VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Stopka centralna rysunek z wymiarami płytek. Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 14:08, 11 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:10, 11 Maj 2015
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowi, może dało by rade jakoś sensownie ogarnąć i podpiąć ten temat...

Bo nawet nie mogę ogarnąć czy jest rysunek do litra....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:48, 11 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





To są rysunki stopki centralnej do 650.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ano racja
PostWysłany: Pon 17:58, 11 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Suszny napisał:
Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu.


Tak - zdaje sobie z tego sprawę. Tarcia nie oszukasz. Confused

Widać, że płytka jest tam 12 mm, a nie 8 mm - na jakiś czas powinno starczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:35, 11 Maj 2015
dodek
A1

 
Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Suszny - racja , jednak mysle że zawiasy toczone + wew odrobina niebeiskiego smaru do hamulców (wodoodpornego) wystarczy aby stopka pożyła z 5 lat na spokojnie.
Zresztą trzeba by było stawiac z 1000 razy na sezon sroma na tych stopkach co nie jest wygodne- wiec moim zdaniem im prostszy patent tym lepiej.

Smarowanie na kalamtki to wg mnie przerost formy- lepiej już je zastosować w kołach albo w kiwaczce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:48, 11 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Gdzieś czytałem na forum, że u kogoś na oryginalnych zawiasach w centralce zrobił sie spory luz i jakoś to chyba regenerował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Spawanie :P
PostWysłany: Pon 11:53, 18 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Powoli zabieram się za spawanie.

Suszny - mam jeszcze kolejne pytania.

  • Czemu "ramiona" nóżek nie rozchodzą się symetrycznie? Zarówno w Twoim, jak i "francuskim" projekcie jedna jest bardziej pionowa, druga (od strony wydechu) bardziej wysunięta na zewnątrz. Ma to jakieś znaczenie wizualne, czy też wpływ na ewentualną dźwignię do stawiania?
  • Czy wysokość stopki na poziomie 230 mm zapewnia całkowite podniesienie koła tylnego i w miarę duży prześwit między nim, a podłożem?
  • Szerokość płytek u Ciebie (98+0,2) jest tak dobrana, że zapewnia minięcie się ramion nóżek z elementami kiwaczki? Nóżka złożona "zachodzi" na dół kiwaczki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:19, 18 Maj 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Tylko przypomnę, że nie jest to zaprojektowana przezemnie stopka tylko zwymiarowana i skopiowana stopka centralna Suzuki, Heed, Sw-motech (przynajmniej wyglądają bardzo podobnie)

Ramiona nóżek są rozchylone bo wynika to z konstrukcji motocykla, zauważ że np podnóżek pasażera z prawej strony też bardziej odstaje od motocykla niż ten z lewej ponieważ konstrukcja motocykla ( w tym przypadku wydech ) tego wymaga. Nie wpływa to w żaden sposób wizualnie czy też na dźwignie raczej chodzi o to żeby nóżki były ustawione równo pod motocyklem z każdej strony.

Po postawieniu motocykla na centralce tylne koło unosi się na ziemię na około 5cm. Nie mierzyłem tego, tak na oko. Pod warunkiem że masz oryginalne kości (mówię o kościach w zawieszeniu motocykla - żeby nie było niejasności Razz ) Zastosowanie kości podwyższających skutkować będzie tym, że motocykl po ustawieniu na stopce centralnej w dalszym ciągu będzie utrzymywał kontakt z podłożem obydwoma kołami. I w drugą stronę jeśli miałbyś kości obniżające prześwit miedzy kołem a podłożem się zwiekszy w stosunku do wspomnianych 5cm.

Jak napisałem na początku nie jest to mój projekt - to są tylko wymiary centralki którą ktoś mądry zaprojektował. Wszystko się mija, wszystko pasuje. Kolega tje858 wykonał centralkę opierając się na tych wymiarach i działa. Ja również mam centralke według tych samych wymiarów.
Motór stał na niej kilka dni i się nie przewrócił, więc stwierdzam że działa i u mnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Thx ;)
PostWysłany: Pon 20:38, 18 Maj 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Suszny, dzięki za wyjaśnienie.

Wydawało mi się, że "pod spodem" wszystko jest równo rozstawione. Muszę się dokładnie przyjrzeć ustawieniu płytek względem tylnego koła po przykręceniu ich do ramy.

Będę się starał złapać równe rozstawienie ramion nóżki względem tylnego koła. Wtedy przesunięcie pewnie wyjdzie mi tak samo jak w Twoim projekcie. Wink

Kości nie zamierzam zmieniać. W taki m przypadku 5 cm wydaje się być wystarczającym prześwitem do serwisu łańcucha czy łatwego wyjęcia koła, a o to mi chodzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:14, 06 Gru 2015
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.

A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny.

Niestety w moim AL5 nie ma wspornika do montażu odboju przed tłumikiem. Musiałem dodać dodatkowy wspornik. Dodałem również otwory na kalamitki do smarowania w tulejach przyspawanych do blach.

Stopka pospawana i już przymierzona. Moto stoi stabilnie. W tej chwili jest w malowaniu.

Kilka zdjęć.

Stopka rozłożona



Stopka złożona



Rozpoczęcie produkcji



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Centrala ;)
PostWysłany: Nie 16:03, 06 Gru 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





@Podes - no piękna jest - wygląda lepiej jak oryginał. Wink

To i ja się pochwale moim wyrobem. Wersja b. uproszczona, ogarnięta na szybkiego, stąd trochę strucel - ale jest to prototyp. Uczciwie przetestowana w różnych warunkach i nadal działa. Mr. Green

Może na wiosnę pospawam kolejną, już nieco bardziej dopracowaną wersję. Wink






Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:54, 06 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Ciesze się, że rysunki sie przydały.
girba - bardzo fajnie Ci to wyszło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
;)
PostWysłany: Nie 22:45, 06 Gru 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Suszny napisał:
Ciesze się, że rysunki sie przydały.

Suszny - przydały się i to bardzo. Jeszcze raz dziękuję za tego "gotowca" i pomocne informacje. Wink

Dodam tylko jeszcze, że konstrukcję samej nóżki upraszczałem, wzorując się na projekcie kolegi Vasco z http://www.dl650.org. Link do jego "przepisu" na stopę centralną został podany powyżej przez kolegę Dodek - Vasco - Fabrication d'une béquille centrale pour mon DL 650 V Strom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 22:49, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:27, 07 Gru 2015
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Zapomniałem dodać - dzięki za rysunki. Na ich podstawie powstał model 3d.

Z modelu głównego można zrzucić model np. samych płytek i dać do jakiegoś rozgarniętego ślusarza. Ja dałem do wycięcia laserowego i płytki wyszły cudnie.
Próbowałem również ciąć używając wycinarki plazmowej, ale otwory nie były wycięte centrycznie, a warunkach bez moto i uchwytów usztywniających, nie do pospawania.

W sumie udało się i największą satysfakcją jest to, że wypełniłem pożytecznie długie chłodne wieczory.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:52, 08 Lut 2016
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





No to się pochwalę ukończoną i zamontowaną centralką.



A rozpędem zrobiłem poszerzenie bocznej stopki.



Jeszcze raz dzięki za rysunki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:53, 09 Lut 2016
Zoltanus
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Suszny napisał:
Rysunki blaszek i centralki w .pdf

https://docs.google.com/file/d/0BxBe6yWqE-xTNHFqQ3p4WHR6YzQ/edit
https://docs.google.com/file/d/0BxBe6yWqE-xTNTJhMHdyUldKdEU/edit
https://docs.google.com/file/d/0BxBe6yWqE-xTLUJnbFJvR0xtT1U/edit


odświeżę lekko temat. Wysłałem kilka zapytań do firm tnących laserowo blachę. Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:44, 09 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Zoltanus napisał:
Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych?


Nie.

podes napisał:
Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.
A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny.


Może podes Ci pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 15:48, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:26, 09 Lut 2016
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Blachy w załączeniu.
https://drive.google.com/open?id=0B00tNGibr5JcUnJvNU93amNNNXM

Jakby link nie działał, proszę o info.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:01, 10 Lut 2016
Zoltanus
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





podes napisał:
Blachy w załączeniu.
https://drive.google.com/open?id=0B00tNGibr5JcUnJvNU93amNNNXM

Jakby link nie działał, proszę o info.


Bardzo Ci dziękuję. Link działa. Załatwiam wycinanie.
Ciekawe czy będą pasować do oryginalnej centralki.
Dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:24, 14 Lut 2016
stasiek
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 789
Przeczytał: 104 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo





dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:48, 23 Lut 2016
Zoltanus
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





stasiek napisał:
dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650 Smile


blachy dzisiaj odebrałem - były cięte tutaj http://www.jarosik.net/pl/home kosztowały astronomiczne 20zł. Jestem na etapie wspawywania tulejek w otwory i dorabiania zaczepu do sprężyny. Jak tylko wszystko zmontuję wrzucę parę zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:39, 25 Lut 2016
Zoltanus
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Niestety nie wygląda to tak kolorowo jak myślałem. Po odebraniu blach i dorobieniu brakujących elementów okazało się, że w lewej blaszce rozstaw otworów nie jest taki jak fabrycznie. Udało się to usunąć poprzez frezowanie. Po skręceniu i postawieniu moto na centralce okazało się, że stoi krzywo, przechylony na prawą stronę.
Wynika to z tego, że motocykl zamiast stać tylko na nóżkach stopki centralnej opiera się z lewej strony na ramieniu służącym tylko do rozkładania stopki. Centralka nie zatrzymuje się w położeniu prostopadłym do podłoża tylko zgina się bardziej idąc w stronę przodu motocykla. Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni.

Z tej przyczyny mam do Was dwa pytania:
1. Czy blachy faktycznie muszą mieć taki kształt żeby blokować centralkę w pozycji prostopadłej do podłoża? czy jakoś inaczej się to odbywa
2. Czy ktoś posiadający oryginalną stopkę centralną Suzuki może w wolnej chwili ulżyć mojemu cierpieniu i po prostu odkręcić blachy, odrysować na kartce A4 i wysłać mi skan? z resztą sobie poradzę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:17, 25 Lut 2016
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Wrzuć jakieś fotki odnośnie położenia stopki przy pełnym otwarciu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:22, 25 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Zoltanus napisał:
Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni.


Stopka nie może stać prostopadle do podłoża ! Musi delikatnie uciekać do przodu i opierać się nawet o nóżkę którą naciska się do stawiania. A to dlatego, że jak by stała prostopadle to wystarczyłby niewielki ruch, mocniejszy wiatr i stopka by sie złożyła a motocykl by poleciał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:17, 25 Lut 2016
podes
A1

 
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 32
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:35, 25 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Jeśli stopka stoi pionowo trzeba podfrezować płytki o ok 15*


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Złote myśli ;)
PostWysłany: Czw 20:01, 25 Lut 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





podes napisał:
Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu.

Hm, a nie możesz wspawać poprzeczki na nóżce, która opiera się na "blachach", niżej? Ja dopasowywałem nóżkę do płytek, a nie płytki do gotowej stopki. Poprzeczkę wspawywałem po przymiarkach. Wydaje mi się, że tak jest łatwiej.

Suszny napisał:
Stopka nie może stać prostopadle do podłoża!

Dokładnie. Stopka powinna się rozkładać więcej jak 90* - tylko wtedy mamy pewność, że nie złoży się sama.

Co do wypoziomowania motocykla to albo przesuń w górę ramię do rozkładania (a to dopiero rada Wink), albo może podwyższ stopkę z drugiej strony i sprawa też byłaby załatwiona.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 20:13, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:26, 27 Lut 2016
Zoltanus
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Uporałem się z problemem i motocykl stanął wreszcie na centralce. Opiera się na uchwycie do rozkładania ale nie na tej zakrzywionej części którą naciskasz stopą. Trzeba było nadspawać odrobinę jedną blachę żeby ładnie opierała się o poprzeczkę w stopce. Macie rację że stopka nie może być prostopadle do podłoża - głupoty wypisywałem.

Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie opone nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!!




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:06, 27 Lut 2016
antyks
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1459
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój





A nie masz obniżonego tyłu na kościach? Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę. Podwyższyłem go daje radę.Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:50, 28 Lut 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





antyks napisał:
Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką.


To tak jak z jazdą w piachu, jak nie masz techniki opanowanej to się bedziesz męczył. Ja na początku też szarpałem go na siłe... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Centralka ;)
PostWysłany: Nie 1:06, 28 Lut 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Zoltanus napisał:
Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie oponę nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!!

Hm, dość krótką masz tą dźwignię do stawiania. Może to dla tego?

Co do opony też mam wysoko - tak chciałem (łatwiejszy serwis itd.) i jest ok. Mimo tego idzie lekko na centrale.

Antyks napisał:
Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę.

Faktycznie - maiłem kiedyś (w innym moto) założoną oponę o nieco niższym - niż przewidziany - profilu i znacznie ciężej szedł na centralę.

Technika stawiania na centralkę - jest ważna. Pewnie to już wiesz, ale... Wink Motocykl na bocznej nóżce, kierownica prosto. Chwytasz za kierownicę - lewa dłoń na manetce, a z tyłu prawą za uchwyt pasażera. Naciskasz na wajchę stopki, gdy lewa stopa centrali dotknie ziemi, odchylasz motocykl od siebie do pionu, aż poczujesz, że prawa stopa centralki dotyka ziemi. Wtedy zwiększasz nacisk na centralkę - możesz na niej stanąć całym ciężarem. Jednocześnie prawą rękę blokujesz tak, że całym ciałem ciągniesz uchwyt z tyłu do góry. Moto powinien wskoczyć na centralę. Pewnie są jeszcze inne sposoby, ale ja stosuje ten i zawsze działa. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 1:51, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Stopka centralna rysunek z wymiarami płytek.
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin