Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

drgania kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pon 8:27, 24 Maj 2010    Temat postu: drgania kierownicy

Kompani. Po zakupie dl 1000 z Niemiec zauważyłem pewien feler. Przekraczając 120 km/h zaczyna mocna drżeć kierownica. Dopiero jak popuszczę gazu (dociążę przód) to drgania w zasadzie ustają. Przemol w sobotę jeździł i stwierdził że faktycznie jest coś nie tak. luzów na główce nie ma.

Proszę o pomoc co może być przyczyną . Tylko nie piszcie proszę porad typu: to nie przekraczaj 120 itp. Laughing

PS. Zauważyłem że na kole nie mam żadnego odważnika - ale jego brak powodowałby aż tak poważne skutki?
Pewnie najrozsądniej będzie zamontować koło i innego i wyeliminować krzywą ramę lub uszkodzone lagi?

z góry dziękuję i czekam na opinie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Pon 8:30, 24 Maj 2010    Temat postu:

w 1. kolejnosci podjedz wywazyc przednie kolo.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aspius
A



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pon 10:49, 24 Maj 2010    Temat postu:

Musisz wyważyć koło, u mnie odpadł ciężarek z obręczy, wyczułem to właśnie po delikatnym drganiu kierownicy przy większych prędkościach. Wcześniej wszystko bylo ok, w tym tygodniu wybieram się na wyważenie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi-049
Motocyklista



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 11:22, 24 Maj 2010    Temat postu:

też kiedyś w innym sprzęcie tak miałem i ustało po wyważeniu OBU KÓŁ! przy okazji skasowałem luz na główce ramy (a wydawało mi się że nie ma luzu)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 12:10, 24 Maj 2010    Temat postu:

kolo - wyważenie na bank jest przyczyną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:32, 24 Maj 2010    Temat postu:

Czasem opona potrafi nierównomiernie się zużywać. Czytałem o tym, kiedy wybierałem dla siebie oponę. Nie pamiętam tylko przy których taki faler występował najczęściej... W razie czego, to weź to pod uwagę, ale myślę - podobnie jak pozostali - że to tylko kwestia wyważenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pon 12:33, 24 Maj 2010    Temat postu:

Wyważenie zdecydowanie tak, ale na skutek jego braku tudziez złej eksploatacji opona moze rowniez byc zużyta nierownomiernie, bieżnik ząbkuje i bedzie biło mimowszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mater
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa

PostWysłany: Pon 13:06, 24 Maj 2010    Temat postu:

przyczyn może być kilka 1. nie wyważona opona 2 uszkodzona felga (np. ktoś wjechał na krawężnik miał 3mm wypuklinie i takie same objawy). jak oddasz koło do wyważenia to powinni to ustalić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pon 16:45, 24 Maj 2010    Temat postu:

właśnie wróciłem od polecanych chłopaków z Mikołowa i stwierdzono:
1. wyważono koło i przyklejono aż 45g - wszystko znikło. Taki kawałek metalu a tak istotny.
2. niestety przy okazji okazało się że mam lekko krzywą felgę i nadaje się do prostowania (250pln). tylko nie wiem czy jest to konieczne jeśli podczas jazdy nie jest to absolutnie odczuwalne - proszę o radę
3. krzywe tarcze do prostowania 2 x 100 a jeśli się nie uda to 2 x 700pln - no to już koniecznie muszę zrobić.

Bardzo dziękuję za opinie
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mater
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiskitki/k Żyrardowa

PostWysłany: Pon 21:00, 24 Maj 2010    Temat postu:

słuchaj może nie jest to konieczne ale czy warto w tak głupi sposób ryzykować ?? ja bym naprawił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 21:36, 24 Maj 2010    Temat postu:

Ja też! Przy okazji dokręć główkę ramy, niby nie ma luzów ale...
U mnie pukało w główce ramy przy mocnym dochamywowaniu, sprawdzałem wielokrotnie szarpiąc za lagi i luzów nie było ale pukanie znikneło dopiero po dokręceniu nakrętki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Wto 6:45, 25 Maj 2010    Temat postu:

Marlon, te hamulce to priorytet dla Ciebie, wiesz o tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Wto 9:16, 25 Maj 2010    Temat postu:

Przemol napisał:
Marlon, te hamulce to priorytet dla Ciebie, wiesz o tym.


Tak tak Przemol wiem i na 100% to będę robił. Jestem już umówiony na naprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Wto 9:57, 25 Maj 2010    Temat postu:

Może okazać się że moich tarcz nie będzie można wyprostować więc zacząłem szukać coś w zamian. Moje pytanie jest następujące. Czy tarcze z 650-ki są takie same jak do 1000-ki. Co sądzicie o tych aukcjach?
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i ewentualnie do SV
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marlon777 dnia Wto 10:14, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iktorn79
A2



Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWL

PostWysłany: Wto 23:46, 06 Lip 2010    Temat postu:

A jak się Wasze sprzęty zachowują przy np. 160km/h? ja gdy jechałem obciążony (komplet kufrów), to kiera zaczęła mi trochę drżeć. Innego dnia testowałem bez obciążenia i było ok. Przejechał się na nim znajomy - duży ciężki chłop i też mu drżała przy 160km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 8:22, 07 Lip 2010    Temat postu:

Mam podobnie - w trzy kufry przy 160 km/h robi się delikatne shimmy, do opanowania, ale wyraźnie odczuwalne. Z samym topcasem tego nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iktorn79
A2



Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWL

PostWysłany: Śro 8:55, 07 Lip 2010    Temat postu:

Właśnie o tym mówię. Wygląda na to, że trzeba do kompletu ciężkiego tankbaga dorzucić Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin