Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Nie 10:56, 15 Maj 2016    Temat postu:

Odgrzewam temat wymiany klocków w przednich zaciskach. W dniu wczorajszym postanowiłem wymienić klocuszki w moim 1000-cu. I poległem w momencie demontażu bolców w dolnej części zacisków - są tak zapieczone, że ani drgną. Ktoś próbował robić to przede mną, bo łby bolców są tak objechane, że o użyciu klucza można zapomnieć. Moczenie i podgrzewanie zacisków nic nie pomogło. Czy ktoś zna sposób jak je zdemontować bez uszkodzenia zacisków?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Nie 10:57, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:47, 15 Maj 2016    Temat postu:

Tam nie ma gwintu, spróbuj wybić jakimś cienkim punktakiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Nie 18:30, 15 Maj 2016    Temat postu:

Tylko w co uderzać, skoro zacisk tylko w części łba trzpienia ma otwór przelotowy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 19:13, 15 Maj 2016    Temat postu:

Aż się wierzyć nie chce, ten trzpień jest w sumie dość luźno osadzony, trzyma go tylko zawleczka. Tak jak pisze Otzi, gwintu tam nie ma żadnego...
Może spróbuj jeszcze mocno zmoczyć zapieczone miejsca WD40 lub podobnym i zostawić na noc.
Ewentualnie w otwór po zawleczce włożyć cienki imbus lub zrobić jakiegoś "special tools-a" z cienkiego śrubokręta i próbować obrócić ten trzpień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Nie 19:16, 15 Maj 2016    Temat postu:

Już nawet zastanawiam się czy go nie przeciąć, ale pewności nie mam czy wtedy wyjdzie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:17, 15 Maj 2016    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Na dole masz trzpień, który trzyma klocki. Z jednej strony masz łeb na kluczyk 5 (u Ciebie objechany) a od wewnętrznej strony zacisku jest zabezpieczenie. Po jego wyjęciu wybijasz trzpień w kierunku "od tarczy".



EDIT:
Tam faktycznie nie ma otworu na wylot, pomyliło mi się z zaciskami w samochodzie. Musisz rozruszać ten trzpień wsadzając coś cienkiego w dziurkę po zawleczce albo spróbować podejść szczypcami samozaciskowymi.Swoją drogą dawno nikt nie zaglądał do zacisków skoro aż tak się zapiekło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Nie 19:30, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 6:52, 25 Maj 2016    Temat postu:

Wczoraj byłem na wymianie opon (anakee 2) i okazało się, że łożyska w tylnym kole do wymiany, mają luz i huczą. Tak dla informacji tylko piszę, że dopóki było na motocyklu nie było żadnych niepokojących dźwięków czy luzów. Łożyska miałem wymienić profilaktycznie zanim polece w trasę w te wakacje, jednak nie będzie to wymiana profilaktyczna tylko już się należy !
Łożyska mają przebieg 40tyś km. Wymieniałem ostatnio wszystkie łożyska w kołach, teraz też mimo że padły tylne wymieniam wszystkie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StavroS
A2



Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria vs Ciechanów

PostWysłany: Śro 20:46, 25 Maj 2016    Temat postu:

Proponuje zajrzeć w do łożyska umieszczonego w zębatce. Ja po ostatnim kapciu zauważyłem że kulki śmigają po bieżni bez koszyka. Uszczelka simering wypadł podczas demontażu koła. Dzięki temu będę spokojniejszy na tegorocznym wyjeździe do Rumunii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:17, 25 Maj 2016    Temat postu:

Pisząc o wymianie wszystkich łożysk, miałem również na myśli to przy zębatce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Sob 15:25, 27 Sie 2016    Temat postu:

Właśnie wymieniłem sobie łożyska z przodu. Celem było usunięcie huku przy ponad 100km/h. Pacjent DL 650 K6. Wybiłem łożsyka, wszystko wyczyściłem na błysk, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Na koniec dałem minimalne ilości smaru do łożysk aby było łatwiej wbić łożysko w piastę. Najpierw łożysko z lewej, od strony ślimaka. Przyłożyłem stare łożysko od góry, gumowy młotek i delikatnie wbiłem w piastę. Potem na górę dałem nasadowy klucz rozmiar bodajże 30 aby wbić do końca łożysko. Klucz spierał się na zewnętrznej bieżni starego łożyska. Puk puk i siedzi. Obracam koło, daję wyczyszczoną i przesmarowaną tulejkę. Wbijam prawe łożysko, w ten sam sposób. Efekt: łożysko z lewej strony bardzo ciężko się obraca. Wygląda na to że tulejka dobiła do bieżni wewnętrznej lewego łożyska. Co ja zrobiłem źle? :/ Czy może te łożyska mają się tak ciężko obracać bo już sam nie wiem. W serwisówce pisze żę ma być luz pomiędzy tulejką i prawym łożyskiem.. W jaki sposób niby mam to zrobić? Czy zepsułem łożyska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 19:45, 27 Sie 2016    Temat postu:

Gdl napisał:
W jaki sposób niby mam to zrobić? Czy zepsułem łożyska?


W sklepie żelaznym kupujesz:
- kawał gwintowanego pręta fi10 lub więcej (im bliżej średnicy osi tym lepiej), o długości nieco większej niż szerokość koła pasty plus grubość łożyska - pewnie 35 cm będzie ok.
- 3 pasujące nakrętki
- 4 podkładki nadwymiarowe (duże średnica zewnętrzna)

Całego tego szpeja używasz jako wciskacza do łożysk, skręcanego pojedynczą nakrętka. Gniazda łożysk należy mocno posmarować. I skręcać delikatnie. Między nowe łożysko a podkładkę możesz włożyć stare łożysko.
Wybijasz jedno łożysko i zakładasz w jego miejsce nowe. Potem to samo z drugiej strony. Druga strona przydaje się jako prowadzenie do pręta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Wto 9:58, 06 Wrz 2016    Temat postu:

Dokładniej miałem na myśli luz przedstawiony na obrazku poniżej pod literką C.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przeczytałem już wcześniej cały wątek, ale dzięki za podpowiedź Smile Czyli rozumiem że używając tego pręta gwintowanego i podkładek wspartych na całej powierzchni łożyska uniknę "wybicia" bieżni wewnętrznej?

Jeszcze jedno pytanie do tych co już zmieniali łożyska, czy bieżnia wewnętrzna łożyska po włożeniu go w piastę koła nadal ma się obracać tak jak wtedy gdy łożysko jest nie wsadzone? Pytam ponieważ u mnie ciężko jest je palcem obrócić po włożeniu w piastę..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Śro 20:55, 07 Wrz 2016    Temat postu:

No więc mały update, zakupiłem potrzebne duperele to wykonania tegoż wihajstra. Kupiłem nowe łożyska, stare wybiłem włożyłem nowe za pomocą pręta gwintowanego M16 jak poczułem opór, przestawałem kręcić. Łożyska obracają się w piaście w ten sam sposób jak poza piastą, chodzą luźniutko. Skręciłem wszystko, rozgrzałem maszynę i jazda próbna. Do 100 km/h świst zniknął. Rozpędzam dalej 140 i cisza Very Happy zachwycony błogą ciszą jadę przez chwilę te 100-120. W pewnym momencie świst powrócił.. Już nie wiem czym to może być spowodowane, całkiem zgłupiałem. Chyba się poddam i będę jeździł z tym świstem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 21:40, 07 Wrz 2016    Temat postu:

Gdl napisał:
Chyba się poddam i będę jeździł z tym świstem Wink


Kup wydech akcesoryjny ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bado
A2



Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz

PostWysłany: Czw 6:55, 08 Wrz 2016    Temat postu:

a może ślimak predkościomierza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 7:07, 08 Wrz 2016    Temat postu:

O ślimaku pisałem ale w innym temacie, też wyczyszczony i przesmarowany. Co do wydechu to taki posiadam ale nawet bez dbkillerów przy ponad 100km/h świst się przebija i jest najgłośniejszy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku
Motonita



Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 7:55, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Gdl łożyska mialeś zmieniane w motocyklu. Świst może dochodzić z twoich dualnych opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 8:18, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Tak wiem że były zmieniane, ale z tego co rozmawialiśmy mówiłeś że to było jak go kupiłeś czyli jakieś ~20kkm od obecnego stanu. Stwierdziłem że bardzo nie zbiednieje jak je zmienię, a może zlikwiduję ten dźwięk Cool Wcześniej na tych Anakee 3 świst był jeszcze głośniejszy Very Happy Dziwna sprawa..

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 8:20, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku
Motonita



Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 8:30, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Wiem. Annake 3 są głośne. W wątku o tych oponach można poczytać. Dlatego po zmianie łożysk na nowe stwierdziłem że to opony. Chociaż mnie też to denerwowało ale odpuściłem😀
A to że zmieniłeś to świadczy o tym że "jak dbasz tak masz"! Jak mi zmieniali w serwisie to powiedzieli że nie trzeba bo są dobre. A ja i tak zmieniłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Czw 8:31, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Czw 22:26, 08 Wrz 2016    Temat postu:

Dzisiaj wymieniłem wszystkie łożyska z tyłu. Oto co zobaczyłem po ściągnięciu uszczelniacza od prawej strony Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dość nie ciekawie to wygląda, chociaż łożysko obracało się w miarę swobodnie, z leciutkim oporem w porównaniu do lewej strony. Teraz nie żałuję i w sumie jestem zadowolony że tam zaglądnąłem Smile Łożysko tak wyglądało po 20kkm, uszczelniacz chyba nie za bardzo spełnił swoją rolę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku
Motonita



Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 23:11, 08 Wrz 2016    Temat postu:

O kurka rurka.
Z tyłu są trzy łożyska sprawdź jeszcze od strony zabieraka tam jest jeszcze jedno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Czw 23:13, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gdl
A



Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska

PostWysłany: Pią 7:19, 09 Wrz 2016    Temat postu:

Tak tak wiem Wink wszystkie wymieniłem, nie zostawiałem na później.
Reszta wyglądała w miarę ok i obracała się też w porządku.
Dzisiaj jechałem do pracy i mam wrażenie że świst się jakoś wyciszył...? Very Happy może ten zardzewiałek generował jakąś część tego odgłosu..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:43, 21 Paź 2016    Temat postu: Re: Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego

konra.dzik napisał:

Do tego uszczelniacz 39x65x7 ale ja kupiłem za radą forumową 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice, rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5 mm i spleść ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39.

Skrócenie sprężynki to dobry patent na ten nietypowy uszczelniacz łożyska zabieraka. Druga opcja to dotoczyć nowy dystans o średnicy 40 mm. Smile

Jeszcze jedna możliwość to zastosowanie uszczelniacza o wymiarach 39x65x9 nr 109 694 (zamiast nietypowego 39x65x7) - koszt 1 sztuki około 10 zł. Razz



Jest wyższy od oryginału, ale to nie robi. Nie ma drugiej wargi, ale jak sprawdzałem po około 12 tys. km przejechanych w różnych warunkach to wyszło, że dobrze trzyma i brudu nie puszcza.

Znalazłem to cudo tutaj Arrow [link widoczny dla zalogowanych]. Mają sieć w całej Polsce. BTW - oprócz uszczelniaczy posiadają też fantastycznie bogaty asortyment oringów. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Sob 16:26, 21 Sty 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Segoy
A1



Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 8:18, 13 Mar 2021    Temat postu:

nieprosty napisał:
Nie bierz tego do siebie. Smile
Tak chciałem sprostować by ktoś mniej doświadczony nie popełnił jakiegoś błędu.
W przednim kole sytuacja jest podobna z tymi łożyskami.

EDIT: Sprawdziłem w serwisówcę.
W przednim kole instalujemy najpierw lewe potem prawe łożysko.
W tylnym odwrotnie. Najpierw prawe łożysko potem lewe.


Patrząc z której strony? Sorry jeśli pytanie jest głupie ale wolę się upewnić która to lewa, a która prawa Smile

Ps. Potwierdzam, że z przodu w DL 650 K7 bez ABS jest simmering 22, a nie 24 mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin