VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Brak powietrza w kole
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Brak powietrza w kole
PostWysłany: Sob 14:01, 05 Lis 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





Witam wszystkich.Mam pytanie jak sobie poradzić gdzieś na trasie z powodu złapania nagle tak zwanej gumy? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:11, 05 Lis 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





najlepiej to wozic ze soboa zestaw naprawczy z nabojami CO2 lub malym kompresorkiem Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:15, 05 Lis 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





Będę musiał kupić taki zestaw. Mam nadzieje że to wystarczy aby sobie poradzić na drodze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:58, 05 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





jack-szakal napisał:
Będę musiał kupić taki zestaw. Mam nadzieje że to wystarczy aby sobie poradzić na drodze.


Sam zestaw to za mało.
Trzeba umieć go użyć. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:12, 05 Lis 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





Może parę rad lub wskazówek może ktoś ma jakiś patent.Zawsze ta wiedza się przyda początkującym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:28, 05 Lis 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





express napisał:
jack-szakal napisał:
Będę musiał kupić taki zestaw. Mam nadzieje że to wystarczy aby sobie poradzić na drodze.


Sam zestaw to za mało.
Trzeba umieć go użyć. Smile


taki zestaw jest dedykowany dla prostych ludzi, wiec powinien sobie dac rady, a w dodatku obrazkowa instrukcja bardzo pomaga.

tylko trzeba nieco myslenia przy tym uzyc

Choc na uwage zasluguje fakt ze mimo wszystko bardzo latwo takim zestawem opone zespsuuc.

Arrow Ale, najprosciej przy okazji wymiany opon w samochodach na zimowe zagadac z wulkanizatorem na temat kolkowania opon i gdy trafimy na zyczliwego to sie dowiemy co i jak. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:51, 06 Lis 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Zestaw do naprawy opon z zestawem naboi CO2 działa w większości przypadków.
Instrukcja jest dość prosta i każdy myślący człowiek powinien sobie poradzić.
Jeżeli mimo wszytko masz wątpliwości przy następnej wymianie opon jak dojedziesz do gumiarza to przebij starą oponę i spróbuj ją naprawić przy pomocy tego zestawu, wtedy będziesz wiedział jak wygląda sam procedura.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:00, 06 Lis 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





OK.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jack-szakal dnia Nie 1:17, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:32, 06 Lis 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi?
Napisałem wyraźnie, że w większości przypadków zestaw naprawczy się sprawdza. Uwaga o myślącym człowieku nie miała być obrazą tylko wskazaniem, że instrukcja i sama naprawa opony jest dość prosta.
Pisząc i przebiciu opony u wulkanizatora po prostu sugerowałem, zapoznanie się z techniką naprawy.

EDIT:
Widzę, że zmieniłeś Swojego posta.
Napisz w skrócie o co Ci chodziło w poprzedniej wersji bo w tym momencie mój ostatni post jest całkowicie bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Nie 1:35, 06 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:33, 06 Lis 2011
jack-szakal
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GLIWICE





Nieprosty teraz wiem o co ci chodziło wszystko jest w porządku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:03, 06 Lis 2011
Blunio
Gość

 





To ja się podłączę do tematu Cool
Mając na myśli "zestaw naprawczy" - to jest zestaw ze sznurem gumowym, szydłem i klejem ? (jak się nie mylę ). A ten nabój CO2 to ma taką pojemność, że starcza na jedną oponę ? A jak się ten nabój aplikuje ?
Pytam, bo mam tylko takie doświadczenie że jak mi w Virago strzeliła dętka to używałem takiego wynalazku w sprayu zakupionego na stacji benzynowej. Fakt, że podpompowałem tym koło i mogłem dojechać do wulkanizatora, ale nic więcej.
Pozdrawiam Mr. Green
PostWysłany: Nie 11:38, 06 Lis 2011
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja na takie okazje mam piankę w sprayu i klej super glue. Klej skleja gumę nawet przy większych rozcięciach a pianka pompuje. Może to nie jest "profesjonalne" ale zawsze działało, zwłasza wtedy gdy zestawy naprawcze czy sama pianka nie dawały rady.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:36, 06 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Ja mam buteleczkę kleju "UNIFLEX". Drogie to dziadostwo, bo opakowanie 10g kosztuje ze 20zł i strasznie ciężko go kupić, ale do gumy chyba nic lepszego nikt nie stworzył. Testowałem na dętkach, oponach, uszczelkach gumowych i cholera wie czym jeszcze, warto go mieć w zapasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:15, 07 Lis 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Blunio napisał:
To ja się podłączę do tematu Cool
Mając na myśli "zestaw naprawczy" - to jest zestaw ze sznurem gumowym, szydłem i klejem ? (jak się nie mylę ). A ten nabój CO2 to ma taką pojemność, że starcza na jedną oponę ? A jak się ten nabój aplikuje ?
Pytam, bo mam tylko takie doświadczenie że jak mi w Virago strzeliła dętka to używałem takiego wynalazku w sprayu zakupionego na stacji benzynowej. Fakt, że podpompowałem tym koło i mogłem dojechać do wulkanizatora, ale nic więcej.
Pozdrawiam Mr. Green

Nie mylisz się chodzi o zestaw ze sznurkiem itd.
Nabój na jedną oponę na pewno nie starczy. Ja po zastosowaniu 3 nabojów (tyle przeważnie jest w zestawie) w tylnym kole miałem coś około 1.8 Bar. Wystarczy żeby dojechać na stację ale czuć że jest trochę miękko.
Oprócz naboju w zestawie jest też taka przejściówka której jeden koniec nakręcasz na wentyl a drugi koniec na nabój.

Gdzieś też kiedyś przeczytałem, że po stosowaniu nabojów powinno się na stacji całkowicie spuścić powietrze i napompować od nowa. Naboje przeważnie zawierają CO2, które nie jest najzdrowsze dla gumy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:51, 07 Lis 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jest już temat o kołkowaniu opon:
http://www.vstromclub.fora.pl/opony-kola,38/kolkowanie-opon,5984.html
Opisałem tam nasze doświadczenia z kołkowaniem opony Bobera.
IMHO lepiej zainwestować w niewielki kompresorek i wozić go zamiast nabojów CO2, które ulegają przeterminowaniu i trzeba je co jakiś czas wymienić (a niem nikt tego nie robi jeśli nie zużyje naboju na drodze). Można też rozważyć wożenie zapasowej DĘTKI - w przypadku wzdłużnego przecięcia opony jest szansa na dojechanie - przynajmniej teoretycznie bo w praktyce założenie dętki pod oponę bezdętkową szczególnie w tylnym kole wymaga co najmniej 2-óch chłopa, dużo siły i samozaparcia, oraz np. łyżek do opon, jakiegoś smarowidła itp....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:37, 07 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





MaG napisał:
(...) zamiast nabojów CO2, które ulegają przeterminowaniu i trzeba je co jakiś czas wymienić

Napiszesz coś więcej? W życiu nie słyszałem, by takie naboje mogły się przeterminować i prawdę mówiąc nawet nie bardzo sobie wyobrażam jak sprężony gaz może być przeterminowany, ale chętnie się doedukuję Smile Wylądowanie z dziurawą oponą i niesprawnym zestawem do pompowania gdzieś na zadupiu nie wydaje się ciekawą opcją :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brak powietrza w kole
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin