Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania podczas pokonywania zakrętów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigniew
A1



Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Wto 21:11, 19 Cze 2012    Temat postu: Drgania podczas pokonywania zakrętów

Witam

Mam z małym DL'em pewien problem, mianowicie podczas pokonywania zakrętów (przy pochyleniu), moto wpada w drgania, jakby felga była krzywa lub opona uszkodzona. Koła są wyważone, opony nowe. Problem w tym, że dzieje się tak tylko gdy sprzęgło jest zapięte. Po wysprzęgleniu drganie ustaje. Objaw jest niezależny od prędkości oraz biegu.
Miał ktoś podobny przypadek? Wiecie co to może być? Moto ma przejechane 23 tys. km.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Wto 22:43, 19 Cze 2012    Temat postu:

Jeśli pojawia się to z zapiętym sprzęgłem to w nim najpierw upatrywał bym przyczyny. A czy te dragnia występują również jadąc na wprost i z wciśniętym sprzęgłem?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 4:33, 20 Cze 2012    Temat postu:

skontroluj dobrze lancuch, bo z tego co piszesz drgania sa na pochylonym motocyklu, wiec moze byc tak ze przy zbyt wyciagnietym lancuchu w pochyleniu idzie on nie po swoim torze tym samym powodujac drgania motocykla, ktore tak czy siak zawsze najbardziej beda odczuwane na kierownicy Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 7:27, 20 Cze 2012    Temat postu:

A ja zapytam inaczej, po co jechać w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem? Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Śro 7:48, 20 Cze 2012    Temat postu:

lasooch napisał:
A ja zapytam inaczej, po co jechać w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem? Question


moze kolega sie dopiero uczy Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:51, 20 Cze 2012    Temat postu:

Floydoo napisał:
skontroluj dobrze lancuch, bo z tego co piszesz drgania sa na pochylonym motocyklu, wiec moze byc tak ze przy zbyt wyciagnietym lancuchu w pochyleniu idzie on nie po swoim torze tym samym powodujac drgania motocykla, ktore tak czy siak zawsze najbardziej beda odczuwane na kierownicy Idea


Jam żółtodziób, ale po przeczytaniu pierwszego posta dokładnie to samo przyszło mi do głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigniew
A1



Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Janów Lubelski

PostWysłany: Śro 13:01, 20 Cze 2012    Temat postu:

Cytat:
Jeśli pojawia się to z zapiętym sprzęgłem to w nim najpierw upatrywał bym przyczyny. A czy te dragnia występują również jadąc na wprost i z wciśniętym sprzęgłem?.

Dla jasności, jeśli pisałem że "sprzęgło jest zapięte", to chodziło mi o NIE wcisnięte sprzęgło (normalna jazda na biegu). Drgań przy jeździe na wprost nie czuć. Może przez to że zawieszenie dobrze je tłumi, tak samo na luzie.
Cytat:
skontroluj dobrze lancuch, bo z tego co piszesz drgania sa na pochylonym motocyklu, wiec moze byc tak ze przy zbyt wyciagnietym lancuchu w pochyleniu idzie on nie po swoim torze tym samym powodujac drgania motocykla, ktore tak czy siak zawsze najbardziej beda odczuwane na kierownicy

Na początku też myślałem, że to łańcuch. Jednak jest on w stanie dobrym, tak samo tylna zębatka. Nie sprawdzałem przedniej, czy może ona być przyczyną?
Cytat:
A ja zapytam inaczej, po co jechać w zakręcie z wciśniętym sprzęgłem?

Tak mnie to denerwuje, że próbowałem już chyba wszystkiego. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, kiedy drgania nie występują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:11, 20 Cze 2012    Temat postu:

Ja miałem podobny problem niepewnosc moto w zakretach w tym drgania. Mysłałem, że to łozysko główki ramy (nakrecone 40 tysięcy), po demontazu okazało się , ze łozysko w stanie bardzo dobrym ale przy okazji rozkrecenia wymieniłem olej w lagach i to było chyba to. Po wymianie oleju pewnośc wróciła,a nawet ustały stuki przy pokonywaniu nierówności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 21:53, 20 Cze 2012    Temat postu:

Jakiś czas temu u siebie powyżej 160km/h też miałem drgania tylnego koła. Nieważne, czy prosto, czy w zakręcie. Myślałem, że to felga, bo ta faktycznie była lekko krzywa. W międzyczasie wymieniłem w tylnym kole łożyska, od tak, żeby nie było, tym bardziej że czekał mnie wyjazd 2kkm. I od tamtej pory tył się trzyma idealnie Very Happy
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin