VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Kości do Podwyższania i Obniżania DL 650 i DL 1000 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015
Peszke
A2

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie





mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:01, 24 Lut 2015
Peszke
A2

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie





mam na sprzedaż kości obniżające o 30mm. założone tylko raz i zdjęte..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:08, 24 Lut 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Masz 4 sztuki ?
Tak poważnie...
Co jest powodem sprzedaży.
Miałem zamiar kupic właśnie takie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 22:11, 24 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:12, 24 Lut 2015
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Tak przy okazji - w jakiej cenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:14, 24 Lut 2015
Peszke
A2

 
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódzkie





mam jeden komplet. Powodem sprzedaży jest konieczność obszycia siedzenia i przy okazji obniżenia. Więc wróciłem do standardowych kości. A te oddam za 110 pln


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:23, 24 Lut 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Była jakaś różnica w prowadzeniu moto po założeniu tych kości ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:48, 21 Lip 2015
Kasper
A1

 
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2





Ja mam kości podwyższające o 3 lub 6 cm mogę zrobić kości w 2 stronę na zlecenie koszt z wysyłką dla was 60 zł z twardej stali nierdzewnej. Jeżdżę już na nich jakiś czas nawet full załadowany wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:38, 21 Lip 2015
szynszyl
A2

 
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 69
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bachorzew





Jakby ktoś potrzebował, to mam kości obniżające o 3 cm, chętnie się pozbędę za 60 zł z przesyłką


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szynszyl dnia Wto 9:39, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:43, 21 Lip 2015
tomek70
A

 
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





No to i ja się przyłączam, jak ktoś potrzebuje do litrowego DL-a kości obniżające o 3cm, to chętnie odsprzedam swoje. Przejeździłem na nich jeden sezon, przeszyłem siedzenie i z powrotem założyłem oryginalne.
Cena jak u kolegi wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:20, 23 Lip 2015
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





stale nierdzewne nie są twarde Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 5:39, 24 Lip 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Jak utwardzimy wydzieleniowo, to będzie twarda.
Tak słyszałem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:51, 24 Lip 2015
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1503
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





mar111cin napisał:
stale nierdzewne nie są twarde Wink


To dlaczego jak chcesz w nierdzewce wywiercić otwór normalnym wiertłem to po jednym otworze wiertło jest do wywalenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:17, 24 Lip 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Letko, ja wiercę jednym normalnym wiertłem 20 otworów i jest nadal dobre.
Na co dzień mam do czynienia ze stalą chromowo niklową.
Spawanie, wiercenie itp.
Wiertło trzeba inaczej naostrzyć ( z małym skosem na dwa załamania) i wiercić bardzo wolnymi obrotami.
Najlepiej wkrętarką na 1 biegu.
Trzeba ciągle psikać olejem do schładzania.
Idzie piękny równy wiór.
Na szybkich obrotach stal zrobi się niebieska i dupa blada.
No, ale pewnie o ty wszystkim od dawna wiesz Wink



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 10:44, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:38, 24 Lip 2015
Kasper
A1

 
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 45
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2





Z nierdzewki są na tle twarde że nawet po załadowaniu moto w boczne kufry max + pasażer kpl. nic się z nimi nie dzieje wiec możecie sobie gdybać dalej a ja na nich będę śmigał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:41, 24 Lip 2015
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Też mam z nierdzewnej stali i nic się nie dzieje.
Od Letko.
Tu nie chodzi o gdybanie, tylko o sprostowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:09, 12 Wrz 2015
Robur
A1

 
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Pytanie, jeżeli zastosuje kości podwyższają to będę miał bardziej wyprostowane kolana?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:21, 12 Wrz 2015
tomek70
A

 
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zapewne troszkę kolana się wyprostują, jednak nie licz, że będzie tak jak w afryce.
Nasze dzidy to tak pół sport, pół turysta. Przynajmniej litrowe DL-e.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:08, 13 Wrz 2015
dch
A1

 
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mielec





Ile mają długości oryginalne kości? W moim DL-u 1000 mają 130 mm od osi otworów, ale poprzedni właściciel moto dał mi również 140-tki. I teraz nie wiem, które są oryginalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dch dnia Nie 21:10, 13 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:39, 23 Wrz 2015
jacek7
A1

 
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 36
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





oryginalnie 140 są w małym DL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:09, 18 Lut 2016
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 595
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





Jadąc ostatnio z plecaczkiem i kuframi zauważyłem, wjeżdżając na najmniejszy chodniczek tarłem podnóżkom centralną zirytował mnie ten fakt więc dzisiaj spojrzałem pod spódnice czarnej suce i co się okazało, że poprzedni właściciel obniżył najwyraźniej DL'a kość jest nie oryginalna, ma 180mm (długość całkowita).









Pasuje mi podnieść prześwit żeby nie haczyć centralką o byle pierdoły. Co polecacie wrócić do tych 140mm czy dać maksymalnie podwyższające kości Smile (nie wiem jakie Letko ma na stanie). Przypomnę, że mam 2 metry wzrostu i asfaltu dotykam rękami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:01, 18 Lut 2016
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice?

Nie chodzi mi o prześwit i ewentualne zaczepianie o krawężniki po obniżeniu zawieszenia, lecz raczej o jazdę w zakrętach, prowadzenie i stabilność motocykla przy większych prędkościach, itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:31, 18 Lut 2016
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 595
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





Powiem szczerze, że nie wiem jak nie obniżany DL się prowadzi, ale ten mój chodź niski kładzie się na winklach jak co najmniej GSXR 600, nie mam najmniejszego problemu złożyć się w zakręcie tak, żeby przytrzeć butem o asfalt i co ważniejsze składanie się w zakrętach sprawia przyjemność. Gdybym wraz z plecaczkiem i bagażem (bo solo nie wadzę o krawężniki) nie miał problemu z pokonywaniem wystających przeszkód to bym go nie podnosił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:37, 29 Lut 2016
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?

Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.

Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:06, 29 Lut 2016
jędrek30
Motonita

 
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 650
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?


Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz:
k0nrad napisał:
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.


Porównanie kości oryginalnych (pierwsza od góry) i akcesoryjnych.


Oryginalne kości - długość 140 mm.


Akcesoryjne kości - długość 150 mm.



biblo napisał:
A czy możecie powiedzieć mi, czy zmiana wysokości zawieszenia poprzez zmianę fabrycznych kości wpływa jakoś na prowadzenie motocykla? Czy są jakieś odczuwalne różnice?


Ja po obniżeniu motocykla nie zauważyłem żeby była jakaś różnica w prowadzeniu maszyny.
Na oryginalnych kościach nie przejechałem zbyt wiele (ok. 3000 km) i były to moje początki na DL'u ale po podmianie kości jeździ się tak samo a może nawet i pewniej ale wydaje mi się, że to z uwagi na komfort psychiczny jaki daje poczucie, że nie "braknie" mi nogi jak się zatrzymam Very Happy

Takim testem dla akcesoryjnych kości był mój wyjazd na tor Jastrząb i jeżeli podmiana kości miałby przynieść jakieś niekorzystne zmiany to jestem pewien, że na torze zostałoby to zweryfikowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jędrek30 dnia Pon 13:24, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:54, 01 Mar 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja podnosiłem się o 4,5cm (choć już nie pamiętam o ile krótsze były kości) i było czuć nadsterowność. Ale szybko się przyzwyczaiłem Smile ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:06, 01 Mar 2016
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





jędrek30 napisał:
k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?


Ja obniżyłem motocykl na kościach o 20 mm (kości dłuższe o 10 mm od oryginalnych) ponadto ustawiłem napięcie wstępne sprężyn amortyzatorów przednich na pozycję 3 (czyli tak jak fabrycznie) a wcześniej, przed podmianą kości napięcie wstępne było ustawione w pozycji 5 (najmniejsze napięcie sprężyn).
Wydaje mi się, że nie jest zachwiana linia motocykla, tzn. przód i tył są na jednym poziomie i nie ma efektu o którym piszesz:
k0nrad napisał:
Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.




właśnie, muszę jeszcze spróbować pobawić się napięciem wstępnym sprężyny na tylnym amortyzatorze - może to go trochę 'wyprostuje'.

Nie wiem, może to też takie złudzenie dla mnie. Jak zrobi się trochę lepsza pogoda to zrobię jakieś zdjęcie, żeby się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:44, 01 Mar 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





k0nrad napisał:
Pytanie do tych co obniżali swojego DL'a - czy oprócz samych kości wypuszczaliście też lagi z półek?

Ja obniżyłem swojego o 30mm (kości od Letko) i teraz jak na niego patrzę to trochę przód jest zadarty do góry.

Nie wiem jak się prowadzi, bo pogoda nie służy, ale wygląda dziwnie...


Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:04, 01 Mar 2016
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





antyks napisał:

Po obniżeniu tyłu obniżyłem też odrobinę przód. Oczywiście że motor zmienia ułożenie, widać to choćby po światłach które i tak znacznie musiałem opuścić by zamiast na drogę nie świeciły kierowcom po oczach...
Ale już wróciłem do oryginalnych kości z tyłu. Po trzecim zaryciu podnóżkiem na winklu (co do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych doznań nie należy -raz tak że musiałem wymienić podnóżek bo pękło aluminiowy pałąk na którym jest mocowany) stwierdziłem że wole stawać lekko na palcach na wyższym moto niż ryzykować spotkanie czołowe z autkiem jadącym z przeciwka gdy nie będzie za 4 razem gdzie uciekać...
Niestety o mocnym złożeniu na np. Agrafce przy obniżonym moto można zapomnieć. O naprawdę radzę innym uważać...


no to teraz zasiałeś mi duże ziarno niepewności.... o ustawieniu świateł nawet wcześniej nie pomyślałem... nie widziałem też, żeby ktokolwiek wcześniej o tym wspomniał. To samo dotyczy haczenia stopką boczną o ziemię w złożeniu, a już nie mówiąc o urwanym podnóżku...

Zaraz się okaże, że z powrotem założę stare kości nawet nie jeżdżąc na nowych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:42, 01 Mar 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





Jak pisałem - ja czułem się niepewnie bo wysoki.. i bałem się parkingówki lub gleby przy manewrach.
Jak już obniżyłem - fakt poczułem się pewniej ... tylko niestety obniżając moto o 2-3 cm, obniżamy prześwit o 2-3 cm.. Dużo? chm.. okazało się że dużo.
Ale są ludzie którzy na to nie narzekają. Może nie wszyscy układają się na winklach.. nie wiem.
Ale jak konkret zaryłem to od razu przypomniałem sobie że mnie ostrzegał ktoś z forum przed tym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:37, 02 Mar 2016
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 595
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





Mi zdarzyło się zaryć z dwa razy przez całe dwa sezony, światła faktycznie dają po oczach kierowcom puszek, ale ogólnie mimo wszystko świetnie się jeździ, teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:04, 02 Mar 2016
hmarek
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów





luzikseba napisał:
teraz od letko zamówiłem podwyższające i chcę go dźwignąć o 4 cm, czyli o 8 cm w stosunku do teraz, zobaczymy co to będzie Smile


nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej Wink jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" Wink jedyna niedogodność to stawianie na centralce zrobiło się trochę upierdliwe bo jakakolwiek górka z tyłu i tylna opona dotyka ziemi. Poza tym nie widzę innych problemów. Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie Wink, i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:11, 02 Mar 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:30, 02 Mar 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





bobiusz napisał:
@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?

Hmarek pisze że jeździ na podwyższonym moto więc problemu z podnóżkami nie ma. Problem pojawia się przy obniżeniu motocykla .

Tak jak przy podwyższeniu , centralka może sprawiać kłopoty ponieważ tylne koło może być za nisko podnoszone i nie tracić kontaktu z podłożem, tak przy obniżeniu problemy są inne : motor trzeba podnieść o te kilka centymetrów wyżej co wymaga sporej siły (której mi brakowało) . Tym bardziej że w początkowej fazie podnoszenia nie podnosimy na stopce łagodnie moto po krzywej, ale początek stopki wbija się w podłoże i motor trzeba dość mocno podrzucić.
Zmienia się też ułożenie kosy. Przy podwyższeniu motor leży bardzo krzywo i po zaparkowaniu w pochyleniu niektórzy mają problem by go postawić do pionu. Po obniżeniu znowu trzeba uważać jak się stawia bo lekki spad i motor stoi prawie pionowo...
Przy obniżonym moto zmniejsza się prześwit więc zdarzyło mi się na krawężniku przywalić osłoną silnika co nie zdarzało się to na moto normalnej wysokości.
Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe.
Po moich doświadczeniach z obniżaniem, jak będę jednak chciał to zrobić, to jedynie przeróbka siedzenia. I bez zmian w motorze można zyskać do 2 cm niżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:03, 02 Mar 2016
hmarek
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów





antyks napisał:
Więc wbrew pozorom zmiana wysokości ma wpłym na wiele spraw, do tego odrobinę inna trakcja, inny środek ciężkości na winklach itd. Wszystko da się opanować, dla jednych zmiany są duże, dla innych małe.

zgadza się wszytko co piszesz, DL nie jest aż tak wyczynowym motkiem żeby te drobne różnice miały jakieś fundamentalne znaczenie w codziennym użytkowaniu, byłem przed podwyższeniem na Suzuki motoszkole i ostro go giąłem, byłem po podwyższeniu (minus podnóżki - je montowałem później) na II etapie w Ułężu i wydawało mi się, że giąłem równie mocno Wink zasadniczych różnic nie dostrzegłem choć na pewno były - ale to pewnie kwestia wjeżdżania się w moto.


Bobiusz napisał:
@hmarek, nie haczysz podnóżkami na winklach?
Możesz zapodać jakieś foty tych podnóżków?


czasem coś tam przytrę Wink ale po podniesieniu moto i obniżeniu podnóżków wypada, że są mniej więcej w położeniu fabrycznym Very Happy

Zdjęć podnóżków nie mam, ale wykorzystałem te przedłużki od Greka:

http://www.cosmo-accessories.com/online-store/electronics-computers/dl-650-v-strom/foot-peg-lowering-kit-info.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:27, 02 Mar 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





@hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:32, 02 Mar 2016
hmarek
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów





bobiusz napisał:
@hmarek, a jak z dźwigniami hamulca i biegów po przesunięciu podnóżków?


W komplecie są wszystkie niezbędne elementy do montażu i regulacji również na cięgnach. zestaw jest dopracowany i bez problemów do zamontowania we własnym zakresie.

Kilka osób z forum ma to zamontowane, przeszukaj forum może będą jakieś zdjęcia, a jak nie to zrobię fotkę swoim i wrzucę wieczorem/jutro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:46, 02 Mar 2016
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





OK, dzięki za info Smile

Czy ktoś może obniżał podnóżki dla plecaka na gotowych elementach?

Zastanawiałem się nad tym wcześniej, ale stwierdziłem, że będę haczył na winklach.
Jednak gdybym podniósł na kościach, to może by było ok?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:26, 02 Mar 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Mocowanie podnóżka pasażera jest przyspawane do setów. Będzie ciężko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 17:29, 02 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:59, 02 Mar 2016
luzikseba
Motonita

 
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 595
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV





hmarek napisał:
nic nie będzie poza tym, że będzie wyżej Wink jeżdżę od 2 sezonów na podwyższonym około + 2cm od standardu (kości od letko) i nic się nie dzieje, zachowuje się i na prostej i w zakrętach tak samo jak wcześniej chyba, że już nie pamiętam jaki to był mega "składak" Wink Ja u siebie zrobiłem kompleksowe "rozciąganie" tzn kości = dupa lekko w górę, progresy = przód lekko górę przynajmniej teoretycznie Wink, i dodatkowo podwyższona kanapa a podnóżki w dół około 3cm i do przodu 1,5cm. Jak będę sprzedawał to kurcze w ogłoszeniu dam chyba, że sprzęt dla kierownika +185 cm wzrostu Very Happy


muszę to samo zrobić u siebie :p ! Swoją drogą szkoda, że dwa sezony temu nie sprzedawałeś swojego DL'a z tymi modami - brałbym jak komornik telewizor :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:37, 04 Mar 2016
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





wczoraj przejechałem się pierwszy raz na nowych kościach. I powiem Wam, że mam mieszane uczucia.

Niestety popełniłem błąd i wymieniłem jednocześnie dwa elementy, które wpływają na prowadzenie - kości oraz opony i teraz nie wiem za bardzo w czym jest problem.

Pierwsze moje wrażenie jest takie, że motocykl mniej ochoczo składa się w zakręty... pobawiłem się ustawieniem wstępnego napięcia sprężyny z tyłu, generalnie sama wysokość moto mi teraz odpowiada, ale mam wrażenie, że prowadzenie samego moto jest gorsze.

Generalnie zrobiłem test krawężnika, ze dwa głębsze łuki i o dziwo niczym nie zaryłem, więc tu jest plus.

No i teraz mam zagwozdkę trochę, bo zastanawiam się czy na "inne" prowadzenie mogą mieć też wpływ opony czy jest to jednak sprawa tych kości?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:43, 04 Mar 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1172
Przeczytał: 183 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Nowe opony mogą tylko polepszyć sytuacje w zakrętach. Stare opony mogą mieć wypłaszczenie na środku, przez co składanie motocykla jest mniej komfortowe. Różnice da się odczuć dopiero po wymianie opon na nowe, motocykl sam się kładzie. Raczej obstawiał bym że to "inne" prowadzenie spowodowały kości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:38, 13 Mar 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Panowie jaką długość mają oryginalne kości DL 1000 k2, tak samo jak DL 650 - 140mm ?
Pytam ponieważ u mnie długość całkowita to około 17cm od krawędzi do krawędzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaper dnia Nie 16:09, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:55, 21 Mar 2016
raf76
A

 
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 106
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów Łódzki





Potwierdzam przedmówcę Letko, że długość kostek to 0,5cm zmienia o 1,5cm wysokość. Ja kupiłem akurat krutsze kostki (w celu podniesienia zawieszenia o 4,5cm). W 650-tce oryginały to 140mm (od średnicy otworów), kolega miał kiedyś litra i prawdopodobnie też 140, ale na 100% nie jestem pewien.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raf76 dnia Pon 13:42, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:02, 12 Paź 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ma ktoś kości do obniżenia moto?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:30, 12 Paź 2016
k0nrad
A

 
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 109
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm





ja mam. mogę sprzedać - made by Letko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 6:03, 13 Paź 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





W dziale sprzedam wystawiłem.
Leżą tam i czekają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 6:07, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:25, 01 Lis 2016
Skorpion
A1

 
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 13
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Świętokrzyskie





Witam .Też mam kości do obniżenia. Korzystałem z nich zaraz po kupnie moto, bo przesiadka z choppera o wysokości siedzenia 720mm na DL'a o wys. 820 mm przerażała mnie i przez jakiś czas jeździłem na nich. mam 169 cm wzrostu. Jak się oswoiłem już z DL'em to z powrotem założyłem oryginały. Kosci są ze stali nierdzewnej, kwasoodpornej (produkowali z niej tłumiki do potężnych ciężarówek), wypolerowane i obniżają max ile można.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:37, 01 Lis 2016
mar111cin
Motonita

 
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 764
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW





Letko - przepraszam, dopiero teraz zobaczyłem Twoje pytanie - wiem, głupio ponad rok minął, jak jeszcze tutaj zajrzysz, to odpowiadam:

Chromonikiel jest paskudnym metalem w obróbce, bardzo paskudnym, tokarze mówią że się "ciągnie". To że tępi narzędzia to fakt, ale nie przez to że jest twardy.

PS w trybologii mówi się, że jak jest różnica powyżej 20HRC między metalami, to ten miększy niszczy ten twardszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:58, 20 Lis 2016
Rafał S
A1

 
Dołączył: 18 Lis 2016
Posty: 2
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zdzieszowice





Witam. Odnośnie owych kości obniżających produkowanych przez NASA za 100 euro, to wystarczy trochę warsztatu, chęci i płaskownik 8mm. U mnie obniżyłem o 4 cm , co daje przedłużenie cięgna o 1 cm. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kości do Podwyższania i Obniżania DL 650 i DL 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin