VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
PostWysłany: Pon 15:33, 26 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No więc tak.
Do wymiany łozysk w kołach potrzebne są:
- nowe łożyska:
DL650
Przód:
6203 2RS C3 2szt
Tył:
6204 2RS C3 2szt
oraz do zabieraka 62/32 2RS
Do tego uszczelniacz
39x65x7 ale ja kupiłem za radą forumową 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice , rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5mm i splec ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39.
- troche czasu
- kilka sztuk czegoś w puszce
- młotek i przedłużka do grzechotki 1/2 Very Happy


Ja stare łożyska wybiłem ostrożnie, wszystko ku....sko dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem smarem FinishLine teflonowym do łożysk.
Uszczelniacze również wymieniłem wszystkie więc ze starymi się nie piendroliłem. Aczykolwiek nie zniszczyłem ich przy demontażu.
Nowe łożyska nabijałem przez stare taką dużą śrubą z drobnym gwintem i odpowiednimi podkładkami. To już sobie każdy musi dobrać.
Generalnie wymiana łożysk jak się ma zdjęte koła trwa jakieś 30-45min. Więcej jest czyszczenia i rozkręcania.
Z łożyskiem zabieraka też problemu nie ma większego, tyle że można poświęcić nieco więcej ostrożności bo to aluminiowe i dość cienkie jest,
nie to co felga.
Montując łożyska należy pamiętać o tulejkach które są pomiędzy łożyskami, oraz o kolejności w tylnym kole- najpierw łożysko od strony tarczy.
Ja się dość długo zastanawiałem po kiego grzyba one tam są. Powód jest banalny i aż głupio mi było się nad tym zastanawiać.
Otóż uniemożliwiają przesuwanie się bieżni wewnętrznych podczas dokręcania osi koła. Jak ich nie będzie to pierwszą jazdę
należy wykonać bezpośrednio do sklepu z łożyskami i nabyć nowe Smile
Uszczelniacze jak są posmarowane da się wcisnąć ręką ew impulsatorem kinetycznym gumowym (młotek).
Z tym największym, od zabieraka jest troszkę trudniej ale tylko troszkę.

Co do klocków bo też mnie ktoś o to pytał.
Klucz 14mm nasadka/fajka, kluczyk 5mm też nasadka, płyn hamulcowy, smar miedziowy,
no i oczywiście klocki i jakieś szczoteczki, szmateczki, strzykawka z kawałkiem rurki gumowej.

Odkręcamy zaciski, szukamy takiej małej spinki na bolcu (między dłuższym klockiem a zaciskiem) i wyjmujemy ją.
gdyby bolec zapiekł się w zacisku warto go tym kluczykiem 5mm rozruszać w jedną albo druga, gwintu tam nie ma.
Wyjmujemy klocki i zdejmujemy z nich blaszki, oraz tę blaszkę która siedzi na dnie zacisku.
I teraz przydadzą się rękawiczki jednorazowe bo syf spod paznokci dość długo wychodzi,
ja zaciski i tłoczki myję płynem hamulcowym i szczoteczką do zębów. Nie wciskam tłoczków od razu!
To tak jak na brudną dupe zakładać czyste galoty Very Happy

Dopiero jak wszystko jest czyste, otwieram zbiorniczek i odsysam prawie cały płyn.
Potem wciskam tłoczki paluchami(powinny dać się wcisnąć) i montuję nowe klocki.
Z wymianą płynu jest trochę zabawy. Ja mam ABS i nie mam żadnego komputera.
Ale w rowerach ABSu nie ma a wymienia się tak samo. Oczywiście ilu mechaników tyle szkół,
ja zalewam układ od DOŁU, przy okazji wypychając bąbelki powietrza do zbiorniczka.
Pełna strzykawka do zaworka, odkręcamy i wtłaczam płyn przez zacisk. Zbiorniczek rzecz jasna opróżniam prawie cały.
Ot cała filozofia. Jak ktoś chce może zalać od góry. Wtedy robię można powiedzieć na odwrót.
Podłączam ściśniętą strzykawkę 100ml do tego zaworku w zacisku wieszam ją do gmola i leje płyn do zbiornika.
Zaworek odkręcam i pompuję, pompuje, pompuje potem dolewam płynu itd aż się strzykawka napełni.
Stary płyn zlewam i znowu podłączam i pompuję i dolewam aż płyn w strzykawce będzie nowy i ładny.
Potem dobijam ciśnienia do układu żeby trochę wyżej klamka łapała, i tak to ciśnienie z czasem się wyrównuje.


Ja spędziłem przy moto około 6h na te operacje, pomocna jest osoba druga,
bo przy zdejmowaniu przedniego koła trzeba nacisnąć dość mocno tył.
No i mam centralkę więc trochę łatwiej. Nie radzę podstawiać pod płytę podnośnika do kół bo zaczyna płyta jęczeć.
Jak już koło przednie zdjęte to najlepszy jest pieniek podłożony pod lagi Smile

koniec

PS napisałem tylko jak spędziłem sobotę, nie musicie robić tak jak ja bo nie odpowiadam za szkody powstałe na skutek czytania tego postu Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 20:03, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:51, 26 Mar 2012
maikpl
A

 
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Super opis właśnie szukałem odpowiedzi na moje pytanie na temat tego bolca w szczękach Smile U mnie ktoś mądry zjechał gwint i będę miał problemy z wyjęciem go bo jest nieźle zapieczony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maikpl dnia Pon 15:51, 26 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
PostWysłany: Wto 0:15, 27 Mar 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





konra.dzik napisał:

Ja stare łożyska wybiłem ostrożnie, wszystko ku....sko dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem smarem FinishLine teflonowym do łożysk.
Uszczelniacze również wymieniłem wszystkie więc ze starymi się nie piendroliłem. Aczykolwiek nie zniszczyłem ich przy demontażu.
Nowe łożyska nabijałem przez stare taką dużą śrubą z drobnym gwintem i odpowiednimi podkładkami. To już sobie każdy musi dobrać.
Generalnie wymiana łożysk jak się ma zdjęte koła trwa jakieś 30-45min. Więcej jest czyszczenia i rozkręcania.
Z łożyskiem zabieraka też problemu nie ma większego, tyle że można poświęcić nieco więcej ostrożności bo to aluminiowe i dość cienkie jest,
nie to co felga.
Montując łożyska należy pamiętać o tulejkach które są pomiędzy łożyskami.
Ja się dość długo zastanawiałem po kiego grzyba one tam są. Powód je banalny i aż głupio mi było się nad tym zastanawiać.
Otóż uniemożliwiają przesuwanie się bierzni wewnętrznych podczas dokręcania osi koła. Jak ich nie będzie to pierwszą jazdę
należy wykonać bezpośrednio do sklepu z łożyskami i nabyć nowe Smile
Uszczelniacze jak są posmarowane da się wcisnąć ręką ew impulsatorem kinetycznym gumowym (młotek).
Z tym największym, od zabieraka jest troszkę trudniej ale tylko troszkę.

Nie żeby się czepiać ale Twój opis wymiany łożysk można porównać do następującego zdania. Wymiana opon sprowadza się do zdjęcia starej i założenia nowej, jak dobrze pójdzie można się zmieścić w godzinę. Wink

Przy wymianie łożysk istotna jest kolejność montowania łożysk w kole. W tej chwili nie pamiętam jaka ona była w każdym razie jest ona ściśle określona w serwisówce. Jeżeli zrobi się to źle koło będzie przesunięte względem osi oraz jedno z łożysk będzie się szybciej zużywało. Jedno z łożysk w kole nie jest do końca wsunięte w piastę pozostaje tam lekki luz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:34, 27 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tak to prawda Smile no bo co innego ?
Co do kolejności to faktycznie jest to napisane i bodaj jest to łożysko tylnego koła między zabierakiem a felgą. Tuleja jest tam lekko dłuższa niż odległość między gniazdami.
Czyli najpierw montujemy to z uszczelniaczem (prawe).
Dzięki za sprostowanie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Wto 8:42, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:36, 27 Mar 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nie bierz tego do siebie. Smile
Tak chciałem sprostować by ktoś mniej doświadczony nie popełnił jakiegoś błędu.
W przednim kole sytuacja jest podobna z tymi łożyskami.

EDIT: Sprawdziłem w serwisówcę.
W przednim kole instalujemy najpierw lewe potem prawe łożysko.
W tylnym odwrotnie. Najpierw prawe łożysko potem lewe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Wto 11:58, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:24, 27 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nic do siebie nie biorę, nie celowo pominąłem to w opisie. Bardzo dobrze że prostujesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
PostWysłany: Wto 16:54, 27 Mar 2012
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Opis całkiem dobry tym bardziej że planuję taką zabawę za kilka tygodni Smile

Ale brakuje jednej kluczowej sprawy Smile opisu typu zakupionych łożysk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:02, 27 Mar 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jest temat łożysk.
Ale dla potomnych:
DL650
Przód:
6203 2RS C3 2szt
Tył:
6204 2RS C3 2szt
oraz do zabieraka 62/32 2RS
Do tego uszczelniacz
39x65x7 ale ja kupiłem za radą forumową 40x65x7 (40 to średnica wewnętrzna uszczelniacza, a więc wystarczy wyjąć sprężynkę opasającą wewnętrzną średnice , rozpiąć ją, następnie skrócić o 1,5mm i splec ponownie i w taki sposób uzyskujemy średnice 39.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:38, 27 Mar 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja polecam uszczelniacz 38x65x8 (x7 nie dało się kupić). Na skutek jazdy po szutrach, błotach itp tulejka lekko się wyciera (zwłaszcza jak uszczelniacz jest już na umarciu), i taki uszczelniacz lepiej przylega. Na przyszłość planuję wytoczyć nową tulejkę z wymiarami pod ogólnodostępne uszczelniacze, bo ta którą mam została dość mocno zniszczona przez stary uszczelniacz (dostał się piasek).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:32, 29 Kwi 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A mógłbyś coś więcej napisać o łożyskach? Tzn jakie, gdzie i za ile kupiłeś... Sam się przymierzam i szukam dobrych...
http://sklep.moto46.eu/suzuki-dl-650-v-strom.html
Niby i na allegro można znaleźć te łożyska, ale co bądź ten sklep jest oficjałem suzuki, więc się zastanawiam...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:24, 29 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zobacz dwa posty wyżej.
Czytajcie trochę leniuchy Smile

edit:
Łożyska kupiłem w sklepie PREMA w Warszawie, oddział w Szczecinie jest na Gdańskiej 16B.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 11:26, 29 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:40, 29 Kwi 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No wymiary oczywiście, że przeczytałem... Ale rozumiem, że nie kupowałeś zestawu pod DLa, tylko kupiłeś sobie osobno poszczególne łożyska i uszczelniacze?
Ale gdzieś jakbym wyczytał, że w kołach są nietypowe rozmiary, i nie idzie tego dostać...
Ale z tego co widzę to w Premie wychodzi dużo taniej i od ręki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:34, 29 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Za komplet zapłaciłem w sumie koło 210 pln zamiast 550 w ASO. Już z uszczelniaczami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 5:59, 30 Kwi 2012
Filip
Motonita

 
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Ursynów





Piekny opis. A mnie intryguje moment w ktorym zastosowales plyn z puszki. Rozwiniesz ten watek? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:40, 30 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A skąd wiesz że tam był płyn Very Happy? był był Wink
Po wymianie każdego łożyska organizm jest tak brudny że trzeba tym płynem go przepłukać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:02, 30 Kwi 2012
Filip
Motonita

 
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Ursynów





Rozwazam pomysl grupowej wymiany lozysk lub klockow Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:09, 30 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





myślę że to bardzo dobry pomysł jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:40, 01 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Tylko nie pozamieniajcie częśc i między motocyklami jak już się dobrze przepłuczecie... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:10, 01 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Very Happy Fakt, trzeba pamiętać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:00, 02 Maj 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Nie zakładałem, że łożyska do kół można kupić w zwykłym sklepie z łożyskami... Zakładałem, że są potrzebne super ekstra hiper motocyklowe...

Prema w Szczecinie owszem jest, ale od ręki nie było tam najlepszego wyboru. Po skompletowaniu zestawu na oba koła zrobiłem jedynie od pleców strony. Bez centralki trzeba się popisać niezłą ekwilibrystyką zdejmując tył Very Happy . Przód będzie jak tylko Letko załatwi nową dostawę centralek.

W wymianie wielkiej filozofii nie ma. Dodam tylko, że zdejmując łożyska w kole najlepiej położyć koło na jakiejś podłodze i z góry wybijać łożysko na dole... Gdzieś na youtubie widziałem film jak facet zakrzywionym meselkiem wybijał górne i zwiedziony tym podstępem próbowałem podobnie. Dopiero kolega który nie widział tego filmu podpowiedział, zgodnie z instynktem, jak to bez większego wysiłku zrobić.

Co zaś do cen, to komplet łożysk, i uszczelniacz wyniosły jakoś 120pln. Łożyska kół z górnej (podobno) półki, rodzimego przemysłu (trzeba swoich przecie wspierać by było na emerytury). Łożysko zabieraka jakiś Japończyk. Uszczelniacz kupiony, ale nie wymieniony, stare w dobrym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:15, 02 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





W japońskiej motoryzacji powszechnie stosowane są łożyska NSK (Honda) i SKF (np. Suzuki). Można je oczywiście kupić 4 razy taniej poza ASO, ale można też kupić łożyska FAG, które są sporo lepsze od tych japońskich, a często gęsto tańsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:20, 02 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja to do zabieraka mam NTNa. A i zapomniłem dodać że kupiłem po jednym zapasowym do przodu i tyłu, tak jakbym miał spiendrolić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:27, 03 Maj 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





W zbieraku jest NTN a w kołach polskie PPL, czy PLL. Początkowo znalazłem jakie All Bals, ale wujek google miał wiele negatywnych opinii na ich temat...

Na razie zrobiłem na nich jakieś 100km, z czego 10 po szutrach, polach i innych dziurach. Za wcześnie więc by wypowiedzieć się o ich jakości... Jedno za to jest pewne... Że dobrze złożyłem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:02, 21 Cze 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





miotacztruskawek napisał:

Dopiero kolega który nie widział tego filmu podpowiedział, zgodnie z instynktem, jak to bez większego wysiłku zrobić.


Rozwiń temat, bo wprowadziłeś nutę ekscytacji wymieszanej z ciekawością Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:06, 23 Cze 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Na jakimś filmie z YT widziałem jak koleś wyciągał łożysko na podobnej zasadzie co uszczelniacz. Koło leżało na płasko, a facet wyciągał GÓRNE łożysko wbijając jakiś zakrzywiony element pomiędzy tulejkę a to łożysko.
Ten obraz tak wrył mi się w psychikę, że nawet nie pomyślałem, że można inaczej Confused .
Dopiero znajomy (który tego filmu nie widział Wink ) z miejsca powiedział, że lepiej wybijać to łożysko, które jest bliżej ziemi.

Tak żeby nie było, filmik pokazujący jak to bezstresowo zrobić (no może z wyjątkiem podgrzewania Wink )
http://www.youtube.com/watch?v=y7GQI6Hh1bI&feature=related


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:09, 23 Cze 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:

Tak żeby nie było, filmik pokazujący jak to bezstresowo zrobić (no może z wyjątkiem podgrzewania Wink )
http://www.youtube.com/watch?v=y7GQI6Hh1bI&feature=related


Niestety niezawsze jest to takie proste i bezstresowe, pozt tym koleś z filmiku popełnia podstawowy błąd przy montażu nowych łożysk polegający na wbijaniu ich udarami w wewnętrzną bieżnię. Należy się zaopatrzyć w takie narządzie (driver), które będzie odrobinę węższe od gniazda łożyska, ale na tyle szerokie aby opierało się przede wszystkim na zewnętrznej bieżni. Może to być kawałek rurki, gruby pręt, odpowiedniego rozmiaru klucz nasadowy, lub właśnie specjalnie dotoczony driver. Czasami łożyska są tak ciasno osadzone, że wbijając przez wewnętrzną bieżnię poprosu je zniszczymy. Czasem nawet nie będziemy tego świadomi, dopóki łozysko nam się nie rozpadnie np. po 200, 2tys. km, czy innym zaskakującą mały przebiegu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:05, 23 Cze 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Ojjj święta prawda, pobijanie łożysk w wewnętrzną bieżnie przy montażu to strzał w kolano, nigdy nie wiadomo kiedy się rozleci, a może bardzo szybko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:29, 25 Cze 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Gdzie można kupić (w Warszawie lub necie) sam uszczelniacz 39x65x7?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:31, 25 Cze 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Np. tu:
http://www.prema.com.pl/
Jeżeli to jest jakiś nietypowy i nie mają to sprowadzą i doliczą Ci koszty wsyłki kurierem. Z mojego doświadczenia jeszcze sięnie zdażyło żeby czegoś nie mogli załatwić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:23, 25 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





W Warszawie na Garażowej, róg z Wołoską, jest bardzo dobrze wyposażony sklep z uszczelniaczami. Jak nie mają, to sprowadzą bez dodatkowych opłat. Jeśli nie są w stanie sprowadzić, to najprawdopodobniej taki element nie istnieje Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:58, 25 Cze 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





OK, dzięki.
W PREMIE nie mieli.
Za to udało mi się załatwić 40x65x7 w KRANC . Cena poniżej 10pln, czas realizacji dwa dni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:02, 25 Cze 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No toż w premie za 9zł od ręki kupiłem. Bo 39 nie mają. Pisałem że trzeba kupić 40 i skrócić sprężynkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:55, 25 Cze 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





A teraz trochę OT Smile
Pierwszy raz jestem dumny z ludzi z mojego osiedla. No może z pewną konsternacją.
Otóż, wyjazd do Hiszpanii już za dwa tygodnie, a w przednim kole luzy. Lepiej wcześniej naprawić, bo nie wiadomo na jakie drogi trafimy. Kupiłem łożyska, zamówiłem uszczelniacz, załatwiłem warsztat, który wymieni mi je "od ręki" pod warunkiem, że przywiozę koło i łożyska i nie będę zajmował im stanowiska motocyklowego - w innym przypadku mogą mi to zrobić za trzy tygodnie. Dzisiaj przystąpiłem do demontażu. O 19:00 na naszym parkingu jest ruch jak na Marszałkowskiej, ochrona łazi - pewnie chcą pokazać że są - panie z wózkami zjeżdżają po pochylni, etc.
[img]https://skydrive.live.com/redir?resid=CB85B7746F4858CD%21109&authkey=%21ANnPRXHxhoraI3A
[/img]
Demontaż rozpocząłem przymocowaniem motocykla za pomocą linki do tej śmiesznej bramki, a następnie rozebrałem ustrojstwo. Odkręcone koło przeturlałem do klatki schodowej, wniosłem wyżej i przeturlałem do samochodu. Wróciłem, skręciłem pozostałe elementy i podziwiam swe dzieło konstruktywnego zniszczenia kończąc z dumą papierosa i zbierając narzędzia.
Wtem na pochylnię podjeżdża radiowóz i skręca tuż obok mnie (na marginesie pierwszy raz od siedmiu lat widziałem radiowóz na tym wielopoziomowym parkingu). Dwóch policjantów wygląda z ciekawością przez otwartą szybę turlając się na skos po miejscach parkingowych. Zagajam:
- Dzień dobry, czy mogę pomóc? - chyba poczuli się zmieszani.
- Dzień dobry, niezły patent - patrząc na linki splątane między motocyklem, a bramką.
- No tak, to jedyny sposób na te warunki.
- Co się stało?
- Łożyska kół do wymiany. Zaoszczędzę czas i pieniądze, jeśli część prac wykonam samemu - hehe.. oglądało się Wheeles Dealers - pomyślałem.
- Taki nowy motocykl?
- Nie jest stary, ale ma już 50'000 km przebiegu.
- No tak.
Po czym odszedłem.
Puenta.
Po pierwsze, zastanawia mnie na ile był to przejazd prewencyjny, a na ile po zgłoszeniu, że ktoś używania uszczelniaczy (na zdjęciu dwa zielone po prawej w tle). Bo jak wszystkim wiadomo każdy pijak to złodziej i wręcz obowiązkiem obywatelskim jest donieść o nieprawidłowościach.
Po drugie, mam nadzieję, że do środy nikt mi tych linek nie poprzecina. Bo jak wszystkim wiadomo każdy motocyklista to wariat i wręcz obowiązkiem obywatelskim jest uniemożliwienie mu jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:25, 25 Cze 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





No proste...!
Jakiś czas temu, jak mieszkałem na Brudnie, stawiałem motocykl na kawałku wolnego zadaszonego chodnika koło klatki schodowej, gdzie stały oprócz tego rowery, wózki, wózeczki i nawet jeden skuter. Po 2-3 tygodniach zapukała do drzwi starsza pani z pytaniem i pretensją w głosie, dlaczego ja tam stawiam motocykl, przecież to nie parking... Dowiedziałem się też, że nawet na radzie mieszkańców był poruszany temat mojego motocykla! (??)
Na pytanie w czym on komu przeszkadza usłyszałem, że blokuje dostęp...
Do ściany budynku się pytam? "Eeee... To nie jest miejsce na motor, to nie jest parking. Jak chce pan trzymać motor to na parkingu!"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:47, 24 Paź 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A ile trzeba kupić uszczelniaczy na przód do DL 650 K4? Czy występują przy obu łożyskach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:28, 24 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





jawa napisał:
A ile trzeba kupić uszczelniaczy na przód do DL 650 K4? Czy występują przy obu łożyskach?


Nie, 1 sztukę, z prawej strony tylko. Z lewej jest slimak/impulsator prędkościomierza który sam stanowi uszczelniacz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:55, 24 Paź 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:56, 26 Paź 2012
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kupiłem komplet na przód, czyli 2 łożyska 6203 2RS C3 firmy SKF oraz uszczelkę 22X40X7. W Premie nie mieli tej ostatniej, więc kupiłem wszystko w MTM/Rombor na ul. Kazimierzowskiej 22 w Warszawie (http://www.mtmtechmarket.pl/szukaj.html). Za całość zapłaciłem 38,40 (łożyska po 18 i uszczelka za 2,40), co wyszło taniej niż w Premie (łożyska po 20,90). Poniżej zdjęcie wszystkich elementów, gdyby komuś było potrzebne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:57, 23 Lut 2013
scov
A1

 
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn





Parę dni temu wymieniałem łożyska w tylnym kole. Z racji tego że mam dostęp do tokarki postanowiłem zamiast nieszczęsnego zimeringa 39x65x7 zamówić 38x65x7 i przetoczyć (i przeszlifować) tuleje z która współpracuje. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że w miejscu styku z płetwą uszczelnienia pozostało tylko 38,2 mm materiału. przy stosowaniu zimmeringa 40x65x7 należało by sie upewnić czy krawędz uszczelniająca nie chodzi przypadkiem w miejscu wytartym bo z 40 na 38 to spręzynkę trzeba by mocno podciągnąć. Przebieg wg. licznika 28 tyś mil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:19, 10 Mar 2013
hct
A1

 
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jasło





Panowie takie pytanko mam czemu nie piszecie ze potrzebne są 3 uszczelniacze zeby wszystko zrobić na tip top ?
Z tego co ja widzę to jest 3 różne uszczelniacze, przednie koło prawa strona, tylne koło prawa strona i zabierak
Taka propozycja żeby to dopisać to pierwszego postu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:37, 03 Mar 2015
pablo528
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju





Wymieniłem łożyska w przednim kole, zgodnie z instrukcją zamontowalem najpierw lewe potem prawe , teraz mam problem bo prawy zacisk lekko trze o tarcze hamulcowa - macie pomysł co źle zamontowalem ? Za głęboko zamontowane prawe łożysko? Czy tuleja dystansowa powinna być luźna?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:59, 13 Mar 2015
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może tulejki na odwrót?
Czyściłeś zaciski i ich prowadnice?
Ja już nie pamiętam czy czasem też tak nie miałem, ale nie wydaje mi się. A no i jedna rzecz, pomiędzy łożyskami jest tuleja oporowa do bieżni, wspominam bo ja jej nie włożyłem i zastanawiałem się czemu koło się ciężko kręci Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:21, 13 Mar 2015
pablo528
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju





To przednie koło wiec jedna tuleja - juz sobie poradziłem rozebrane wszystko jeszcze raz i złożyłem -oczywiście po wybicie łożyska dałem nowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:38, 14 Mar 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1173
Przeczytał: 179 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





To mógłbyś powiedzieć jeszcze co zrobiłeś nie tak żeby inni nie popełnili tego błędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:32, 05 Kwi 2015
pablo528
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju





Prawdę mówiąc do końca niw wiem co zrobiłem nie tak, wydaje mi się że za płytko wbilem lewe łożysko przez co prawe poszło głębiej i koło przesunelo się w prawo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:23, 28 Maj 2015
Mrozu
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 23
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieniewice





Mnie również dopadł problem wymiany łożysk. W manualu pokazują tool-a do wciskania który pewnie kosztuje worek pieniędzy. Stwierdziłem ze walenie młotkiem jest mało profesjonalne - zanabyłem więc w markecie budowlanum metr pręta gwintowanego M16, trzy nakretki pasujące do pręta, oraz podkładki, o srednicy 50mm , 46, mm i 39 mm. Koszt 14,50 PLN Wink. I tool wykonany, wciskanie łożysk trwało 10 min, było wygodnie i dokładnie - polecam jak ktos będzie sie musiał zmierzyć z problemem. Pewnie w weekend będe zmieniał łozyska w tylnym kole, przetestuje rozwiązanie i się ewentualnie podziele spostrzeżeniami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 28 Maj 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 136
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Jak możesz to wstaw zdjęcie tego Magic Tool-a


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:19, 30 Maj 2015
Mrozu
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 23
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bieniewice







Po prawej jest jeszcze z 70 cm pręta gwintowanego bo nie chciało mi się tego ciąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:47, 16 Lip 2015
Xondz
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin





Po przeczytaniu całego wątku nie zauważyłem żeby ktoś podał patent, który jest podany w serwisówce. Do wbijania/wciskania nowych łożysk można użyć starych, zamiast dorabiania tulejek czy innych popychaczy. Średnica łożysk pasuje idealnie i nie musimy się martwić o ich uszkodzenie, przecież i tak to złom.

[edit po pomiarach]
Koledzy niezbyt precyzyjnie opisują które simmeringi gdzie idą.
Po poszukiwaniach i pomiarach mi wychodzi że mają one takie wymiary:
przód - 24x40x7 (wałek ma śr. 24mm)
tył - 28x47x7 (wałek ma śr. 28mm)
zabierak - 39x65x7 (ten jest opisywany w wątku jako do zmniejszenia z 40x65x7, albo od razu kupienia jako mniejszy 38x65x7)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Xondz dnia Czw 23:28, 16 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:05, 14 Sie 2015
diora
A1

 
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Witam. SUPER ciekawy i przydatny temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana łożysk w kołach, klocków i płynu hamulcowego
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin