Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obniżony DL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:31, 25 Mar 2012    Temat postu: Obniżony DL

Witam!

wreszcie rozpocząłem swój pierwszy sezon motocyklowy na moim DL'u. Smile Przed pierwszą wyprawą zawiozłem moto do serwisu, poleconego przez kolegę. Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. Podczas przeglądu okazało się jednak, że mój motocykl został najprawdopodobniej obniżony przez pierwszego właściciela. Wg mechanika mam nieoryginalną część widoczną pod poniższym linkiem jako:

rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,

[link widoczny dla zalogowanych]


Faktycznie, motocykl jest bardzo nisko usadowiony. Jeśli postawię go na nóżce to prawie stoi pionowo. Naprawdę niewiele trzeba, aby przewrócił się. Sad Na zdjęciach faktycznie wszystkie DLe leżą na boku.

Mierzyłem dzisiaj długość tego elementu. Jest długi na około 17 - 17,5cm
Nie wiem jaka jest jego oryginalna długość.

Czy ktoś z forumowiczów może sprawdzić mniej, więcej wymiar tego elementu w swoim moto? Zastanawiam się, gdzie ew. zamówić taką część, chyba w ASO?

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Nie 16:33, 25 Mar 2012    Temat postu:

W ASO skroją Ciebie bez litości. Na forum parę osób zamawiało u kolegi letko kości (to nazwa tej części) do obniżenia motocykla, wiec być może będą chcieli pozbyć się oryginalnej. Gdyby nie chcieli, kolega letko zrobi dla Ciebie w długości fabrycznej. I nie "złupi" Cool
ps. należy dokonać pomiaru odległości otworów (ich środków) w omawianym elemencie; ja akurat nie mam motocykla "przy sobie" , hehe


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 16:35, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 18:00, 25 Mar 2012    Temat postu:

Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach [link widoczny dla zalogowanych]
falku chodzi o te elementy które na fotce mają napisany żółtymi literami adres [link widoczny dla zalogowanych] Zmierz rozstaw śrum którymi są przykręcone i będziemy wiedzieć czy masz obniżone kościami czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:24, 25 Mar 2012    Temat postu:

letko napisał:
Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach [link widoczny dla zalogowanych]


Tak, chodzi mi o te kości, które na zdjęciu maja adres www na żółto. Mierzyłem trochę lamersko, czyli nie rozstaw śrub tylko całość, od krawędzi do krawędzi(z rysunku technicznego miałem tróję Wink).

Jutro zmierzę i podam jeszcze raz wymiar, ale może wyjść koło 16cm.

Pozdrawiam!

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 19:01, 25 Mar 2012    Temat postu:

O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145m
Jeżeli Twoje mają więcej to znaczy ,że masz obniżony.
Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:15, 25 Mar 2012    Temat postu:

letko napisał:
Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło.


Ok, jutro dam znać ile wyszło po dokładnym pomiarze.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pon 6:44, 26 Mar 2012    Temat postu: Re: Obniżony DL

falku napisał:


rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,


falku

Na rysunku (tylko trzeba go sobie przesunąć) pod nr 13 są zaznaczone kości. Pomiaru mogę dokonać tylko wieczorem Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

BTW w Motoakcesoriach widziałem na półce jakieś kości, nie wiem do jakiego modelu, ale z grubsza takie same jak te na rysunku. Cena 300 zł (jak nie więcej) Sad

Pokazuję sposób pomiaru Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 6:59, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikaels
A1



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin

PostWysłany: Pon 7:48, 26 Mar 2012    Temat postu:

Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle

Pozdro
Michal


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:22, 26 Mar 2012    Temat postu:

mikaels napisał:
Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle


Dzięki. Odezwę się. Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał, czy też po dzwonie (bo miał) ktoś chciał ukryć wadę obniżając go.

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pon 10:50, 26 Mar 2012    Temat postu:

"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 10:51, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:58, 26 Mar 2012    Temat postu:

Blunio napisał:
"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pon 13:24, 26 Mar 2012    Temat postu:

Może być problem, że na moto będziesz wyglądał jak "na psie", hehe Razz

Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 13:25, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 15:03, 26 Mar 2012    Temat postu:

Jak masz 198 to zastanów się nad podwyższeniem zawieszenia . Jak mozna obnizyc to mozna i podwyższyć .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 808
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:06, 26 Mar 2012    Temat postu:

falku napisał:
Blunio napisał:
"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu Laughing
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:58, 26 Mar 2012    Temat postu:

letko napisał:
O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145mm


Wyszło mi dokładnie tyle ile piszesz:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie zrobiłem komórką i przepraszam za jakość, ale widać 10cm Smile

Zastanawia się, dlaczego w takim razie mój DL, jak opiera się na nóżce jest tak niebezpiecznie w pionie. Jeśli kierownicę przekręcę w przeciwną stronę moto dosłownie stoi pionowo i wystarczy kichnąć przy nim żeby zaliczył glebę.

Pozdr!

falku
[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Wto 7:03, 27 Mar 2012    Temat postu:

falku napisał:
przepraszam za jakość, ale widać 10cm Smile


[/url]
Pomimo rzeczywiście podłej jakości, ja widzę ok. 145 mm. Chyba że się mylę Rolling Eyes

Wczoraj wypytywałem znajomego, który miał obniżonego DL-a i twierdził, że nie miał problemów ze stabilnością moto na nóżce bocznej. Może nóżka jakaś "kombinowana". Zmierz ją to spróbujemy porównać Laughing


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Wto 7:06, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 7:19, 27 Mar 2012    Temat postu:

Despok napisał:
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...


Odezwę się pod koniec tygodnia.

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 808
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 7:40, 27 Mar 2012    Temat postu:

falku napisał:
Despok napisał:
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...


Odezwę się pod koniec tygodnia.

Pozdr

falku
OK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Wto 10:17, 27 Mar 2012    Temat postu:

Mam nadzieję, że napiszecie co i jak było Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzybu
A



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 13:16, 27 Mar 2012    Temat postu:

Ja przesiadłem się z niższego motocykla i na DL650 czuje się mało pewnie (wzrost 173cm). Szczególnie gdy zjedzie się z szosy na jakieś nierówności, albo gdy ktoś ciężki pakuje się na tył i musze twardo stać na stopach co mi sie nie udaje bo stoje na palcach. Czy zanim kupie kości mogę czegoś spróbować żeby opuścić go choć centymetr czy dwa? Koledzy i koleżanki w okolicach mojego wzrostu jak dajecie sobie radę? Czy po zastosowaniu kości od Letko linia motocykla dużo się zmienia? Bo nie ukrywam, że mi się podoba taki jak jest teraz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siodemka
A2



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc

PostWysłany: Wto 14:20, 27 Mar 2012    Temat postu:

Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie Laughing . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 14:22, 27 Mar 2012    Temat postu:

Jedyne co mi przychodzi do głowy do poluzowanie maksmalnie pokrętła napięcia wstępnego tylnej sprężyny - powinno Ci moto zejść z centymetr jeśli masz w tej chwili pokrętło w standardowym położeniu. Podobnie zmniejszenie napięcia wstępnego z przodu i też Ci to z 0,5-1cm da.
Niestety musisz się spodziewać skutków ubocznych - będziesz miał wrażenie jeżdżenia na pontonie...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:22, 27 Mar 2012    Temat postu:

Siodemka napisał:
Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie


Ja tam mam zgięte nogi w kolanach Cool

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siodemka
A2



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc

PostWysłany: Wto 14:26, 27 Mar 2012    Temat postu:

Miałem na myśli post kolegi grzybu Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzybu
A



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 14:42, 27 Mar 2012    Temat postu:

No właśnie jak jeżdże z dziewczyną to też jest ciut lepiej, ale chyba przestane ją zabierać bo za dużo narzeka, że choperem było fajniej bo wolniej jeździłem:) Póki co spróbuje ze spreżyną i zobacze jakie wrażenia i czy warto. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 19:50, 27 Mar 2012    Temat postu:

Siodemka napisał:
Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie Laughing . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie Very Happy.


Byłem w podobnej sytuacji , jezdze crouiserem i jest roznica miedzy DL a MS . Ja sobie jakos radziłem w panowaniu nad motocyklem ale moja kobieta juz nie, za bardzo . Tez kombinowałem , wysunąlem lagi , skrecilem tylny amorek , wyjalem gumy spod siedzenia i w koncu wymieniłem kości na te od Letko i gra muzyka . Mam 170 + buty. Musze odszczekac wszystkie krytyczne uwagi na temat DL . Dziś miałem okazje jezdzic i DL i MS . MS masakra , ciezki nieporeczny powolny i głosny . Juz mi sie 4litery przyzwycziły , 120 km i zadnego problemu z koscia ogonową Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:17, 27 Mar 2012    Temat postu:

Ja też zostałem przez naturę obdarowany wzrostem lekko-pół-śmiesznym (172cm). Przy takim wzroście DL faktycznie może powodować uczucie lekkiej niepewności - szczególnie jak przypadkowo zatrzymamy się w najwyższym punkcie koleiny. Wink

Obniżyłem moto o około 2-3 cm zmieniając kości.

Z technicznego punktu widzenia wstawienie dłuższych kości - czyli obniżenie motocykla, może powodować delikatną zmianę prowadzenia maszyny.
Zwiększony rozstaw pomiędzy osiami zwiększa stabilność jazdy na wprost ale co za tym idzie powoduje zmniejszenie skrętności (łatwości przerzucania ze skrętu w skręt).
Ja po zmianie nie wyczułem żadnej różnicy w prowadzeniu. Jest mi natomiast zdecydowanie łatwiej manewrować na parkingu itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tommi dnia Wto 20:19, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 20:19, 27 Mar 2012    Temat postu:

Zmienia się też kąt główki ramy. Ja z kolei podwyższyłem swojego DL'a i różnica w zwrotności była zdecydowanie wyczuwalna. Nie nazwałbym tego raczej efektem placebo, bo po wymianie kości kompletnie nie myślałem o skutkach ubocznych, po prostu przy pierwszej przejażdżce zauważyłem, że sprzęt chętniej skręca i dopiero przypomniałem sobie, że przecież kości mam nowe Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:53, 28 Mar 2012    Temat postu:

Wstępnie temat się wyjaśnił. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i okazało się, że nóżka była wygięta Surprised . Została wymieniona z innego moto Smile, więc muszę uważać albo zdecyduję się może na centralkę.

Pozdr!

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:57, 28 Mar 2012    Temat postu:

Może skróć nóżkę...
centralka fajna sprawa ale za każdym razem wrzucać na nią moto chyba by mi się nie chciało (szczególnie jak załadowane w czasie wyjazdu).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:20, 28 Mar 2012    Temat postu:

A co za problem? DL praktycznie sam wchodzi na centrlkę czy pusty czy obładowany.
A weź no takiego mastodonta jak KTM 990 postaw Smile jak się ten zawias zacznie prostowaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 7:39, 29 Mar 2012    Temat postu:

Najlepiej mieć obie nózki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Czw 8:58, 29 Mar 2012    Temat postu:

Kostass napisał:
Najlepiej mieć obie nóżki .
Też tak myślę Mr. Green
Ale do rzeczy. Natura też mnie obdarzyła wzrostem "średnim" czyli 170. Na Virago 535 to opieram całą stopę na ziemi, ale na DL ... czubkami butów. I tylko czaję żeby nie stanąć gdzieś na garbie albo rozsypanym piasku, bo będzie ZONK Crying or Very sad
Mam nóżkę boczną i centralkę by Letko. Centralka jest OK, do smarowania łańcucha niezastąpiona, podobnie jak do innych prac warsztatowych. Ale siadanie na moto to tylko z bocznej stopki. Nie wyobrażam sobie dosiąść motocykla jak kiedyś WSK czy MZ - tylko go trzymając za kierownicę.
No cóż, młode pokolenie rośnie jak szczypiorek na wiosnę i rosną też pojazdy. Samochód kompaktowy Golf I czy nawet Golf II są dzisiaj mniejsze do segmentu B, czyli np. współczesnego VW Polo.
Pozostaje tylko kombinowanie - jeszcze chyba nie były "przerabiane" buty na koturnie Shocked
Mr. Green

ps. mam kości od Letko, tylko jeszcze nie montowałem Idea


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Czw 9:01, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikaels
A1



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin

PostWysłany: Czw 12:14, 29 Mar 2012    Temat postu:

Zamontowalem kosci (-40mm), przod obnizylem o 10mm i piekna jazda teraz czuje sie ponownie jak na chopperku Smile Polecam kosci obnizajace! Troszke gozej na centralke wrzucic ale komfort przy spacerowych predksosciach i parkingowych manerwach nie do porownania!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 12:28, 29 Mar 2012    Temat postu:

Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Czw 13:13, 29 Mar 2012    Temat postu:

Kości ma kolega do oddania: http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/o-dobonsy-obnizajace,7761.html
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 13:29, 29 Mar 2012    Temat postu:

Jak dla mnie to troche pozno Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 18:52, 29 Mar 2012    Temat postu:

Kostass napisał:
Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ?


za szafami typu: ciezarowki, busy, autobusy, zawsze wystepuja zawirowania powietrza i w tedy shimy mamy gwarantowane, jedynie jezeli uda sie nam trafic w granice tego wirujacego komina powietrza to wtedy da sie jechac, najczesciej pomaga przysuniecie sie do skraju jezdni i oddalenie na okolo 100m, ale to moje subiektywne odczucia sa. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 8:48, 23 Kwi 2012    Temat postu:

Wznawiam temat , obnizylem moto na "kościach " i dla równowagi wysunalem jeszcze o około 10-15 mm lagi . Wydaje mi sie ze po tych zabiegach moto mniej pewnie sie prowadzi , szczególnie podatne stało sie na zawirowania powietrza . Czy macie podobne odczucia . Aaaa i jeszcze obnizylem szybe , moze to negatywnie działa na sposob prowadzenia ? Ktos sie spotkał z tego typu problemem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:32, 23 Kwi 2012    Temat postu:

Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria Wink myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikaels
A1



Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin

PostWysłany: Pon 11:13, 23 Kwi 2012    Temat postu:

Potwierdzam, dluzsze kosci (obnizone moto o 25mm), lagi o 10mm do gory i dudni mi po kasku jak jasna du** ! Wracam do oryginalnego ustawienia montuje seryjne kosci bo w trase sie wybieram i na fulla dopakowany tragicznie sie teraz prowadzi. Po miescie obnizonym Dlem mi sie pieknie jezdzi ale w traske ten zestaw sie zupelnie nie nadaje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostass
Motocyklista



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 11:50, 23 Kwi 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria Wink myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie Smile


Ja z wersja oryginalną nawet sobie radziłem , ale moja żona juz nie . Myślę , że wrócę za jakis czas do oryginalnych kości a po sezonie obniże kanapę i wtedy będzie ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin