Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kości do Podwyższania i Obniżania DL 650 i DL 1000
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Wto 21:23, 16 Mar 2010    Temat postu: Kości do Podwyższania i Obniżania DL 650 i DL 1000

Zamierzam zlecić wycięcie kości do obniżenia mojego DL'a, pytanie jak w temacie- jakiej stali użyć?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez goldarek dnia Nie 18:30, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Wto 21:52, 16 Mar 2010    Temat postu:

Nie lepiej kupic gotowy produkt? To nie jest kosmicznie drogie... chyba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raper
Motocyklista



Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radomsko / Łódź

PostWysłany: Wto 22:13, 16 Mar 2010    Temat postu:

Nie testowałem ani nie widziałem na oczy jak to działa ale widziałem na allegro Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:48, 17 Mar 2010    Temat postu:

Letko mial chyba taki zestaw do sprzedania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Śro 7:56, 17 Mar 2010    Temat postu:

no właśnie, jak bym miał zbędne 4 stówki, to bym wam dupy nie zawracał. Mam dostęp do dobrego zakładu śłusarskiego ( cięcie plazmowe itp.) za samo wycięcie fiknę butelkę 0,7 do tego muszę dobrać stal, reasumując nie wydam więcej jak 100pln. Nie widzę powodu aby przepłacać, poza tym zainwestowałem w dobre gumy i muszę troche budżet przyciąć. Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:17, 17 Mar 2010    Temat postu:

to zapytaj ich... jak dobry zaklad to beda wiedzieli co i jak... ja bym bral najwytrzymalsza. powiedz do czego to ma byc i jak duze sily przenosi i pewnie cos dobiora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Śro 9:50, 17 Mar 2010    Temat postu:

Ja kupiłem tu [link widoczny dla zalogowanych] te oniżają 4,5cm
Jeżeli chcesz mniej obniżyć wybierrz z lewej strony w Produktach Tieferlegung a później wybierasz dany model moto i jaką wartośc chcesz obniżyć.

Do podwyższania są zestawy Heckhöherlegung

Moje są bez homologacji (-35mm) i kosztowały 25Euro Z tej samej strony można też kupić z homologacją tylko że te kosztują 100Euro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 9:52, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Śro 15:15, 17 Mar 2010    Temat postu:

dzięki Letko, jednak zawalczę i zrobię we własnym zakresie- jak się uda to będzie jak znalazł dla innych, jak nie to i tak będę musiał kupić. Jeszcze pytanie, czy przedłużając kość np. 2cm to koń siada też 2 cm czy to są inne proporcje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Śro 16:52, 17 Mar 2010    Temat postu:

Pomierzyłem oba i jest różnica 1cm. Czyli wychodzi nato że 0,5cm daje obniżenie o 1,5cm. Robiąc dłuższą kość o 2cm to byś obniżył o 6cm (tak mi się wydaje Confused ) to możesz drzeć "podwoziem" Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 16:54, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Śro 17:40, 17 Mar 2010    Temat postu:

Na początek jeszcze zastanów się, czy to na pewno konieczne - ja mam 170 cm i proporcje takie, że dłuższy korpusik i krótsze nogi i śmigam na standardowym i jeszcze nie miałem przypadku, żebym sobie nie poradził.... Na początku było jakoś mniej pewnie po przesiadce z niższego sprzęta, ale po pewnym czasie się idzie przyzwyczaić... Dopiero w DR-zecie musiałem wyskrobać kanapę, ale tam jest z 10 cm wyżej....
Dl nie ma znowu aż takiego prześwitu, więc może szkoda obniżać, jeśli jest choć trochę nadzieja, że da radę tak jak jest...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Śro 20:07, 17 Mar 2010    Temat postu: Re: Jakia stal?

goldarek napisał:
Zamierzam zlecić wycięcie kości do obniżenia mojego DL'a, pytanie jak w temacie- jakiej stali użyć?


Gdybym robił dla siebie to użyłbym stali gatunku 45 lub lepszej, ulepszanej cieplnie do twardości ok 32 HRC.

ale proszę spojrzeć tu: [link widoczny dla zalogowanych]

gość sprzedaje wykonane z aluminium

tu: [link widoczny dla zalogowanych] jest tabelka z wymiarami

pozdr.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fanwee dnia Śro 20:13, 17 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Śro 20:18, 17 Mar 2010    Temat postu:

Tu masz w UK:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Czw 8:51, 18 Mar 2010    Temat postu:

Ja bym na twoim miejscu najpierw pobawil sie mozliwosciami obnizenia zawieszenia jakie daje moto bez przerobek.
Mam tutaj na mysli obnizenie na polkach i regulacja twardosci sprezyny (choc tutaj to duzych mozliwosci nie ma).

Nie wiem o ile potrzebujesz moto obnizyc, ale mysle, ze jakies 1,0 - 1,5 cm chyba mozna w/w metoda wyciagnac.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Czw 22:24, 18 Mar 2010    Temat postu:

Oryginalne i większość akcesoryjnych wygląda na elementy kute. Trudno będzie uzyskać odpowiednią wytrzymałość tylko obróbką termiczną i rodzaj użytej stali niewielu tu zmieni. Zresztą obróbka termiczna może tylko pogorszyć sprawę.

Osobiście nigdy nie użyłbym żadnego elementu zawieszenia zrobionego amatorsko, nie policzonego i nie testowanego. Można sobie wygiąć z blachy uchwyt do GPSa albo zmontować na bagażniku rurkę do suszenia gaci. Ale ryzykować życie dla zaoszczędzenia kilku stówek ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fanwee
A



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Brzesko

PostWysłany: Pią 21:31, 19 Mar 2010    Temat postu:

rozmawiałem dzisiaj z gościem, który dorabiał "dog bones" do obniżenia moto. Fachowcy zmierzyli twardość matriału i okazało się, że to b. miekki materiał. Dorobili mu z ulepszanego na ok. 25 HRC.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Pią 23:57, 19 Mar 2010    Temat postu:

a moze dlatego miękki był zeby nie powstawaly zbyt duże napręzenia wewnętrzne. Bo jak zbyt utwardzony będzie to może być stosunkowo kruchy..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Sob 1:23, 20 Mar 2010    Temat postu:

Panowie, nie przesadzajmy... bo niedlugo bedziecie chcieli wysylac wszystko do NASA..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Sob 21:34, 20 Mar 2010    Temat postu:

Towarzysze, po głębokich przemyśleniach i dogłębnej lekturze forum, zamówiłem przedmiotowe kości u kolesia w Krakowie za 130 PLN z przesyłką (Pietja u niego zamawiał). Dziękuję wszystkim za wkład w moją edukację o stali i jej twardościach. Po zamontowaniu zamówionych przeze mnie kości ośmielę się podać wrażenia do wiadomości Szanownych Forumowiczów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Nie 0:20, 21 Mar 2010    Temat postu:

Może uznacie mnie za upierdliwca i kompletnego dziada, ale wcisnę jeszcze swoje dwa grosze.
Elementy kute są kute nie dlatego ze fajnie się je kuje tylko dlatego że w procesie kucia usuwane są wady materiału w elemencie, a co za tym idzie element ma mniejsze szanse ulec pęknięciu pod obciążeniem. A pęka w miejscu występowania wady. Dlatego o wytrzymałości elementów kutych nie decyduje twardość. Jak zajrzycie pod dowolny samochód to zobaczycie że większość elementów zawieszenia to elementy kute, końcówki drążków, elementy wahaczy, generalnie najbardziej odpowiedzialne elementy sterowania pojazdem.
Ale czy wycinany na maszynie CNC, wodą czy plazmą element jest w stanie zastąpić oryginalną kutą cześć ? Jak czytam że motocykliści jeżdżą z żyłką wokół szyj przywiązaną do kierownicy, to może i drewniane zamienniki byłby dobre, bo i tak statystyki są przeciwko nam, więc jeden element zmniejszający szansę przeżycia nic nie zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Nie 10:32, 21 Mar 2010    Temat postu:

Kolego Xondz:
Nie napisałem nic o technologi produkcji kości przez zakład w Krakowie, a mam ( nie tylko ja) potwierdzone informacje, iż są to elementy wykonane zgodnie z zasadami wykonania elementów zawieszenia, jeździ na nich Nasz kolega forumowy i nic nie wspominał że w zestawie dostał żyłkę na szyję.
Jeżeli chodzi o elementy "kute drążki i wachacze" zawieszenia w pojazdach samochodowych nawet się nie wypowiem.
Poza tym kości od "legalnego" sprzedawcy zostały też jakoś wyprodukowane, bardzo wątpie żeby wytwórcą był Harry Potter i są one wyczarowane.
W tym wypadku chodzi jedynie o cenę ( przykład podany przez kolegę Letko- na stronie niemieckiej do sprzedania te same elementy od tego samego producenta, jedne za 25 E a drugie 100 E bo z atestem)
A jeżeli chodzi o czynnik zmniejszający ryzyko wyje... orła, to bezwzględnie jest to czynnik ludzki- czyt. rozsądek, przewidywanie, inni uczestnicy ruchu itp. Jeżdżę od 91 roku (z prawem jazdy) na różnych koniach, więc chyba mam prawo do takiego osądu.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Czw 14:12, 06 Maj 2010    Temat postu:

Jeżeli będą chętni na obniżacze lub podwyższacze do DL 650 to mogę załatwić (już załatwiam).
Cena za kpl to 40zł + przesyłka w kopercie bombelkowej chyba w 10zł się zmieścimy.
Dałem zbadać mój oryginał Suzuki jaki to materiał. Wg twardościomierza Brinella wyszło że to zwykła stal węglowa.
Wycinane wodą i ocynkowane. Chętnych zapraszam na PW.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 21:27, 06 Maj 2010    Temat postu:

Goldarek, nie chciałbym żebyś uznał to za złościwość, ale ja np. zgadzam się z kolegą Xondzem. W Polsce znane i popularne są sposoby oszcżędzania pieniędzy kosztem czegokolwiek. Prostuje się i spawa aluminiowe ramy, niby są proste, ale...
I bardzo wiele tym podobnych. Ostatnio widziałem nawet akcję "dorabiania" panewki metodą rozwiercania rozwiertakiem do wymaganej średnicy zwykłej mosiężnej tulejki!! Wyjdzie tanio ale ile taka panewka wytrzyma skoro wiadomo że panewki są walcowane na zimno aby uzyskać większą gęstość materiału (twardość) od wewnątrz a mniejszą od zewnątrz. Można też odkręcić zębatkę zdawczą w BMW F650GS młotkiem i przecinakiem zamiast specjalnym kluczem, wyjdzie darmo, a że silnik zrujnowany przy okazji, to szczegół.
Tak to się dzieje w naszym pięknym kraju, więc ja na twoim miejsu nie oszczędzam bym za bardzo na elementach odpowiedzialnych bądź co bądź za bezpieczeństwo, jak to już mówił Xondz zresztą... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldarek
A1



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin-okolica

PostWysłany: Czw 21:58, 06 Maj 2010    Temat postu:

kolego Roadrunner odsyłam do postu Letko.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 22:05, 06 Maj 2010    Temat postu:

Niech będzie Rolling Eyes , ale powiedz mi czy wyprostowana i pospawana aluminiowa rama jest cała i prosta czy nie? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Pią 22:49, 07 Maj 2010    Temat postu:

Dzięki Roadrunner za wsparcie. Twój głos świadczy o tym że w naszym szalonym kraju, zdarzają się rozsądni ludzie... pomimo tego że cała reszta albo rozbija się samolotami albo sama kręcie na własną dupę bat dla 5 zł oszczędności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 23:51, 07 Maj 2010    Temat postu:

Nie ma za co... Niestety cały czas mamy do czynienia z nowoczesnymi motocyklami naprawianymi za pomocą spawarki, poxipolu, silkonu, drutu czy czego tam jeszcze... Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gumbas
A2



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czernica

PostWysłany: Nie 22:16, 09 Maj 2010    Temat postu: Kości z węglówki

To zwykły kawałek stali weglowej ocynkowany nieulepszany w żaden sposób o kuciu zapomnijcie, zasadniczo pomijając estetyke to można w zwykłym płaskowniku wywiercić dwa otwory i ot cała technologia element ten jest tylko rozciagany i to wcale nie jakimis kosmicznymi siłami. Jedyny problem to rdza która może go osłabić jeżeli nie bedzie zabezpieczony antykorozyjnie. Więc jeżeli ktoś chce za kawałek stali zapłacić sto euro i dostać kwitek z napisem TUV, to ja mu tego nie zabraniam.Ale jeżeli nie to po co przepłacać Przyład: kości z TUV z aluminium T6 wytrzymałość na zrywanie 306MPa na zginanie272MPa zwykła stal węglowa na zrywanie 592MPa na zginanie 490 MPa. Czyli jeżeli można wykonać to z T6 to tym bardziej z stali węglowej (chyba że ktoś DL na balkon nosi i z wagą chce zjechać extremalnie). Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:19, 09 Maj 2010    Temat postu: Re: Kości z węglówki

gumbas napisał:
To zwykły kawałek stali weglowej ocynkowany nieulepszany w żaden sposób o kuciu zapomnijcie, zasadniczo pomijając estetyke to można w zwykłym płaskowniku wywiercić dwa otwory i ot cała technologia element ten jest tylko rozciagany i to wcale nie jakimis kosmicznymi siłami. Jedyny problem to rdza która może go osłabić jeżeli nie bedzie zabezpieczony antykorozyjnie. Więc jeżeli ktoś chce za kawałek stali zapłacić sto euro i dostać kwitek z napisem TUV, to ja mu tego nie zabraniam.Ale jeżeli nie to po co przepłacać Przyład: kości z TUV z aluminium T6 wytrzymałość na zrywanie 306MPa na zginanie272MPa zwykła stal węglowa na zrywanie 592MPa na zginanie 490 MPa. Czyli jeżeli można wykonać to z T6 to tym bardziej z stali węglowej (chyba że ktoś DL na balkon nosi i z wagą chce zjechać extremalnie). Pzdr.


Dokładnie tak,zgadzam się w 100 % !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:48, 09 Maj 2010    Temat postu:

Bardzo możliwe koledzy, że macie rację, nie spradzałem, nie wnikam... Chodziło mi głównie o to że nader często zdarza się u nas naprawianie, nie tylko motocykli, barbarzyńskimi wręcz sposobami i dorabianie części z przysłowiowej plasteliny...
Kiedyś miałem (nie)przyjemność zmontować sobie centralną stopkę zrobioną na wzór orginalnej przez znajomego ślusarza. Tylko cudem sprzęt mnie nie nakrył bo się ta stopka "rozjechała" Evil or Very Mad . Kiedyś kupiłem też ucho centralnego amora do "Afryki", ono też sie rozlazło a potem z przerażeniem stwierdziłem że da się zgiąć "to" w rękach. Evil or Very Mad O gratach to kilku innych sprzętów i "patentach" Shocked które widziałem w ogóle nie wspomnę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 1:17, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gumbas
A2



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czernica

PostWysłany: Śro 13:45, 19 Maj 2010    Temat postu:

Właśnie założyłem kości z nierdzewki od Letko wykonanie lepsze od oryginalnych, jak tylko przestanie padać rozpoczynam test leśno drogowy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hebi
A1



Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice rzeszowa

PostWysłany: Pią 20:22, 08 Paź 2010    Temat postu:

miałem niedawno oryginalne łaczniki amorka w rekach i moge tylko stwierdzić , ze nie sa one kute , bo nie ma takowej potrzeby - slady na krawedziach bocznych powstały po prostu podczas procesu wykrawania tych łaczników - bo sa one wykrawane wykrojnikiem na prasach ze stalowej tasmy - tak jest poprostu najszybciej i najtaniej w produkcji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 9:54, 30 Paź 2010    Temat postu:

Odgrzeję kotleta, ale akurat szukam kości podwyższających i jak czytam niektóre posty, to mam wrażenie, że niektórzy posiadają niepełne informacje i innym (jeszcze mniej zorientowanym) robią trochę wodę z mózgu...

Proces kucia faktycznie wzmacnia wytwarzany detal. Np. w porównaniu do takiego samego detalu, który miałby powstać jako odlew. To przy odlewaniu mogą powstać jakieś pory czy inne wady materiałowe. W przypadku dog-bonesów, są one wycinane z blachy. Czy wycinane laserem, wodą, brzeszczotem, pilnikiem czy wykrawane na prasie, to nie ma znaczenia. Ważne jest, że są wycinane z blachy. A żeby z kawałka stali zrobić blachę, to trzeba wielokrotnego walcowania, które również wzmacnia materiał i pozbawia wszelkich wad odlewniczych. Więc bez obaw, nic się nie urwie Smile

Po drugie primo, piszecie tam o pomiarach twardości, ulepszaniu cieplnym do określonej wartości HRC. Wszystko pięknie, tylko dog-bones to nie czop pod łożysko. Nie musi być twardy, nie musi być odporny na ścieranie. TU się liczy tylko wytrzymałość na rozciąganie Smile A co do konkretnych wartości to gumbas chyba wyczerpał temat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:00, 06 Sty 2012    Temat postu:

teraz ja odgrzeje temat .Szukam kosci obniżających zawieszenie najlepiej o około 40-45 mm . Gdzie można aktualnie je kupic w opcji najlepsza jakośc w najlepszej cenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pią 21:11, 06 Sty 2012    Temat postu: kości

Kostass - tutaj masz aktualny temat:
http://www.vstromclub.fora.pl/producenci-dostawcy-akcesoriow-i-czesci,50/s-chetni-centralna-stopka-dl-650-model-stary-i-nowy,6488.html
Kontakt z kolegą Letko.
Pozdro Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:37, 06 Sty 2012    Temat postu:

dzieki za link , ale akurat tego tematu nie znalazłem . Juz napisałem do Letko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:37, 12 Sty 2012    Temat postu:

no , kości od kolegi Letko założone . Moto wyraznie sie obniżylo . Niestety postawienie na centralce sprawia wiekszy problem. Możecie mi podpowiedziec jakiej mocy kleju uzyć do nakrętek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 0:41, 13 Sty 2012    Temat postu:

Zdecydowanie czerwonego Locktite-a!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 4:43, 13 Sty 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
Zdecydowanie czerwonego Locktite-a!

Pewny jesteś tego. Wydaje mi się że niebieskiego. Pisząc niebieski mam na myśli ten o średniej mocy. Z tego co się orientuje to czerwony locktite potrzeba rozgrzewać do rozkręcenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 5:16, 13 Sty 2012    Temat postu:

Zaciski np. mam przykrecone czerwonym i rozkręcam bez grzania. Generalnie jestem zdania że niebieski Locktite trzyma trochę a zielony wcale... Poza tym kości są takim elementem który rozkręca się 1-2 razy w całym "życiu" motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:43, 13 Sty 2012    Temat postu:

Troche sie dowiedziałem a troche nie . Smile
Poniewaz jak zona oswoi sie z moto , planuje wrócić do poprzednich kości dlatego użyje niebieskiego . Teraz trochę sie umęczyłem zanim śruby puściły . Dalej to już była bułka z masłem . Teraz ja sie moge podzielić swoimi doświadczeniami .
DO utrzymania wachacza użyłem motocyklowego podnośnika hydraulicznego . Od strony łancucha podparłem wachacz i delikatnie unioslem podnośnik . Przy wyjmowaniu dolnej śruby musiałem delikatnie podregulowac podnośnikiem wysokość , podobnie było z włozeniem po zmianie kości . Tak jak radziliście , wyjąlem tuleje i nasmarowałem je smarem do elemetów pracujących pod duzymi obciązeniami . Mam jeszcze jedno pytanie , jak mocno dokręcić nakretki ? Czy uzywac klucza dymometrycznego? Jak klej puscił to odniosłem wrazenie , że nie były zbyt mocno przykręcone .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 10:48, 08 Lis 2012    Temat postu:

Kości od Letka zamontowane. Poszliśmy na eksperyment i podnieśliśmy o ok. 45mm (same kości mają ok 130mm). Tego typu podnoszenie na stronie www.bikefarmmv.de jest określane jako EXTREME [link widoczny dla zalogowanych] i coś w tym jest.



Montaż jak montaż. Postawiłem na centralce, zdjąłem koło, odkręciłem 2 śruby, wyciągnąłem kości zastąpiłem nowymi, śruby na 78Nm i zakładamy tylne koło. Niestety nie wziąłem pod uwagę, że koło będzie trudno założyć, bo centralka będzie za nisko podnosić moto. Musiałem podłożyć pod centralkę deskę i wtedy było ok.
Po wszystkim jeszcze naciąganie łańcucha.

Maszyna zrobiła się delikatnie nadsterowna (szybciej reaguje na ruchy kiery, jest bardziej zwrotna). Bardziej mnie jednak martwi, że samo zawieszenie stało się o wiele bardziej twarde. Do tej pory regulacje tłumienia dobicia miałem prawie do końca skręcone. Po podmianie kości zawieszenie praktycznie się nie ruszało. Odkręciłem tłumienie do końca, a w moim odczuciu jest nadal twardsze niż miałem. Nie jest w prawdzie źle, ale mogło by być lepiej.
Nadal pozostaje problem, centralki, do której będę musiał dospawać ok 10mm blachy, żeby podnosić tylne koło. Podobny manewr będę chciał zrobić w odniesieniu do kosy, ale to już nie jest dramat.
Musiałem też podłożyć podkładkę pod odbojnicę od centralki, bo łańcuch się o nią ocierał.

Na razie pojeżdżę, popatrzę może się przyzwyczaję i polubię, W każdym razie samo wykonanie ok Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Czw 19:37, 08 Lis 2012    Temat postu:

Twoja wola, zawsze coś za coś Very Happy . Ale eksperymenty są potrzebne.
Jakby ktoś chciał to mam jeszcze jeden taki komplet ekstremalnych kosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 22:05, 08 Lis 2012    Temat postu:

No zakładałem, że zmiana kości jedynie zmieni położenie samego wahacza bez zmiany charakterystyki pracy zawieszenia. Dalej chciałem "zmiękczyć" zawieszenie na tłumiku i lecieć w teren Very Happy . A tu lipa. Tyłek jest wysoko, ale zawieszenie prawie jak w sporcie - tył twardy, a przód nadsterowny. Ale pretensje wyłącznie do siebie. Jeszcze trochę z tym podziałam, zobaczę co się z tego wyciśnie Wink .
Piszę w każdym razie dla potomnych, żeby się nie zmarnowało Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 14:10, 05 Sty 2015    Temat postu:

To teraz ja schabowego odgrzeję.
Żeby nie ingerować w zawieszenie, a obniżyć mojego motonga postanowiłem
obniżyć siedzenie.
Takie oryginalne w Suzuki obniżone o kilka centymetrów kosztuje 900 zł.
Za drogo.
Skonstruowałem po konsultacjach w NASA specjalny przyrząd laserowy do cięcia pianki i przystąpiłem do ryzykownego zabiegu.
Po tym zabiegu dotykam całymi stopami do podłogi.Wcześniej tylko czubkami palców.
Mam 172 cm wzrostu w porywach Smile
Siedzenie wygląda dobrze, materiał odstaje teraz centymetr, ale to chyba kwestia rozciągnięcia się i ułożenia.

Oryginał.

Po obcięciu około 3 cm.

W trakcie szlifowania.

Usunięty kawałek pianki.

Mocujemy takerem obicie. Użyłem zszywek 6 mm.

Efekt końcowy.

Specjalistyczne urządzenie do cięcia ( to zaprojektowane w NASA)Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 7:46, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysielec667
A



Dołączył: 06 Paź 2014
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lublin

PostWysłany: Pon 14:41, 05 Sty 2015    Temat postu:

Hehehehe jednak warto wtyki w NASA posiadać Very Happy
Też mam krótkie nóżki i chyba skorzystam z Irkowego patentu, jeśli oczywiście pozwoli Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Pon 16:41, 05 Sty 2015    Temat postu:

Temat jest o kościach a nie o tapicerstwie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Pon 16:54, 05 Sty 2015    Temat postu:

Temat jest o obniżeniu motocykla.
Twój post nic nie wnosi do wątku.
Nie marudź.
Idę do garażu obciąć jeszcze boki.
Zrobię foty oczywiście jakby ktoś był zainteresowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Pon 19:54, 05 Sty 2015    Temat postu:

Temat o kanapach:
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/kanapa-potrzeba-modyfikacji,6187.html
Ten jest jednak o kościach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Wto 6:29, 06 Sty 2015    Temat postu:

Dodałem zdjęcie "noża" do cięcia.
Ps
Do mojej kanapy pod gąbkę wsadziłem kości, żebro i piszczel.
Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Wto 6:36, 06 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
corwin
A



Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Śro 22:02, 11 Lut 2015    Temat postu:

Witam.
Dzisiaj założyłem kości obniżające od kolegi Letko ( pełna profeska ).
Nareszcie moje nóżęta zaczynają czuć podłoże.
Być może nawet nie będę musiał ruszać kanapy.
Przed obniżeniem strach się bać.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin