Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stopka centralna rysunek z wymiarami płytek.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 13:08, 11 Maj 2015    Temat postu:

Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Setniew
A



Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:10, 11 Maj 2015    Temat postu:

Panowi, może dało by rade jakoś sensownie ogarnąć i podpiąć ten temat...

Bo nawet nie mogę ogarnąć czy jest rysunek do litra....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 14:48, 11 Maj 2015    Temat postu:

To są rysunki stopki centralnej do 650.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 16:58, 11 Maj 2015    Temat postu: Ano racja

Suszny napisał:
Tylko w takim przypadku zrobienia zawiasu będziesz musiał użyć jakiegoś lepszego materiału na płytki i zawias to na pewno szybciej ci się taki otwór rozbije. Albo po jakimś czasie będziesz musiał to regenerować. Razem z kolegą tje858 zastosowalismy jeszcze kalamitki w celu wprowadzania smaru miedzy części ruchome zawiasu.


Tak - zdaje sobie z tego sprawę. Tarcia nie oszukasz. Confused

Widać, że płytka jest tam 12 mm, a nie 8 mm - na jakiś czas powinno starczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dodek
A1



Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:35, 11 Maj 2015    Temat postu:

Suszny - racja , jednak mysle że zawiasy toczone + wew odrobina niebeiskiego smaru do hamulców (wodoodpornego) wystarczy aby stopka pożyła z 5 lat na spokojnie.
Zresztą trzeba by było stawiac z 1000 razy na sezon sroma na tych stopkach co nie jest wygodne- wiec moim zdaniem im prostszy patent tym lepiej.

Smarowanie na kalamtki to wg mnie przerost formy- lepiej już je zastosować w kołach albo w kiwaczce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 17:48, 11 Maj 2015    Temat postu:

Gdzieś czytałem na forum, że u kogoś na oryginalnych zawiasach w centralce zrobił sie spory luz i jakoś to chyba regenerował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 10:53, 18 Maj 2015    Temat postu: Spawanie :P

Powoli zabieram się za spawanie.

Suszny - mam jeszcze kolejne pytania.

  • Czemu "ramiona" nóżek nie rozchodzą się symetrycznie? Zarówno w Twoim, jak i "francuskim" projekcie jedna jest bardziej pionowa, druga (od strony wydechu) bardziej wysunięta na zewnątrz. Ma to jakieś znaczenie wizualne, czy też wpływ na ewentualną dźwignię do stawiania?
  • Czy wysokość stopki na poziomie 230 mm zapewnia całkowite podniesienie koła tylnego i w miarę duży prześwit między nim, a podłożem?
  • Szerokość płytek u Ciebie (98+0,2) jest tak dobrana, że zapewnia minięcie się ramion nóżek z elementami kiwaczki? Nóżka złożona "zachodzi" na dół kiwaczki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 16:19, 18 Maj 2015    Temat postu:

Tylko przypomnę, że nie jest to zaprojektowana przezemnie stopka tylko zwymiarowana i skopiowana stopka centralna Suzuki, Heed, Sw-motech (przynajmniej wyglądają bardzo podobnie)

Ramiona nóżek są rozchylone bo wynika to z konstrukcji motocykla, zauważ że np podnóżek pasażera z prawej strony też bardziej odstaje od motocykla niż ten z lewej ponieważ konstrukcja motocykla ( w tym przypadku wydech ) tego wymaga. Nie wpływa to w żaden sposób wizualnie czy też na dźwignie raczej chodzi o to żeby nóżki były ustawione równo pod motocyklem z każdej strony.

Po postawieniu motocykla na centralce tylne koło unosi się na ziemię na około 5cm. Nie mierzyłem tego, tak na oko. Pod warunkiem że masz oryginalne kości (mówię o kościach w zawieszeniu motocykla - żeby nie było niejasności Razz ) Zastosowanie kości podwyższających skutkować będzie tym, że motocykl po ustawieniu na stopce centralnej w dalszym ciągu będzie utrzymywał kontakt z podłożem obydwoma kołami. I w drugą stronę jeśli miałbyś kości obniżające prześwit miedzy kołem a podłożem się zwiekszy w stosunku do wspomnianych 5cm.

Jak napisałem na początku nie jest to mój projekt - to są tylko wymiary centralki którą ktoś mądry zaprojektował. Wszystko się mija, wszystko pasuje. Kolega tje858 wykonał centralkę opierając się na tych wymiarach i działa. Ja również mam centralke według tych samych wymiarów.
Motór stał na niej kilka dni i się nie przewrócił, więc stwierdzam że działa i u mnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:38, 18 Maj 2015    Temat postu: Thx ;)

Suszny, dzięki za wyjaśnienie.

Wydawało mi się, że "pod spodem" wszystko jest równo rozstawione. Muszę się dokładnie przyjrzeć ustawieniu płytek względem tylnego koła po przykręceniu ich do ramy.

Będę się starał złapać równe rozstawienie ramion nóżki względem tylnego koła. Wtedy przesunięcie pewnie wyjdzie mi tak samo jak w Twoim projekcie. Wink

Kości nie zamierzam zmieniać. W taki m przypadku 5 cm wydaje się być wystarczającym prześwitem do serwisu łańcucha czy łatwego wyjęcia koła, a o to mi chodzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 11:14, 06 Gru 2015    Temat postu:

Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.

A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny.

Niestety w moim AL5 nie ma wspornika do montażu odboju przed tłumikiem. Musiałem dodać dodatkowy wspornik. Dodałem również otwory na kalamitki do smarowania w tulejach przyspawanych do blach.

Stopka pospawana i już przymierzona. Moto stoi stabilnie. W tej chwili jest w malowaniu.

Kilka zdjęć.

Stopka rozłożona



Stopka złożona



Rozpoczęcie produkcji



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:03, 06 Gru 2015    Temat postu: Centrala ;)

@Podes - no piękna jest - wygląda lepiej jak oryginał. Wink

To i ja się pochwale moim wyrobem. Wersja b. uproszczona, ogarnięta na szybkiego, stąd trochę strucel - ale jest to prototyp. Uczciwie przetestowana w różnych warunkach i nadal działa. Mr. Green

Może na wiosnę pospawam kolejną, już nieco bardziej dopracowaną wersję. Wink






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 17:54, 06 Gru 2015    Temat postu:

Ciesze się, że rysunki sie przydały.
girba - bardzo fajnie Ci to wyszło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:45, 06 Gru 2015    Temat postu: ;)

Suszny napisał:
Ciesze się, że rysunki sie przydały.

Suszny - przydały się i to bardzo. Jeszcze raz dziękuję za tego "gotowca" i pomocne informacje. Wink

Dodam tylko jeszcze, że konstrukcję samej nóżki upraszczałem, wzorując się na projekcie kolegi Vasco z [link widoczny dla zalogowanych]. Link do jego "przepisu" na stopę centralną został podany powyżej przez kolegę Dodek - [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 21:49, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 10:27, 07 Gru 2015    Temat postu:

Zapomniałem dodać - dzięki za rysunki. Na ich podstawie powstał model 3d.

Z modelu głównego można zrzucić model np. samych płytek i dać do jakiegoś rozgarniętego ślusarza. Ja dałem do wycięcia laserowego i płytki wyszły cudnie.
Próbowałem również ciąć używając wycinarki plazmowej, ale otwory nie były wycięte centrycznie, a warunkach bez moto i uchwytów usztywniających, nie do pospawania.

W sumie udało się i największą satysfakcją jest to, że wypełniłem pożytecznie długie chłodne wieczory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 20:52, 08 Lut 2016    Temat postu:

No to się pochwalę ukończoną i zamontowaną centralką.



A rozpędem zrobiłem poszerzenie bocznej stopki.



Jeszcze raz dzięki za rysunki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoltanus
A1



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 13:53, 09 Lut 2016    Temat postu:

Suszny napisał:
Rysunki blaszek i centralki w .pdf

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


odświeżę lekko temat. Wysłałem kilka zapytań do firm tnących laserowo blachę. Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 14:44, 09 Lut 2016    Temat postu:

Zoltanus napisał:
Wszyscy pytają o format DXF tych rysunków. Czy jestes w posiadaniu takowych?


Nie.

podes napisał:
Czytając ten temat powiedziałem sobie, że nie będę wydawał kasy na stopkę, a zrobię ją sam.
A więc.... Odpaliłem program 3d - CATIA i narysowałem całą stopkę. Model .stp dostępny.


Może podes Ci pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 14:48, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 17:26, 09 Lut 2016    Temat postu:

Blachy w załączeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jakby link nie działał, proszę o info.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoltanus
A1



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:01, 10 Lut 2016    Temat postu:

podes napisał:
Blachy w załączeniu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jakby link nie działał, proszę o info.


Bardzo Ci dziękuję. Link działa. Załatwiam wycinanie.
Ciekawe czy będą pasować do oryginalnej centralki.
Dam znać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Nie 11:24, 14 Lut 2016    Temat postu:

dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoltanus
A1



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 12:48, 23 Lut 2016    Temat postu:

stasiek napisał:
dawajcie konizcnie znac gdzie potna blaszki bo chetnie sie zasadze na taka stopke do nowego DL650 Smile


blachy dzisiaj odebrałem - były cięte tutaj [link widoczny dla zalogowanych] kosztowały astronomiczne 20zł. Jestem na etapie wspawywania tulejek w otwory i dorabiania zaczepu do sprężyny. Jak tylko wszystko zmontuję wrzucę parę zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoltanus
A1



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 11:39, 25 Lut 2016    Temat postu:

Niestety nie wygląda to tak kolorowo jak myślałem. Po odebraniu blach i dorobieniu brakujących elementów okazało się, że w lewej blaszce rozstaw otworów nie jest taki jak fabrycznie. Udało się to usunąć poprzez frezowanie. Po skręceniu i postawieniu moto na centralce okazało się, że stoi krzywo, przechylony na prawą stronę.
Wynika to z tego, że motocykl zamiast stać tylko na nóżkach stopki centralnej opiera się z lewej strony na ramieniu służącym tylko do rozkładania stopki. Centralka nie zatrzymuje się w położeniu prostopadłym do podłoża tylko zgina się bardziej idąc w stronę przodu motocykla. Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni.

Z tej przyczyny mam do Was dwa pytania:
1. Czy blachy faktycznie muszą mieć taki kształt żeby blokować centralkę w pozycji prostopadłej do podłoża? czy jakoś inaczej się to odbywa
2. Czy ktoś posiadający oryginalną stopkę centralną Suzuki może w wolnej chwili ulżyć mojemu cierpieniu i po prostu odkręcić blachy, odrysować na kartce A4 i wysłać mi skan? z resztą sobie poradzę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 12:17, 25 Lut 2016    Temat postu:

Wrzuć jakieś fotki odnośnie położenia stopki przy pełnym otwarciu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 14:22, 25 Lut 2016    Temat postu:

Zoltanus napisał:
Wynika to z wadliwego kształtu dorabianych blach które powinny blokować stopke i nie pozwalać jej rozłożyć się bardziej niż do 90 stopni.


Stopka nie może stać prostopadle do podłoża ! Musi delikatnie uciekać do przodu i opierać się nawet o nóżkę którą naciska się do stawiania. A to dlatego, że jak by stała prostopadle to wystarczyłby niewielki ruch, mocniejszy wiatr i stopka by sie złożyła a motocykl by poleciał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podes
A2



Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 15:17, 25 Lut 2016    Temat postu:

Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Czw 15:35, 25 Lut 2016    Temat postu:

Jeśli stopka stoi pionowo trzeba podfrezować płytki o ok 15*

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:01, 25 Lut 2016    Temat postu: Złote myśli ;)

podes napisał:
Właśnie dlatego prosiłem o jakieś fotki. Może wystarczy podfrezować delikatnie płytki, aby stopka poszła do przodu.

Hm, a nie możesz wspawać poprzeczki na nóżce, która opiera się na "blachach", niżej? Ja dopasowywałem nóżkę do płytek, a nie płytki do gotowej stopki. Poprzeczkę wspawywałem po przymiarkach. Wydaje mi się, że tak jest łatwiej.

Suszny napisał:
Stopka nie może stać prostopadle do podłoża!

Dokładnie. Stopka powinna się rozkładać więcej jak 90* - tylko wtedy mamy pewność, że nie złoży się sama.

Co do wypoziomowania motocykla to albo przesuń w górę ramię do rozkładania (a to dopiero rada Wink), albo może podwyższ stopkę z drugiej strony i sprawa też byłaby załatwiona.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 19:13, 25 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zoltanus
A1



Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 20:26, 27 Lut 2016    Temat postu:

Uporałem się z problemem i motocykl stanął wreszcie na centralce. Opiera się na uchwycie do rozkładania ale nie na tej zakrzywionej części którą naciskasz stopą. Trzeba było nadspawać odrobinę jedną blachę żeby ładnie opierała się o poprzeczkę w stopce. Macie rację że stopka nie może być prostopadle do podłoża - głupoty wypisywałem.

Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie opone nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 21:06, 27 Lut 2016    Temat postu:

A nie masz obniżonego tyłu na kościach? Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę. Podwyższyłem go daje radę.Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 23:50, 27 Lut 2016    Temat postu:

antyks napisał:
Oczywiście trzeba było trochę popracować nad techniką.


To tak jak z jazdą w piachu, jak nie masz techniki opanowanej to się bedziesz męczył. Ja na początku też szarpałem go na siłe... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 0:06, 28 Lut 2016    Temat postu: Centralka ;)

Zoltanus napisał:
Nie wiem czy to reguła ale postawienie moto na centralce to jakaś totalna masakra i wymaga nie lada siły. Zastanawia mnie również jedno - jak wysoko macie oponę nad podłożem? u mnie jest zajebiście wysoko!!!

Hm, dość krótką masz tą dźwignię do stawiania. Może to dla tego?

Co do opony też mam wysoko - tak chciałem (łatwiejszy serwis itd.) i jest ok. Mimo tego idzie lekko na centrale.

Antyks napisał:
Przy obniżonym nie potrafiłem wrzucić go na centralkę.

Faktycznie - maiłem kiedyś (w innym moto) założoną oponę o nieco niższym - niż przewidziany - profilu i znacznie ciężej szedł na centralę.

Technika stawiania na centralkę - jest ważna. Pewnie to już wiesz, ale... Wink Motocykl na bocznej nóżce, kierownica prosto. Chwytasz za kierownicę - lewa dłoń na manetce, a z tyłu prawą za uchwyt pasażera. Naciskasz na wajchę stopki, gdy lewa stopa centrali dotknie ziemi, odchylasz motocykl od siebie do pionu, aż poczujesz, że prawa stopa centralki dotyka ziemi. Wtedy zwiększasz nacisk na centralkę - możesz na niej stanąć całym ciężarem. Jednocześnie prawą rękę blokujesz tak, że całym ciałem ciągniesz uchwyt z tyłu do góry. Moto powinien wskoczyć na centralę. Pewnie są jeszcze inne sposoby, ale ja stosuje ten i zawsze działa. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 0:51, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cruzo1814
A1



Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:39, 30 Paź 2017    Temat postu:

Witam.
Panowie czy projekt tej stopki centralnej będzie pasował do DL650 2013r??
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt10
A2



Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 21:49, 30 Paź 2017    Temat postu:

Jak dla forumowiczów 250 zł za cały komplet stopki centralnej do dl 650 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sivvy
A1



Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Śro 18:25, 21 Mar 2018    Temat postu:

Odgrzeję kotleta. Czy może ktoś pomóc w znalezieniu sprężyn do podnóżek?
Z góry dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pedro65
A1



Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krynicy Górskiej

PostWysłany: Śro 19:33, 21 Mar 2018    Temat postu:

Dla potomnych: https://www.youtube.com/watch?v=QD3wc3uoA90

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
makao20
A1



Dołączył: 12 Maj 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 11:49, 24 Lis 2019    Temat postu:

A gdzie idzie dokupic taka sprezyne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Z
A1



Dołączył: 13 Lis 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno/Jozefoslaw

PostWysłany: Pią 22:39, 13 Gru 2019    Temat postu:

Daliście mi do myślenia. Mam plany w pdf. Do wiosny coś wymyślę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grejan
A1



Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 6:57, 09 Kwi 2021    Temat postu:

Czy te wymiary blach będą pasowały do Vstroma DL650 z 2004 roku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikee86
Motocyklista



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 6:37, 15 Kwi 2021    Temat postu:

Rysunki z początku postu są wzorowane na wymiarach mojej stopki. Też mam DL650 K4

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ELEKTRIMET Piotr
A1



Dołączył: 26 Lip 2022
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:39, 26 Lip 2022    Temat postu: stopka centralna do dl650

Dzień dobry,

drodzy forumowicze mam prośbę o pomoc, czym i czy w ogóle różni się stopka centralna do DL650 roczniki 03-09 a stopka od 2010-2016 ? z tego co ja się orientuje to niczym ale szukam potwierdzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin