VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Łączenie gmoli/ rozpórka DL1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Łączenie gmoli/ rozpórka DL1000
PostWysłany: Śro 16:54, 12 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Dzisiaj wstępni założyłem rozpórke gmoli własnej roboty. Pomysł podpatrzony od kolegi MOTOMED'a

Narazie wersja jeszcze robocza:
W krótce dorobię mocowanie do czachy i dziś jeszcze wzmocnienie które posłuży mi jeszcze za miejsce montażu kamerki lub dodatkowych świateł.







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Śro 20:13, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:46, 12 Mar 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pomysł ok... wszystko co poprawia ochronę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Śro 23:00, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:26, 12 Mar 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Moim zdaniem wygląda to zaje...... brzydko :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:41, 12 Mar 2014
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 638
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Chyba prościej byłoby kupić wyższe gmole. Przy paciaku pewnie i tak nie ochroni kierunkowskazu. Taka rura dobra na łosia... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:55, 12 Mar 2014
robson69
Motonita

 
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 832
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk Ziębice





Marulin w niedzielę prawie takiego "łosia" spotkałeś na swojej drodze Smile Smile .
moim zdaniem będzie zaj...biście fajnie wygladać jak będzie wykończone ,pomalowane ,może dodatkowe światła no i na pewno będzie lepiej chronić przed paciakami lub delikatna glebą w terenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:36, 12 Mar 2014
MOTOMED
A

 
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy





jak dobrze przemyślałeś mocowanie i odległości od plastików to moto będzie doskonale chronione, również kierunkowskazy ( kiedyś to komuś prezentowałem na Nędzy na swoim dl-u). Moje orurowanie ochroniło motka kilkakrotnie a malowałem już chyba ze 3 razy. ... że wygląda jak ciężarówka..... kwestia gustu... mnie bardziej zależy na praktyce tego elementu. Pierwotnie to żelazo miało mi służyć do mocowania stabilnego i bezpiecznego ksenonów a tu wyszło że ... chroni fajnie motka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:52, 12 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





MOTOMED napisał:
jak dobrze przemyślałeś mocowanie i odległości od plastików to moto będzie doskonale chronione, również kierunkowskazy ( kiedyś to komuś prezentowałem na Nędzy na swoim dl-u). Moje orurowanie ochroniło motka kilkakrotnie a malowałem już chyba ze 3 razy. ... że wygląda jak ciężarówka..... kwestia gustu... mnie bardziej zależy na praktyce tego elementu. Pierwotnie to żelazo miało mi służyć do mocowania stabilnego i bezpiecznego ksenonów a tu wyszło że ... chroni fajnie motka.



Dokładnie jestem tego zdania ma to przedewszystkim zwiekszyć ochrone.
Poniżej zdjęcia następnej modyfikacji:









Jeszcze muszę leciutko obniżyć i dorobić mocowania do czachy i zostanie już tylko malowanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Śro 22:53, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:05, 13 Mar 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





A mocowanie do czachy to po to, żeby przy byle glebie rura pociągnęła czachę i ją połamała lub ew. pogięła stelaż? Czy jest jakiś inny cel? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:54, 13 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Czw 22:11, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:12, 13 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





lasooch ma rację - czacha, konkretnie stelaż czachy to delikatna konstrukcja, która łatwo się odkształca, mocowanie do niej gmola ktróry z założenia ma przenosić w razie W obciązenia i się wyginać to IMO zwiększanie ewentualnych strat o stelaż czachy, a może nawet mocowane do niego plastiki. Gmole sobie potem odprostujesz, ale wyprostować idealnie raz pogięty stelaż czachy - z góry gratuluję sukcesu.Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:58, 13 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ludzie nie zdają sobie sprawy jakie siły działają na takie elementy w razie małej nawet gleby.

Jakoś nie wygląda to ładnie ( kwestia gustu) ale i nic specjalnie nie zabezpiecza.
Jak upadnie motocykl na bok to wyląduje na gmolu/kierownicy/podnożkach.
Jeśli by tego nie było gmol odkształcając się pochłonie trochę energii uderzenia.
Z tym łącznikiem przeniesie się na stelaż czachy i narobi szkód.

Oczywiście nie życzę Ci abyś musiał to kiedyś testować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:36, 15 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Zeby sila uszkodzia konstrukcje musialbys wjechac w samochod.. sily dzialajace przy zwyklej glebie nie sa w stanie nic zrobic bo sa zbyt male..
a bez lacznika patentu co bedzie lepiej ??? Poleca wszystkie plastiki czacha przy okazji bo jest mocowana tylko w jednym miejscu (mocowanie rzadne) a z lacznikiem ma kolejne punkty ktore ja utrzymuja w nominalnej pozycji.

Konstrukcja jest do gleb a nie wypadkow!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Sob 23:38, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:13, 16 Mar 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





renzooku napisał:
Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.

Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:34, 16 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Nie rozumiem porownania.. przy glebie rama Ci sie odksztalci?? Czy tam dzialaja takie sily? Raczej nie.. czacha to nie sam plastik? Czyz tak? Sily o ktorych mowicie " przy glebie" nie odksztalca wam ani ramy, ani czachy. By sie tak stalo musza dzialac znacznie wieksze sily, np przy stluczce czego nie zyczyle nikomu. Opierqjac sie na doswiadczeniu kolegi MOTOMEDA i wlasnych doswiadczen popieram jego pomysl ktory przy glebach ma chronic wszystkie plastiki i inne duperele ktore przy bardzo malych silach lamia sie bez litosci.

Wiadomo kazdy ma swoje teorie i doswiadczenia oraz mozliwosc wyrazanie wlasnego zdania i dobrze ze na forum prowadzi sie takie dyskusje bo od tego jest Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Nie 20:38, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:56, 16 Mar 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





wg mnie trochę przerost formy nad treścią - przy zwykłej glebie parkingowej swoją rolę doskonale spełnią gmole - najwyżej poleci kierunkowskaz i tyle(koszt 10zł klosz jak dobrze poszukasz). Wystarczy potem gmola wyprostować i dalej będzie spełniał swoje zadanie. Natomiast takie orurowanie to już chyba do poważniejszych gleb np. gdzieś w terenie , wtedy mocowanie tego do czachy to proszenie się o kłopoty. Jak napisałem nawet przy parkingówce gmol się trochę podgina więc nie ma siły żeby nie przesunęło czachy skoro masz to przymocowane do gmola.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Nie 20:58, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:25, 16 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





czy przyrost, to już każdy z osobna sobie na to stwierdzenie odpowie, co do konstrukcji może coś w tym jest ale skoro kolega MOTOMED ma rozwiązane to w taki sam sposób i po kilku glebach nie skarży się że światła ptaką po jajcach świecą więc to by obalało waszą teze odnośnie czachy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:58, 17 Mar 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:36, 17 Mar 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





novy napisał:
jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę.


i ten "patent" właśnie się b.dobrze sprawdza,mam u siebie i podczas właśnie małego "paciaka" zero jakichkolwiek uszkodzeń. Myślę że i przy większym szlifie na boku też strat żadnych być nie powinno ,gdyż w żadnym miejscu przód motka nie styka się z glebą


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Pon 10:38, 17 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:54, 17 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Pietia napisał:
novy napisał:
jeśli chodzi tylko o ochronę kierunków to wystarczyło by dorobić do gmoli łukowate rurki na boki i pewnie to by zapewniło im dostateczną ochronę.


i ten "patent" właśnie się b.dobrze sprawdza,mam u siebie i podczas właśnie małego "paciaka" zero jakichkolwiek uszkodzeń. Myślę że i przy większym szlifie na boku też strat żadnych być nie powinno ,gdyż w żadnym miejscu przód motka nie styka się z glebą



pomysl napewno nie glupi, ale czy napewno chronilby dobrze w kazdej sytuacji?? Musialby ktos przetestowac xd


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:54, 17 Mar 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





ja testowałem na parkingu ,co prawda przy małej prędkości ale szkód zero. Po prostu przy upadku nie ma szans aby kierunek,czy też kierownica dotknęła nawierzchni. Ja się w teren nie zapuszczam więc zadbałem o to własnie aby motek nie "szlifował" zwłaszcza kierownicą po asfalcie o kierunkach i plastikach nie wspominając. Coś takiego jak maja na motkach w szkołach jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:49, 17 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





rozwiązanie może i praktyczne, reszta kwestia gustu, jak bym miał sobie takie ustrojstwo instalować to powiem szczerze - nigdy w życiu bym tak moto nie oszpecił. ale to moje zdanie każdy ma prawo do swojego to i ja, nie.Smile_
PostWysłany: Pon 16:05, 17 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





No wlasnie ja po terenie czasem lubie pojezdzic ;P

@tomek zly- zapewniam ze to trzeba zobaczyc na wlasne oczy, bo zdjecia tego nie oddaja zupelnie alw oczywiscie sa gusta i gusciki. Jednakze w rzeczywistosci prezentuje sie to o niebo lepiej. Dzisiaj skonczylem malowac elementy jak zainstaluje zrobie fotki albo filmik i wrzuce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:35, 17 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





renzooku, ja nie pisałem o odkształcaniu ramy, a stelaża czachy do którego masz zamiar to na stałe połączyć. Stelaż czuchy to kilka napradę wcale nie mocnych rurek i już przy zwykłej glebie na piachu ten GIGAgmol Ci ją powygina...
Gusta wiadomo poza dyskusję, moim zdaniem wygląda jak motocykl z "L-ki"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:33, 18 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





renzooku napisał:
No wlasnie ja po terenie czasem lubie pojezdzic ;P

@tomek zly- zapewniam ze to trzeba zobaczyc na wlasne oczy, bo zdjecia tego nie oddaja zupelnie alw oczywiscie sa gusta i gusciki. Jednakze w rzeczywistosci prezentuje sie to o niebo lepiej. Dzisiaj skonczylem malowac elementy jak zainstaluje zrobie fotki albo filmik i wrzuce.


opiniami się nie przejmuj, chociaż w jakimś celu temat na forum zarzuciłeś, zapewne po to aby innym pokazać/pomóc wykonać coś takiego. Reasumując to nie wiem jakich gleb się spodziewasz, ale na twoim miejscu zmienił bym kierunki z przodu na inne - krótsze, natomiast na pewno wymienił bym handbary na akcesoryjne, bo te oryginalne sa do bani ( jeżeli są świeże to się nie łamią przy byle glebie tylko raczej wyginają, ale już takie co mają kilka lat nie sa tak elastyczne ).
Rura na złom:(
W jakimś celu producnet wymyśla gmole i one mają chronić tyle ile potrzeba, bardziej patrzył bym w kierunku takim i bardziej bał bym się tego że taka rura może tobie zrobić duuuużą krzywdę. Toż ona nie została przwidziana, nie wiesz co się wydarzy, a jeżeli np jedna końcówka wbije ci się w nogę......... ja dziękuje jestem daleki od takich prowizorycznych wynalazków, na moto wsiadasz - jeździsz i musisz uważać, przy większej glebie nic ci nie pomoże a moto może jeszcze bardziej oszpecić.


PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania.
Ponadto biorąc pod uwagę że to coś przymocujesz do czachy to w momencie małej gleby badź kilku czacha zacznie ci się telepać, łapać luzy, oby nie zaczęły ci pękać plastiki bo wtedy bedziesz miał większy problem.
Jakbyś chciał zamocować halogeny, to kup listwę bodajże sw-motech/touratech i spokojnie sobie je zamocujesz. ( wejdź sobie w galerię i zobacz mojego-byłego dl-a, jest na zdjeciu widoczna taka listwa ).
Jezeli sie uprzesz i masz dużo wolnego czasu to sobie lepiej zmień przewody hamulcowe na stalowe - zrobisz coś co może cię uchronić od ewentualnej gleby Smile


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Wto 8:42, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
PostWysłany: Wto 9:15, 18 Mar 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





tomek zych napisał:

.............PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania. ......


Z całym szacunkiem ,ale jak dla mnie troszeczkę "pojechałeś" z tą utrata wytrzymałości gmoli po wywierceniu 2 otworów fi 6 . Zapewne Młody a zwłaszcza Motomed wiedzą doskonale coś na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:20, 18 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





Pietia napisał:
tomek zych napisał:

.............PS. pomijam fakt że wiercąc dziury w oryginalnych/akcesoryjnych gmolach już je osłabiłeś i nie spełnią one powierzonego im zadania. ......


Z całym szacunkiem ,ale jak dla mnie troszeczkę "pojechałeś" z tą utrata wytrzymałości gmoli po wywierceniu 2 otworów fi 6 . Zapewne Młody a zwłaszcza Motomed wiedzą doskonale coś na ten temat.


co do tego to po prostu nie mam pewnosci, obym się mylił Smile
PostWysłany: Wto 12:29, 18 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Fi8 dokladniej rura traci na swoich wlasciwosciach w tedy gdy jej przekroj "okregu " zostanie gwaltownie naruszony ( wgniecenie) co zmieni ksztalt na bardzo splaszczona elipse .. zeby rura wbila sie mi w noge musialbym isc na czolo z puszka, to raz. Dwa rura jest pod takim kontem ze w razie takiej ewentualnosci koncowki pojda w dol a sam przod zostanie pociagniety do gory. Rura znajduje sie wyzej niz nie jeden przod auta i sam kat w stosunku do podloza wymusza odp odksztalcenie. Omijajac fakt by dotkla mojej nogi musiala by przeciac przednie teleskopy. Przy bardzo duzej sile srub nie urwie tylko wywali wieksza dziure w gmolach givi bo ich grubosc nie jest rewelacyjna a material plastyczny.



Na codzien pracuje w firmie produkujacej narzedzia do elementow wzocnien samochodow roznych marek i analiza ich podczas dzialania sil zewnetrznych


odnosnie czachy.. czacha jest mocowana na dwoch srubkach do ramy przy glowce ramy.. dwie srobki i ogromny stelaz, lampy, zegary i wszystko inne to jest spory ciezar! Mocujac to do lacznika zyskuje kolejne dwa punkty. Mam zamocowany uchwyt gps. Przed zmiana przy przyspieszaniu strasznie przenosil drgania. Teraz ten efekt jest o wiele mniejszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Wto 12:42, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:42, 18 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





renzooku napisał:
Fi8 dokladniej .. zeby rura wbila sie mi w noge musialbym isc na czolo z puszka, to raz. Dwa rura jest pod takim kontem ze w razie takiej ewentualnosci koncowki pojda w dol a sam przod zostanie pociagniety do gory.Omijajac fakt by dotkla mojej nogi musiala by przeciac przednie teleskopy. Przy bardzo duzej sile srub nie urwie tylko wywali wieksza dziure w gmolach givi bo ich grubosc nie jest rewelacyjna a material plastyczny.

Na codzien pracuje w firmie produkujacej narzedzia do elementow wzocnien samochodow roznych marek i analiza ich podczas dzialania sil zewnetrznych


ok - każdy ma swoje racje, zwracam ci jedynie uwagę, co byś WSZELKIE ewentualności brał pod uwagę i tak jak pisałem obyś nigdy teo nie przetestował
szerokości i do zobaczenia w trasie

SmileSmileSmile
PostWysłany: Wto 12:43, 18 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Wzajemnie Smile zaloze sie ze nikt by nie chcial nawet ludziki ktorzy nie maja poprzewiercanych gmoli ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:45, 18 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





śmieszne )))Smile

PS: mam dwójkę dzieci, młodsza córa od razu załapała by tekst,
a idź se gmola przewierć Smile
PostWysłany: Wto 13:03, 18 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:19, 18 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





;'l
PostWysłany: Wto 20:04, 18 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Wbrew wszystkiemu:



A poniżej filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=f6CrufY4YIg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Wto 20:07, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:58, 19 Mar 2014
tomek zych
Gość

 





grunt że tobie się podoba, a jeżeli czujesz się bezpieczniej to też super - szerokości,
PostWysłany: Śro 16:24, 19 Mar 2014
MOTOMED
A

 
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy





ciekaw jestem co ludzie powiedzą jak zobaczą moją dr650...... tam to dopiero jest rurek... a glebowanie wkrótce. Renzooku jak możesz puść mi smsa z tel do Ciebie bo chciałbym o coś spytać mój masz w stopce


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:29, 19 Mar 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





haha no chciałbym zobaczeć Very Happy .. ok wysyłam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:35, 29 Kwi 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Zapomniałem dodać zdjęcia, to dlatego, że aktualnie projektuje kufry w AutoCad

Zdj łączenia gmoli poniżej:





Wygląd spawów dupy nie urywa. Dlatego że jeszcze nie miałem TIG'a.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:33, 29 Kwi 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Czego to ludzie nie wymyślą!

To teraz pora na boczne kółeczka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:35, 03 Maj 2014
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





lasooch napisał:
renzooku napisał:
Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.

Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach Smile


lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Very Happy Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Sad Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:17, 07 Maj 2014
tomek zych
Gość

 





HERMAN napisał:
lasooch napisał:
renzooku napisał:
Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.

Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach Smile


lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Very Happy Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Sad Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce.




no cóż jestem tego samego zdania, ale z drugiej strony wydaje mi się że wszystko w tej kwestii.
PostWysłany: Śro 18:10, 07 Maj 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





tomek zych napisał:
HERMAN napisał:
lasooch napisał:
renzooku napisał:
Po to by przy byle glebie spelnilo w 100procent swoja funkcje.. jak Tobie byle gleba stelaze lamie to gratuluje umiesz się wywracać.

Nie, nigdy żadna gleba nie połamała mi stelaża. Ale to właśnie dlatego, że nie wożę na motocyklu takich masztów...
Zasada jest taka, że gmol sam w sobie powinien być słabszy od miejsca, do którego jest mocowany. Dlatego osoby, które mają o tym jakieś pojęcie, mocują gmole na płaskownikach do ramy, tak by przy glebie płaskownik się odkształcił. Można by było zrobić to mocniej, zamiast płaskowników stosować sztywniejsze rurki, ale to jest celowy zabieg i doskonale spełnia swoje zadanie - gmol się odkształca, rama zostaje nietknięta. Tu natomiast pomysł jest odwrotny - gruba mocna rura, która ma być przymocowana m.in. do czachy. Czacha plastikowa, bez absolutnie żadnej zdolności przeniesienia sił uderzenia czy nawet samej wagi tego orurowania. Równie dobrze można by rury przymocować do kierunkowskazów... No ale nie moje małpy, nie mój cyrk, niektórzy lubią uczyć się na własnych błędach Smile


lasooch według mnie ma rację.Parę lat temu po wielokrotnych upadkach połamały mi się gmole w małym gn250.W zimie wzmocniłem je grubszą i sztywniejszą rurą i były prawie pancerne Very Happy Niestety w nowym sezonie przy pierwszym upadku nie poddały się.Pękł za to karter silnika Sad Gmole jak mają chronić moto muszą się giąć i na to gięcie musi być jeszcze miejsce.




no cóż jestem tego samego zdania, ale z drugiej strony wydaje mi się że wszystko w tej kwestii.



Na szczęście wyjątki zdarzają się wszędzie i już po 3 glebowaniu niestety nie odnotowano żadnych uszkodzeń, zmiany toru jazdy, połamanego kartera i zniekształcenia czachy. Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:14, 07 Maj 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





renzooku napisał:
Na szczęście wyjątki zdarzają się wszędzie i już po 3 glebowaniu niestety nie odnotowano żadnych uszkodzeń, zmiany toru jazdy, połamanego kartera i zniekształcenia czachy. Pozdrawiam Smile

Już trzy gleby były?? Shocked
Dołóż tam jeszcze parę rur i trochę blachy bo się nam chłopie połamiesz Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:58, 07 Maj 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





spoko, w terenie jak się jedzie za jakimiś africami to tak jest..

Jeździec mimo małego wzrostu mocny chłop daje se rade. Ale dzięki za troskę, jednakże klatki bezpieczeństwa dla siebie nie potrzebuje. Wystarczy jak moto będzie całe ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Łączenie gmoli/ rozpórka DL1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin