VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Obniżony DL
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Obniżony DL
PostWysłany: Nie 16:31, 25 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Witam!

wreszcie rozpocząłem swój pierwszy sezon motocyklowy na moim DL'u. Smile Przed pierwszą wyprawą zawiozłem moto do serwisu, poleconego przez kolegę. Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. Podczas przeglądu okazało się jednak, że mój motocykl został najprawdopodobniej obniżony przez pierwszego właściciela. Wg mechanika mam nieoryginalną część widoczną pod poniższym linkiem jako:

rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,

http://www.cheapcycleparts.com/model_years/4041-suzuki-2008-v-strom-dl650a/assemblies/119837#p_598105


Faktycznie, motocykl jest bardzo nisko usadowiony. Jeśli postawię go na nóżce to prawie stoi pionowo. Naprawdę niewiele trzeba, aby przewrócił się. Sad Na zdjęciach faktycznie wszystkie DLe leżą na boku.

Mierzyłem dzisiaj długość tego elementu. Jest długi na około 17 - 17,5cm
Nie wiem jaka jest jego oryginalna długość.

Czy ktoś z forumowiczów może sprawdzić mniej, więcej wymiar tego elementu w swoim moto? Zastanawiam się, gdzie ew. zamówić taką część, chyba w ASO?

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:33, 25 Mar 2012
Blunio
Gość

 





W ASO skroją Ciebie bez litości. Na forum parę osób zamawiało u kolegi letko kości (to nazwa tej części) do obniżenia motocykla, wiec być może będą chcieli pozbyć się oryginalnej. Gdyby nie chcieli, kolega letko zrobi dla Ciebie w długości fabrycznej. I nie "złupi" Cool
ps. należy dokonać pomiaru odległości otworów (ich środków) w omawianym elemencie; ja akurat nie mam motocykla "przy sobie" , hehe


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Nie 17:35, 25 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Nie 19:00, 25 Mar 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach http://www.bikefarmmv.de/hoeherlegung/zeige_artikel.php?fid=200219.
falku chodzi o te elementy które na fotce mają napisany żółtymi literami adres www. Zmierz rozstaw śrum którymi są przykręcone i będziemy wiedzieć czy masz obniżone kościami czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:24, 25 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





letko napisał:
Blunio nie wiem czy mówicie z kolegą falku o tym samym elemencie? To co jest na rysunku to raczej sprężyna tylnego zawieszenia, Ty mówisz o kościach http://www.bikefarmmv.de/hoeherlegung/zeige_artikel.php?fid=200219.


Tak, chodzi mi o te kości, które na zdjęciu maja adres www na żółto. Mierzyłem trochę lamersko, czyli nie rozstaw śrub tylko całość, od krawędzi do krawędzi(z rysunku technicznego miałem tróję Wink).

Jutro zmierzę i podam jeszcze raz wymiar, ale może wyjść koło 16cm.

Pozdrawiam!

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:01, 25 Mar 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1504
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145m
Jeżeli Twoje mają więcej to znaczy ,że masz obniżony.
Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:15, 25 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





letko napisał:
Zmierz jutro i podaj ile Ci wyszło.


Ok, jutro dam znać ile wyszło po dokładnym pomiarze.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Obniżony DL
PostWysłany: Pon 7:44, 26 Mar 2012
Blunio
Gość

 





falku napisał:


rod gear cushion, nr 13: 62641-06G00,


falku

Na rysunku (tylko trzeba go sobie przesunąć) pod nr 13 są zaznaczone kości. Pomiaru mogę dokonać tylko wieczorem Smile
http://www.cheapcycleparts.com/model_years/4041-suzuki-2008-v-strom-dl650a/assemblies/119837#p_598105



BTW w Motoakcesoriach widziałem na półce jakieś kości, nie wiem do jakiego modelu, ale z grubsza takie same jak te na rysunku. Cena 300 zł (jak nie więcej) Sad

Pokazuję sposób pomiaru Smile



Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 7:59, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
PostWysłany: Pon 8:48, 26 Mar 2012
mikaels
A1

 
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin





Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle

Pozdro
Michal


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:22, 26 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





mikaels napisał:
Zamowilem DOG BONES obnizajace DL'a wiec jak sie zbiore do montazu i bedę zadowolony, te oryginalne bedą na zbyciu jesli nadal bedziesz zainteresowany to Ci podesle


Dzięki. Odezwę się. Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał, czy też po dzwonie (bo miał) ktoś chciał ukryć wadę obniżając go.

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:50, 26 Mar 2012
Blunio
Gość

 





"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 11:51, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Pon 13:58, 26 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Blunio napisał:
"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:24, 26 Mar 2012
Blunio
Gość

 





Może być problem, że na moto będziesz wyglądał jak "na psie", hehe Razz


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Pon 14:25, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Pon 16:03, 26 Mar 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jak masz 198 to zastanów się nad podwyższeniem zawieszenia . Jak mozna obnizyc to mozna i podwyższyć .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:06, 26 Mar 2012
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





falku napisał:
Blunio napisał:
"Zastanawiam się po co moto został obniżony, czy pierwszy właściciel chciał".
Tak, najprawdopodobniej chciał dosięgać do ziemi nogami. Bo jak ma się 170 cm i mniej zaczyna się z tego robić problem.


Ja mam 198, więc chyba nie będzie problemu Laughing
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:58, 26 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





letko napisał:
O ile pamiętam to oryginalne kości mają rozstaw 145mm


Wyszło mi dokładnie tyle ile piszesz:
http://img703.imageshack.us/img703/3243/koscq.jpg

Zdjęcie zrobiłem komórką i przepraszam za jakość, ale widać 10cm Smile

Zastanawia się, dlaczego w takim razie mój DL, jak opiera się na nóżce jest tak niebezpiecznie w pionie. Jeśli kierownicę przekręcę w przeciwną stronę moto dosłownie stoi pionowo i wystarczy kichnąć przy nim żeby zaliczył glebę.

Pozdr!

falku
[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:03, 27 Mar 2012
Blunio
Gość

 





falku napisał:
przepraszam za jakość, ale widać 10cm Smile


[/url]
Pomimo rzeczywiście podłej jakości, ja widzę ok. 145 mm. Chyba że się mylę Rolling Eyes

Wczoraj wypytywałem znajomego, który miał obniżonego DL-a i twierdził, że nie miał problemów ze stabilnością moto na nóżce bocznej. Może nóżka jakaś "kombinowana". Zmierz ją to spróbujemy porównać Laughing


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Wto 8:06, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
PostWysłany: Wto 8:19, 27 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Despok napisał:
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...


Odezwę się pod koniec tygodnia.

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:40, 27 Mar 2012
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





falku napisał:
Despok napisał:
Przyjedź do mnie to porównamy z miarką...


Odezwę się pod koniec tygodnia.

Pozdr

falku
OK


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:17, 27 Mar 2012
Blunio
Gość

 





Mam nadzieję, że napiszecie co i jak było Smile
PostWysłany: Wto 14:16, 27 Mar 2012
grzybu
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Ja przesiadłem się z niższego motocykla i na DL650 czuje się mało pewnie (wzrost 173cm). Szczególnie gdy zjedzie się z szosy na jakieś nierówności, albo gdy ktoś ciężki pakuje się na tył i musze twardo stać na stopach co mi sie nie udaje bo stoje na palcach. Czy zanim kupie kości mogę czegoś spróbować żeby opuścić go choć centymetr czy dwa? Koledzy i koleżanki w okolicach mojego wzrostu jak dajecie sobie radę? Czy po zastosowaniu kości od Letko linia motocykla dużo się zmienia? Bo nie ukrywam, że mi się podoba taki jak jest teraz:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:20, 27 Mar 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie Laughing . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:22, 27 Mar 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jedyne co mi przychodzi do głowy do poluzowanie maksmalnie pokrętła napięcia wstępnego tylnej sprężyny - powinno Ci moto zejść z centymetr jeśli masz w tej chwili pokrętło w standardowym położeniu. Podobnie zmniejszenie napięcia wstępnego z przodu i też Ci to z 0,5-1cm da.
Niestety musisz się spodziewać skutków ubocznych - będziesz miał wrażenie jeżdżenia na pontonie...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:22, 27 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Siodemka napisał:
Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie


Ja tam mam zgięte nogi w kolanach Cool

Pozdr

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:26, 27 Mar 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





Miałem na myśli post kolegi grzybu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:42, 27 Mar 2012
grzybu
A2

 
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





No właśnie jak jeżdże z dziewczyną to też jest ciut lepiej, ale chyba przestane ją zabierać bo za dużo narzeka, że choperem było fajniej bo wolniej jeździłem:) Póki co spróbuje ze spreżyną i zobacze jakie wrażenia i czy warto. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:50, 27 Mar 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Siodemka napisał:
Też mam podobny problem. Przesiadłem się z niskiego choppera i teraz mam wrażenie jak bym jeździł na wielbłądzie Laughing . Jak siedzę sam to tak z 3cm brakuje do ziemi, dopiero podbieranie się palcami mnie ratuje. Jak moja kobieta(55kg) siądzie z tyłu to jest troszkę lepiej bo moto tylko 1 cm brakuje na płaskiej stopie. Wiec jakoś daje rade(wzrost ~174cm). Należy uważać aby nie przesadzić z wagą kobiety bo stracimy na dynamice jazdy lub moto będzie za niskie, ewentualne spalanie wzrośnie Very Happy.


Byłem w podobnej sytuacji , jezdze crouiserem i jest roznica miedzy DL a MS . Ja sobie jakos radziłem w panowaniu nad motocyklem ale moja kobieta juz nie, za bardzo . Tez kombinowałem , wysunąlem lagi , skrecilem tylny amorek , wyjalem gumy spod siedzenia i w koncu wymieniłem kości na te od Letko i gra muzyka . Mam 170 + buty. Musze odszczekac wszystkie krytyczne uwagi na temat DL . Dziś miałem okazje jezdzic i DL i MS . MS masakra , ciezki nieporeczny powolny i głosny . Juz mi sie 4litery przyzwycziły , 120 km i zadnego problemu z koscia ogonową Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 27 Mar 2012
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja też zostałem przez naturę obdarowany wzrostem lekko-pół-śmiesznym (172cm). Przy takim wzroście DL faktycznie może powodować uczucie lekkiej niepewności - szczególnie jak przypadkowo zatrzymamy się w najwyższym punkcie koleiny. Wink

Obniżyłem moto o około 2-3 cm zmieniając kości.

Z technicznego punktu widzenia wstawienie dłuższych kości - czyli obniżenie motocykla, może powodować delikatną zmianę prowadzenia maszyny.
Zwiększony rozstaw pomiędzy osiami zwiększa stabilność jazdy na wprost ale co za tym idzie powoduje zmniejszenie skrętności (łatwości przerzucania ze skrętu w skręt).
Ja po zmianie nie wyczułem żadnej różnicy w prowadzeniu. Jest mi natomiast zdecydowanie łatwiej manewrować na parkingu itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tommi dnia Wto 21:19, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:19, 27 Mar 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Zmienia się też kąt główki ramy. Ja z kolei podwyższyłem swojego DL'a i różnica w zwrotności była zdecydowanie wyczuwalna. Nie nazwałbym tego raczej efektem placebo, bo po wymianie kości kompletnie nie myślałem o skutkach ubocznych, po prostu przy pierwszej przejażdżce zauważyłem, że sprzęt chętniej skręca i dopiero przypomniałem sobie, że przecież kości mam nowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:53, 28 Mar 2012
falku
A2

 
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Wstępnie temat się wyjaśnił. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i okazało się, że nóżka była wygięta Surprised . Została wymieniona z innego moto Smile, więc muszę uważać albo zdecyduję się może na centralkę.

Pozdr!

falku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:57, 28 Mar 2012
tommi
A2

 
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może skróć nóżkę...
centralka fajna sprawa ale za każdym razem wrzucać na nią moto chyba by mi się nie chciało (szczególnie jak załadowane w czasie wyjazdu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:20, 29 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A co za problem? DL praktycznie sam wchodzi na centrlkę czy pusty czy obładowany.
A weź no takiego mastodonta jak KTM 990 postaw Smile jak się ten zawias zacznie prostowaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:39, 29 Mar 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Najlepiej mieć obie nózki .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:58, 29 Mar 2012
Blunio
Gość

 





Kostass napisał:
Najlepiej mieć obie nóżki .
Też tak myślę Mr. Green
Ale do rzeczy. Natura też mnie obdarzyła wzrostem "średnim" czyli 170. Na Virago 535 to opieram całą stopę na ziemi, ale na DL ... czubkami butów. I tylko czaję żeby nie stanąć gdzieś na garbie albo rozsypanym piasku, bo będzie ZONK Crying or Very sad
Mam nóżkę boczną i centralkę by Letko. Centralka jest OK, do smarowania łańcucha niezastąpiona, podobnie jak do innych prac warsztatowych. Ale siadanie na moto to tylko z bocznej stopki. Nie wyobrażam sobie dosiąść motocykla jak kiedyś WSK czy MZ - tylko go trzymając za kierownicę.
No cóż, młode pokolenie rośnie jak szczypiorek na wiosnę i rosną też pojazdy. Samochód kompaktowy Golf I czy nawet Golf II są dzisiaj mniejsze do segmentu B, czyli np. współczesnego VW Polo.
Pozostaje tylko kombinowanie - jeszcze chyba nie były "przerabiane" buty na koturnie Shocked
Mr. Green

ps. mam kości od Letko, tylko jeszcze nie montowałem Idea


Ostatnio zmieniony przez Blunio dnia Czw 10:01, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Czw 13:14, 29 Mar 2012
mikaels
A1

 
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin





Zamontowalem kosci (-40mm), przod obnizylem o 10mm i piekna jazda teraz czuje sie ponownie jak na chopperku Smile Polecam kosci obnizajace! Troszke gozej na centralke wrzucic ale komfort przy spacerowych predksosciach i parkingowych manerwach nie do porownania!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:28, 29 Mar 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:13, 29 Mar 2012
Blunio
Gość

 





Kości ma kolega do oddania: http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/o-dobonsy-obnizajace,7761.html
PostWysłany: Czw 14:29, 29 Mar 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jak dla mnie to troche pozno Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:52, 29 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Kostass napisał:
Nie wiem jak u innych ale obnizenie spowodowało pogorszenie prowadzenia przy większych predkosciach . Kilka dni temu przez chwile jechałem za cięzarówką i moto wpaldło mi na moment w bardzo ostre shimmy. Czy u innych po obnizeniu zawieszenia tez cos takeigo wystepuje ?


za szafami typu: ciezarowki, busy, autobusy, zawsze wystepuja zawirowania powietrza i w tedy shimy mamy gwarantowane, jedynie jezeli uda sie nam trafic w granice tego wirujacego komina powietrza to wtedy da sie jechac, najczesciej pomaga przysuniecie sie do skraju jezdni i oddalenie na okolo 100m, ale to moje subiektywne odczucia sa. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:48, 23 Kwi 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Wznawiam temat , obnizylem moto na "kościach " i dla równowagi wysunalem jeszcze o około 10-15 mm lagi . Wydaje mi sie ze po tych zabiegach moto mniej pewnie sie prowadzi , szczególnie podatne stało sie na zawirowania powietrza . Czy macie podobne odczucia . Aaaa i jeszcze obnizylem szybe , moze to negatywnie działa na sposob prowadzenia ? Ktos sie spotkał z tego typu problemem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:32, 23 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria Wink myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:13, 23 Kwi 2012
mikaels
A1

 
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tegoborze / Dublin





Potwierdzam, dluzsze kosci (obnizone moto o 25mm), lagi o 10mm do gory i dudni mi po kasku jak jasna du** ! Wracam do oryginalnego ustawienia montuje seryjne kosci bo w trase sie wybieram i na fulla dopakowany tragicznie sie teraz prowadzi. Po miescie obnizonym Dlem mi sie pieknie jezdzi ale w traske ten zestaw sie zupelnie nie nadaje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:50, 23 Kwi 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





konra.dzik napisał:
Zapewne takimi zabiegami zmienia sie nieco gejometria Wink myślę że musisz się przyzwyczaić. Ile masz wzrostu że tak brzydko zapytam? Moim zdaniem obniżanie DLa jest bez sensu no chyba że masz 150cm. Przepraszam od razu za moje pytanie Smile


Ja z wersja oryginalną nawet sobie radziłem , ale moja żona juz nie . Myślę , że wrócę za jakis czas do oryginalnych kości a po sezonie obniże kanapę i wtedy będzie ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Obniżony DL
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin