Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa płyty pod kufer GIVI/Kappa w systemie monokey

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:50, 20 Maj 2009    Temat postu: Budowa płyty pod kufer GIVI/Kappa w systemie monokey

Witam. Oto mój sposób na zamontowanie kufra centralnego w DL650/DL1000. Potrzebny jest nam specjalny zestaw mocujący. Do nabycia w sklepach, które sprowadzają artykuły z katalogu Louis'a. Cena takiego zestawu to w moim przypadku 31 zł.
Oto ten zestaw.


Naszą pracę zaczynamy od demontażu bagażnika (4 śruby, klucz 10mm):



Następnie odmierzamy 28mm od krawędzi bagażnika, wzdłuż przetłoczenia. Odległość pomiędzy środkami otworów ma wynosić 22,8 mm (lepiej zmierzyć na swoim kufrze). Wiercimy 2 otwory o średnicy 6mm.


Montujemy 2 grzybki. Niestety zamontowanie haczyka do zamka nie jestem w stanie opisać z liczbami. U mnie wyglądało to tak, że włożyłem tą piramidkę w zamek kufra i zaznaczyłem gdzie ma być na płycie - tam wyciąłem rowek o szerokości 6mm i długości nieco większej niż rozstaw śrub mocujących piramidkę. Oczywiście na środku płyty. Następnie wszystko zostało skręcone i wygląda następująco:





W ten sposób zamontowany kufer jest stabilny i znajduje się kilka cm niżej od wersji mocowanej do płyty Givi.

Koszt całej operacji to 31zł i godzina pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:20, 13 Cze 2009    Temat postu:

bardzo fajne rozwiazanie i beż żadnych szpecacych płyt, naprawde super, a kufer bez płyty montarzowej mozna wyrwać za małe pieniadze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 10:10, 13 Cze 2009    Temat postu:

Tak ale w przypadku gleby kufer poleci w mak. W przypadku płyty jest ona plastikowa ( elastyczna) więć kufer się wypnie i jak nie pierdyknie w drzewo to jest szansa ze nie przepadnie. To tak ważne w podróży. A tak to sprytne, tylko gdzie jeszcze są gumki które amortyzują wstrząsy?? Jak widać nie ma idealnych rozwiązań. Oszczędność rzędu 70 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 14:17, 13 Cze 2009    Temat postu:

Kalina co ty opowiadasz, przeciez ja mam stelarz pod kufry monokey metalowy, to co elastyczny??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek DL650
A1



Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: "PodBeskidzie"

PostWysłany: Sob 15:56, 13 Cze 2009    Temat postu:

kalina napisał:
Tak ale w przypadku gleby kufer poleci w mak. W przypadku płyty jest ona plastikowa ( elastyczna) więć kufer się wypnie i jak nie pierdyknie w drzewo to jest szansa ze nie przepadnie. To tak ważne w podróży. A tak to sprytne, tylko gdzie jeszcze są gumki które amortyzują wstrząsy?? Jak widać nie ma idealnych rozwiązań. Oszczędność rzędu 70 zł.


Ja mam plastikowa plyte pod kufer i juz kilka razy lezalem ( na asfalcie i w terenie ) razem z kufrem i zareczam ci ze sie nie wypial wiec to nie argument . A gumki jak mu bedzie skrzypial w czasie jazdy to sobie podlozy
Smile Brawo za inwencje i pomysl Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:54, 13 Cze 2009    Temat postu:

Banditem zaliczyłem glebe podczas której moto bylo dosłownie do góry kołami i kufer się nie wypiął ze stelaża. BTW to właśnie kufer wart 500zl ocalił mi podczas tej gleby cały tył, którego naprawa kosztowała by na pewno więcej. Poza tym gdyby ideą płyt było wypinanie się kufra to jak płyta/kufer miały by odróżniać glebą od uderzenia motkiem w dziurę?
Gumki nie były potrzebne, gdyż kufer siedział dość sztywno. Niestety przypadkowo uszkodziłem sobie ostatnio tą część która wchodzi w zamek kufra (wkręciłem za długą śrubę i pękło - należy o tym pamiętać, ja zapomnialem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soloconte
A



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 0:35, 21 Lut 2011    Temat postu:

Mlody napisał:
Banditem zaliczyłem glebe podczas której moto bylo dosłownie do góry kołami i kufer się nie wypiął ze stelaża. BTW to właśnie kufer wart 500zl ocalił mi podczas tej gleby cały tył, którego naprawa kosztowała by na pewno więcej. Poza tym gdyby ideą płyt było wypinanie się kufra to jak płyta/kufer miały by odróżniać glebą od uderzenia motkiem w dziurę?
Gumki nie były potrzebne, gdyż kufer siedział dość sztywno. Niestety przypadkowo uszkodziłem sobie ostatnio tą część która wchodzi w zamek kufra (wkręciłem za długą śrubę i pękło - należy o tym pamiętać, ja zapomnialem)




Jakaś linka gdzie to można zakupić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:47, 21 Lut 2011    Temat postu:

Mówisz i masz.
[link widoczny dla zalogowanych]

Pamiętaj, żeby użyć krótszych śrubek! )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soloconte
A



Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon 1:03, 21 Lut 2011    Temat postu:

Mlody napisał:
Mówisz i masz.
[link widoczny dla zalogowanych]

Pamiętaj, żeby użyć krótszych śrubek! )


Co za czas reakcji na pytanie , dziękuje ślicznie , już zamówione Smile

pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Pon 20:48, 21 Lut 2011    Temat postu:

a czy ten patent umożliwia podniesienie kanapy przy założonym kufrze?

i co z ilością miejsca dla pasażera?

no i nie ma możliwości założenia fabrycznej instalacji do światła stop


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:27, 21 Lut 2011    Temat postu:

Otwieranie kanapy nie jest problemem z założonym kufrem, podobnie z miejscem dla pasażera - kufer jest w tej samej odległości co wersja z płytą. Ale tak jak zauważyłeś - nie można zamontować stopu. Ja takiego nie posiadam więc mi to nie przeszkadzało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Pon 23:04, 21 Lut 2011    Temat postu:

to jeszcze jedno pytanie i będę miał ogarnięte,
czy da radę założyć na stelaż z powrotem oryginalną gumę (oczywiście przyciętą pod zaczepy) ?
problem czysto estetyczny i jako mało istotny może być pominięty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:08, 21 Lut 2011    Temat postu:

Nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie ponieważ nie miałem tej gumy w DL'u jak go kupiłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin