VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Wymiana filtra powietrza
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana filtra powietrza
PostWysłany: Wto 0:10, 08 Cze 2010
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Czołem,

Nadszedł czas... 16kkm... gdy zwróciłem uwagę na filtr powietrza. Wymiana w serwisie jest OK, ale jakoś trzeba sobie radzić, skoro ma się anielską cierpliwość do smarów, śrubek i innych zboczeń Twisted Evil

Poniżej opis jak wymienić filtr powietrza w warunkach domowych.

Podstawy teoretyczne:

- filtr powietrza, jak nazwa wskazuje, filtruje powietrze. Czyli nie filtruje wody, błota i innych okoliczności przyrody. Pewnie dlatego konstruktorzy schowali go w bezpiecznym miejscu, czyli pod zbiornikiem paliwa.
- dzięki temu zabiegowi przeciętny użytkownik fałstroma jest skazany na kontakt ze smutnym panem z serwisu. Oczywiście pan z serwisu ładnie się uśmiecha, bo zapewne ma na uwadze błyskotliwą ścieżkę swej kariery i pewnie nic tylko, a wymieniałby filtry powietrza w nadziei, że w końcu ktoś dostrzeże jego talent, choć w głębi duszy uważa, że porno w internecie byłoby ciekawsze

Praktyka:

- najlepiej by było, gdyby do wykonania tej czynności były przygotowane dwie osoby: tzw. Ty i tzw. Trzymacz
- Ty: należy od zbiornika paliwa odkręcić wszystkie plastiki
- należy odkręcić obejmę mocującą zbiornik na dole (taka duża klamra pod kanapą)
- należy odpiąć kostki elektryczne od zbiornika
- Obaj/Oboje/Obie: należy odkręcić stelaż od ramy, czyli to metalowe coś, co trzyma lampę, deskę rozdzielczą i inne plastiki (dwa razy śruba czternastka) - tu przydatny jest Trzymacz, który przytrzyma całość przed nieuchronną grawitacją
- przy górnym mocowaniu zbiornika jest mechanizm, który wygląda na zapadkowy - żeby go nie popsuć, na wszelki wypadek wykręciłem trzpień tego mocowania, co umożliwiło zbiornikowi poruszanie się na boki (btw. nadal nie wiem, jak to miało działać)
- wszystkie plastiki wokół zbiornika należy delikatnie rozchylić, by móc je trochę unieść, następnie Trzymacz całą tą konstrukcję przekręca lampą do dołu, by plastiki poszły w górę
- zbiornik należy okręcić wokół przewodów paliwowych, położyć na tym, co nazywa się "kanapą po zdjęciu kanapy"
- wymienić filtr
- poskładać w odwrotnej kolejności

Plusy:

- wymiana trwa 1,5h w warunkach polowych (mając do dyspozycji narzędzia)
- stówa w kieszeni

Minusy:

- trzeba pamiętać kolejność rozkręcanych śrubek
- Trzymacz nie trzyma za darmo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:41, 08 Cze 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Odkrecac stalaz lampy?
Wg. mnie wystarczy tylko zdemontowac zbiornik i obudowa filtra powietrza jest jak na dloni.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wymiana filtra powietrza
PostWysłany: Wto 8:58, 08 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Johnny_Eleven_Fingers napisał:
należy odkręcić stelaż od ramy, czyli to metalowe coś, co trzyma lampę, deskę rozdzielczą i inne plastiki

Po co to Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:02, 08 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mi wymiana filtra zajmuje 20 min. Odkręcam jeszcze szpilkę mocującą bak z przodu i zdejmuje zbiornik cały , nie zdejmuję plastików tylko odkręcam śruby którym są poprzykręcane do zbornika. Wymianę robie sam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:49, 08 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac, a co dopiero stelaz lampy... jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:53, 08 Cze 2010
Majer
A

 
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg





chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:11, 08 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Hej koledzy w 2 godzinki to ja sam robię sobie serwis moto (olej, świece, filterek oleju i powietrza). Zdejmuję czarne boczne plastiki, zbiornik, czarną osłonę baku pod kierą i wyjmuję zbiornik. Wówczas jak pisze mradom wszystko jak na dłoni (no może poza przednią świecą).
A tak przy okazji ile kosztuje to wszystko co wymieniłem w serwisie? Ciekaw jestem ile oszczędzam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:05, 08 Cze 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





KD napisał:
A tak przy okazji ile kosztuje to wszystko co wymieniłem w serwisie? Ciekaw jestem ile oszczędzam.


jakieś 400PLN


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:33, 08 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Dzięki ologc.
Przy okazji powiem wam że znalazłem w larsonie ostatnio zamiennik filtra powietrza do małego DL-a za ok 80 zł. Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:40, 08 Cze 2010
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Dobrze panowie, że skomentowaliście bo już chciałem uwierzyć i mocno się trzymać tej wersji przy najbliższej okazji Embarassed jako laik łykam wszystko jak pelikan... Ale już nie długo grrr...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:41, 08 Cze 2010
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A teraz głupie pytanie: co i gdzie odkręcić, żeby zlać z silnika olej? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 08 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





KD napisał:

Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić. Smile

Shocked
240 to K&N kosztuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 08 Cze 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





KD napisał:
Przy okazji powiem wam że znalazłem w larsonie ostatnio zamiennik filtra powietrza do małego DL-a za ok 80 zł. Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić. Smile


Oryginał kosztuje 120 (allegro.pl), K&N 270, ja zdobyłem z Anglii wraz z przesyłką za 220.

Do zdjęcia zbiornika wystarczy odkręcić śruby łączące owiewki ze zbiornikiem, i sam zbiornik na dwóch śrubach (przód na zawiasie + tył). Do tego zdjęcie kanapy i dwóch czarnych bocznych plastików, nic więcej Very Happy

Tak więc w dziale "Patenty i USPRAWNIENIA" bym tego nie umieszczał, ale liczą się chęci, więc wiele osób z pewnością doceni ten szczegółowy opis. Będzie super, jeżeli dodatkowo wyrzuci się te niepotrzebne pozycje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:22, 08 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.

Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
http://allegro.pl/item1045413717_filtr_powietrza_suzuki_dl_650_v_strom_2004_2006.html

Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618

A teraz ten sam filtr w Larssonie:
http://www.larsson.pl/?c=od&t=HFA3611

Kod towaru jakby znajomy: 3130618

Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.

Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.

Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1336
K7,K8,K9 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1337

Pozdr
KD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KD dnia Wto 21:51, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:05, 08 Cze 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





KD napisał:
V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.

Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
http://allegro.pl/item1045413717_filtr_powietrza_suzuki_dl_650_v_strom_2004_2006.html

Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618

A teraz ten sam filtr w Larssonie:
http://www.larsson.pl/?c=od&t=HFA3611

Kod towaru jakby znajomy: 3130618

Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.

Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.

Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1336
K7,K8,K9 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1337

Pozdr
KD


Potwierdzam te słowa. Ostatnio kupowałem do DL1000 K2 i faktycznie zapłaciłem 91 pln (nie bezpośrednio w Larssonie) i też pasuje HFA 3611


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:37, 08 Cze 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





KD napisał:
V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.

Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
http://allegro.pl/item1045413717_filtr_powietrza_suzuki_dl_650_v_strom_2004_2006.html

Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618

A teraz ten sam filtr w Larssonie:
http://www.larsson.pl/?c=od&t=HFA3611

Kod towaru jakby znajomy: 3130618

Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.



Mylisz się, nie przepłacam, bo tego z Allegro ani nie kupowałem, ani nawet nie napisałem, że tam jest najtańszy. Podałem taką cenę tego produktu, jaką znałem. Mogę podać Ci teraz co najmniej 5 różnych cen K&N'a w Polsce (bo to nim się interesowałem, i tak, też z "dowodami", jeśli chcesz się licytować - ale wystarczy po prostu wyszukać w google), a jak wejdziesz na ebay, to znajdziesz tam rozpiętość cenową od ok. 160 do ok. 300 za ten sam filtr pod różnymi nazwami.

KD napisał:

Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.

Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1336
K7,K8,K9 - http://www.hiflofiltro.com/17.0.html?&L=0&sel_uid=1337

Pozdr
KD


Bzdurą jest jedynie podana przez Ciebie w poprzednim poście cena za tzw. oryginał, bo nawet w Suzuki oferują K&N'a za 270zł, więc niemożliwe, aby standard był droższy i kosztował 300zł, jak to napisałeś. Tak więc nie masz mi co tutaj udowadniać, bo to Ty podałeś niewłaściwą cenę... Ja pierdziu, i jeszcze jakby to było warte takiej afery.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:56, 08 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





V-Told napisał:
K&N 270, ja zdobyłem z Anglii wraz z przesyłką za 220.

K&N "pod nosem"
http://www.larsson.pl/?c=r&no=MzEyMDgxMA==&bid=110398


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:07, 09 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Hej V-Told nie gotuj się. Mam alergię na alledrogo bo dużo tam naciągaczy i wiele rzeczy można kupić w normalnych sklepach znacznie taniej!
Nie chciałem wchodzić w ostrą polemikę a tu masz poszło po bandzie
Shocked

Traktuj tego posta wyłącznie jako próbę wskazania alternatywnych źródeł zaopatrzenia się w tańsze części (zakładam że większość kupuje zamienniki a nie oryginały lub K&N-a).

Piątka na zgodę! Smile

Pozdrowionka
KD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:11, 09 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Otzi napisał:
A teraz głupie pytanie: co i gdzie odkręcić, żeby zlać z silnika olej? Very Happy

chyba nie ten temat ale...
na dole silnika (od strony nozki) jest sruba spustowa (najnizej polozona sruba).
nagrzewasz dobrze moto (pojezdzij sobie troche), czekasz 5-10 minut az "przestygnie", podstawiasz miske pod srube, odkrecasz korek wlewowy i odkrecasz srube spustowa...
olej wyplywa.

uwazaj przy dokrecaniu... moment wg. serwisowki to (z glowy) 21Nm wiec nieduzo... nie urwij gwintu.

EDIT:
V-Told napisał:
Bzdurą jest jedynie podana przez Ciebie w poprzednim poście cena za tzw. oryginał, bo nawet w Suzuki oferują K&N'a za 270zł, więc niemożliwe, aby standard był droższy i kosztował 300zł, jak to napisałeś.

w ASO wszystko jest mozliwe...
dodatkowo jak byscie zapytali o cene Brzo to pewnie byscie mieli lepsza cene niz w Larssonie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 10:15, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:55, 09 Cze 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Question

A ja mam pytanie przy okazji. Może naiwne, ale jakoś się nie znam Wink
Zdejmując zbiornik muszę odłączyć przewód paliwowy. Czy wówczas nie ma możliwości wylania się paliwa? Czy na coś szczególnie muszę uważać? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:03, 09 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





nic sie nie wyleje... podloz szmatke tylko bo kilka kropel moze poleciec... no i szlugow raczej nie pal w trakcie Very Happy

dobrze rowniez przed zdjeciem zbiornika nie zapelniac go po brzegi paliwem bo to ciezkie sie robi ;0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:24, 09 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





w instrukcji jest napisane zeby filtr czyscic, przedmuchac co 6000km, ja kupowałem filtr DELO za 80zł, wyglada ok

nie ma chyba motocykla (z obudową) gdzie tak łatwo sciaga sie zbiornik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 15:28, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:05, 09 Cze 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





KD napisał:
Mam alergię na alledrogo bo dużo tam naciągaczy i wiele rzeczy można kupić w normalnych sklepach znacznie taniej!


No i prosta sprawa, oczywiście masz rację, choć często to właśnie na Allegro można znaleźć najtańsze produkty, dla jasności - to samo, tylko taniej Wink


KD napisał:

Traktuj tego posta wyłącznie jako próbę wskazania alternatywnych źródeł zaopatrzenia się w tańsze części (zakładam że większość kupuje zamienniki a nie oryginały lub K&N-a).

Piątka na zgodę! Smile

Pozdrowionka
KD


Dziwnie napisałeś tego wcześniejszego posta, jakieś dowody itd., ale nieważne, widzę że po prostu źle to zrozumiałem i niepotrzebnie zacząłem przeciągać linę Smile


Biały: nie ma dla mnie większego znaczenia skąd kupuję, może to być i z Indonezji, jeżeli przesyłkę mam do domu to czemu miałbym wybrać coś, co jest blisko, ale drożej? Smile Ale ok, widzę, że ten wasz Larsson to całkiem ciekawe miejsce... szkoda, że wcześniej się nie zainteresowałem.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:32, 09 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





tylko uważaj jak zamiawiasz w larssonie, bo mi juz 3 razy musieli zmieniac towar, trzeba mowic do nich powoli i pytac czy zrozumieli albo jak zamiawiasz nie telefonicznie tylko ze strony to pisać DRUKOWANYMI. Zamowilem kierownice o nymerze jakimś tam dostalem co innego, zamowiłem filtr powietrza - przysłali inny, nawet swiece mi włozyli o innym symbolu, pytalem sie czy oby wszystko ok z pracownikami w ich centrali w Gdansku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:52, 09 Cze 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





jakubdl1000 napisał:
tylko uważaj jak zamiawiasz w larssonie, bo mi juz 3 razy musieli zmieniac towar, trzeba mowic do nich powoli i pytac czy zrozumieli albo jak zamiawiasz nie telefonicznie tylko ze strony to pisać DRUKOWANYMI. Zamowilem kierownice o nymerze jakimś tam dostalem co innego, zamowiłem filtr powietrza - przysłali inny, nawet swiece mi włozyli o innym symbolu, pytalem sie czy oby wszystko ok z pracownikami w ich centrali w Gdansku


Pewnie mają urwanie głowy, niemniej tak być nie powinno. Trzeba się liczyć z tym, że NA CZYMŚ PRZECIEŻ MUSZĄ OSZCZĘDZAĆ, może tutaj akurat na wyszkoleniu lub logistyce Smile. Choć kupowanie z "renomowanego" źródła też wcale nie musi być pewne. Muszę zrobić kolejny przegląd Stroma i potrzebuję filtr oleju i sam olej.

--->

Z ciekawości zerknąłem ile kosztują świece Irydowe w tymże Larssonie, o tutaj: http://www.larsson.pl/?c=r&no=MTIwMTEwNA==&bid=110398
I jak wół jest napisane "Cena brutto: 63,31 zł/szt.", ja za tyle kupiłem dwie, i jeżeli tylko machnęli się w opisie i jest to JEDNA SZTUKA KOMPLETU (2 świece), to wtedy rzeczywiście - okaże się, że warto u nich kupować (przynajmniej świece Smile).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:46, 09 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





eej normalnie jutro zamawiam irydy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:46, 10 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Ja i mój brat kupujemy wiele w Larssonie w Wawce i do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z zamówionymi częściami, ale każdy sklep jest inny. Faktem jest że kupujemy wszystko na miejscu, a nie wysyłkowo.
Kiedyś kupowałem w moto-akcesoriach ale jakoś poszli za bardzo w gadżety a nie części i kupno u nich zwykłego filterka do oleju było trudne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:34, 10 Cze 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





To ja jeszcze raz zapytam tak... po amatorsku Wink

Czy opłaca się inwestować kilkaset PLN w filtr "markowy" (np. K&N lub oryginał Suzuki), czy wystarczy filtr za 90 PLN. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami w codziennym użytkowaniu? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:18, 10 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





w filtr powietrza warto.
KNa kupujesz na cale zycie od czasu do czasu go czyszczac specjalnym srodkiem. jezeli nie jezdzisz w terenie i nie lapiesz duzo piachu to na dobra sprawe mozesz o nim zapomniec.
oryginal Suzuki jest inny niz KN i tego trzeba wymieniac (KN jest taki siateczkowy, wiecej powietrza przepuszcza) co iles tam kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:03, 10 Cze 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Moja opinia jest taka.
Jesli nie planujesz zmiany wydechu i modyfikacji przy silniku (chipy, commandery itd ... - jak zle to nazywam - przepraszam), to sens zmiany na K&N jest mniejszy. Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km - finansowo nalezy to rozumiec tak, ze 4 zmiany filtra powietrza rownowaza zakup filtra K&N (i to nie do konca, bo nie liczylem kosztu zakupu specjalnego plynu i oleju do czyszczenia i zabezpieczenia K&N).
Powyzsze moje przemyslenia wnioskuja, ze sztormiakiem powinienes jezdzic 48 tys km - czy bedziesz odpowiedz sobie sam.

Jesli sa jakies bledy w moim mysleniu, chetnie ich wyslucham.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:27, 10 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





mradom napisał:
(...)Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km (...)

Zgodnie z serwisówką co 18tys. wymiana a czyszczenie co 6...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:19, 15 Cze 2010
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Ad vocem:
Cieszę się zainteresowaniem tematem i z przyjemnością spotkałbym na forum działy zamknięte - (tylko do odczytu) - gdzie byłyby opisane nasze doświadczenia w serwisowaniu.

Ad rem:
bibop napisał:
dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac,


Dzięki za cenną uwagę. Nie chciałem metalowymi spinkami na plastikach porysować lakieru na baku, ale widocznie da się to zrobić bez odkręcania stelaża czachy. To, że plastiki wystarczy odkręcić od zbiornika i nie trzeba ich całkowicie zdejmować, to wiem... i nic takiego nie sugerowałem.

Ad hoc:
bibop napisał:
jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal Razz


Jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi na forum, to poczuwam się do przestrzegania własności intelektualnej. Nie kopiuję nielegalnie czyjejś twórczości, w tym książki serwisowej - miało być "po taniości", czyli w warunkach domowych. Za to nieoficjalne wypowiedzi dotyczące własności intelektualnej pozwolę sobie przemilczeć Wink
Post, który popełniłem, motywuję tym, że dziwi mnie duża ilość komentarzy, gdzie koledzy stwierdzają, że muszą się spotkać z serwisem Suzuki w sprawie jakiejś "pierdółki".
Osobiście podtrzymuję tezę, że lepiej zarabia się na utrzymaniu, niż na samej sprzedaży. Dlatego, by zminimalizować koszty, chciałbym zmotywować "nieśmiałych" do samodzielnej pracy. Większość rzeczy da się zrobić pod domem/blokiem.

Majer napisał:
chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył Laughing

Tak kreatywne komentarze, to kolega może przesyłać na gadu-gadu, zamiast spamować forum.

Ad personam:
Dzisiaj się nie przyczepiam, bo niedługo wakacje, duża wyprawa motocyklowa i jestem w dobrym humorze Wink

Peace.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:28, 15 Cze 2010
Majer
A

 
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg





No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru Smile
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:11, 15 Cze 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Majer napisał:
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów


Ja nie widzę nic złego w tym, że facet się postarał, chciał nam pomóc i wszystko pięknie opisał. Zamiast biadolić i narzekać, to proponuję samemu coś konstruktywnego stworzyć, wtedy można będzie się policytować w konkretnym temacie. A jak się nie podoba, to radziłbym po prostu dać sobie spokój i nie robić ludziom przykrości, szczególnie kiedy kawał dobrej roboty odwalają i kierują się chęcią pomocy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:14, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:29, 15 Cze 2010
Majer
A

 
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg





Ja tam się nie czepiam, a jak chce coś przekazać to to robię choć w znacznie inny i raczej krótszy choć konkretny sposób i nie pisze bajek i opowiadań Smile i proszę sobie nie brać do serca że jakiś tam zły jestem i uszczypliwy Very Happy
PS koniec tematu bo zadyma będzie z Adminem za rozwałkę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Wto 21:31, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:40, 15 Cze 2010
tomano
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka





Majer napisał:
No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru Smile
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem [...]

No to kolega właśnie zapoznał się z tematem i go sam namacalnie zgłębił a potem z chęcią swoją wiedzą z resztą gawiedzi się dzielił zupełnie za darmo i z własnej dobrej i nieprzymuszonej woli. I chwała mu za to. Popieram. Cool

Oczywiście popełnił błąd, że najpierw do serwisówki nie zajrzał, ale błędów nie robi tylko ten, kto nic nie robi. Za to walić pustą krytykę bez merytorycznego wkładu jest bardzo łatwo. Wink

Majer napisał:

[...] a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów Wink


Akurat forma przekazu mi nie przeszkadzała a nawet wydała się interesująca. Może dlatego, że nie mam problemu ze zrozumieniem zdań złożonych? Rolling Eyes Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:39, 06 Wrz 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Mam pytanie do tych którzy mają zainstalowany u siebie filtr powietrza K&N a wcześniej mieli oryginał.
Podpowiedzcie mi proszę czy jak się ma filtr standardowy (papierowy np Hilfo..) to czy między obudową a filtrem jest jakaś gumowa oddzielna, dodatkowa uszczelka?
Pytam ponieważ ja mam u siebie filtr K&N a on sam w sobie ma gumowaną obudowę i podczas czyszczenia i późniejszego montażu do air box nie zauważyłem żadnych dodatkowych uszczelnień gumowych w postaci uszczelki . Aktualnie chcę dla testów założyć filtr papierowy/oryginalny, ten różni się budową od K&N, standardowy filtr jest plastikowy i nie ma w sobie żadnego gumowego uszczelnienia ale w instrukcji i w parts catalog zauważyłem, że powinna być jeszcze jakaś uszczelka. Żeby na marne nie ściągać zbiornika to chciałbym się upewnić czy w przypadku montażu filtra K&N uszczelkę o której wspominają w serwis manualu się wyciąga? Czy teraz jak będę chciał przejść na filtr standardowy to muszę ją dokupić?
Z góry dzięki za podpowiedź


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 14:45, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:52, 06 Wrz 2011
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Przyznaję nie wiem jak w filtrze K&N ale w oryginalnym jak i HIFLO jest uszczelka. Nawet mi taka została z oryginalnego filtra bo z nowym filtrem dają nową uszczelkę. Profilaktycznie nie wyrzucam dobrych rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:38, 06 Wrz 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





rodman napisał:
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad

Zdejmij ze starego i po kłopocie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:50, 06 Wrz 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





konra.dzik napisał:
rodman napisał:
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad

Zdejmij ze starego i po kłopocie



problem tego typu ze jak kupiłem moto to był już K&N (on oddzielnej uszczelki nie ma bo sam w sobie jest gumowany) i nie mam z czego ściągnąć tej uszczelki.
Dlatego też nie miałem pewności czy w oryginale jest ta uszczelka. No ale teraz już wiem Smile szkoda tylko że w filtrze w którym teraz kupiłem (papierowy) nie było uszczelki Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:10, 12 Wrz 2011
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





ja polecam K&N. poprawiła mi się moc w górnym zakresie obrotów. i v-max z 225 do 235 Very Happy (licznikowo oczywiście).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:42, 14 Wrz 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.
W swoim moto usunąłem PAIR uśredniłem podciśnienie dla IAP i wsadziłem przelotowe wydechy Leo.
Standardowo w moim DL 1000 po tych modyfikacjach ( wymiana wydechu) mam dziurę w okolicy 3800obr. z tego co wyczytałem związane jest to ze zubożeniem mieszanki w oryginalnej mapie dla tych wartości obrotów aby DL przechodził normy misji spalin i hałasu. Z związku z tym wydaje mi się, że obecność filtra K&N przy standardowej zubożonej mapie i wydechach przelotowych bardziej szkodzi niż pomaga motungowi w zakresie 3800obr. Chciałbym sprawdzić czy zwykły filtr będzie lepiej dawał rade z zestawem jaki jest u mnie.
Oczywiście liczę się z tym że problemu to nie rozwiąże i że muszę rozglądać się za PC ale może poprawi troszkę zachowanie moto przy tych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:31, 16 Wrz 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





rodman napisał:
K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.


Tak samo się zachowuje. Dziura jest i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana filtra powietrza
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin