VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 11:56, 15 Maj 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Odgrzewam temat wymiany klocków w przednich zaciskach. W dniu wczorajszym postanowiłem wymienić klocuszki w moim 1000-cu. I poległem w momencie demontażu bolców w dolnej części zacisków - są tak zapieczone, że ani drgną. Ktoś próbował robić to przede mną, bo łby bolców są tak objechane, że o użyciu klucza można zapomnieć. Moczenie i podgrzewanie zacisków nic nie pomogło. Czy ktoś zna sposób jak je zdemontować bez uszkodzenia zacisków?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Nie 11:57, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:47, 15 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tam nie ma gwintu, spróbuj wybić jakimś cienkim punktakiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:30, 15 Maj 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Tylko w co uderzać, skoro zacisk tylko w części łba trzpienia ma otwór przelotowy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:13, 15 Maj 2016
Książe
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Aż się wierzyć nie chce, ten trzpień jest w sumie dość luźno osadzony, trzyma go tylko zawleczka. Tak jak pisze Otzi, gwintu tam nie ma żadnego...
Może spróbuj jeszcze mocno zmoczyć zapieczone miejsca WD40 lub podobnym i zostawić na noc.
Ewentualnie w otwór po zawleczce włożyć cienki imbus lub zrobić jakiegoś "special tools-a" z cienkiego śrubokręta i próbować obrócić ten trzpień.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:16, 15 Maj 2016
Vater
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 405
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec





Już nawet zastanawiam się czy go nie przeciąć, ale pewności nie mam czy wtedy wyjdzie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:17, 15 Maj 2016
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Na dole masz trzpień, który trzyma klocki. Z jednej strony masz łeb na kluczyk 5 (u Ciebie objechany) a od wewnętrznej strony zacisku jest zabezpieczenie. Po jego wyjęciu wybijasz trzpień w kierunku "od tarczy".



EDIT:
Tam faktycznie nie ma otworu na wylot, pomyliło mi się z zaciskami w samochodzie. Musisz rozruszać ten trzpień wsadzając coś cienkiego w dziurkę po zawleczce albo spróbować podejść szczypcami samozaciskowymi.Swoją drogą dawno nikt nie zaglądał do zacisków skoro aż tak się zapiekło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Nie 20:30, 15 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:52, 25 Maj 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Wczoraj byłem na wymianie opon (anakee 2) i okazało się, że łożyska w tylnym kole do wymiany, mają luz i huczą. Tak dla informacji tylko piszę, że dopóki było na motocyklu nie było żadnych niepokojących dźwięków czy luzów. Łożyska miałem wymienić profilaktycznie zanim polece w trasę w te wakacje, jednak nie będzie to wymiana profilaktyczna tylko już się należy !
Łożyska mają przebieg 40tyś km. Wymieniałem ostatnio wszystkie łożyska w kołach, teraz też mimo że padły tylne wymieniam wszystkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:46, 25 Maj 2016
StavroS
A1

 
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 49
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria vs Ciechanów





Proponuje zajrzeć w do łożyska umieszczonego w zębatce. Ja po ostatnim kapciu zauważyłem że kulki śmigają po bieżni bez koszyka. Uszczelka simering wypadł podczas demontażu koła. Dzięki temu będę spokojniejszy na tegorocznym wyjeździe do Rumunii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:17, 25 Maj 2016
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 190 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Pisząc o wymianie wszystkich łożysk, miałem również na myśli to przy zębatce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:25, 27 Sie 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Właśnie wymieniłem sobie łożyska z przodu. Celem było usunięcie huku przy ponad 100km/h. Pacjent DL 650 K6. Wybiłem łożsyka, wszystko wyczyściłem na błysk, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Na koniec dałem minimalne ilości smaru do łożysk aby było łatwiej wbić łożysko w piastę. Najpierw łożysko z lewej, od strony ślimaka. Przyłożyłem stare łożysko od góry, gumowy młotek i delikatnie wbiłem w piastę. Potem na górę dałem nasadowy klucz rozmiar bodajże 30 aby wbić do końca łożysko. Klucz spierał się na zewnętrznej bieżni starego łożyska. Puk puk i siedzi. Obracam koło, daję wyczyszczoną i przesmarowaną tulejkę. Wbijam prawe łożysko, w ten sam sposób. Efekt: łożysko z lewej strony bardzo ciężko się obraca. Wygląda na to że tulejka dobiła do bieżni wewnętrznej lewego łożyska. Co ja zrobiłem źle? :/ Czy może te łożyska mają się tak ciężko obracać bo już sam nie wiem. W serwisówce pisze żę ma być luz pomiędzy tulejką i prawym łożyskiem.. W jaki sposób niby mam to zrobić? Czy zepsułem łożyska?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:45, 27 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Gdl napisał:
W jaki sposób niby mam to zrobić? Czy zepsułem łożyska?


W sklepie żelaznym kupujesz:
- kawał gwintowanego pręta fi10 lub więcej (im bliżej średnicy osi tym lepiej), o długości nieco większej niż szerokość koła pasty plus grubość łożyska - pewnie 35 cm będzie ok.
- 3 pasujące nakrętki
- 4 podkładki nadwymiarowe (duże średnica zewnętrzna)

Całego tego szpeja używasz jako wciskacza do łożysk, skręcanego pojedynczą nakrętka. Gniazda łożysk należy mocno posmarować. I skręcać delikatnie. Między nowe łożysko a podkładkę możesz włożyć stare łożysko.
Wybijasz jedno łożysko i zakładasz w jego miejsce nowe. Potem to samo z drugiej strony. Druga strona przydaje się jako prowadzenie do pręta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:58, 06 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Dokładniej miałem na myśli luz przedstawiony na obrazku poniżej pod literką C.



Przeczytałem już wcześniej cały wątek, ale dzięki za podpowiedź Smile Czyli rozumiem że używając tego pręta gwintowanego i podkładek wspartych na całej powierzchni łożyska uniknę "wybicia" bieżni wewnętrznej?

Jeszcze jedno pytanie do tych co już zmieniali łożyska, czy bieżnia wewnętrzna łożyska po włożeniu go w piastę koła nadal ma się obracać tak jak wtedy gdy łożysko jest nie wsadzone? Pytam ponieważ u mnie ciężko jest je palcem obrócić po włożeniu w piastę..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:55, 07 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





No więc mały update, zakupiłem potrzebne duperele to wykonania tegoż wihajstra. Kupiłem nowe łożyska, stare wybiłem włożyłem nowe za pomocą pręta gwintowanego M16 jak poczułem opór, przestawałem kręcić. Łożyska obracają się w piaście w ten sam sposób jak poza piastą, chodzą luźniutko. Skręciłem wszystko, rozgrzałem maszynę i jazda próbna. Do 100 km/h świst zniknął. Rozpędzam dalej 140 i cisza Very Happy zachwycony błogą ciszą jadę przez chwilę te 100-120. W pewnym momencie świst powrócił.. Już nie wiem czym to może być spowodowane, całkiem zgłupiałem. Chyba się poddam i będę jeździł z tym świstem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:40, 07 Wrz 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Gdl napisał:
Chyba się poddam i będę jeździł z tym świstem Wink


Kup wydech akcesoryjny ;P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:55, 08 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





a może ślimak predkościomierza?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:07, 08 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





O ślimaku pisałem ale w innym temacie, też wyczyszczony i przesmarowany. Co do wydechu to taki posiadam ale nawet bez dbkillerów przy ponad 100km/h świst się przebija i jest najgłośniejszy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:55, 08 Wrz 2016
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 651
Przeczytał: 151 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Gdl łożyska mialeś zmieniane w motocyklu. Świst może dochodzić z twoich dualnych opon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:18, 08 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Tak wiem że były zmieniane, ale z tego co rozmawialiśmy mówiłeś że to było jak go kupiłeś czyli jakieś ~20kkm od obecnego stanu. Stwierdziłem że bardzo nie zbiednieje jak je zmienię, a może zlikwiduję ten dźwięk Cool Wcześniej na tych Anakee 3 świst był jeszcze głośniejszy Very Happy Dziwna sprawa..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gdl dnia Czw 9:20, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:30, 08 Wrz 2016
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 651
Przeczytał: 151 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Wiem. Annake 3 są głośne. W wątku o tych oponach można poczytać. Dlatego po zmianie łożysk na nowe stwierdziłem że to opony. Chociaż mnie też to denerwowało ale odpuściłem😀
A to że zmieniłeś to świadczy o tym że "jak dbasz tak masz"! Jak mi zmieniali w serwisie to powiedzieli że nie trzeba bo są dobre. A ja i tak zmieniłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Czw 9:31, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:26, 08 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Dzisiaj wymieniłem wszystkie łożyska z tyłu. Oto co zobaczyłem po ściągnięciu uszczelniacza od prawej strony Very Happy





Dość nie ciekawie to wygląda, chociaż łożysko obracało się w miarę swobodnie, z leciutkim oporem w porównaniu do lewej strony. Teraz nie żałuję i w sumie jestem zadowolony że tam zaglądnąłem Smile Łożysko tak wyglądało po 20kkm, uszczelniacz chyba nie za bardzo spełnił swoją rolę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:11, 09 Wrz 2016
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 651
Przeczytał: 151 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





O kurka rurka.
Z tyłu są trzy łożyska sprawdź jeszcze od strony zabieraka tam jest jeszcze jedno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Pią 0:13, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:19, 09 Wrz 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 104 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





Tak tak wiem Wink wszystkie wymieniłem, nie zostawiałem na później.
Reszta wyglądała w miarę ok i obracała się też w porządku.
Dzisiaj jechałem do pracy i mam wrażenie że świst się jakoś wyciszył...? Very Happy może ten zardzewiałek generował jakąś część tego odgłosu..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
PostWysłany: Pią 16:43, 21 Paź 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





konra.dzik napisał:

Do tego uszczelniacz 39x65x7 ale ja kupiłem za radą forumową 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice, rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5 mm i spleść ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39.

Skrócenie sprężynki to dobry patent na ten nietypowy uszczelniacz łożyska zabieraka. Druga opcja to dotoczyć nowy dystans o średnicy 40 mm. Smile

Jeszcze jedna możliwość to zastosowanie uszczelniacza o wymiarach 39x65x9 nr 109 694 (zamiast nietypowego 39x65x7) - koszt 1 sztuki około 10 zł. Razz



Jest wyższy od oryginału, ale to nie robi. Nie ma drugiej wargi, ale jak sprawdzałem po około 12 tys. km przejechanych w różnych warunkach to wyszło, że dobrze trzyma i brudu nie puszcza.

Znalazłem to cudo w http://passerotti.com.pl/. Mają sieć w całej Polsce. BTW - oprócz uszczelniaczy mają też fantastycznie bogaty asortyment oringów. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 17:26, 21 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin