.
1. Kupujemy włącznik jaki nam się podoba
2. wyciągamy aku
3. Wyciągamy plstikową kieszeń w którą włożony jest aku i wszystko inne co przeszkadza żeby ją wyjąć - pod nią jest kontroler ABS.
4. Boszsz ile ja się tego naszukałem...
5. Znajdujemy pprzewód pomarańczowy z żółtym paskiem
6. Ucinamy go w takiej odlgłości aby do dwóch końców można było się podłączyć przewodem lub jego przedłużką z włącznika - ja to zrobiłem szybkozłączami takimi mniej wiecej:
http://www.allegro.pl/item1053354665_szybkozlacze_samochodowe_czerwone_10szt_553.html
Dobrze by było to zaizolować jeszcze.
7. Składamy wszystko do kupy i montujemy na przedłużce włącznik - ja mam na kierownicy.
8. Gotowe!
9. Tak jak gościu z tego forum co linka podałem napisał rzeczywiście ABS odcina natychmiastowo, a załącza po ok 2 sekundach po zamknięciu obwodu.
10. Mam nadzieje że niczego nie pominąłem - mogę mieć luki w pamięci bo robiłem to z kumplami pod wpływem złocistego napoju w ilości wystarczającej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:46, 06 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





No tak, wszystko ok i zrozumiale. Ale odcinasz ABS kompletnie, czyli przod i tyl.
Z tego co sie dowiedzialem nie ma chyba mozliwosci odlaczenia poszczegolnych kol, a szkoda Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:50, 06 Cze 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Tak odłączam 2 koła.
A jak to się ma np. W GSach gdzie seryjnie taki wyłącznik jest montowany??
Odłącza tylko tył czy 2 koła??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaszub dnia Nie 22:52, 06 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:13, 06 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Takze tylko w calosci. Ale mysle ze to kwestia czasu. Juz w 2006 czytalem ze BMW pracuje nad ABS "myslacym" na zakretach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:51, 07 Cze 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jotes napisał:
nieprosty napisał:
jotes napisał:
sam myslalem juz nad czyms podobnym...ale chyba sensowniejsze byloby mozliwosc wylaczenia ABS na osobne kola...glownie mysle o tylym...w terenie blokujace tylne kolo uwzam za pomocne, natomiast nie bardzo przychodzi mi do glowy sytuacja w ktorej brak ABS na przodzie moze byc korzystny... A tak na szybciaka to moza chyba wyjac bezpiecznik ?

Wrew pozorom zarzucenie tylnym tylnym kolem przy pomocy tylnego hamulca w ciezkim enduro nie jest az tak bardzo potrzebne, ten sam efekt mozna osiagnac za pomoca manetki gazu.
Idea wylaczenia abs polega na tym ze w grzaskim terenie przy zablokowanym kole zahamujemy duzo szybciej ze wzgledu na to ze kolo wkopuje sie w grunt, natomiast w skrajnych przypadkach abs w takiej sytuacji moze bardzo wydluzyc hamowanie.
A jak dobrze wiemy najlepiej hamuje sie przednim hamulcem.


Dlatego tez o hamowaniu wlasnie myslalem Wink Sam mialem problem na zjezdzie...a zakret i skarpa w dol zblzala sie nieublaganie Shocked

I dalej z uporem maniaka twierdze, że na tym zjeździe szybciej byś wyhamował przodem bez abs'u.
Jak wszyscy wiemy ze względu na przeniesienie masy tylny hamulec ma mniej do gadania. Przy zjeździe efekt ten się powiększa bo bez hamowania kolo przednie jest bardziej obciążone niż na płaskim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:33, 07 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





[/quote]
I dalej z uporem maniaka twierdze, że na tym zjeździe szybciej byś wyhamował przodem bez abs'u.
Jak wszyscy wiemy ze względu na przeniesienie masy tylny hamulec ma mniej do gadania. Przy zjeździe efekt ten się powiększa bo bez hamowania kolo przednie jest bardziej obciążone niż na płaskim.[/quote]

No tak..mozna dyskutowac bez konca...nie twierdze ze jestem drugim Blazusiakiem, moje umiejetnosci w terenie sa na pewno ograniczone...Ale wiem ze moto ma dwa hamulce Smile
To co piszesz sie zgadza, ale na twardym podlozu.
Ja jednak na bardzo miekkim piachu i stromym zjezdzie ( a taki wlasnie byl ) wolalbym jednak MOCNIEJ hamowac tylem.
Zreszta mozesz to latwo sprawdzic, ale lepiej rowerem Wink
Mysle ze ile ludkow tyle technik...wazne aby nam sie nic nie stalo Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 19:34, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:47, 07 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Rowerem na zjazdach się nie hamuje Smile a jeśli już to obydwoma nigdy samym tyłem.
Jak przy takim długim spadku hamując tyłem nabierzesz prędkości to nie opanujesz sprzętu i dupa ci w końcu ucieknie. Zasada jest prosta: tył=hamulec pomocniczy, przynajmniej jak dla mnie, hamując przodem tylnY służy mi do stabilizacji toru jazdy (w terenie czy downhillu)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:25, 07 Cze 2010
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Zapomnialem ze mamy specjaliste od rowerow Smile Masz racje naturalnie.
Ale nie wiem dlaczego caly czas sugerujecie ze chce hamowac TYLKO i WYLACZNIE tylem ? Ja jedynie zyczylbym sobie aby w pewnych sytuacjach tylne kolo blokowalo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:30, 07 Cze 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jotes napisał:

No tak..mozna dyskutowac bez konca...nie twierdze ze jestem drugim Blazusiakiem, moje umiejetnosci w terenie sa na pewno ograniczone...Ale wiem ze moto ma dwa hamulce Smile
To co piszesz sie zgadza, ale na twardym podlozu.
Ja jednak na bardzo miekkim piachu i stromym zjezdzie ( a taki wlasnie byl ) wolalbym jednak MOCNIEJ hamowac tylem.
Zreszta mozesz to latwo sprawdzic, ale lepiej rowerem Wink
Mysle ze ile ludkow tyle technik...wazne aby nam sie nic nie stalo Smile


Na twardym podłożu to akurat abs działa perfekcyjnie. Gdyby tak nie było to z abs nie dało by sie po Alpach jeździć. Oczywiście pomijamy zawodników, którzy bez abs'u są w stanie zahamować o 0,1 sekundę poźniej z takim samym skutkiem. To co pisałem wcześniej tyczyło się miękkiego podłoża.
O piachu ciężko mi się wypowiedzieć jeżeli chodzi o motocykl.

Rowerem sporo jeździłem w downhill'u i uwierz mi że o hamowaniu tyłem w celu zwolnienia można zapomnieć. Tylny hamulec może co najwyżej służyć do korekty kursu na bardzo stromych odcinkach pokonywanych z małą prędkością właśnie do zarzucenia tyłem. Tyle że to co w rowerze jest dobre nie koniecznie działa tak samo na moto.

P.S. Nie mogę sobie teraz przypomnieć gdzie ale na jakimś forum znalazłem kiedyś informację, żę wyłączanie bezpiecznikiem powoduje powstawanie błędu w komputerze, który trzeba co jakiś czas kasować w serwisie. Nie wiem na ile ta informacja jest pewna także niech ktoś potwierdzi jak by co.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Pon 21:34, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:08, 07 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Fakt ABS na piachu czy innym badziewiu nierównym poprostu głupieje i jeździec teżSmile
ja tam bym chciał mieć możliwość wyłączenia ABSu jak w biemdabliu.
z tymi błędami to prawda przynajmniej wedle tego co mówił mechanik z PP. Ale... ponoć jest jakaś sekwencja zwierania kabelków w kostce serwisowej i błędy sie kasują.
tego akurat nie wiem.
A tam zaraz specjalista, jeździło(latało) się kiedyś i tyle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:12, 03 Wrz 2011
Gebels
A

 
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





Witam,

mam mały problem.
Chyba w roczniku 2009 jest inaczej montowany ten sterownik od ABSu niż w zamieszczonym tu opisie.
U mnie ta skrzyneczka jest obok a nie pod aku.
Czy kabelek jest ten sam?
Czy nie mogę po prostu zrobić tego przełącznika przed bezpiecznikiem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:08, 04 Wrz 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Znajdź bezpiecznik ABS wyjmij i zobacz czy dioda na blacie zgaśnie, jeśli nie to włóż z powrotem i wyjmij ten drugi (bo chyba są dwa).
Jeżeli zgasła to jest ten od pompy, włóż go znowu a kabel który wchodzi/wychodzi z gniazda bezpiecznika przetnij i wlutuj do jednego końca kabla jedną nóżkę a do drugiego drugą nóżkę wyłącznika ON-OFF.
Pamiętaj że po każdym WYłączeniu tym sposobem ABSu, żeby znowu go mieć musisz wyłączyć i włączyć moto z kluczyka. Czy pojawiają się błędy w kompie- nie wiem.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:28, 06 Wrz 2011
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





wlasnie wrocilem z offroadu w Pirenejach. ze cholera nie pomyslalem o wyciagnieciu bezpiecznika. kretyn ze mnie Smile. kilka razy o malo co nie wypadlem z trasy przez ABS.

Pozdrowienia
Greg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:54, 07 Wrz 2011
Blazimir
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź





Kilka moich spostrzezen co do jazdy terenowej:

1. Kostka - bez takich opon, miota nim jak szatan Smile Do Tigera szykuje teraz zestaw TKC (przod) i Mitas E10 (tył).
2. W terenie, od hamulcow wazniejszy jest gaz, bo: luzny piach, odciazenie przedniego kola + ogieeeen, zadnego hamowania; jesli blokowac, to tylko tylne kolo i kontrowac gazem; przodem hamowac mozna, ale jak sie lata CRF/DRZ/WR - przy ciezkim motocyklu, zawieszenie nurkuje, kolo znajdzie sobie jakies miejsce zeby skrecic kierownice, masa + pochylenie, gleba. Wyratowac moga dobre, wysokie buty enduro i mocna noga.
3. Abs w terenie? Nigdy w zyciu. System wariuje.
4. Dreptanie? Tak, na zakretach z glebokim piachem.

Takie moje, o.... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:03, 07 Wrz 2011
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





No ja mialem takie mody:
1. oczywiscie TKC 80 przod i tyl.
2. Zmienione sprezyny przednie
3. Podniesiony tyl o 3 cm.
4. Podniesiona kiera o 35 mm.
5. Plyta pod silnik wraz z relokacja chlodnicy oleju od TT.

Plyta sie przydala Smile, w sobote mam zamiar ja odrecic i sprobowac poprostowac Wink .
Przez ABS i chwilowe "zamyslenie" kilka razy prawie wypadlem z zakretu przy zjezdzie w gorach... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:18, 07 Wrz 2011
Blazimir
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź





1. Ile juz na TKC przjechales? Sonduje ile wytrzymuja, generalnie wychodzi, ze na 1 przod schodza 2 tyly, a poniewaz budzet mam na razie ograniczony, to wejde w Mitasy, ktore podobno z modelu na model sa coraz lepsze.
2. Progresywne zawieszenie? Zeby nie wylataja? :-p
4. Kiera podniesiona - super sprawa, tez musze w to zainwestowac.
5. Plyta pod silnik - no u mnie tak kolorowo nie jest - musialbym wybrac miedzy plyta a stopka centralna :-/ Sam jeszcze nie wiem, bo ucierpiec moga jedynie kolektory wydechowe, chlodnice sa wyzej i na nie tez pojda oslony.

Masz jakies zdjecia z wyprawy? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:44, 10 Wrz 2011
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





1. Ile juz na TKC przjechales?

A wiec tak. Jechalem do San Sebastian z Essen, wiec okolo 1500 km w jedna strone. Jako, ze na forach znalazlem, ze ta opona sie dosc szybko sciera na autostradzie (3000-4000 km), wiec zalozylem tylko przod dzien przed wyjazdem, a tyl wzialem ze soba. Zalozylem go dopiero w Hiszpani. Tak wiec na przodzie przejechalem cala wycieczke (5000 km), a na tyle okolo 1100 km (z czego okolo 600 km w terenie). Przod mysle, ze w polowie poszedl, tyl gdzies tak 1/3. Ale teren w duzej mierze skladal sie ze skal, na ktorych opona sie chyba troche bardziej sciera, niz na szutrach, ale nie weim. Generalnie bez tych opon tej trasy na pewno bym nie przejechal.

2. Zawieszenie Wilbers + 15W olej. Nie mam porownania, bo jezdze tylko na V-stromie, ale porownujac do oryginalnego, to o wiele lepsze prowadzenie (oczywiscie szczegolnie na drodze).

3. Kierownica.

Podnioslem 35 mm, ale jeszcze z dwa by sie przydaly, do na prawde wygodnej pozycji stojacej (mierze 188 cm) Smile

4. Plyta sie berdzo przydala, ale musze ja teraz troche porpostowac... Smile
Centralny podnozek, tez dosc mocno oberwal, ale trzyma sie twardo.

Zdjecia, mysle ze w niedziele obrobie, wiec jakos na dniach wstawie moze w dziale wyprawy.

pozdrowienia
Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:10, 11 Wrz 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie nie róbmy OT
O oponach pogadajcie w Akcesoriach dla DLi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:15, 16 Kwi 2012
greentop
A

 
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia





kaszub napisał:
Tak odłączam 2 koła.
A jak to się ma np. W GSach gdzie seryjnie taki wyłącznik jest montowany??
Odłącza tylko tył czy 2 koła??


Żeby ABS zadziałał wydaje mi się, że musi zmierzyć prędkości obrotowe OBYDWU kół i porównać je ze sobą - jeśli są różne zaczyna ingerować w ciśnienie w układzie hamulcowym.

Jak miałby mierzyć różnicę obrotową kół mając do dyspozycji informacje tylko z 1 koła?

No chyba że ABS w moto działa inaczej... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:47, 03 Sie 2012
catmood
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja dziś rozmawiałem z panem z PTM-u u którego kupowałem przewód w oplocie. Pojawił się pomysł, żeby przód podłączyć przewodami poprzez pompę abs (czyli tak jak jest) a tył bezpośrednio, czyli z pominięciem pompy. Rurki wychodzące z pompy trzebaby zatkać nyplami. To rozwiązanie zachowałoby abs na przód a wyłączyło na tył. Nie wiem tylko, czy komp nie wykryje podstępu i nie odłączy absu całkowicie..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:42, 06 Lip 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Czy w międzyczasie pojawiły się jakieś nowe pomysły, patenty czy rozwiązania dotyczące przełącznika ABS-u?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Włącznik/wyłącznik ABS ktoś próbował??
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin