VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Wymiana uszczelniaczy na lagach
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana uszczelniaczy na lagach
PostWysłany: Nie 0:06, 08 Kwi 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Potknąłem się o przednie zawieszenie i chyba znalazłem rozwiązanie więc chcę się nim podzielić. Suzuki chce żeby użyć elementu: 09940-34520: “T” Handle oraz 09940-34531: Attachment A do rozdzielenia lag. Mało nie kupiłem tych elementów ale okazuje się że nie jest to nie jest konieczne - jest inne rozwiązanie.
Nie mogłem odkręcić śrub od dołu lagi. Na jednej zerwałem imbusowy dołek. Kaplica. U wujka google nic - jakieś patyki każą wstawiać.
Tak więc doszedłem, że rurka miedziana fi 15 mm do instalacji wodnej pasuje IDEALNIE do tłumika. Jak macie problem z odkręceniem tych śrub to włożyć od spodu ok 80 cm takiej rurki, oprzeć o ziemię ... wbić młotkiem odpowiedniego imbusa w śrubę i z wyczuciem przekręcić - pójdzie. Tłumik też się nie obraca więc nie trzeba montować sprężyn w ladze. Przy okazji dla potomności wewnętrzna średnica w tłumku to 15,5 mm mierzona suwmiarką. Po całej operacji rurka miedziana była poniekąd pogięta ale dało się ją usunąć ręką z tłumika - żadnych zniszczeń na lagach. Sam tłumik jest chyba stalowy.

Mam nadzieję że komuś to pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:25, 09 Kwi 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





A przy okazji - wiecie może czy założenie progresywnych sprężyn wpływa jakoś na ilość oleju zalewanego do lag?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:43, 09 Kwi 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wpływa. Ja założyłem Wirthy, dla których producent przewiduje poziom 150 mm do lustra (143 mm dla oryginalnych).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:16, 10 Kwi 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Tak podejrzewałem. Też tak zrobię. Mam taki problem, że progresy już były. Nie wiem jaki producent, nie ma instrukcji Confused ... W każdym razie dzięki. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:45, 10 Kwi 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





z tego co pamietam to dla Hyperpro jest zalecany olej 10W i 180 mm do lustra od góry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:12, 10 Kwi 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra. W 1000 wysokość lustra to 133mm i z progresami równiez 133. (trzeba tylko pamietać aby progresa włózyć "gestymi" zwojami do góry. Temat progresów przerabiałem równiez w varadero i ST750 i równiez lustro tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:48, 10 Kwi 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





magrafb napisał:
nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra.


ja wyczytałem to z instrukcji, która była dołączona do sprężyn. Zdziwiła mnie również ta informacja.
Może wypowie się ktoś kto instalował jeszcze Wirth i Hyperpro w sprawie tego poziomu oleju?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 19:04, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:21, 10 Kwi 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tak pisze producent tych sprężyn. Poza tym progresywne są dłuższe (u mnie o 9 cm.), mają inną średnicę, a więc ich objętość jest inna (gęstość pewnie +- taka sama). Poza tym charakterystyka pracy tych sprężyn jest zupełnie inna i "dopasowana" do konkretnej ilości i gęstości oleju.
magrafb napisał:
nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra. W 1000 wysokość lustra to 133mm i z progresami równiez 133. (trzeba tylko pamietać aby progresa włózyć "gestymi" zwojami do góry. Temat progresów przerabiałem równiez w varadero i ST750 i równiez lustro tak samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Wto 23:23, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:53, 11 Kwi 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





Z drugiej strony w serwisówce piszą żeby wkładać sprężynę drobnym zwojem do dołu i nic nie piszą o zmniejszaniu ilości oleju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:15, 11 Kwi 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





NIe wiem jak inni producenci progresywnych sprężyn ale Hyperpro dodaje do swoich sprężyn (dedykoanych do DL 1000 po 2004r) instrukcję w której jest napisane ze poziom oleju ( oil Level) liczony od krawędzi rury do lustra, na wcisniętej ladze to 180mm a gęste zwoje mają być od góry. Dzisiaj jeszcze dl pewności sprawdziłem jeszcze raz instrukcję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana uszczelniaczy na lagach
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin